10.7 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

Sanitat 7.640 nous positius i 17 morts per coronavirus

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha notificat un total de 7.640 nous casos de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització.

Els nous casos per províncies són 1.117 a Castelló (183.804 en total), 2.143 a Alacant (512.970 en total) i 4.380 a València (805.162 en total).

D’ells, 3.851 són de persones majors de 60 anys. Per províncies: 556 de Castelló, 1.166 d’Alacant i 2.129 de València.

Els hospitals valencians tenen, actualment 1.226 persones ingressades, 58 d’elles en l’UCI: 185 a la província de Castelló, 5 en UCI; 428 a la província d’Alacant, 25 d’elles en l’UCI; i 613 a la província de València, 28 en UCI.

S’han notificat 17 defuncions per coronavirus des de l’última actualització, tots amb data de defunció en els últims 7 dies. Es tracta de 5 dones d’entre 76 i 91 anys, i 12 homes d’entre 65 i 94 anys.

El total de decessos des de l’inici de la pandèmia ascendeix a 9.588: 1.125 a la província de Castelló, 3.645 en la d’Alacant i 4.818 en la de València.

Últimes notícies

La Generalitat reforça l’artesania valenciana amb un pla 2026 i nous espais a Castelló i Alacant

La Generalitat ha aprovat les línies estratègiques del Centre d'Artesania per a 2026, amb més visibilitat, innovació i relleu generacional. El pla afig presència en fires, premis, programes itinerants i nous espais permanents a Castelló i Alacant.

El València ha alineat a 43 jugadors en 44 partits en 2025

El club ha utilitzat a 43 futbolistes en 44 dols oficials entre Lliga i Copa. L'any, entre el final de 2024-25 i l'inici de 2025-26, va evidenciar rotació i ús de la pedrera.

Creen un dispositiu biodegradable que repel·lix al morrut negre de la platanera

Investigadors de la Universitat d'Alacant han desenrotllat un dispositiu que allibera un compost orgànic volàtil amb efecte repel·lent enfront del morrut negre de la platanera. Funciona més de 28 dies, reduïx l'ús d'insecticides i ja inicia assajos a Canàries.

Creen un dispositiu que repel·lix al morrut negre, enemic de la platanera

La Universitat d'Alacant ha desenrotllat un dispositiu biodegradable que allibera compostos volàtils i desorienta al morrut negre de la platanera. La tecnologia reduïx l'ús d'insecticides i ja inicia proves en plantacions canàries.

L’alcalde d’Almussafes demana declarar davant el PSOE després de les denúncies d’assetjament

Toni González ha sol·licitat declarar davant el CADE del PSOE després de ser expulsat del PSPV-PSOE. Manté l'Alcaldia en el grup mixt i reclama conéixer les proves.

Kairu, el nom triat per consulta popular per al primer rinoceront nascut en Bioparc

Més de 5.000 persones han votat i Kairu es va imposar amb el 44,7% en la consulta per a batejar al primer rinoceront nascut al parc. El naixement reforça el programa de conservació del rinoceront blanc i coincidix amb la promoció infantil BIONadal.

La Guàrdia Civil ha detingut a un home per un incendi agrícola que va obligar a tallar la N-332 entre Gandia i Oliva

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 70 anys com a presumpte autor d'un incendi agrícola que va tallar la N-332 entre Gandia i Oliva. El foc va arrasar 3,5 hectàrees, va afectar 23 parcel·les i va obligar a desallotjar cinc vivendes.

Les pluges deixen més de 100 l/m² en diverses zones de la Comunitat Valenciana, amb quasi 170 en Atzubia i Beniflà

Les pluges de les últimes hores han deixat més de 100 l/m² en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana, amb màxims de 167,8 en Atzubia i 164,4 a Beniflà. Aemet va activar l'avís taronja per pluja i va mantindre el groc per onatge en la costa.