Hi haurà quarta dosi de la vacuna contra la COVID per a tota la població

La ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha informat aquest dijous que tota la població rebrà la quarta dosi de la vacuna contra el coronavirus, encara que no ha concretat la data en la qual es començarà a administrar la nova dosi.

Darias sí que ha dit, en declaracions a la Sexta, que per a aquesta quarta vacunació es remenen dates pròximes a la tardor, perquè, segons “els contractes que el Govern d’Espanya ha signat a través de la Unió Europea amb les companyies farmacèutiques“, serà llavors quan arriben noves vacunes adaptades a les variants actuals.

La ministra ha afegit que “una data que es remena com a possible és entorn de la tardor, estem esperant per a aqueixes dates les arribades de noves vacunes adaptades a variants, com està en els contractes que hem signat amb les farmacèutiques”.

El gener passat, la Comissió de Salut Pública va avalar la quarta injecció a la població considerada de “molt alt risc” en l’estratègia de vacunació (immunodeprimits, trasplantats, malalts de càncer, amb VIH… ) cinc mesos després de la seua última vacuna. Aqueix reforç estava pensat només pare aquests s pacients, que engrosseixen l’anomenat grup 7, no a la població general.

Dos mesos després, a l’abril, l’Agència Europea del Medicament (EMA) va considerar que, en aqueix moment, era prematur parlar d’una quarta dosi per a tothom. L’EMA al costat del Centre Europeu de Control de Malalties sí que van avalar la nova dosi de record per a majors de 80 anys, encara que informaven que continuaven atents a noves evidències sobre si augmentava el risc de malaltia greu en els ja vacunats.

Últimes notícies

Educació proposa una pujada salarial progressiva de fins a 200 euros al mes per a frenar la vaga docent

Educació planteja als sindicats una pujada salarial progressiva de fins a 200 euros mensuals fins a 2028 i noves taules de treball per a intentar desconvocar la vaga indefinida del professorat.

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.