Sotrovimab: un medicament que redueix les hospitalitzacions i les morts per coronavirus en un 85%

 

Els metges tenen una eina més per a lluitar contra el coronavirus. Un medicament que redueix les hospitalitzacions i les morts en un 85%. És un tractament d’anticossos que evita que una infecció lleu passe a ser greu. Ja ho han recomanat les agències sanitàries a la Unió Europea, els Estats Units, i l’última a sumar-se ha sigut Unió dels Emirats Àrabs.

El Sotrovimab, un anticòs monoclonal de dosi única en investigació per al tractament de la COVID-19 lleu a moderada en adults i pacients pediàtrics (majors de 12 anys i que pesen almenys 40 kg) i que tenen un alt risc de progressió a COVID-19 greu, incloent-hi l’hospitalització o mort.

«El sotrovimab està dissenyat per a bloquejar l’adhesió viral i l’entrada en cèl·lules humanes, per tant neutralitza el virus», diu un full informatiu de l’Administració d’Aliments i Medicaments dels Estats Units (FDA per les seues sigles en anglés).

Este medicament perquè siga administrat una vegada una persona siga diagnosticada amb covid-19 «i dins dels 10 dies posteriors a l’inici dels símptomes», diu el full informatiu de la FDA.
No obstant això la FDA no recomana este tractament per a pacients que ja estiguen hospitalitzats per covid-19 i que requerisquen oxigen o ventilació mecànica en l’actualitat.

És un tractament autoritzat contra el covid-19?

 

Si bé el sotrovimab és un medicament amb autorització d’ús d’emergència, la FDA adverteix que este  tractament és un medicament que està sota investigació i que no té autorització de la FDA per a tractar cap malaltia ni condició, inclòs el covid-19.
«Sotrovimab no està autoritzat per a previndre covid-19», adverteix la FDA. Només té autorització d’emergència.  Este medicament està sota investigació mèdica en l’actualitat.
Llavors per què va ser autoritzat?

La FDA va citar dades d’un assaig clínic en el qual el 7% dels pacients que van rebre un placebo van ser hospitalitzats o van morir, en comparació amb l’1% dels participants que van rebre sotrovimab, una reducció del 85%.

Les proves també van mostrar que el sotrovimab va funcionar contra les variants del virus identificades per primera vegada al Regne Unit, Sud-àfrica, el Brasil, Califòrnia, Nova York i l’Índia.

“És important expandir l’arsenal de teràpies amb anticossos monoclonals que s’espera que retinguen l’activitat contra les variants circulants de covid-19 als Estats Units”, va dir la Dra. Patrizia Cavazzoni, directora del Centre d’Avaluació de Medicaments de la FDA i Investigació, va dir en un comunicat.

 

Té efectes secundaris?

 

La FDA va autoritzar que els proveïdors d’atenció mèdica distribuïsquen el tractament per via intravenosa. Els possibles efectes secundaris inclouen anafilaxis, erupció cutània i diarrea.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana farà obligatòria la formació en emergències en tots els centres educatius des de 2026-2027

La Conselleria d'Educació implantarà un pla obligatori de formació en emergències de protecció civil en tots els centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana a partir del curs 2026-2027, amb hores mínimes anuals per a l'alumnat i un ampli programa de capacitació docent.

El València Basket blinda a Brancou Badio amb un nou contracte fins a 2029

El València Basket ha millorat i ampliat el contracte de l'escorta senegalés Brancou Badio fins a 2029, consolidant-li com a peça clau del projecte i jugador amb el vincle més llarg del club.

Un tècnic municipal qüestiona la rapidesa i canvis en la promoció pública Els Naus a Alacant

Un tècnic jurídic jubilat de l'Ajuntament d'Alacant ha mostrat la seua sorpresa per la rapidesa amb la qual l'empresa adjudicatària va presentar la seua oferta per a les vivendes públiques Els Naus i per les diferències entre els plecs publicats i els inicials.

Adif designa a Joan Calabuig com a nou coordinador del Corredor Mediterrani

Adif ha nomenat a Joan Calabuig nou coordinador del Corredor Mediterrani, un lloc clau per a impulsar l'execució, el seguiment i la interlocució institucional d'esta infraestructura estratègica.

El Palau de les Arts estrena el drama coreogràfic Les filles de Bernarda el 17 d’abril

El Palau de les Arts acollirà el 17 d'abril l'estrena absoluta de Les filles de Bernarda, una coproducció de dansa que reinterpreta l'univers de Bernarda Alba des de la coreografia, la música en directe i el llenguatge documental.

Dansa València alça el teló amb Ultimàtum de Led Silhouette en el Teatre Principal

Dansa València inaugura la seua nova edició en el Teatre Principal amb Ultimàtum de Led Silhouette i una jornada que combina estrenes, flamenc contemporani, pensament i divulgació.

Pradas recorre la prova cal·ligràfica sobre la nota del missatge És-Alert

La defensa de Salomé Pradas apel·la la decisió judicial de mantindre una prova cal·ligràfica sobre una nota manuscrita amb indicacions per al missatge És-Alert durant la DANA.

Catalá, investigada per prevaricació, defén la legalitat de l’actuació de l’Ajuntament de València

María José Catalá assegura que l'actuació de l'Ajuntament de València va ser legal i transparent després de conéixer-se que Anticorrupció la investiga per presumpta prevaricació i tràfic d'influències en la recol·locació de personal.