Anuncios

Sanitat prepara un llistat de d’infermers voluntaris per a la vacunació massiva

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha sol·licitat a les infermeres i infermers de tots els departaments de salut del territori valencià la seua col·laboració per a participar, si fora necessari, en el procés de vacunació massiva de la població. 

 

La finalitat d’esta mesura és disposar d’un llistat de personal de suport amb la suficient antelació per a quan arribe el moment d’administrar una quantitat important de dosis de vacunes enfront del Covid19 en un temps relativament curt. En este sentit, des de Sanitat es remunerarà l’excés de treball que facen fora de la jornada habitual, sempre en el cas que la seua participació fora necessària.

Anuncios

 

La Conselleria ha incrementat la plantilla en més de 3.400 infermeres, 2.038 tècnics/as en cures auxiliars d’infermeria i més de 800 auxiliars administratius per a enfortir i atendre de manera eficaç totes les necessitats assistencials plantejades per la pandèmia.

 

S’han adoptat mesures organitzatives en previsió de les necessitats

A demés, des de la Direcció General de Recursos Humans s’han anat adoptant una sèrie de mesures organitzatives en previsió de les necessitats i, de forma planificada, s’ha establit un ordre de prelació en cada departament de salut, que es va donar a conéixer recentment als sindicats de la Taula Sectorial.

 

Eixe ordre permetrà anar cridant als professionals que s’hagen anat apuntant de manera voluntària quan s’inicie la vacunació massiva de la població. Esta possibilitat permetria, en cas d’una arribada massiva de dosi, reforçar els equips de vacunació amb este personal.

 

El passat 29 de gener, el Ple del Consell va aprovar la regulació del programa de productivitat per a la prestació de mòduls addicionals de reforç en els equips d’Atenció Primària en 2021. L’objectiu és establir un programa específic per a contindre l’excés de càrrega assistencial allà a on es produïsca, mentre dure la sobrecàrrega produïda pel Covid-19 en l’àmbit de l’Atenció Primària, de manera que permeta una atenció adequada i de qualitat als pacients.

 

Este acord, que disposa d’un pressupost total per a l’exercici de 2021 de 13.108.768 euros i té caràcter voluntari per als professionals, recull la remuneració per mòduls de l’excés de treball i inclou un apartat en el que expressament es contempla la possibilitat d’establir mòduls de dos hores i mitja o de cinc hores, per a vacunar de Covid-19 anara de la jornada habitual. 

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

La professora de la UPV Elena Pinilla, triada entre les 50 dones líders emergents del món

La investigadora de la UPV Elena Pinilla ha sigut seleccionada per al programa Santander SW50 Emerging Leaders 2026, que reconeix a 50 dones líders emergents de tot el món. La seua trajectòria combina excel·lència científica, docència i divulgació en nanofotònica i física.

Detingut un home per mesos d’assetjament homòfob a una companya en un centre comercial

La Policia Nacional deté a un home de 59 anys per un presumpte delicte d'odi després de mesos de comentaris homòfobs i conductes intimidatòries contra una companya de treball en un centre comercial de València.

Presó per a un home per matar a un amic després d’una discussió i fingir que va trobar el cadàver

Un home de 53 anys ha ingressat a la presó acusat d'homicidi dolós per matar al seu amic de 31 anys després d'una discussió i fingir que va trobar el seu cadàver al costat d'una carretera pròxima a la seua casa a Pilar de la Horadada.

La Policia desarticula xarxes de robatoris de rellotges de luxe amb 34 detinguts des de gener

La Policia Nacional ha esclarit 41 robatoris violents de rellotges de luxe a Espanya des de gener i ha detingut a 34 persones vinculades a xarxes criminals itinerants amb base en Barcelona.

Cau part d’una banda que robava a ancians en aparcaments de supermercats

La Guàrdia Civil ha detingut a tres membres d'una organització criminal acusada de més de 50 furts i estafes a persones majors en aparcaments de supermercats de diverses províncies.

Alerta groga per pluges i tempestes en el nord de Castelló des de les 14 hores

Set comunitats del nord-est peninsular, inclosa la Comunitat Valenciana, activen avisos per pluges i tempestes, amb focus en el nord de Castelló des de les 14 hores.

Lleuger descens de les màximes i ruixats esta vesprada en el nord de Castelló

La Comunitat Valenciana viurà una jornada de cels buidats al matí i ruixats amb tempesta i possible graníssol a la vesprada en el nord de Castelló, amb canvis lleugers en les temperatures màximes i vent variable.

El Govern assigna 1.300 milions a la Comunitat Valenciana per la dana de 2024 i reforça el finançament autonòmic

L'Executiu aprova 1.300 milions per a la Comunitat Valenciana i 394 milions per a Extremadura per emergències meteorològiques, dins d'un paquet de 12.307 milions per a 2026.
Anuncios