Les residències permetran eixides i visites per Nadal mentres no se supere el nivell 3 d’alerta

 

La Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha establit mesures per a residències de persones majors i de diversitat funcional de cara al període nadalenc en funció del nivell d’alerta per coronavirus en el que es trobe un territori: es permetran eixides sense pernoctació només en el nivell 1 i eixides vacacionals de set o més dies i visites d’afins fins i tot en el nivell 3.

 

D’eixa forma ho establixen dos resolucions del departament que apareixen publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, amb les que les mesures en este àmbit s’adapten als nivells d’alerta que va introduir el Govern amb l’estat d’alarma. Estaran en vigor entre el 24 de desembre i el 6 de gener.

 

Diferències segons el nivell d’alerta

Les mesures es diferencien segons nivells d’alerta. En l’1 serà l’únic en què es permetran eixides sense pernoctació, encara que estes només podran ser tres en tot el període i en dies no consecutius. A demés, els residents només podran acudir a la casa d’un únic grup de convivència, al que no podran acudir uns altres.

 

A la volta no es requerirà un aïllament, però sí que s’emportarà un major seguiment per part del personal del centre i les famílies hauran d’avisar si tenen un possible contacte amb alguna persona contagiada. No es permetran les eixides si el resident més de 37 graus abans d’eixir ni si hi ha una persona contagiada en el nucli familiar.

 

Estes premisses per a eixir del centre també s’aplicaran a les eixides vacacionals, que es permetran fins al nivell 3 d’alerta. No obstant això, a la tornada sí que es requerirà una prova PCR negativa feta 72 hores abans del reingrés i un aïllament en habitació individual durant 10 dies a l’arribada.

 

Les persones que vulguen eixir a una casa familiar de vacacions durant el Nadal hauran de fer-lo per un període igual o superior a set dies, i sempre acudir a una única vivenda amb un sol nucli de convivència, del que es considerarà que el resident forma part durant la seua estada. Durant les vacacions no es podrà entrar en contacte amb altres grups de convivència. Les eixides vacacionals hauran de sol·licitar-se amb antelació.

 

Les visites

Les visites també estaran permeses fins al nivell 3, i hauran de ser o bé d’una persona sola, o com a màxim de tres si estes són convivents. Les persones visitants hauran de portar un equip de protecció individual (EPI) que com a mínim constarà d’una màscara quirúrgica, se’ls prendrà la temperatura en entrar i hauran d’observar totes les mesures d’higiene.

 

En el cas que el centre dispose d’espais a l’aire lliure, les visites es duran a terme preferentment en ells. Entre una i una altra visita, el personal del centre haurà de desinfectar les dependències usades. En el nivell 4 d’alerta no es permetrà cap d’estes tres possibilitats.

Últimes notícies

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.

Scariolo reivindica al Reial Madrid abans de la Final Four malgrat les baixes de Tavares i Len

Sergio Scariolo afronta la Final Four de l'Eurolliga a Atenes amb il·lusió i recalca que el Reial Madrid sempre competix, malgrat les importants baixes de Walter Tavares i Alex Len en el joc interior.

La ZAS de Russafa entra en vigor mentres València analitza el recurs de les discoteques

La Zona Acústicament Saturada de Russafa s'aplicarà des de demà amb límits a l'hostaleria, mentres l'Ajuntament estudia el recurs de les discoteques del carrer Tomasos.

Educació i sindicats encaren una tercera reunió clau en el sèptim dia de vaga docent

Educació i sindicats inicien la seua tercera reunió per a intentar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat públic no universitari en la Comunitat Valenciana, que complix set dies.

Teatre Magnètic impulsa el pensament crític enfront de les pseudociències en el CCCC

El Centre del Carme presenta Teatre Magnètic, primera mostra a València de Pablo Helguera, que usa el mesmerisme per a qüestionar les pseudociències i reforçar el pensament crític.

La defensa de Pradas reforça davant el CGPJ la seua queixa per l’actuació de la jutgessa en la causa de la dana

La defensa de la exconsellera Salomé Pradas ha presentat un nou escrit al CGPJ en el qual denuncia la falta d'avanços en la seua queixa per la instrucció de la causa de la dana i amplia els seus retrets a la magistrada.

Els Arts anuncia quatre noves produccions d’òpera i consolida el seu equilibri econòmic per a 2026-2027

Els Arts estrenarà quatre noves produccions d'òpera en la temporada 2026-2027, amb títols com Carmen i Simon Boccanegra, i confirma un sòlid equilibri pressupostari.

La Comunitat Valenciana frega el 81% d’ocupació hotelera en la primera mitat de maig

L'ocupació hotelera mitjana en la Comunitat Valenciana va aconseguir el 80,8% en la primera quinzena de maig, 1,5 punts més que en 2025, amb València i Benidorm al capdavant i Castelló com el destí que més creix.