Salut Pública aprova la tercera dosi de la vacuna contra el COVID-19 per a immunodeprimits

 

La tercera dosi de la vacuna contra el COVID-19 ha sigut aprovada per la Comissió de Salut Pública. La mesura està dirigida per a aquelles persones en situació de greu immunosupressió, és a dir, que tinguen un risc elevat de contagiar-se de la malaltia malgrat ja estar vacunades amb totes dos dosis del sèrum.

En concret, tal com han informat les autoritats sanitàries, la dosi addicional per a completar la pauta de vacunació serà possible per a les persones amb trasplantament d’òrgan sòlid, els receptors de trasplantament de progenitors hematopoètics i les persones en tractament amb fàrmacs anti-CD20 així com per a pacients amb limfoma i leucèmia.

 

 

La tercera dosi, 28 dies després de la segona

 

Seguint els consells dels estudis realitzats de moment, la Ponència de Vacunes i el Grup de Treball Tècnic de vacunació COVID-19 (GTT), la dosi addicional haurà de realitzar-se almenys 28 dies després d’haver rebut la segona burxada. A esta regla s’exclouen a aquelles persones en tractament amb fàrmacs anti-CD20 – com el rituximaba o el veltuzumab-, que se’ls haurà d’administrar transcorreguts sis mesos des de la finalització de la teràpia.

La tercera dosi haurà de ser, preferentment, de la mateixa mena de vacuna que l’administrada amb anterioritat a més d’ARNm.

 

Ampliar les investigacions sobre la dosi addicional

De moment, la bona notícia estarà dirigida únicament al citat grup de la població. Tal com asseguren des del ministeri de Carolina Darias, «en este moment no es disposa de dades sòlides que recomanen administrar una dosi de record a la resta de la població».

Així mateix, en la GTT també s’ha recomanat continuar amb la revisió dels beneficis que pot suposar una dosi addicional sobre altres grups en situació d’immunodepressió que ara com ara han sigut exclosos, com la de pacients oncohematològics en tractament químio-radioteràpic i en aquells amb patologies de base que requerisquen tractament immunosupressor.

Últimes notícies

La foto de la dana a Alfafar que dona a Óscar Corral el Premi Rei d’Espanya

El fotoperiodista Óscar Corral ha sigut guardonat amb el Premi Rei d’Espanya de fotografia per una imatge de la dana de 2024 a Alfafar, que ell mateix definix com un reflex de la força dels servicis públics i de la societat davant una tragèdia.

Soterren prompte un incendi de canyars que ha amenaçat les Salines de Santa Pola

El consorci provincial de Bombers d'Alacant ha donat per extingit l'incendi declarat esta vesprada en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha arribat a amenaçar el Parc Natural de les Salines de Santa Pola, sense causar ferits ni una gran afectació de superfície.

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.

L’incendi d’Estivella queda estabilitzat i evoluciona de manera favorable

L’incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha quedat estabilitzat i presenta una evolució positiva, encara que continua sense controlar i amb mitjans terrestres treballant en l’extinció.

Preso provisional a Almenara per apunyalar mortalment la nova parella de la seua exdona

El jutjat de Nules ha acordat presó provisional sense fiança per a l’home detingut a Almenara per la mort a punyalades de la nova parella de la seua exdona durant una discussió en la vivenda d’ella.

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.

Florida Portazgo es corona com la millor foguera Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026

La comissió Florida Portazgo ha aconseguit el primer premi de categoria Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant amb el monument 'Génesi' de Josué Beitia. Baver-Els Antigons queda segona i Diputación-Renfe, tercera.