Suspenen els assajos en humans de la vacuna espanyola del CSIC

L’Agència Espanyola del Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) ha decidit no donar l’autorització a la vacuna espanyola del coronavirus impulsada pel Centre Nacional de Biotecnologia per a començar els assajos clínics en persones. Per tant, se suspenen els assajos que s’anaven a realitzar a l’Hospital de la Pau, que ja havia començat a buscar a un centenar de voluntaris. Es desconeixen els motius que han provocat esta decisió.

La vacuna espanyola contra el coronavirus no passarà a la fase d’assajos en humans al no rebre el vistiplau de l’Agència Espanyola, tal com han comunicat el CSIC i Biofabri a La Paz, que treballava en la selecció de voluntaris per a administrar-los el sèrum espanyol, en la fase un, com ha avançat L’Espanyol.

<

>

La vacuna havia demostrat eficàcia del 100%

La vacuna espanyola, desenvolupada per l’equip de Mariano Esteban, havia demostrat una eficàcia del 100% en ratolins modificats genèticament per a ser susceptibles al coronavirus.

En els models animals indueix anticossos neutralitzadors i resposta cel·lular de limfòcits T, que són les cèl·lules encarregades de reconéixer i destruir a la cèl·lula infectada.

Van confiar en este prototip perquè aplicat a altres virus emergents com a chikungunya, èbola o zika, tal com assenyalava l’investigador el mes d’agost passat, «havia demostrat una eficàcia en models animals del 80%-100%, per això ho considerem un bon candidat«.

112 voluntaris

Segons van avançar fa mesos, en la Fase I anaven a participar 112 voluntaris i s’analitzaria l’efecte de les dosis, mentre que en la Fase II s’avaluarien els resultats d’immunogenicitat i la seguretat en 500 voluntaris, informa Europa Press.

Finalment, en la Fase III s’anaven a reclutar entre 20.000 i 30.000 persones sanes en les quals es puga avaluar l’eficàcia de la vacuna.

<

>

<

>

 

 

Últimes notícies

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.

Sánchez visita la nova fàbrica centenària de condiments Carmencita a Novelda

Pedro Sánchez ha visitat a Novelda la nova fàbrica de l’empresa centenària de condiments Carmencita, que culmina estos dies el trasllat des de les antigues instal·lacions. El recorregut ha inclòs diverses àrees de producció i laboratori, amb explicacions detallades del procés de les espècies.

PLD Space presenta el coet Miura 9 en el seu 15é aniversari

PLD Space ha anunciat el seu nou coet reutilitzable Miura 9, amb el triple de capacitat de càrrega que el Miura 5, coincidint amb el 15é aniversari de la seua fundació a Elx.