Hi haurà quarta dosi de la vacuna contra la COVID per a tota la població

La ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha informat aquest dijous que tota la població rebrà la quarta dosi de la vacuna contra el coronavirus, encara que no ha concretat la data en la qual es començarà a administrar la nova dosi.

Darias sí que ha dit, en declaracions a la Sexta, que per a aquesta quarta vacunació es remenen dates pròximes a la tardor, perquè, segons «els contractes que el Govern d’Espanya ha signat a través de la Unió Europea amb les companyies farmacèutiques«, serà llavors quan arriben noves vacunes adaptades a les variants actuals.

La ministra ha afegit que “una data que es remena com a possible és entorn de la tardor, estem esperant per a aqueixes dates les arribades de noves vacunes adaptades a variants, com està en els contractes que hem signat amb les farmacèutiques”.

El gener passat, la Comissió de Salut Pública va avalar la quarta injecció a la població considerada de “molt alt risc” en l’estratègia de vacunació (immunodeprimits, trasplantats, malalts de càncer, amb VIH… ) cinc mesos després de la seua última vacuna. Aqueix reforç estava pensat només pare aquests s pacients, que engrosseixen l’anomenat grup 7, no a la població general.

Dos mesos després, a l’abril, l’Agència Europea del Medicament (EMA) va considerar que, en aqueix moment, era prematur parlar d’una quarta dosi per a tothom. L’EMA al costat del Centre Europeu de Control de Malalties sí que van avalar la nova dosi de record per a majors de 80 anys, encara que informaven que continuaven atents a noves evidències sobre si augmentava el risc de malaltia greu en els ja vacunats.

Últimes notícies

La jutgessa de la dana reny als manifestants i els recorda que ja són acusació particular

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la dana insta almenys dos manifestants, personats com a acusació particular, a canalitzar les seues peticions de prova i protestes per via judicial i no amb altaveus davant del jutjat.

Barcala assegura que només queden quatre flecos per a les llicències de les fogueres d’Alacant

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, garantix que les subvencions a les fogueres ja estan abonades, que les de les barraques es pagaran en els pròxims dies i que les llicències estan pràcticament resoltes, a l’espera de quatre detalls tècnics.

Barcala es ratifica i manté el silenci sobre el cas de Les Naus a la Platja de Sant Joan

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, reitera que no farà cap declaració sobre el cas de Les Naus, malgrat la comissió municipal i la investigació judicial per les adjudicacions de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan, i participa en l’homenatge a l’enginyer Florentino Regalado.

CSIF porta a Fiscalia les suposades coaccions als seus delegats en la negociació d’Educació

El sindicat CSIF ha presentat un escrit a Fiscalia i a Delegacio del Govern perque investiguen els intents de coaccio i intimidacio que, segons denuncia, van patir els seus delegats en la mesa de negociacio d’Educacio per la vaga indefinida del professorat no universitari.

El Ministeri envia a Alacant i a la Generalitat l’esborrany del conveni del Parc Central

El Ministeri de Transports ha remés a l’Ajuntament d’Alacant i a la Generalitat l’esborrany del conveni per al futur Parc Central, amb una inversió prevista de 347 milions d’euros, que ara analitzen els tècnics municipals.

Patricia, assassinada a Callosa de Segura, és la víctima 23 de violència masclista en 2026

Patricia, de 48 anys, ha sigut assassinada presumptament per la seua parella a Callosa de Segura i es convertix en la víctima número 23 de violència masclista en 2026 i la 1.364 des de 2003. Igualtat confirma el cas, trasllada el seu suport a l'entorn de la víctima i recorda els recursos d'atenció disponibles les 24 hores.

El Levante llançarà este dijous la campanya d’abonaments, que començarà el 8 de juny

El Levante presentarà este dijous la campanya d’abonaments per a la pròxima temporada, que arrancarà el 8 de juny i no admetrà noves altes, prioritzant la fidelització dels actuals abonats.

Parker avisa abans de la Copa: Huesca no té res a perdre i és la seua última bala

James Lewis Parker, lateral argentí del Horneo Alicante, advertix que l BM Huesca arriba als quarts de final de la Copa del Rei sense res a perdre després del descens i que per a molts jugadors el torneig és la seua última oportunitat. El jugador remarca el factor pista i anima l afició alacantina a omplir el pavelló.