21.6 C
València
Dilluns, 10 novembre, 2025

Puig exigix a la Unió Europea solucions «immediates» per als transportistes

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha expressat la seua «enorme preocupació» pels camioners valencians atrapats a la frontera entre Regne Unit i França i ha exigit a la Unió Europea que «prenga decisions de caràcter immediat perquè ningú es mereix passar un Nadal en una cuneta».

 

En declaracions als mitjans després de les votacions als pressupostos de la Generalitat, el president ha explicat que durant el matí d’este dimecres el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha mantingut una reunió amb el secretari autonòmic de la UE, Joan Calabuig, i responsables empresarials del sector de la logística i el transport. A demés, Puig ha indicat que ha mantingut converses amb el Ministeri d’Afers exteriors.

 

No obstant això, ha apuntat que en l’«intent de desbloquejar esta situació poc poden dir» des de la Generalitat. «Però sí que exigir. Exigim que la Unió Europea prenga decisions», ha reclamat.

 

Puig ha mostrat el seu «màxim suport» als treballadors

«Ara mateixa, la falta d’entesa entre dos països fa que es vulnere una part de l’esperit fundacional de la Unió Europea, que és la lliure circulació de persones i mercaderies. Per tant, la UE ha de prendre decisions de caràcter immediat per a restablir la situació», ha reivindicat, abans de mostrar el seu «màxim suport» als treballadors.

 

En la mateixa línia s’ha pronunciat en una publicació en les seues xarxes socials en la que explica, a títol personal, que «ser fill d’un camioner és sentir, especialment, la tristesa i la impotència per la injustícia que més de mil transportistes valencians estan patint». El president ha recordat «tants viatges fets» en el camió de son pare i les «ganes d’arribar a casa per a reunir familiars i amics».

 

«Ningú mereix passar un Nadal en una cuneta», ha declarat, per a després reivindicar el «treball sempre necessari i molt poc valorat» dels transportistes, «una professió que ens ha salvat durant el confinament i el tancament de davanteres proveint-nos de tot l’essencial: des d’aliments fins a medicaments; des d’elements de protecció de la salut fins a productes de neteja i desinfecció».

Últimes notícies

Vox rebutja el ‘circ mediàtic’ i negociarà amb discreció amb el PP en la Comunitat Valenciana

Vox ha assegurat que evitarà el 'circ mediàtic' i que negociarà 'amb discreció' amb el PP després de la dimissió de Carlos Mazón. Demana al PP un candidat per a obrir una negociació ordenada i centrada en l'estabilitat.

Manifestació el 29 de novembre a València exigirà l’enjudiciament de Mazón i la reconstrucció després de la DANA

Organitzacions socials convoquen una marxa el 29 de novembre a València per a exigir l'enjudiciament de Carlos Mazón i la reconstrucció social després de la DANA. Hi haurà concentracions l'11 i 17 i una campanya de plantació d'oliveres en memòria i solidaritat.

El Atticgo Elx repetix triomf a Skopje (19-25) i segella el passe a octaus

L'equip il·licità ha vençut de nou al HC Gjorche Petrov-WHC AD Skopje i ha aconseguit el bitllet a octaus de la EHF Copa Europea amb un global de +9.

El Circuit Ricardo Tormo decidix el títol de Moto2 entre Diogo Moreira i Manu González

El GP Motul de la Comunitat Valenciana (14-16 de novembre) tanca la temporada amb el títol de Moto2 en joc entre Diogo Moreira i Manu González, separats per 24 punts.

El PSPV ha acusat el PP d’abandonar els mercats municipals de València

El PSPV ha denunciat deterioració, avaries i falta de manteniment en els mercats municipals de València. Ruzafa s'ha convertit en l'exemple més visible per un ascensor inoperatiu durant mesos.

Feijóo confia en la negociació amb Vox a València: ‘eixirà tot bé’

Alberto Núñez Feijóo ha dit que 'eixirà tot bé' en ser preguntat per la negociació amb Vox a la Comunitat Valenciana. PP i Vox han obert contactes per a acordar el relleu de Carlos Mazón quatre dies després de la seua dimissió.

El PSPV denuncia que el Consell manté sense executar 1.370 milions del pressupost Dana

A tres mesos de tancar l'exercici, només s'han reconegut obligacions pel 42% i s'ha pagat el 31% dels fons. El PSPV critica el baix ritme en àrees socials.

Moleiro destaca el seu gran moment i l’ajuda dels seus companys al Vila-real

L'extrem groc suma quatre gols i dos assistències i assegura que l'adaptació ha sigut més ràpida per estar envoltat de qualitat. Valora el triomf a Cornellà després de la derrota a Xipre i demana mantindre el nivell.