Sotrovimab: un medicament que redueix les hospitalitzacions i les morts per coronavirus en un 85%

 

Els metges tenen una eina més per a lluitar contra el coronavirus. Un medicament que redueix les hospitalitzacions i les morts en un 85%. És un tractament d’anticossos que evita que una infecció lleu passe a ser greu. Ja ho han recomanat les agències sanitàries a la Unió Europea, els Estats Units, i l’última a sumar-se ha sigut Unió dels Emirats Àrabs.

El Sotrovimab, un anticòs monoclonal de dosi única en investigació per al tractament de la COVID-19 lleu a moderada en adults i pacients pediàtrics (majors de 12 anys i que pesen almenys 40 kg) i que tenen un alt risc de progressió a COVID-19 greu, incloent-hi l’hospitalització o mort.

«El sotrovimab està dissenyat per a bloquejar l’adhesió viral i l’entrada en cèl·lules humanes, per tant neutralitza el virus», diu un full informatiu de l’Administració d’Aliments i Medicaments dels Estats Units (FDA per les seues sigles en anglés).

Este medicament perquè siga administrat una vegada una persona siga diagnosticada amb covid-19 «i dins dels 10 dies posteriors a l’inici dels símptomes», diu el full informatiu de la FDA.
No obstant això la FDA no recomana este tractament per a pacients que ja estiguen hospitalitzats per covid-19 i que requerisquen oxigen o ventilació mecànica en l’actualitat.

És un tractament autoritzat contra el covid-19?

 

Si bé el sotrovimab és un medicament amb autorització d’ús d’emergència, la FDA adverteix que este  tractament és un medicament que està sota investigació i que no té autorització de la FDA per a tractar cap malaltia ni condició, inclòs el covid-19.
«Sotrovimab no està autoritzat per a previndre covid-19», adverteix la FDA. Només té autorització d’emergència.  Este medicament està sota investigació mèdica en l’actualitat.
Llavors per què va ser autoritzat?

La FDA va citar dades d’un assaig clínic en el qual el 7% dels pacients que van rebre un placebo van ser hospitalitzats o van morir, en comparació amb l’1% dels participants que van rebre sotrovimab, una reducció del 85%.

Les proves també van mostrar que el sotrovimab va funcionar contra les variants del virus identificades per primera vegada al Regne Unit, Sud-àfrica, el Brasil, Califòrnia, Nova York i l’Índia.

“És important expandir l’arsenal de teràpies amb anticossos monoclonals que s’espera que retinguen l’activitat contra les variants circulants de covid-19 als Estats Units”, va dir la Dra. Patrizia Cavazzoni, directora del Centre d’Avaluació de Medicaments de la FDA i Investigació, va dir en un comunicat.

 

Té efectes secundaris?

 

La FDA va autoritzar que els proveïdors d’atenció mèdica distribuïsquen el tractament per via intravenosa. Els possibles efectes secundaris inclouen anafilaxis, erupció cutània i diarrea.

Últimes notícies

Ribó insta a Compromís a accelerar la designació d’Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

Joan Ribó reclama a l'executiva local de Compromís que agilitze els tràmits interns perquè Mónica Oltra siga proclamada candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals.

Bendodo exigix al Govern un esborrany de Pressupostos per a alleujar l’asfíxia de diputacions i ajuntaments

Elías Bendodo reclama al Govern un esborrany de Pressupostos Generals de l'Estat per a frenar l'escanyament financer que, segons el PP, patixen diputacions i ajuntaments. Dirigents populars denuncien un mal econòmic mensual milionari i la falta de reforma del finançament local i autonòmic.

Luís Castro lamenta que Carlos Espí no haja sigut convocat per Espanya i mira ja a la pròxima temporada

Luís Castro admet que li hauria agradat veure a Carlos Espí amb la selecció espanyola i avança que el Llevant afrontarà un estiu complex mentres planifica la pròxima temporada i les renovacions.

Riquelme veu preocupant que la selecció no tinga jugadors del Reial Madrid en el Mundial

Enrique Riquelme, candidat a la presidència del Reial Madrid, considera preocupant que Espanya afrontara el Mundial sense futbolistes del club i reclama un debat entre projectes.

Marcelino veu molt difícil entrenar a Espanya la pròxima temporada

Marcelino García Toral, que posa fi a la seua etapa al Vila-real, considera poc probable dirigir a un equip espanyol el pròxim curs i s'obri seriosament a entrenar a l'estranger.

Pérez Llorca apel·la al consens per a frenar la vaga indefinida del professorat valencià

Pérez Llorca defén que, si totes les parts compartixen l'objectiu de millorar el sistema educatiu, no hi ha motiu per a no tancar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat valencià.

Paula Bonet denuncia un nou atac i el robatori d’una peça en la seua galeria d’art

Paula Bonet ha denunciat un nou atac en la seua galeria d'art, on un intrús hauria trencat el cristall de la porta, descol·locat diverses obres i robat una peça pocs dies després que el seu presumpte assetjador quedara en llibertat.

ANPE i CSIF accepten la proposta salarial i Educació cita als sindicats a una altra reunió el dimarts

ANPE i CSIF accepten l'última proposta de pujada salarial de la Conselleria d'Educació, mentres STEPV, UGT i CCOO la consideren insuficient i mantenen el pols en la vaga del professorat, a l'espera d'una nova reunió el dimarts.