14.9 C
València
Diumenge, 8 febrer, 2026

Simón avisa de què l’evolució del coronavirus en Espanya «no és bona»

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, ha avisat que l’evolució de la pandèmia del coronavirus en Espanya «no és bona», ja que, encara que «no és molt aguda», continua sent «ascendent».

 

En roda de premsa, Simón ha informat que la corba de contagis és «clarament ascendent» en huit regions, les que tenen un pes «molt important» a escala nacional. A demés, ha assenyalat que actualment hi ha algunes comunitats autònomes en les que estan experimentant un retard en la notificació de casos de fins a set o huit dies, pel que ha demanat «precaució» a l’hora d’interpretar les dades.

 

«La mortalitat continua mantenint-se en nivells molt baixos, al voltant de l’1%, cosa que implica que estem detectant molts dels casos que s’infecten a Espanya i això fa entendre que la situació actual, si bé és molt preocupant, no és la mateixa que al març o abril», ha assegurat.

 

En este sentit, Simón ha assenyalat que cada setmana s’estan fent una mitjana de 1.652 PCR per cada 100.000 habitants, sent una de les taxes «més altes» de la Unió Europea. Dit això, Simón ha advertit que les positivitats en les PCR estan sent «altes», el que demostra que Espanya està en una fase d’increment de la transmissió. «Existix un nivell de transmissió en Espanya que no és bo», ha sentenciat, per a resoldre recomanant a la població, especialment els més vulnerables, vacunar-se enguany contra la grip.

Últimes notícies

Espanya cau 2-3 davant Països Baixos: Telgenkamp decidix al final

Espanya va remuntar del 0-2 al 2-2, però un gol de Duco Telgenkamp en el 58 va donar la victòria a Països Baixos en la quarta jornada de la Pro League a València. És la tercera derrota seguida malgrat l'empenyiment després del descans i el bon paper de Revilla.

Marcelino alerta: l’Espanyol és un rival competitiu capaç de sorprendre a qualsevol

Marcelino va valorar a l'Espanyol com un rival directe, competitiu i difícil malgrat la seua mala ratxa. Va reclamar màxim nivell en La Ceràmica per a obrir bretxa en la taula.

Bombers revisen les façanes de la plaça de l’Ajuntament per a les mascletaes

El Servici de Bombers de València ha iniciat la inspecció dels 29 edificis que envolten la plaça de l'Ajuntament per a previndre despreniments durant les mascletaes. Els treballs es prolongaran fins al 22 de febrer i permetran esmenar xicotets desperfectes abans de l'inici de les Falles l'1 de març.

La Policia Nacional deté a un pres escapolit de l’Hospital General de València

La Policia Nacional ha detingut a un intern que s'havia escapolit mitja hora abans de l'Hospital General de València, on havia sigut portat des de Picassent. Va ser localitzat en l'Estació del Nord després d'un dispositiu activat amb avís de la Guàrdia Civil.

La Fe realitza el primer trasplantament renal robòtic de donant viu en la Comunitat Valenciana

La Fe ha realitzat el primer trasplantament renal de donant viu amb el sistema Da Vinci en la Comunitat Valenciana. La pacient, de 37 anys, es va recuperar amb rapidesa i la donant, la seua mare, va rebre l'alta en dia i mig.

Sense sequeres, moment de planificar l’aigua a Espanya, segons un expert

Les últimes borrasques han assegurat recursos per a almenys un any i, en algunes regions, per a dos. Jorge Olcina ha demanat aprofitar esta finestra per a acordar una política estatal de l'aigua.

Tres detinguts per traficar amb drogues des d’un pis de Benidorm i repartir-les en la zona anglesa

La Policia Nacional ha detingut a Benidorm a dos hòmens i una dona per vendre marihuana i cocaïna des de la seua vivenda. Distribuïen en la zona anglesa i usaven un patinet elèctric.

La UPV impulsa el diagnòstic i investigació de l’epilèpsia amb IA gràcies a volBrain

La plataforma volBrain, desenrotllada per la UPV, aplica IA a la ressonància magnètica per a mesurar amb precisió estructures cerebrals vinculades a l'epilèpsia i donar suport a decisions clíniques.