Puig exigix a la Unió Europea solucions «immediates» per als transportistes

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha expressat la seua «enorme preocupació» pels camioners valencians atrapats a la frontera entre Regne Unit i França i ha exigit a la Unió Europea que «prenga decisions de caràcter immediat perquè ningú es mereix passar un Nadal en una cuneta».

 

En declaracions als mitjans després de les votacions als pressupostos de la Generalitat, el president ha explicat que durant el matí d’este dimecres el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha mantingut una reunió amb el secretari autonòmic de la UE, Joan Calabuig, i responsables empresarials del sector de la logística i el transport. A demés, Puig ha indicat que ha mantingut converses amb el Ministeri d’Afers exteriors.

 

No obstant això, ha apuntat que en l’«intent de desbloquejar esta situació poc poden dir» des de la Generalitat. «Però sí que exigir. Exigim que la Unió Europea prenga decisions», ha reclamat.

 

Puig ha mostrat el seu «màxim suport» als treballadors

«Ara mateixa, la falta d’entesa entre dos països fa que es vulnere una part de l’esperit fundacional de la Unió Europea, que és la lliure circulació de persones i mercaderies. Per tant, la UE ha de prendre decisions de caràcter immediat per a restablir la situació», ha reivindicat, abans de mostrar el seu «màxim suport» als treballadors.

 

En la mateixa línia s’ha pronunciat en una publicació en les seues xarxes socials en la que explica, a títol personal, que «ser fill d’un camioner és sentir, especialment, la tristesa i la impotència per la injustícia que més de mil transportistes valencians estan patint». El president ha recordat «tants viatges fets» en el camió de son pare i les «ganes d’arribar a casa per a reunir familiars i amics».

 

«Ningú mereix passar un Nadal en una cuneta», ha declarat, per a després reivindicar el «treball sempre necessari i molt poc valorat» dels transportistes, «una professió que ens ha salvat durant el confinament i el tancament de davanteres proveint-nos de tot l’essencial: des d’aliments fins a medicaments; des d’elements de protecció de la salut fins a productes de neteja i desinfecció».

Últimes notícies

Una nit en vela a Tuéjar per un incendi que arrasa mil hectàrees a l’Alt Túria

L’incendi forestal declarat dimarts a Tuéjar ha cremat unes 1.000 hectàrees en la reserva de la biosfera de l’Alt Túria, encara actiu però sense risc per als veïns. L’alcalde reclama més inversió en prevenció i gestió forestal.

Vesprada de ruixats i tronades fortes a València i al sud de Castelló

Aemet preveu per a esta vesprada ruixats i tronades fortes o molt fortes a València i al sud de Castelló, amb granís i ratxes molt fortes de vent.

Més de 700 efectius combaten l’incendi forestal de Tuéjar amb 11 mitjans aeris i la UME

L’incendi declarat a Tuéjar ha calcinat ja 690 hectàrees i ha obligat a desallotjar unes 25 persones, mentres 11 mitjans aeris i la UME reforcen hui l’extinció.

Osorio lamenta la derrota de l’Elx però destaca que van ser superiors per moments al Real Madrid

El davanter argentí de l’Elx Abiel Osorio ha lamentat la derrota per 2-3 davant el Real Madrid amb un gol en el descompte, però ha ressaltat que l’equip ha competit d’igual a igual i fins i tot ha sigut superior en alguns trams.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar, que ja ha arrasat 690 hectàrees

Dos bombers forestals han resultat ferits lleus en l’incendi declarat esta vesprada a Tuéjar, que ja ha cremat 690 hectàrees i ha obligat a desallotjar veïns i turistes. El foc continua actiu, amb uns 200 efectius i la UME treballant sobre el terreny.

Un gol de Carlos Espí en el descompte trenca el somni de remuntada de l’Elx

Un gol de Carlos Espí en el temps afegit ha donat el triomf al Real Madrid a Elx per 2-3, després que l’equip franjiverd igualara dos gols en els últims 20 minuts.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar que ja ha cremat 690 hectàrees

Dos bombers han resultat ferits lleus en l’incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar, que ha calcinat ja 690 hectàrees i té un perímetre aproximat de 17 quilòmetres.

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.