Sotrovimab: un medicament que redueix les hospitalitzacions i les morts per coronavirus en un 85%

 

Els metges tenen una eina més per a lluitar contra el coronavirus. Un medicament que redueix les hospitalitzacions i les morts en un 85%. És un tractament d’anticossos que evita que una infecció lleu passe a ser greu. Ja ho han recomanat les agències sanitàries a la Unió Europea, els Estats Units, i l’última a sumar-se ha sigut Unió dels Emirats Àrabs.

El Sotrovimab, un anticòs monoclonal de dosi única en investigació per al tractament de la COVID-19 lleu a moderada en adults i pacients pediàtrics (majors de 12 anys i que pesen almenys 40 kg) i que tenen un alt risc de progressió a COVID-19 greu, incloent-hi l’hospitalització o mort.

«El sotrovimab està dissenyat per a bloquejar l’adhesió viral i l’entrada en cèl·lules humanes, per tant neutralitza el virus», diu un full informatiu de l’Administració d’Aliments i Medicaments dels Estats Units (FDA per les seues sigles en anglés).

Este medicament perquè siga administrat una vegada una persona siga diagnosticada amb covid-19 «i dins dels 10 dies posteriors a l’inici dels símptomes», diu el full informatiu de la FDA.
No obstant això la FDA no recomana este tractament per a pacients que ja estiguen hospitalitzats per covid-19 i que requerisquen oxigen o ventilació mecànica en l’actualitat.

És un tractament autoritzat contra el covid-19?

 

Si bé el sotrovimab és un medicament amb autorització d’ús d’emergència, la FDA adverteix que este  tractament és un medicament que està sota investigació i que no té autorització de la FDA per a tractar cap malaltia ni condició, inclòs el covid-19.
«Sotrovimab no està autoritzat per a previndre covid-19», adverteix la FDA. Només té autorització d’emergència.  Este medicament està sota investigació mèdica en l’actualitat.
Llavors per què va ser autoritzat?

La FDA va citar dades d’un assaig clínic en el qual el 7% dels pacients que van rebre un placebo van ser hospitalitzats o van morir, en comparació amb l’1% dels participants que van rebre sotrovimab, una reducció del 85%.

Les proves també van mostrar que el sotrovimab va funcionar contra les variants del virus identificades per primera vegada al Regne Unit, Sud-àfrica, el Brasil, Califòrnia, Nova York i l’Índia.

“És important expandir l’arsenal de teràpies amb anticossos monoclonals que s’espera que retinguen l’activitat contra les variants circulants de covid-19 als Estats Units”, va dir la Dra. Patrizia Cavazzoni, directora del Centre d’Avaluació de Medicaments de la FDA i Investigació, va dir en un comunicat.

 

Té efectes secundaris?

 

La FDA va autoritzar que els proveïdors d’atenció mèdica distribuïsquen el tractament per via intravenosa. Els possibles efectes secundaris inclouen anafilaxis, erupció cutània i diarrea.

Últimes notícies

Derrota mínima del Villarreal en el seu estrena a Dortmund (3-2)

El Villarreal ha perdut 3-2 en el seu debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, tot i dominar durant 80 minuts. L’equip d’Íñigo Pérez ha arribat amb opcions d’empatar fins a l’últim instant.

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.