Sotrovimab: un medicament que redueix les hospitalitzacions i les morts per coronavirus en un 85%

 

Els metges tenen una eina més per a lluitar contra el coronavirus. Un medicament que redueix les hospitalitzacions i les morts en un 85%. És un tractament d’anticossos que evita que una infecció lleu passe a ser greu. Ja ho han recomanat les agències sanitàries a la Unió Europea, els Estats Units, i l’última a sumar-se ha sigut Unió dels Emirats Àrabs.

El Sotrovimab, un anticòs monoclonal de dosi única en investigació per al tractament de la COVID-19 lleu a moderada en adults i pacients pediàtrics (majors de 12 anys i que pesen almenys 40 kg) i que tenen un alt risc de progressió a COVID-19 greu, incloent-hi l’hospitalització o mort.

«El sotrovimab està dissenyat per a bloquejar l’adhesió viral i l’entrada en cèl·lules humanes, per tant neutralitza el virus», diu un full informatiu de l’Administració d’Aliments i Medicaments dels Estats Units (FDA per les seues sigles en anglés).

Este medicament perquè siga administrat una vegada una persona siga diagnosticada amb covid-19 «i dins dels 10 dies posteriors a l’inici dels símptomes», diu el full informatiu de la FDA.
No obstant això la FDA no recomana este tractament per a pacients que ja estiguen hospitalitzats per covid-19 i que requerisquen oxigen o ventilació mecànica en l’actualitat.

És un tractament autoritzat contra el covid-19?

 

Si bé el sotrovimab és un medicament amb autorització d’ús d’emergència, la FDA adverteix que este  tractament és un medicament que està sota investigació i que no té autorització de la FDA per a tractar cap malaltia ni condició, inclòs el covid-19.
«Sotrovimab no està autoritzat per a previndre covid-19», adverteix la FDA. Només té autorització d’emergència.  Este medicament està sota investigació mèdica en l’actualitat.
Llavors per què va ser autoritzat?

La FDA va citar dades d’un assaig clínic en el qual el 7% dels pacients que van rebre un placebo van ser hospitalitzats o van morir, en comparació amb l’1% dels participants que van rebre sotrovimab, una reducció del 85%.

Les proves també van mostrar que el sotrovimab va funcionar contra les variants del virus identificades per primera vegada al Regne Unit, Sud-àfrica, el Brasil, Califòrnia, Nova York i l’Índia.

“És important expandir l’arsenal de teràpies amb anticossos monoclonals que s’espera que retinguen l’activitat contra les variants circulants de covid-19 als Estats Units”, va dir la Dra. Patrizia Cavazzoni, directora del Centre d’Avaluació de Medicaments de la FDA i Investigació, va dir en un comunicat.

 

Té efectes secundaris?

 

La FDA va autoritzar que els proveïdors d’atenció mèdica distribuïsquen el tractament per via intravenosa. Els possibles efectes secundaris inclouen anafilaxis, erupció cutània i diarrea.

Últimes notícies

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.

Aules a més de 34 graus: CCOO alerta d’un risc generalitzat als col·legis valencians

CCOO PV ha denunciat que en més de 65 centres educatius públics de la Comunitat Valenciana s’han registrat fins a 34 graus o més en aules i espais docents, per damunt del límit legal de 27 graus.

Les apostes en línia es disparen entre els menors de 35 anys a la Comunitat, segons Patim

Un estudi de Patim mostra que el joc patològic s’ha fet més complex, amb més pes del joc online entre menors de 35 anys, inici en l’adolescència i forta combinació amb altres addiccions com alcohol i cocaïna.

València enceta el camí cap a un pla director per a l’àrea metropolitana

La ciutat de València ha iniciat l’elaboració d’un document de bases per a un futur Pla Director Metropolità, impulsat per Joan Romero i la Universitat de València, per a coordinar mobilitat, vivenda, territori i cohesió social en l’àrea metropolitana.

Canvi en l’alcaldia de Manises: Jesús Borràs substituïx Javier Mansilla segons el pacte de govern

Jesús Borràs, regidor d’APM-Compromís, ha assumit l’alcaldia de Manises en substitució del socialista Javier Mansilla, tal com preveia el pacte de govern signat a l’inici de la legislatura entre PSPV-PSOE, APM-Compromís i Podem.