Sanitat suspén operacions no urgents i prepara els hospitals de campanya en el territori valencià

 

La Conselleria de Sanitat, davant l’augment de la pressió assistencial per la pandèmia en el territori valencià, ha suspés tota l’activitat quirúrgica i proves diagnòstiques no urgents, ha ordenat habilitar tots els llits d’aguts i de crítics i preparar els hospitals de campanya, a demés de prohibir les visites als pacients ingressats.

 

Quant a l’activitat programada, segons recull l’ordre de Sanitat, «se suspén tota activitat quirúrgica programada (incloent la cirurgia sense ingrés), excepte per a aquelles condicions urgents no demorables ni derivables», així com els enviaments de pacients de pla de xoc.

 

Per tant, la resta de personal, tant de consultes externes com dels centres d’especialitats o centres de salut integrats, serà redistribuït per l’equip directiu en funció de les necessitats assistencials. També se suspenen les proves diagnòstiques no preferents i els ingressos programats.

 

Habilitar els llits de pacients crítics

A causa de la situació actual de la pandèmia en la Comunitat, la Conselleria de Sanitat ha recordat que en relació amb els pacients crítics, s’han d’habilitar tots els llits de pacients crítics instal·lats als hospitals i quan no queden lliures es buscarà en un altre centre a través del Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU).

 

D’altra banda, els trasllats de malalts crítics sense coronavirus es duran a terme als hospitals privats preferentment d’acord amb la proximitat geogràfica al domicili del pacient. De la mateixa manera, s’han d’habilitar tots els llits d’hospitalització. Açò inclou desdoblaments d’habitacions individuals i reclutaments d’espais dedicats a activitat demorable.

 

Visites i acompanyaments dels pacients

Sanitat ha prohibit les visites a pacients ingressats en termes generals i només es permetrà, si és necessari, la presència d’un únic acompanyant com a cuidador de pacients ingressats en hospitals d’atenció a malalts crònics i de llarga estada, menors o pacients dependents i dones que ingressen per a part.

 

Així mateix, s’estudiarà fer una excepció en aquells casos que, per les especials característiques de pacients i els seus familiars, com a menors, situacions socials complexes o final de la vida, es considere que la presència física d’acompanyants o voluntariat que pot contribuir a l’evolució del procés.

 

En tot cas, qualsevol persona que presente símptomes respiratoris o febre ha d’abstenir-se d’acompanyar a un pacient i les gerències han de comunicar-se amb les famílies dels ingressats almenys una volta al dia per a informar dels canvis i permetre, en la mesura del possible, el contacte mitjançant dispositius electrònics si el pacient no disposa d’un propi.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Espanyol i Llevant marxen al descans amb empat sense gols a Cornellà

Espanyol i Llevant tanquen la primera part amb 0-0 en el RCDE Stadium després d'un tram inicial intens dels porters i un lleuger domini blanc-i-blau.

La nova planta d’Edwards Lifesciences a Moncada estarà operativa en 2027 i arribarà a 1.200 ocupacions en 2030

La futura planta d'Edwards Lifesciences a Moncada, especialitzada en vàlvules cardíaques, estarà operativa en 2027 i preveu aconseguir els 1.200 treballadors en 2030, amb un procés de selecció ja en marxa.

Múrcia i Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l’aigua i rebutgen el nacionalisme hídric

Els presidents de Múrcia i la Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l'aigua, defenen el transvasament Tajo-Segura i rebutgen el nacionalisme hídric com a resposta a l'escassetat.

Els bombers intervenen en un incendi en un descampat al costat de la A-3 a Mislata

Un incendi en una campa abandonada al costat de l'autovia A-3, a l'altura de Mislata, ha obligat a mobilitzar diverses dotacions de bombers després de nombroses anomenades al 112.

Els Gai Games València superen els 9.000 participants de 76 països per a 2026

Els Gai Games València 2026 esperen més de 9.000 esportistes i participants LGTBI de 76 països i aspiren a aconseguir els 9.500 inscrits, amb 39 disciplines i àmplia oferta cultural.

Dos accidents provoquen onze quilòmetres de retencions en la CV-35 i l’A-35 a València

Dos accidents de trànsit en la CV-35, a l'altura de l'Eliana, i en l'A-35, entre Vallada i Moixent, provoquen onze quilòmetres de retencions en sentit Ademuz i València.

Els hotels d’Alacant freguen el ple en el Pont de Maig amb un 87% d’ocupació prevista

La patronal hotelera d'Alacant preveu una ocupació mitjana del 87,03% a la província per al Pont de Maig, amb la capital per damunt del 95% i la Platja de Sant Joan en ple tècnic.

Detingut a València per apunyalar a un conegut que va haver de fer-se un torniquet

La Policia Local de València deté a un home acusat d'apunyalar a la cama a un conegut en l'avinguda Blasco Ibáñez. La víctima, de 25 anys, es va fer un torniquet amb una samarreta abans de ser traslladada a l'hospital.