Sanitat suspén operacions no urgents i prepara els hospitals de campanya en el territori valencià

 

La Conselleria de Sanitat, davant l’augment de la pressió assistencial per la pandèmia en el territori valencià, ha suspés tota l’activitat quirúrgica i proves diagnòstiques no urgents, ha ordenat habilitar tots els llits d’aguts i de crítics i preparar els hospitals de campanya, a demés de prohibir les visites als pacients ingressats.

 

Quant a l’activitat programada, segons recull l’ordre de Sanitat, «se suspén tota activitat quirúrgica programada (incloent la cirurgia sense ingrés), excepte per a aquelles condicions urgents no demorables ni derivables», així com els enviaments de pacients de pla de xoc.

 

Per tant, la resta de personal, tant de consultes externes com dels centres d’especialitats o centres de salut integrats, serà redistribuït per l’equip directiu en funció de les necessitats assistencials. També se suspenen les proves diagnòstiques no preferents i els ingressos programats.

 

Habilitar els llits de pacients crítics

A causa de la situació actual de la pandèmia en la Comunitat, la Conselleria de Sanitat ha recordat que en relació amb els pacients crítics, s’han d’habilitar tots els llits de pacients crítics instal·lats als hospitals i quan no queden lliures es buscarà en un altre centre a través del Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU).

 

D’altra banda, els trasllats de malalts crítics sense coronavirus es duran a terme als hospitals privats preferentment d’acord amb la proximitat geogràfica al domicili del pacient. De la mateixa manera, s’han d’habilitar tots els llits d’hospitalització. Açò inclou desdoblaments d’habitacions individuals i reclutaments d’espais dedicats a activitat demorable.

 

Visites i acompanyaments dels pacients

Sanitat ha prohibit les visites a pacients ingressats en termes generals i només es permetrà, si és necessari, la presència d’un únic acompanyant com a cuidador de pacients ingressats en hospitals d’atenció a malalts crònics i de llarga estada, menors o pacients dependents i dones que ingressen per a part.

 

Així mateix, s’estudiarà fer una excepció en aquells casos que, per les especials característiques de pacients i els seus familiars, com a menors, situacions socials complexes o final de la vida, es considere que la presència física d’acompanyants o voluntariat que pot contribuir a l’evolució del procés.

 

En tot cas, qualsevol persona que presente símptomes respiratoris o febre ha d’abstenir-se d’acompanyar a un pacient i les gerències han de comunicar-se amb les famílies dels ingressats almenys una volta al dia per a informar dels canvis i permetre, en la mesura del possible, el contacte mitjançant dispositius electrònics si el pacient no disposa d’un propi.

Últimes notícies

Pedro Martínez defén la seua imatge i destaca la seua sintonia amb Scariolo abans de la Final Four

Pedro Martínez reivindica que no és un entrenador conflictiu, ressalta la seua amistat i respecte per Sergio Scariolo i apel·la a la confiança interna abans de la Final Four davant el Reial Madrid.

Dolores convoca una manifestació contra el crim masclista que va posar fi a la vida de Marisol i el seu fill

L'Ajuntament de Dolores convoca una manifestació per a este divendres en repulsa per l'assassinat masclista de Marisol i el seu fill Alberto, després d'un minut de silenci enfront de la casa consistorial.

Scariolo es reivindica abans de la Final Four: encara puc ajudar un equip a aconseguir grans resultats

Sergio Scariolo explica que va fitxar pel Reial Madrid per a demostrar-se que seguix capacitat per a liderar a un equip a grans resultats i afronta la Final Four de l'Eurolliga a Atenes amb ambició i equilibri emocional.

El TSJCV avala la doble denominació Castelló/Castelló i rebutja dos recursos

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana ha desestimat dos recursos contra el canvi de nom del municipi a la seua forma bilingüe Castelló/Castelló, en considerar que la decisió és jurídicament vàlida i no arbitrària.

La Generalitat sospesa recórrer el nou Pla Estatal de Vivenda per invasió de competències i falta de finançament

La Generalitat Valenciana analitza presentar un recurs contra el nou Pla Estatal de Vivenda 2026-2030, que considera tardà, desequilibrat en el finançament i lesiu per a les competències autonòmiques.

Ferrero veu a Alcaraz com una mescla entre Nadal i Federer per la seua creativitat i caràcter

Juan Carlos Ferrero descriu a Carlos Alcaraz com una combinació de Rafa Nadal i Roger Federer per la seua varietat de colps, creativitat i fort caràcter competitiu, i detalla els reptes que va afrontar com el seu entrenador.

Jasikevicius aparca els rècords abans de la Final Four de l’Eurolliga

Sarunas Jasikevicius afronta la Final Four amb Fenerbahce sense pensar en el possible rècord de dos Eurolligues seguides com a jugador i tècnic, centrat només en el treball immediat.

Bartzokas reivindica l’esforç de Olympiacos abans de la Final Four de l’Eurolliga

El tècnic de Olympiacos Georgios Bartzokas subratlla la dificultat d'aconseguir la Final Four de l'Eurolliga i confia que el seu equip faça l'últim pas per a conquistar un títol que se'ls resistix des de 2013.