10.4 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Hi haurà quarta dosi de la vacuna contra la COVID per a tota la població

La ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha informat aquest dijous que tota la població rebrà la quarta dosi de la vacuna contra el coronavirus, encara que no ha concretat la data en la qual es començarà a administrar la nova dosi.

Darias sí que ha dit, en declaracions a la Sexta, que per a aquesta quarta vacunació es remenen dates pròximes a la tardor, perquè, segons “els contractes que el Govern d’Espanya ha signat a través de la Unió Europea amb les companyies farmacèutiques“, serà llavors quan arriben noves vacunes adaptades a les variants actuals.

La ministra ha afegit que “una data que es remena com a possible és entorn de la tardor, estem esperant per a aqueixes dates les arribades de noves vacunes adaptades a variants, com està en els contractes que hem signat amb les farmacèutiques”.

El gener passat, la Comissió de Salut Pública va avalar la quarta injecció a la població considerada de “molt alt risc” en l’estratègia de vacunació (immunodeprimits, trasplantats, malalts de càncer, amb VIH… ) cinc mesos després de la seua última vacuna. Aqueix reforç estava pensat només pare aquests s pacients, que engrosseixen l’anomenat grup 7, no a la població general.

Dos mesos després, a l’abril, l’Agència Europea del Medicament (EMA) va considerar que, en aqueix moment, era prematur parlar d’una quarta dosi per a tothom. L’EMA al costat del Centre Europeu de Control de Malalties sí que van avalar la nova dosi de record per a majors de 80 anys, encara que informaven que continuaven atents a noves evidències sobre si augmentava el risc de malaltia greu en els ja vacunats.

Últimes notícies

Emergències activa l’alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel

La Generalitat ha activat l'alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel. La CV-391 esta tallada entre els km 25 i 30 i es demana conduir amb suavitat.

Dissabte amb alerta groga per vent a València, Alacant i l’interior de Castelló

València i Alacant i l'interior de Castelló estan este dissabte en alerta groga per vent, amb avís costaner en els litorals de València i Alacant. Es preveuen ratxes de fins a 80 km/h a l'interior i de 70 km/h a Alacant i el litoral valencià.

Un mort i 19 atesos per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per inhalació lleu de fum després de l'incendi d'un pis en Tres Forques. Set han sigut traslladades a hospitals i la Policia Nacional investiga l'origen

El vent aconseguix ratxes de 122 km/h a Xixona i 111 a Alcoi

Ratxes de més de 100 km/h han afectat diverses localitats d'Alacant, amb 122 km/h a Xixona i 111 a Alcoi. Hi ha avís groc i una desena de servicis de bombers.

El València Basket buscarà certificar a Las Palmas la seua condició de cap de sèrie per a la Copa del Rei

L'equip taronja arriba al tancament de la primera volta amb 12 triomfs i un +210 en el basket average i apunta a segellar el seeding amb una victòria davant el Gran Canària.

El Llevant va trencar la seua mala ratxa en el Ciutat amb un gol en el 96′ davant l’Elx

Una miqueta d'Alan Matturro en el 96' va donar al Llevant el seu primer triomf del curs en el Ciutat de València, 3-2 a l'Elx. Malgrat l'alleujament, seguix com a pitjor local de LaLiga amb 1-3-5 i 11-20 en gols.

Sense rastre del veler perdut entre Gandia i Guardamar després de dies de busca

Salvament Marítim ha donat per conclòs sense resultats el rastreig per mar i aire del veler 'Admirante', que va salpar el 15 de gener de Gandia cap a Guardamar. Es mantenen avisos a navegants i l'operatiu es reactivaria davant qualsevol pista.

Una persona morta i sis ateses en l’incendi d’una vivenda en Tres Forques (València)

El foc s'ha declarat sobre les 9.30 en una vivenda del número 6 del carrer Joan Fuster, que ha quedat calcinada. Quatre persones han sigut traslladades per precaució.