Suspenen els assajos en humans de la vacuna espanyola del CSIC

L’Agència Espanyola del Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) ha decidit no donar l’autorització a la vacuna espanyola del coronavirus impulsada pel Centre Nacional de Biotecnologia per a començar els assajos clínics en persones. Per tant, se suspenen els assajos que s’anaven a realitzar a l’Hospital de la Pau, que ja havia començat a buscar a un centenar de voluntaris. Es desconeixen els motius que han provocat esta decisió.

La vacuna espanyola contra el coronavirus no passarà a la fase d’assajos en humans al no rebre el vistiplau de l’Agència Espanyola, tal com han comunicat el CSIC i Biofabri a La Paz, que treballava en la selecció de voluntaris per a administrar-los el sèrum espanyol, en la fase un, com ha avançat L’Espanyol.

<

>

La vacuna havia demostrat eficàcia del 100%

La vacuna espanyola, desenvolupada per l’equip de Mariano Esteban, havia demostrat una eficàcia del 100% en ratolins modificats genèticament per a ser susceptibles al coronavirus.

En els models animals indueix anticossos neutralitzadors i resposta cel·lular de limfòcits T, que són les cèl·lules encarregades de reconéixer i destruir a la cèl·lula infectada.

Van confiar en este prototip perquè aplicat a altres virus emergents com a chikungunya, èbola o zika, tal com assenyalava l’investigador el mes d’agost passat, «havia demostrat una eficàcia en models animals del 80%-100%, per això ho considerem un bon candidat«.

112 voluntaris

Segons van avançar fa mesos, en la Fase I anaven a participar 112 voluntaris i s’analitzaria l’efecte de les dosis, mentre que en la Fase II s’avaluarien els resultats d’immunogenicitat i la seguretat en 500 voluntaris, informa Europa Press.

Finalment, en la Fase III s’anaven a reclutar entre 20.000 i 30.000 persones sanes en les quals es puga avaluar l’eficàcia de la vacuna.

<

>

<

>

 

 

Últimes notícies

Jaime Pradilla assumix la derrota davant el Reial Madrid i reivindica la temporada del València Basket

Jaime Pradilla lamenta l'eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en semifinals de l'Eurolliga, però defén l'any de l'equip i confia que prompte puguen sentir-se orgullosos del seu recorregut.

Scariolo destaca la resiliència del Reial Madrid després de reinventar-se rumb a la final d’Eurolliga

Sergio Scariolo subratlla que el Reial Madrid ha hagut de reinventar el seu joc per les baixes interiors i ressalta la resiliència de l'equip abans de la final d'Eurolliga davant Olympiacos.

Scariolo descarta a Usman Garuba per a la final de l’Eurolliga després de lesionar-se davant el València

Usman Garuba es lesiona en la semifinal de l'Eurolliga davant el València Basket i Sergio Scariolo confirma que el pivot del Reial Madrid queda descartat per a la final contra el Olympiacos.

Hezonja llança un missatge d’optimisme abans de la final de l’Eurolliga

Mario Hezonja es mostra convençut de les opcions del Reial Madrid en la final de l'Eurolliga davant Olympiacos i demana confiança malgrat l'esglai per la lesió de Garuba.

Pedro Martínez lamenta l’eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en l’Eurolliga

Pedro Martínez va reconéixer que al València Basket li haguera agradat competir millor en la semifinal de la Final a Quatre, després de caure amb claredat davant un Reial Madrid al qual va considerar just vencedor.

El Reial Madrid atropella al València i se cita amb el Olympiacos en la final de l’Eurolliga

El Reial Madrid va derrotar al València Basket per 90-105 en la Final Four de l'Eurolliga i jugarà la final davant el Olympiacos, després de firmar al costat del conjunt taronja la mitat més anotadora d'este segle en una semifinal.

Francisco Camps arranca la seua campanya per a liderar el PPCV amb la promesa de recuperar el govern

Francisco Camps dona per iniciada la carrera cap al congrés regional del PPCV i s'oferix a liderar de nou el partit amb el compromís d'aconseguir una majoria absoluta en 2027.

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.