Simón avisa de què l’evolució del coronavirus en Espanya «no és bona»

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, ha avisat que l’evolució de la pandèmia del coronavirus en Espanya «no és bona», ja que, encara que «no és molt aguda», continua sent «ascendent».

 

En roda de premsa, Simón ha informat que la corba de contagis és «clarament ascendent» en huit regions, les que tenen un pes «molt important» a escala nacional. A demés, ha assenyalat que actualment hi ha algunes comunitats autònomes en les que estan experimentant un retard en la notificació de casos de fins a set o huit dies, pel que ha demanat «precaució» a l’hora d’interpretar les dades.

 

«La mortalitat continua mantenint-se en nivells molt baixos, al voltant de l’1%, cosa que implica que estem detectant molts dels casos que s’infecten a Espanya i això fa entendre que la situació actual, si bé és molt preocupant, no és la mateixa que al març o abril», ha assegurat.

 

En este sentit, Simón ha assenyalat que cada setmana s’estan fent una mitjana de 1.652 PCR per cada 100.000 habitants, sent una de les taxes «més altes» de la Unió Europea. Dit això, Simón ha advertit que les positivitats en les PCR estan sent «altes», el que demostra que Espanya està en una fase d’increment de la transmissió. «Existix un nivell de transmissió en Espanya que no és bo», ha sentenciat, per a resoldre recomanant a la població, especialment els més vulnerables, vacunar-se enguany contra la grip.

Últimes notícies

Veïns d’Alacant criden a manifestar-se contra el model turístic el 19 de setembre

Diverses plataformes de vivenda d’Alacant han convocat per al 19 de setembre una manifestació contra el model turístic actual i per una ciutat més habitable. Critiquen la precarietat laboral i l’encariment de la vivenda que, segons afirmen, genera el monocultiu turístic.

Schinocca defensa el mercat de l’Elx i la venda milionària d’Affengruber

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, assegura que el club ha tancat un mercat de fitxatges excel·lent, amb una plantilla compensada, i justifica la venda del central David Affengruber per prop de 12 milions d’euros.

Compromís acusa Mazón de burlar-se de les víctimes de la DANA

Joan Baldoví acusa Carlos Mazón de continuar burlant-se de les víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 i critica que el PP el mantinga com a diputat autonòmic aforat.

Extingit l’incendi de Segorbe després de cremar 630 hectàrees i desallotjar Gàtova

El Consorci Provincial de Bombers de Castelló ha donat per extingit l’incendi declarat el 20 d’agost a Segorbe, que ha cremat 630 hectàrees de la Serra Calderona i ha obligat a desallotjar durant dos dies el municipi de Gàtova.

Una biotecnològica de Paterna obté 15 milions per avançar el diagnòstic de complicacions en l’embaràs

La biotecnològica iPremom, amb seu a Paterna, ha tancat una ronda inicial de 15 milions per impulsar MaiRa, una plataforma de diagnòstic molecular precoç de complicacions de l’embaràs com la preeclàmpsia.

Dimecres amb ruixats forts a la vesprada a l’interior de Castelló

L’oratge d’este dimecres preveu cels poc nuvolosos a la Comunitat Valenciana, però amb ruixats o tempestes localment fortes a la vesprada a l’interior de Castelló. Temperatures lleugerament més altes a l’interior i vents fluixos de direcció variable, tendint a component este.

L’atur puja en agost en 5.847 persones a la Comunitat Valenciana

L’atur registrat en agost ha augmentat en 5.847 persones a la Comunitat Valenciana, un 2,03 %, fins a les 294.519. Tot i això, hi ha 2.235 aturats menys que en agost de 2025.

Presó sense fiança per a la dona acusada de matar a ganivetades un home en un bar de València

Una jutgessa d Instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per a una dona de 35 anys acusada de matar presumptament a ganivetades un home de 45 anys en un bar del barri de l Olivereta el passat cap de setmana.