Puig creu que les restriccions són suficients però avisa que si hi ha repunt s’actuarà «immediatament»

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha recalcat este dimecres que les restriccions acordades per a fer front a la pandèmia de coronavirus per Nadal són «suficients i de moment no registraran canvis». No obstant això, si es detecta un repunt en la transmissió a conseqüència del pont, es prendran «decisions immediatament».

 

Puig, després de presentar la campanya ‘El Nadal és valencià’ de 2020, ha assenyalat sobre este tema que «ja s’ha posat en funcionament el decret per a prolongar el tancament del territori valencià fins al pròxim 15 de gener» que s’alçarà de manera excepcional els dies 23, 24, 25 i 31 de desembre i 1 de gener.

 

No obstant això, encara que «en principi» estes mesures, al costat del toc de queda i la limitació de comensals, són «suficients», ha assenyalat que com l’evolució de la pandèmia es monotonitza «permanentment», si dins d’una setmana, quan s’observaran els efectes del pont de desembre, es detecta un repunt «cal prendre decisions immediatament».

 

Puig ha defensat que el territori valencià «sempre ha adoptat les mesures des de la serenitat i el respecte» del que han plantejat els experts i «sense prendre mesures compulsives». A demés, ha recordat que es va arribar a un acord en el Consell Interterritorial de la setmana passada que «continua vigent en tots els aspectes».

Últimes notícies

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.

Educació amplia l’oferta d’FP amb 19 nous cicles per al curs 2026-2027

La Conselleria d'Educació autoritza 70 cicles formatius i, després de desactivar 51, incrementa l'oferta de Formació Professional en 19 nous cicles adaptats al teixit productiu valencià.

Catalá obri la porta a comprar la part de la Diputació de l’antic edifici d’Hisenda a València

L'alcaldessa de València, María José Catalá, considera complexa la venda del 60% municipal de l'antic edifici d'Hisenda i es mostra oberta a negociar amb la Diputació la compra del seu 40% i un possible ús compartit de l'immoble.

Els accidents laborals causen 12 morts en la Comunitat Valenciana fins a març

Els accidents laborals provoquen 170 morts a Espanya en el primer trimestre, 12 d'elles en la Comunitat Valenciana, on totes les defuncions es produïxen durant la jornada de treball.

Els ajuntaments activen projectes locals per a 120.000 vivendes de protecció pública

Els ajuntaments poden posar en marxa Projectes Residencials Locals per a promoure fins a 120.000 vivendes de protecció pública en sòls dotacionals i patrimonials hui infrautilitzats.