Suspenen els assajos en humans de la vacuna espanyola del CSIC

L’Agència Espanyola del Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) ha decidit no donar l’autorització a la vacuna espanyola del coronavirus impulsada pel Centre Nacional de Biotecnologia per a començar els assajos clínics en persones. Per tant, se suspenen els assajos que s’anaven a realitzar a l’Hospital de la Pau, que ja havia començat a buscar a un centenar de voluntaris. Es desconeixen els motius que han provocat esta decisió.

La vacuna espanyola contra el coronavirus no passarà a la fase d’assajos en humans al no rebre el vistiplau de l’Agència Espanyola, tal com han comunicat el CSIC i Biofabri a La Paz, que treballava en la selecció de voluntaris per a administrar-los el sèrum espanyol, en la fase un, com ha avançat L’Espanyol.

<

>

La vacuna havia demostrat eficàcia del 100%

La vacuna espanyola, desenvolupada per l’equip de Mariano Esteban, havia demostrat una eficàcia del 100% en ratolins modificats genèticament per a ser susceptibles al coronavirus.

En els models animals indueix anticossos neutralitzadors i resposta cel·lular de limfòcits T, que són les cèl·lules encarregades de reconéixer i destruir a la cèl·lula infectada.

Van confiar en este prototip perquè aplicat a altres virus emergents com a chikungunya, èbola o zika, tal com assenyalava l’investigador el mes d’agost passat, «havia demostrat una eficàcia en models animals del 80%-100%, per això ho considerem un bon candidat«.

112 voluntaris

Segons van avançar fa mesos, en la Fase I anaven a participar 112 voluntaris i s’analitzaria l’efecte de les dosis, mentre que en la Fase II s’avaluarien els resultats d’immunogenicitat i la seguretat en 500 voluntaris, informa Europa Press.

Finalment, en la Fase III s’anaven a reclutar entre 20.000 i 30.000 persones sanes en les quals es puga avaluar l’eficàcia de la vacuna.

<

>

<

>

 

 

Últimes notícies

El PSPV busca amb la societat civil una alternativa per a governar la Comunitat Valenciana

El PSPV-PSOE ha obert la seua Conferència Política a col·lectius socials i ciutadania per a dissenyar una alternativa de govern a la Generalitat i recuperar drets que considera retallats pels executius de PP i Vox.

Les oposicions de mestres arrenquen amb quasi 15.700 aspirants en la Comunitat

Educació inicia este cap de setmana les oposicions al cos de Mestres d’Infantil i Primària amb 15.697 aspirants per a 1.959 places en la Comunitat Valenciana, mentre CSIF reclama la màxima transparència i informació en tot el procés selectiu.

El PSPV acusa Catalá d’un discurs ‘racista’ que assenyala la població migrant pels assentaments

El portaveu socialista a l’Ajuntament de València, Borja Sanjuan, ha acusat l’alcaldessa María José Catalá d’emprar un discurs ‘racista’ en responsabilitzar la població migrant dels problemes vinculats als assentaments de persones sense llar, i li retreu que no assenyale els fons voltor i inversors que especulen amb la vivenda.

Morant planteja lleis d’equitat per garantir plaça universitària a tot l’alumnat

La ministra Diana Morant defensa a València unes lleis d’equitat que obliguen les autonomies a finançar prou places públiques, cosa que a la Comunitat Valenciana suposaria fins a 10.000 noves places. La Generalitat replica que ja autoritza totes les places sol·licitades i destaca l’augment de beques i del finançament universitari.

Morant retreu al PP que només haja creat odi a Ceuta mentre reclama dimissions

La ministra Diana Morant qüestiona els qui exigixen dimissions per la crisi migratòria a Ceuta i els acusa de crear odi i alimentar la tensió social, mentre defensa la gestió del Govern central.

Rebaixes d’impostos i campanya per a reactivar l’hostaleria d’El Saler després de l’incendi

L’Ajuntament de València ha aprovat rebaixes fiscals i una campanya de promoció per a bars i restaurants d’El Saler, El Palmar i El Perellonet afectats per l’incendi de la Devesa, i es personarà en la causa judicial per exigir responsabilitats.

Tres joves detinguts a la A-3 amb un quilo de cocaïna en un fals fons del cotxe

La Guàrdia Civil ha interceptat a l’A-3, a Requena, un vehicle d’alta gamma que s’havia donat a la fuga en un control i en el qual s’ha localitzat un quilo de cocaïna ocult en un doble fons. El conductor, de 20 anys, i els altres dos ocupants, de 24 i 33 anys, han sigut posats a disposició judicial acusats de diversos delictes.

Quatre joves detinguts pels greus incidents violents fora de Mestalla al maig

La Policia Nacional ha detingut a València quatre joves, d’entre 18 i 21 anys, acusats de desordes públics i atemptat a agents per les agressions registrades abans del partit Valencia-Barça del 23 de maig als voltants de Mestalla.