Sanitat prepara un llistat de d’infermers voluntaris per a la vacunació massiva

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha sol·licitat a les infermeres i infermers de tots els departaments de salut del territori valencià la seua col·laboració per a participar, si fora necessari, en el procés de vacunació massiva de la població. 

 

La finalitat d’esta mesura és disposar d’un llistat de personal de suport amb la suficient antelació per a quan arribe el moment d’administrar una quantitat important de dosis de vacunes enfront del Covid19 en un temps relativament curt. En este sentit, des de Sanitat es remunerarà l’excés de treball que facen fora de la jornada habitual, sempre en el cas que la seua participació fora necessària.

 

La Conselleria ha incrementat la plantilla en més de 3.400 infermeres, 2.038 tècnics/as en cures auxiliars d’infermeria i més de 800 auxiliars administratius per a enfortir i atendre de manera eficaç totes les necessitats assistencials plantejades per la pandèmia.

 

S’han adoptat mesures organitzatives en previsió de les necessitats

A demés, des de la Direcció General de Recursos Humans s’han anat adoptant una sèrie de mesures organitzatives en previsió de les necessitats i, de forma planificada, s’ha establit un ordre de prelació en cada departament de salut, que es va donar a conéixer recentment als sindicats de la Taula Sectorial.

 

Eixe ordre permetrà anar cridant als professionals que s’hagen anat apuntant de manera voluntària quan s’inicie la vacunació massiva de la població. Esta possibilitat permetria, en cas d’una arribada massiva de dosi, reforçar els equips de vacunació amb este personal.

 

El passat 29 de gener, el Ple del Consell va aprovar la regulació del programa de productivitat per a la prestació de mòduls addicionals de reforç en els equips d’Atenció Primària en 2021. L’objectiu és establir un programa específic per a contindre l’excés de càrrega assistencial allà a on es produïsca, mentre dure la sobrecàrrega produïda pel Covid-19 en l’àmbit de l’Atenció Primària, de manera que permeta una atenció adequada i de qualitat als pacients.

 

Este acord, que disposa d’un pressupost total per a l’exercici de 2021 de 13.108.768 euros i té caràcter voluntari per als professionals, recull la remuneració per mòduls de l’excés de treball i inclou un apartat en el que expressament es contempla la possibilitat d’establir mòduls de dos hores i mitja o de cinc hores, per a vacunar de Covid-19 anara de la jornada habitual. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Diversos abastos causen 8 km de retenció a Loriguilla i 6 km en el baipás de Paterna

Diversos abastos estan generant 8 km de retenció a Loriguilla i 6 km en el baipás de Paterna, els dos sentit Barcelona. Alhora se sumen cues en A-7, V-30, V-21, CV-35, CV-36 i Pista de Silla.

Ruixats al final del dia a l’interior i màximes en ascens este dilluns

Intervals nuvolosos i ruixats aïllats a primera hora en el litoral i al final del dia a l'interior. Les màximes pujaran i les mínimes a penes variaran.

El València frustra el debut de Quique amb una remuntada agònica en el 99 (3-2)

Hugo Duro va decidir de penal en el 99 després de dos punts de Boyé i els empats de Javi Guerra i Cömert. El triomf va allunyar set punts el perill del descens.

3-2: El València remunta en el 99, amarga el debut de Quique i s’allunya del descens

El València va voltejar dos punts de Lucas Boyé i va decidir en el 99 amb un penal d'Hugo Duro, per a prendre aire i posar terra pel mig amb el descens.

El València firma la remuntada 3-2 davant l’Alabés amb un penal d’Hugo Duro en el 97

El València va guanyar 3-2 a l'Alabés a Mestalla amb un penal d'Hugo Duro en el 97 després d'empatar en el 90 amb Cömert. Boyé havia marcat dos per als visitants.

Un penal de Boyé en el 3 avança a l’Alabés a Mestalla (0-1)

Lucas Boyé va avançar a l'Alabés des del punt de penal en el minut 3 a Mestalla. El València, incòmode, va disposar d'ocasions per a igualar i no va encertar.

Ginés Marín i Aaron Palacio tallen una orella en una vesprada d’actitud a Castelló

Ginés Marín i Aaron Palacio han obert el capítol de trofeus en la Fira de la Magdalena amb una orella cada un. La correguda de La Quinta va resultar molt desigual i Javier Zulueta es va anar de buit.

El 8M a València rebutja la violència masclista i diu no a les guerres

Milers de persones han marxat a València en el 8M per a exigir igualtat real i mesures efectives contra la violència masclista, amb un missatge clar de no a les guerres.