7.7 C
València
Dijous, 1 gener, 2026

Sanitat habilita un web per adaptar la vacunació a les vacances

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha posat en marxa a la pàgina web una Agenda Vacances perquè els ciutadans de la Comunitat Valenciana puguen adaptar la vacunació enfront del coronavirus en funció de les seues vacances estivals.

En este sentit, la consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha assenyalat que “la finalitat és facilitar als ciutadans i les ciutadanes puguen gaudir del seu període de vacances, i vacunar-los quan estiguen disponibles“.

Per això, a la pàgina web en este enllaç les persones entre 18 i 39 anys que està esperant la cita per la seua primera dosi pot accedir a un formulari en el qual poden indicar en una agenda de vacunació les setmanes que van a romandre fora i que, per tant, no podran acudir a vacunar-se.

D’esta manera, s’ajornarà la citació per quan estiga disponible, respectant l’ordre de vacunació que s’està duent a terme a la Comunitat Valenciana, que és per grups etaris.

A més, s’enviarà un SMS amb l’enllaç a la web a les persones entre 18 i 39 anys que es preveu citar al llarg de l’estiu.

Segons ha explicat Barceló, “des de Sanitat s’ha posat en marxa esta mesura amb la finalitat de planificar de forma eficient el procés de vacunació durant este estiu, i mantenir així el bon ritme d’immunització a la Comunitat Valenciana”.

Cal assenyalar que esta mesura va dirigida a persones que estan pendents de rebre la primera dosi de la vacuna contra la COVID-19, ja que les persones que estan pendents de rebre la segona dosi ja tenen una citació prèvia realitzada en el moment que li van posar la primera vacuna.

Els requisits per poder indicar les vacances i no ser citat durant estes dates són: tenir entre 18 i 39 anys (nascuts entre 1982-2003 inclosos), no haver rebut cap dosi de la vacuna contra la COVID-19 i no tenir cap cita prevista de vacunació per a la COVID-19.

Últimes notícies

Un jove ha mort i un menor ha resultat ferit en un xoc entre moto i cotxe a València

Un jove de 22 anys ha mort i un menor de 12 ha resultat ferit en un xoc entre una moto i un cotxe en la CV-315, en el desviament cap a Carpesa, a València. Dos unitats del SAMU i un SVB han acudit i els sanitaris han confirmat la defunció malgrat la reanimació.

El DOGV publica una vintena de nomenaments d’assessors en la Generalitat

El butlletí oficial ha oficialitzat una vintena de nomenaments, la majoria en Presidència, i inclou a José Manuel Cuenca com a personal eventual per al expresident Carlos Mazón. Les resolucions fixen efectes des de finals de novembre i al desembre, reflectint la reorganització després del relleu en la Presidència.

Dos detinguts per furts a majors amb el mètode de l’abraç al Campello

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens amb requisitòries per la seua presumpta implicació en furts a persones majors prop d'un banc del Campello. Després de passar a disposició judicial, van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

L’oposició titlla de decebedora el discurs de Llorca i el PP el veu il·lusionant

El missatge de Juanfran Pérez Llorca ha dividit a les Corts: PSPV i Compromís parlen de decepció i hipocresia, mentres el PP el qualifica de realista i il·lusionant.

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero, els quatre del València que acaben contracte en 2026

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero acaben el seu vincle al juny de 2026 i des de l'1 de gener poden pactar el seu futur amb altres clubs. Així està cada cas

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte al juny i ja poden negociar el seu futur

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte el 30 de juny de 2026 i, des de l'1 de gener, són lliures per a negociar amb altres clubs. També conclouen les cessions de Manor Solomon i Rafa Marín, i finalitza el contracte de Marcelino.

Simat frega els 1.000 l/m² de pluja entre setembre i desembre

Les precipitacions han deixat 977,4 l/m² en Simat, al capdavant del ránking de Avamet. A València s'han acumulat entorn de 420 l/m² des del 28 de setembre.

Pérez Llorca reafirma el compromís del Consell amb fets i recursos fins a una recuperació completa

El president ha defés la col·laboració institucional i ha promés mantindre recursos i accions fins a completar la recuperació després de la dana, amb especial focus en vivenda, ocupació i servicis públics.