15.8 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Sanitat descarta fer tests massius de detecció del coronavirus en els col·legis valencians

 

La Conselleria de Sanitaria descarta dur a terme proves massives contra el coronavirus després de les vacacions de Nadal. No obstant això, en altres comunitats d’Espanya han confirmat que van a fer tests massius de detecció del Covid-19 a tot el personal de col·legis i instituts després de Nadal.

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, el conseller d’Educació, Vicent Marzà, deriva per la seua part l’adopció d’esta decisió en les autoritats sanitàries del Consell del que forma part. «Els tests i actuacions Covid-19 els marca Sanitat», recalquen des del seu departament a preguntes del citat mitjà.

 

I en la Conselleria de Sanitat no compartixen, almenys de moment, el dur a terme els tests massius en els centres educatius. «Llevat que canviarà la situació, no està prevista eixa mesura», en referència a les dades que la mateixa conselleria actualitza diàriament sobre l’evolució de la pandèmia.

 

Sanitat no veu la necessitat de canviar res

En els centres educatius, tutors i professorat aprofiten estos dies previs a les festes de Nadal per a recalcar davant l’alumnat la importància de mantindre durant les vacacions tant a les seues cases com al carrer, les mesures que de forma tan eficaç estan duent a terme en les aules.

 

Els departaments avaluen amb una periodicitat setmanal i aula per aula la situació dels centres educatius enfront de la pandèmia i, de moment, tal com manifesten des de Sanitat «hi ha satisfacció amb el funcionament». Per este motiu, «no es veu la necessitat de canviar res», reiteren.

 

Els directors consultats asseguren que els alumnes ens estan donant a tot el món una lliçó de comportament solidari a tots.

Últimes notícies

Més de 140 servicis de bombers per les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana

Els bombers han atés més de 140 servicis en la Comunitat Valenciana pel vent, amb ratxes de fins a 60 km/h hui. El dissabte s'esperen pics de 100-120 km/h i ja hi ha mesures preventives.

Dos persones han mort i set han resultat ferides en l’incendi d’una vivenda a Xàbia

Una dona de 71 anys i un home de 42 han mort després de declarar-se un incendi en la segona planta d'un edifici de cinc altures a Xàbia. Unes 40 persones han sigut evacuades mentres s'investiguen les causes.

Vollering s’exhibix a Gandia i recupera el jersei taronja de líder

La campiona d'Europa es va imposar en solitari en l'obertura a Gandia després d'atacar a Barxeta. Defén el títol i arranca líder amb 52 segons.

La consellera de Cultura destaca la creativitat valenciana després de 40 nominacions als Goya 2026

Carmen Ortí ha posat en valor l'empenyiment de l'audiovisual valencià després d'una trobada amb els nominats. La Comunitat suma 40 nominacions i 18 produccions, 11 amb ajudes.

L’Elx busca frenar la seua caiguda davant un Osasuna en ratxa

L'Elx rep a Osasuna este divendres (21.00) amb l'obligació de tallar sis jornades sense guanyar i diverses baixes, davant un rival que suma 10 de 12 punts.

Incendi en un edifici de set plantes a Xàbia: els bombers treballen per a sufocar-ho

Els bombers intenten sufocar un incendi declarat en un edifici de set plantes a Xàbia. S'han evacuat veïns fins a la sexta planta i l'operatiu seguix actiu.

Thomas Partey, acusat de dos nous càrrecs de violació a Londres

Dos nous càrrecs de violació presentats a Londres amplien el cas contra el migcampista del Vila-real: ja suma set per tres dones i una agressió sexual. El jugador es va declarar no culpable de les acusacions inicials i haurà de comparéixer el 13 de març.

Sense rastre de Mariano García Calatayud quatre anys després de la seua detenció a Ucraïna

Quatre anys després de ser detingut per forces russes a Kherson, no hi ha notícies de Mariano García Calatayud. El seu entorn manté la busca i alerta per la seua salut.