Sotrovimab: un medicament que redueix les hospitalitzacions i les morts per coronavirus en un 85%

 

Els metges tenen una eina més per a lluitar contra el coronavirus. Un medicament que redueix les hospitalitzacions i les morts en un 85%. És un tractament d’anticossos que evita que una infecció lleu passe a ser greu. Ja ho han recomanat les agències sanitàries a la Unió Europea, els Estats Units, i l’última a sumar-se ha sigut Unió dels Emirats Àrabs.

El Sotrovimab, un anticòs monoclonal de dosi única en investigació per al tractament de la COVID-19 lleu a moderada en adults i pacients pediàtrics (majors de 12 anys i que pesen almenys 40 kg) i que tenen un alt risc de progressió a COVID-19 greu, incloent-hi l’hospitalització o mort.

«El sotrovimab està dissenyat per a bloquejar l’adhesió viral i l’entrada en cèl·lules humanes, per tant neutralitza el virus», diu un full informatiu de l’Administració d’Aliments i Medicaments dels Estats Units (FDA per les seues sigles en anglés).

Este medicament perquè siga administrat una vegada una persona siga diagnosticada amb covid-19 «i dins dels 10 dies posteriors a l’inici dels símptomes», diu el full informatiu de la FDA.
No obstant això la FDA no recomana este tractament per a pacients que ja estiguen hospitalitzats per covid-19 i que requerisquen oxigen o ventilació mecànica en l’actualitat.

És un tractament autoritzat contra el covid-19?

 

Si bé el sotrovimab és un medicament amb autorització d’ús d’emergència, la FDA adverteix que este  tractament és un medicament que està sota investigació i que no té autorització de la FDA per a tractar cap malaltia ni condició, inclòs el covid-19.
«Sotrovimab no està autoritzat per a previndre covid-19», adverteix la FDA. Només té autorització d’emergència.  Este medicament està sota investigació mèdica en l’actualitat.
Llavors per què va ser autoritzat?

La FDA va citar dades d’un assaig clínic en el qual el 7% dels pacients que van rebre un placebo van ser hospitalitzats o van morir, en comparació amb l’1% dels participants que van rebre sotrovimab, una reducció del 85%.

Les proves també van mostrar que el sotrovimab va funcionar contra les variants del virus identificades per primera vegada al Regne Unit, Sud-àfrica, el Brasil, Califòrnia, Nova York i l’Índia.

“És important expandir l’arsenal de teràpies amb anticossos monoclonals que s’espera que retinguen l’activitat contra les variants circulants de covid-19 als Estats Units”, va dir la Dra. Patrizia Cavazzoni, directora del Centre d’Avaluació de Medicaments de la FDA i Investigació, va dir en un comunicat.

 

Té efectes secundaris?

 

La FDA va autoritzar que els proveïdors d’atenció mèdica distribuïsquen el tractament per via intravenosa. Els possibles efectes secundaris inclouen anafilaxis, erupció cutània i diarrea.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Cremà infantil convertix en cendra més de 380 minifallas plenes de jocs, riures i somnis

Més de 380 falles infantils de València han cremat en la Cremà, culminant un any de treball artístic i emocions per a milers de xiquets, amb la secció Especial i la falla municipal com a grans focus.

Emilio de Just curta l’última orella de la fira de Falles en una vesprada amb opcions de major triomf

Emilio de Justo va tallar l'última orella de la fira de Falles de València després d'una seriosa correguda de Núñez del Cuvillo, marcada pel vent i per bous amb opcions de major èxit.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València tanquen hui els seus dies grans amb la mascletà i la Cremà de quasi 760 monuments, en una edició massiva i sense incidents rellevants que deixa diversos debats pendents.

L’Ofrena de València suma més de 114.000 falleres i fallers, un 10% més que en 2025

L'Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats reunix enguany 114.275 falleres i fallers, amb un creixement del 10% i més de deu mil participants addicionals.

Identificat un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional investiga l'agressió amb un bat de beisbol a una dona de 52 anys en el portal del seu edifici a Torrent i ha identificat a un menor de 17 anys com a presumpte autor.

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.