Hi haurà quarta dosi de la vacuna contra la COVID per a tota la població

La ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha informat aquest dijous que tota la població rebrà la quarta dosi de la vacuna contra el coronavirus, encara que no ha concretat la data en la qual es començarà a administrar la nova dosi.

Darias sí que ha dit, en declaracions a la Sexta, que per a aquesta quarta vacunació es remenen dates pròximes a la tardor, perquè, segons «els contractes que el Govern d’Espanya ha signat a través de la Unió Europea amb les companyies farmacèutiques«, serà llavors quan arriben noves vacunes adaptades a les variants actuals.

La ministra ha afegit que “una data que es remena com a possible és entorn de la tardor, estem esperant per a aqueixes dates les arribades de noves vacunes adaptades a variants, com està en els contractes que hem signat amb les farmacèutiques”.

El gener passat, la Comissió de Salut Pública va avalar la quarta injecció a la població considerada de “molt alt risc” en l’estratègia de vacunació (immunodeprimits, trasplantats, malalts de càncer, amb VIH… ) cinc mesos després de la seua última vacuna. Aqueix reforç estava pensat només pare aquests s pacients, que engrosseixen l’anomenat grup 7, no a la població general.

Dos mesos després, a l’abril, l’Agència Europea del Medicament (EMA) va considerar que, en aqueix moment, era prematur parlar d’una quarta dosi per a tothom. L’EMA al costat del Centre Europeu de Control de Malalties sí que van avalar la nova dosi de record per a majors de 80 anys, encara que informaven que continuaven atents a noves evidències sobre si augmentava el risc de malaltia greu en els ja vacunats.

Últimes notícies

Oltra insta les autonomies a acollir els menors que han arribat sols a Ceuta

Mónica Oltra, candidata de Compromís a l’Ajuntament de València, reclama que totes les comunitats autònomes col·laboren per a acollir els xiquets i xiquetes que han arribat sols a Ceuta i que considera en una situació de màxima vulnerabilitat.

Leticia Romero reivindica la identitat competitiva del València Basket

La capitana del València Basket, Leticia Romero, assegura que l’equip mantindrà l’ambició per tots els títols en el nou cicle amb Javi Torralba, malgrat les absències inicials per la WNBA i el Mundial.

Maffeo es presenta amb un missatge clar: compromís total amb el Valencia

Pablo Maffeo s’ha presentat com a nou lateral dret del Valencia destacant el seu compromís, el desig de quedar-se molts anys i el pes personal de tornar a València, on viu la seua filla.

El Elche encadena davant el Barça la seua segona pitjor golejada com a local en Primera

El Elche ha caigut 0-5 davant el Barcelona al Martínez Valero i ha patit la segona derrota més ampla de la seua història com a local en Primera Divisió, només superada pel 0-6 també davant el Barça en la temporada 2014-15.

La FVMP reclama a la CHJ netejar amb urgència el nou llit del Túria i els barrancs

La Federació Valenciana de Municipis i Províncies exigix a la Confederación Hidrográfica del Júcar actuacions prioritàries de neteja i manteniment al nou llit del Túria i a diversos barrancs abans de les pluges de la tardor.

Corberán denuncia la desigualtat de descans del Valencia davant el Betis

Carlos Corberán assegura que el Valencia arribarà al partit de Lliga contra el Betis amb un dia menys de descans i un 33 % menys de recuperació física, cosa que considera una situació injusta, encara que desvincula el club sevillà de la responsabilitat.

Investiguen la mort d’una dona de 64 anys trobada en la platja de Puçol

La Guàrdia Civil investiga la mort d’una dona de 64 anys trobada flotant en la platja de Puçol, sense signes aparents de violència. Els agents esperen confirmar la identitat i no descarten cap hipòtesi, inclosa la del suïcidi.

El PSPV reclama explicacions a À Punt per la cobertura dels incendis a la Comunitat Valenciana

El PSPV-PSOE ha sol·licitat que el director general d'À Punt comparega en Les Corts per a detallar els criteris seguits en la cobertura dels incendis forestals d'este estiu a la Comunitat Valenciana, que els socialistes consideren insuficient en els moments més greus de l'emergència.