16.8 C
València
Dimarts, 25 novembre, 2025

Puig exigix a la Unió Europea solucions «immediates» per als transportistes

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha expressat la seua «enorme preocupació» pels camioners valencians atrapats a la frontera entre Regne Unit i França i ha exigit a la Unió Europea que «prenga decisions de caràcter immediat perquè ningú es mereix passar un Nadal en una cuneta».

 

En declaracions als mitjans després de les votacions als pressupostos de la Generalitat, el president ha explicat que durant el matí d’este dimecres el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha mantingut una reunió amb el secretari autonòmic de la UE, Joan Calabuig, i responsables empresarials del sector de la logística i el transport. A demés, Puig ha indicat que ha mantingut converses amb el Ministeri d’Afers exteriors.

 

No obstant això, ha apuntat que en l’«intent de desbloquejar esta situació poc poden dir» des de la Generalitat. «Però sí que exigir. Exigim que la Unió Europea prenga decisions», ha reclamat.

 

Puig ha mostrat el seu «màxim suport» als treballadors

«Ara mateixa, la falta d’entesa entre dos països fa que es vulnere una part de l’esperit fundacional de la Unió Europea, que és la lliure circulació de persones i mercaderies. Per tant, la UE ha de prendre decisions de caràcter immediat per a restablir la situació», ha reivindicat, abans de mostrar el seu «màxim suport» als treballadors.

 

En la mateixa línia s’ha pronunciat en una publicació en les seues xarxes socials en la que explica, a títol personal, que «ser fill d’un camioner és sentir, especialment, la tristesa i la impotència per la injustícia que més de mil transportistes valencians estan patint». El president ha recordat «tants viatges fets» en el camió de son pare i les «ganes d’arribar a casa per a reunir familiars i amics».

 

«Ningú mereix passar un Nadal en una cuneta», ha declarat, per a després reivindicar el «treball sempre necessari i molt poc valorat» dels transportistes, «una professió que ens ha salvat durant el confinament i el tancament de davanteres proveint-nos de tot l’essencial: des d’aliments fins a medicaments; des d’elements de protecció de la salut fins a productes de neteja i desinfecció».

Últimes notícies

Morant carrega contra PP i Vox i tatxa de ‘negligents i mentideres’ les seues coalicions

Diana Morant ha acusat PP i Vox de sostindre coalicions 'negligents i mentideres' i ha exigit retornar la veu al poble. Ha criticat la gestió de la DANA i ha assenyalat a Mompó i Camarero per falta d'explicacions i mentides.

PSOE i diversos grups del Congrés acusen a Mompó de contradiccions sobre la DANA

PSOE i diversos grups del Congrés han acusat a Vicente Mompó d'incórrer en contradiccions i llacunes sobre el seu paper durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. Han qüestionat la seua memòria i la seua coherència, mentres PP i Vox han centrat el focus en el Govern central.

Investigador de la UPV rep a Brussel·les un dels Premis Jóvens Científics de l’Hidrogen 2025

Marco López Juárez, del CMT-Motors Tèrmics de la UPV, va ser un dels cinc menors de 35 reconeguts per Hydrogen Europe Research a Brussel·les. El seu treball millora l'eficiència, la durabilitat i les emissions de la propulsió amb piles de combustible, amb aplicació en mobilitat terrestre i aèria.

Mompó sosté que va faltar informació per a decidir durant la dana

Mompó ha afirmat davant la comissió del Congrés que el dia de la dana va faltar informació clau i que no es va articular una resposta nacional. Ha defés que el Govern havia d'haver liderat més l'emergència.

La Generalitat va pagar a proveïdors en 31,44 dies al setembre, per damunt de la mitjana

La Generalitat Valenciana va tancar setembre amb un període mitjà de pagament a proveïdors de 31,44 dies, per damunt de la mitjana autonòmica de 27,63 i del límit legal de 30 dies. L'Estat, els ajuntaments i la Seguretat Social van retallar els seus terminis.

Mompó es reafirma davant la comissió de la DANA: ‘Jo no he mentit mai’

El president de la Diputació de València ha defés davant la comissió de la DANA en el Congrés que no ha mentit ni incorregut en contradiccions. Ha negat dirigir l'emergència i ha lamentat el retard en l'enviament del Es-alert.

El CVC recolza l’autonomia i credibilitat de l’AVL davant els intents de desacreditar-la

El ple del CVC ha aprovat una declaració amb 13 vots a favor i un en contra en defensa de l'AVL, criticant retallades i apel·lant a revertir mesures.

Baldoví diu sentir la mateixa vergonya amb Camarero en el Congrés que amb Mazón

Baldoví ha dit que sent la mateixa vergonya en escoltar a Susana Camarero en la comissió de la DANA que la que va sentir amb Carlos Mazón. Li retrau falta de lideratge, coordinació i alertes durant l'emergència.