10.7 C
València
Dimarts, 3 febrer, 2026

Salut Pública aprova la tercera dosi de la vacuna contra el COVID-19 per a immunodeprimits

 

La tercera dosi de la vacuna contra el COVID-19 ha sigut aprovada per la Comissió de Salut Pública. La mesura està dirigida per a aquelles persones en situació de greu immunosupressió, és a dir, que tinguen un risc elevat de contagiar-se de la malaltia malgrat ja estar vacunades amb totes dos dosis del sèrum.

En concret, tal com han informat les autoritats sanitàries, la dosi addicional per a completar la pauta de vacunació serà possible per a les persones amb trasplantament d’òrgan sòlid, els receptors de trasplantament de progenitors hematopoètics i les persones en tractament amb fàrmacs anti-CD20 així com per a pacients amb limfoma i leucèmia.

 

 

La tercera dosi, 28 dies després de la segona

 

Seguint els consells dels estudis realitzats de moment, la Ponència de Vacunes i el Grup de Treball Tècnic de vacunació COVID-19 (GTT), la dosi addicional haurà de realitzar-se almenys 28 dies després d’haver rebut la segona burxada. A esta regla s’exclouen a aquelles persones en tractament amb fàrmacs anti-CD20 – com el rituximaba o el veltuzumab-, que se’ls haurà d’administrar transcorreguts sis mesos des de la finalització de la teràpia.

La tercera dosi haurà de ser, preferentment, de la mateixa mena de vacuna que l’administrada amb anterioritat a més d’ARNm.

 

Ampliar les investigacions sobre la dosi addicional

De moment, la bona notícia estarà dirigida únicament al citat grup de la població. Tal com asseguren des del ministeri de Carolina Darias, “en este moment no es disposa de dades sòlides que recomanen administrar una dosi de record a la resta de la població”.

Així mateix, en la GTT també s’ha recomanat continuar amb la revisió dels beneficis que pot suposar una dosi addicional sobre altres grups en situació d’immunodepressió que ara com ara han sigut exclosos, com la de pacients oncohematològics en tractament químio-radioteràpic i en aquells amb patologies de base que requerisquen tractament immunosupressor.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana declarar zona catastròfica després del temporal Harry i exigix competències de litoral

El Consell ha sol·licitat al Govern la declaració de zona catastròfica pels danys del temporal Harry i ha urgit a transferir a la Generalitat la gestió del litoral.

El Govern veu inacceptable que Feijóo carregue contra la gestió estatal de la DANA

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha defés que Aemet i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer van emetre avisos clars i disponibles durant la DANA. La rèplica arriba després de la intervenció de Feijóo en la comissió que investiga la tragèdia del 29 d'octubre de 2024.

Torres crida a combatre l’insult i la degradació democràtica

El ministre de Política Territorial ha retret al PP l'insult d'una regidora en un míting del PSOE i ha demanat frenar la degradació democràtica amb diàleg. També ha alertat de la polarització i ha defés respondre al crit amb arguments.

Feijóo condemna els insults d’una edil del PP a Pedro Sánchez

El líder del PP ha afirmat que, per descomptat, reprova les paraules d'una regidora que va insultar a Sánchez en un míting del PSOE a Terol. Després de comparéixer en la comissió de la DANA, ha defés les seues respostes i ha criticat a ERC i Bildu.

La propietària de la guarderia d’Algemesí queda en llibertat amb mesures per presumpte maltractament a menors

La propietària, de 55 anys, va ser detinguda i ha quedat en llibertat provisional amb prohibició d'acostar-se als menors, acudir al centre i treballar amb xiquets. La causa està oberta per presumptes maltractaments habituals i vexacions injustes.

Feijóo i Rufián xoquen per la DANA entre insults i acusacions de mentir

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha viscut un enfrontament entre Feijóo i Rufián, amb encreuaments de retrets, desqualificacions i acusacions de mentir. El xoc ha elevat la tensió i ha desplaçat el debat de fons sobre la gestió de la DANA.

Arranquen les obres del primer centre de dades de València amb 60 milions i 100 ocupacions directes

NxN Data Centers ha iniciat les obres del primer centre de dades de València en Vara de Quart, amb una inversió de 60 milions. L'obertura s'ha previst per al primer semestre de 2027 i el projecte ha anunciat 100 ocupacions directes i uns 500 indirectes.

Pérez Llorca ha defés que el PP és l’únic que ha assumit responsabilitats per la dana

El president ha subratllat que el temporal va posar a prova a totes les administracions i ha reivindicat que el PP ha demanat perdó i assumit errors. També ha demanat no polititzar l'accident de tren a Còrdova.