Les residències permetran eixides i visites per Nadal mentres no se supere el nivell 3 d’alerta

 

La Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha establit mesures per a residències de persones majors i de diversitat funcional de cara al període nadalenc en funció del nivell d’alerta per coronavirus en el que es trobe un territori: es permetran eixides sense pernoctació només en el nivell 1 i eixides vacacionals de set o més dies i visites d’afins fins i tot en el nivell 3.

 

D’eixa forma ho establixen dos resolucions del departament que apareixen publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, amb les que les mesures en este àmbit s’adapten als nivells d’alerta que va introduir el Govern amb l’estat d’alarma. Estaran en vigor entre el 24 de desembre i el 6 de gener.

 

Diferències segons el nivell d’alerta

Les mesures es diferencien segons nivells d’alerta. En l’1 serà l’únic en què es permetran eixides sense pernoctació, encara que estes només podran ser tres en tot el període i en dies no consecutius. A demés, els residents només podran acudir a la casa d’un únic grup de convivència, al que no podran acudir uns altres.

 

A la volta no es requerirà un aïllament, però sí que s’emportarà un major seguiment per part del personal del centre i les famílies hauran d’avisar si tenen un possible contacte amb alguna persona contagiada. No es permetran les eixides si el resident més de 37 graus abans d’eixir ni si hi ha una persona contagiada en el nucli familiar.

 

Estes premisses per a eixir del centre també s’aplicaran a les eixides vacacionals, que es permetran fins al nivell 3 d’alerta. No obstant això, a la tornada sí que es requerirà una prova PCR negativa feta 72 hores abans del reingrés i un aïllament en habitació individual durant 10 dies a l’arribada.

 

Les persones que vulguen eixir a una casa familiar de vacacions durant el Nadal hauran de fer-lo per un període igual o superior a set dies, i sempre acudir a una única vivenda amb un sol nucli de convivència, del que es considerarà que el resident forma part durant la seua estada. Durant les vacacions no es podrà entrar en contacte amb altres grups de convivència. Les eixides vacacionals hauran de sol·licitar-se amb antelació.

 

Les visites

Les visites també estaran permeses fins al nivell 3, i hauran de ser o bé d’una persona sola, o com a màxim de tres si estes són convivents. Les persones visitants hauran de portar un equip de protecció individual (EPI) que com a mínim constarà d’una màscara quirúrgica, se’ls prendrà la temperatura en entrar i hauran d’observar totes les mesures d’higiene.

 

En el cas que el centre dispose d’espais a l’aire lliure, les visites es duran a terme preferentment en ells. Entre una i una altra visita, el personal del centre haurà de desinfectar les dependències usades. En el nivell 4 d’alerta no es permetrà cap d’estes tres possibilitats.

Últimes notícies

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.

Schinocca defensa la inversió de més de 20 milions en fitxatges de l’Elx

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, assegura que el club ha invertit més de 20 milions en el mercat estival i demana unitat a una afició preocupada per les eixides de jugadors importants.