Hi haurà quarta dosi de la vacuna contra la COVID per a tota la població

La ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha informat aquest dijous que tota la població rebrà la quarta dosi de la vacuna contra el coronavirus, encara que no ha concretat la data en la qual es començarà a administrar la nova dosi.

Darias sí que ha dit, en declaracions a la Sexta, que per a aquesta quarta vacunació es remenen dates pròximes a la tardor, perquè, segons “els contractes que el Govern d’Espanya ha signat a través de la Unió Europea amb les companyies farmacèutiques“, serà llavors quan arriben noves vacunes adaptades a les variants actuals.

La ministra ha afegit que “una data que es remena com a possible és entorn de la tardor, estem esperant per a aqueixes dates les arribades de noves vacunes adaptades a variants, com està en els contractes que hem signat amb les farmacèutiques”.

El gener passat, la Comissió de Salut Pública va avalar la quarta injecció a la població considerada de “molt alt risc” en l’estratègia de vacunació (immunodeprimits, trasplantats, malalts de càncer, amb VIH… ) cinc mesos després de la seua última vacuna. Aqueix reforç estava pensat només pare aquests s pacients, que engrosseixen l’anomenat grup 7, no a la població general.

Dos mesos després, a l’abril, l’Agència Europea del Medicament (EMA) va considerar que, en aqueix moment, era prematur parlar d’una quarta dosi per a tothom. L’EMA al costat del Centre Europeu de Control de Malalties sí que van avalar la nova dosi de record per a majors de 80 anys, encara que informaven que continuaven atents a noves evidències sobre si augmentava el risc de malaltia greu en els ja vacunats.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

79-108. València va atropellar a un Baskonia en ressaca copera

València Basket va firmar una primera part devastadora i va véncer 79-108 a un Baskonia desbordat després de la ressaca de la Copa. Pedro Martínez va demanar calma i Galbiati va confirmar la baixa de Sedekerskis per al que resta de curs.

València Basket atropella al Baskonia amb un festival de triples: 79-108 en Eurolliga

València Basket es va imposar 79-108 en el Buesa Arena després d'una primera part quasi perfecta, amb 11 triples al descans i un 35-68 que va deixar el xoc vist per a sentència. Pedro Martínez va demanar cautela i va reconéixer que el títol coper va condicionar al rival.

79-108: València Basket atropella a un Baskonia sense resposta després de la Copa

València Basket va véncer 79-108 amb una primera part quasi perfecta, 11 triples al descans i un 35-68 que va sentenciar el xoc. Baskonia va acusar la ressaca copera i les baixes.

Acomiaden a Antonio Tejero en la intimitat abans del trasllat de les seues cendres a Màlaga

Familiars i afins han celebrat una missa a Xàtiva i han incinerat al exmilitar. Les cendres es traslladaran a Torre de la Mar, amb l'acte sense declaracions.

La Generalitat impulsa l’alvocat valencià amb una campanya de 20 milions i una marca pròpia

La Generalitat ha presentat la Marca Alvocat Valencià i ha anunciat una campanya de 20 milions per a reforçar qualitat, competitivitat i seguretat. El pla de l'IVIA abasta noves varietats, reg eficient i millores en postcollita.

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.

El Congrés insta el Govern a invertir 1.500 milions en la Rodalia de la Comunitat Valenciana

El Congrés ha aprovat sis de huit punts d'una moció per a reforçar la Rodalia en la Comunitat Valenciana, inclòs un pla 2026-2030 de 1.500 milions. La transferència del servici a la Generalitat no ha tirat avant.

Sindicats convoquen manifestacions i vaga educativa per falta de compromisos de la Conselleria

STEPV-Iv, CSIF, CCOO i UGT han cridat a manifestar-se este dissabte a València, Alacant i Castelló i han fixat una vaga educativa el 31 de març per la falta d'avanços.