Sanitat prepara un llistat de d’infermers voluntaris per a la vacunació massiva

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha sol·licitat a les infermeres i infermers de tots els departaments de salut del territori valencià la seua col·laboració per a participar, si fora necessari, en el procés de vacunació massiva de la població. 

 

La finalitat d’esta mesura és disposar d’un llistat de personal de suport amb la suficient antelació per a quan arribe el moment d’administrar una quantitat important de dosis de vacunes enfront del Covid19 en un temps relativament curt. En este sentit, des de Sanitat es remunerarà l’excés de treball que facen fora de la jornada habitual, sempre en el cas que la seua participació fora necessària.

 

La Conselleria ha incrementat la plantilla en més de 3.400 infermeres, 2.038 tècnics/as en cures auxiliars d’infermeria i més de 800 auxiliars administratius per a enfortir i atendre de manera eficaç totes les necessitats assistencials plantejades per la pandèmia.

 

S’han adoptat mesures organitzatives en previsió de les necessitats

A demés, des de la Direcció General de Recursos Humans s’han anat adoptant una sèrie de mesures organitzatives en previsió de les necessitats i, de forma planificada, s’ha establit un ordre de prelació en cada departament de salut, que es va donar a conéixer recentment als sindicats de la Taula Sectorial.

 

Eixe ordre permetrà anar cridant als professionals que s’hagen anat apuntant de manera voluntària quan s’inicie la vacunació massiva de la població. Esta possibilitat permetria, en cas d’una arribada massiva de dosi, reforçar els equips de vacunació amb este personal.

 

El passat 29 de gener, el Ple del Consell va aprovar la regulació del programa de productivitat per a la prestació de mòduls addicionals de reforç en els equips d’Atenció Primària en 2021. L’objectiu és establir un programa específic per a contindre l’excés de càrrega assistencial allà a on es produïsca, mentre dure la sobrecàrrega produïda pel Covid-19 en l’àmbit de l’Atenció Primària, de manera que permeta una atenció adequada i de qualitat als pacients.

 

Este acord, que disposa d’un pressupost total per a l’exercici de 2021 de 13.108.768 euros i té caràcter voluntari per als professionals, recull la remuneració per mòduls de l’excés de treball i inclou un apartat en el que expressament es contempla la possibilitat d’establir mòduls de dos hores i mitja o de cinc hores, per a vacunar de Covid-19 anara de la jornada habitual. 

Últimes notícies

Els científics demanen analitzar primer els sòls cremats abans d’actuar-hi

Especialistes en sòls advertixen que, un colp extingit l’incendi, la prioritat és avaluar l’estat del terreny cremat abans de reforestar o aplicar mesures. Alerten que intervencions precipitades poden causar més dany que benefici.

El dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó es bolca a frenar l’avanç cap a la serra d’Espadà

Els equips d’extinció concentren hui els treballs entre Tales i Alcudia de Veo per evitar que el foc arribe al parc natural de la serra d’Espadà. La població desallotjada de la Vall d’Uixó ha pogut tornar a casa en un operatiu coordinat.

Fi del confinament a la Vall d’Uixó per l’incendi forestal

La Generalitat ha alçat este dimarts el confinament de la Vall d'Uixó decretat per l'incendi forestal, encara actiu, que va obligar a evacuar unes 16.000 persones en una vintena de municipis i a confinar també Onda i Betxí. Les restriccions de mobilitat es mantenen en la resta de localitats afectades almenys fins a les 23.59 hores d'este dimarts.

Quatre dies d’incendi a la Vall d’Uixó: 8.500 hectàrees cremades i 10.000 evacuats

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó enceta el quart dia actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i unes 10.000 persones encara evacuades, malgrat el retorn parcial autoritzat anit.

La Comunitat Valenciana suma 33.300 ocupats i redueix l’atur en 23.000 persones en tres mesos

La Comunitat Valenciana ha incrementat en 33.300 les persones ocupades i ha reduït l’atur en 23.000 en el segon trimestre de l’any, encara amb una taxa de desocupació per damunt de la mitjana estatal.

Nit tranquil·la a la Vall d’Uixó però l’incendi continua actiu i ja ha arrasat 8.500 hectàrees

La nit ha sigut meteorològicament tranquil·la a la zona de l'incendi de la Vall d'Uixó, però el foc continua actiu en el seu quart dia i ja ha cremat unes 8.500 hectàrees, amb centenars de veïns encara evacuats.

S’alça parcialment el confinament per l’incendi de la Vall d’Uixó en quatre barris

La Generalitat mantindrà fins a les 23.59 hores les evacuacions i confinaments per l’incendi de la Vall d’Uixó, però permet tornar a casa als veïns de quatre barris concrets.

Ferit un xiquet en caure un carret de golf des d’un pont a Rojales

Un xiquet ha resultat ferit en eixir-se de la via un carret de golf i caure d’un pont d’uns tres metres d’alçària en un camp de Rojales (Alacant). El menor ha patit diversos colps i ha sigut atés per personal sanitari al lloc.
FILMOTECA D'ESTIU