9.9 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Puig creu que les restriccions són suficients però avisa que si hi ha repunt s’actuarà «immediatament»

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha recalcat este dimecres que les restriccions acordades per a fer front a la pandèmia de coronavirus per Nadal són «suficients i de moment no registraran canvis». No obstant això, si es detecta un repunt en la transmissió a conseqüència del pont, es prendran «decisions immediatament».

 

Puig, després de presentar la campanya ‘El Nadal és valencià’ de 2020, ha assenyalat sobre este tema que «ja s’ha posat en funcionament el decret per a prolongar el tancament del territori valencià fins al pròxim 15 de gener» que s’alçarà de manera excepcional els dies 23, 24, 25 i 31 de desembre i 1 de gener.

 

No obstant això, encara que «en principi» estes mesures, al costat del toc de queda i la limitació de comensals, són «suficients», ha assenyalat que com l’evolució de la pandèmia es monotonitza «permanentment», si dins d’una setmana, quan s’observaran els efectes del pont de desembre, es detecta un repunt «cal prendre decisions immediatament».

 

Puig ha defensat que el territori valencià «sempre ha adoptat les mesures des de la serenitat i el respecte» del que han plantejat els experts i «sense prendre mesures compulsives». A demés, ha recordat que es va arribar a un acord en el Consell Interterritorial de la setmana passada que «continua vigent en tots els aspectes».

Últimes notícies

El TSJCV condemna a Sanitat a pagar 40.000 euros per un alta indeguda a un pacient amb Covid

L'alt tribunal valencià ha reconegut responsabilitat patrimonial per falta d'oportunitat terapèutica i fixa 20.000 euros per a la viuda i 10.000 per a cada fill.

Els contractistes reclamen planificació clara per a la inversió de la Epsar 2026-2030

Fecoval ha demanat una programació detallada del pla inversor de 665 milions de la Epsar i dels 110 milions en convenis. L'ens ha presentat actuacions en 122 municipis i preveu executar 106,4 milions en 2026.

La neu complica la N-330 i N-420 a València i diverses carreteres de l’interior de Castelló

La neu afecta a la N-330 i la N-420 en el Racó d'Ademuz i a diversos trams autonòmics de l'interior de Castelló, amb circulació condicionada. La DGT ha informat de problemes a Sinarcas i Ademuz, i Emergències assenyala neu quallada en vorals.

José Luis Ábalos renuncia al seu escó en el Congrés després del rebuig del Suprem en el cas Koldo

L'exministre de Transports ha presentat la seua renúncia a l'escó per València després de la decisió del Suprem que manté la seua presó provisional. Al·lega que la seua situació processal li impedix continuar i que se centrarà en la seua defensa.

València-Maccabi, primer partit a Espanya amb públic davant un rival israelià esta temporada

El club permetrà l'entrada a abonats amb DNI per al dol d'Eurolliga en el Roig Arena. No hi haurà venda d'entrades ni cessió d'abonaments i es reforcen els controls.

Cau una banda criminal que robava droga i cometia segrestos expressos: set detinguts

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització dedicada a robatoris de droga i segrestos expressos. La investigació va arrancar després d'un assalt amb trets a un camioner i suma set arrestos.

El Nou Mestalla avança en temps amb pilars, torres i coberta

El Nou Mestalla avança en temps amb la instal·lació de pilars, torres d'escala i elements de la coberta. El projecte entra en nova fase des de febrer de 2026 i manté l'obertura prevista per a estiu de 2027.

Tractorada a València: columnes de diverses comarques recorreran la ciutat durant tres hores

Les organitzacions agràries mobilitzen columnes des del nord i el sud per a entrar a la ciutat a primera hora i marxar fins a la Delegació del Govern. Reclamen una solució per a les parcel·les afectades per la DANA, la defensa dels regadius i canvis davant els acords comercials i la burocràcia.