Sanitat prepara un llistat de d’infermers voluntaris per a la vacunació massiva

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha sol·licitat a les infermeres i infermers de tots els departaments de salut del territori valencià la seua col·laboració per a participar, si fora necessari, en el procés de vacunació massiva de la població. 

 

La finalitat d’esta mesura és disposar d’un llistat de personal de suport amb la suficient antelació per a quan arribe el moment d’administrar una quantitat important de dosis de vacunes enfront del Covid19 en un temps relativament curt. En este sentit, des de Sanitat es remunerarà l’excés de treball que facen fora de la jornada habitual, sempre en el cas que la seua participació fora necessària.

 

La Conselleria ha incrementat la plantilla en més de 3.400 infermeres, 2.038 tècnics/as en cures auxiliars d’infermeria i més de 800 auxiliars administratius per a enfortir i atendre de manera eficaç totes les necessitats assistencials plantejades per la pandèmia.

 

S’han adoptat mesures organitzatives en previsió de les necessitats

A demés, des de la Direcció General de Recursos Humans s’han anat adoptant una sèrie de mesures organitzatives en previsió de les necessitats i, de forma planificada, s’ha establit un ordre de prelació en cada departament de salut, que es va donar a conéixer recentment als sindicats de la Taula Sectorial.

 

Eixe ordre permetrà anar cridant als professionals que s’hagen anat apuntant de manera voluntària quan s’inicie la vacunació massiva de la població. Esta possibilitat permetria, en cas d’una arribada massiva de dosi, reforçar els equips de vacunació amb este personal.

 

El passat 29 de gener, el Ple del Consell va aprovar la regulació del programa de productivitat per a la prestació de mòduls addicionals de reforç en els equips d’Atenció Primària en 2021. L’objectiu és establir un programa específic per a contindre l’excés de càrrega assistencial allà a on es produïsca, mentre dure la sobrecàrrega produïda pel Covid-19 en l’àmbit de l’Atenció Primària, de manera que permeta una atenció adequada i de qualitat als pacients.

 

Este acord, que disposa d’un pressupost total per a l’exercici de 2021 de 13.108.768 euros i té caràcter voluntari per als professionals, recull la remuneració per mòduls de l’excés de treball i inclou un apartat en el que expressament es contempla la possibilitat d’establir mòduls de dos hores i mitja o de cinc hores, per a vacunar de Covid-19 anara de la jornada habitual. 

Últimes notícies

Presó provisional per a l’home acusat del doble crim masclista de la Cañada del Fenollar

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona d’Alacant ha ordenat presó provisional i sense fiança per a l’home detingut per matar presumptament la seua dona i una de les seues filles i ferir-ne una altra a la Cañada del Fenollar.

Pradas demana identificar el tècnic que va fer l’informe previ al Cecopi per la DANA

La exconsellera Salomé Pradas ha sol·licitat al Jutjat de Catarroja que es determine qui és el tècnic que va redactar l’informe 3 abans del Cecopi i que declare com a testimoni en la causa penal per la DANA amb 230 morts.

Una nova tecnologia ajuda a reduir l’ansietat abans d’una operació a La Fe

L’ITI i l’IIS La Fe han desenvolupat MIXCARE, una solució que combina realitat mixta i sensors no invasius per a ajudar els pacients a controlar l’ansietat abans d’una operació i reduir, quan siga possible, la medicació ansiolítica.

La jutgessa rebutja el careo demanat per Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent pel telèfon de la dana

La jutgessa que investiga la dana ha denegat el careo sol·licitat per Emilio Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, sobre una telefonada clau la vesprada de la tragèdia, i ha confirmat la petició d’informació a Chiva i Utiel sobre els avisos d’Emergències.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que premia l’assistència de la passada temporada.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que es podrà mantindre en la temporada 2027-28 si es complixen determinats requisits d’assistència.

Els abonaments del Valencia Basket mantenen preus i afegixen un descompte del 10% al Roig Arena

El Valencia Basket ha llançat la nova campanya d'abonaments amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% com a premi a la fidelitat, a més de diversos descomptes acumulables per edat i col·lectius.

Condemnat a dos anys i mig de presó per patronejar una patera amb 18 immigrants a la deriva davant Calp

Un home ha sigut condemnat a dos anys i mig de presó per dirigir una patera amb 18 immigrants, quatre d’ells menors, entre Algèria i Alacant, que va quedar a la deriva davant la costa de Calp sense combustible.