Salut Pública aprova la tercera dosi de la vacuna contra el COVID-19 per a immunodeprimits

 

La tercera dosi de la vacuna contra el COVID-19 ha sigut aprovada per la Comissió de Salut Pública. La mesura està dirigida per a aquelles persones en situació de greu immunosupressió, és a dir, que tinguen un risc elevat de contagiar-se de la malaltia malgrat ja estar vacunades amb totes dos dosis del sèrum.

En concret, tal com han informat les autoritats sanitàries, la dosi addicional per a completar la pauta de vacunació serà possible per a les persones amb trasplantament d’òrgan sòlid, els receptors de trasplantament de progenitors hematopoètics i les persones en tractament amb fàrmacs anti-CD20 així com per a pacients amb limfoma i leucèmia.

 

 

La tercera dosi, 28 dies després de la segona

 

Seguint els consells dels estudis realitzats de moment, la Ponència de Vacunes i el Grup de Treball Tècnic de vacunació COVID-19 (GTT), la dosi addicional haurà de realitzar-se almenys 28 dies després d’haver rebut la segona burxada. A esta regla s’exclouen a aquelles persones en tractament amb fàrmacs anti-CD20 – com el rituximaba o el veltuzumab-, que se’ls haurà d’administrar transcorreguts sis mesos des de la finalització de la teràpia.

La tercera dosi haurà de ser, preferentment, de la mateixa mena de vacuna que l’administrada amb anterioritat a més d’ARNm.

 

Ampliar les investigacions sobre la dosi addicional

De moment, la bona notícia estarà dirigida únicament al citat grup de la població. Tal com asseguren des del ministeri de Carolina Darias, “en este moment no es disposa de dades sòlides que recomanen administrar una dosi de record a la resta de la població”.

Així mateix, en la GTT també s’ha recomanat continuar amb la revisió dels beneficis que pot suposar una dosi addicional sobre altres grups en situació d’immunodepressió que ara com ara han sigut exclosos, com la de pacients oncohematològics en tractament químio-radioteràpic i en aquells amb patologies de base que requerisquen tractament immunosupressor.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga imposa una multa de cinc mil euros al València Basket pel llançament d'objectes a la pista davant el Panathinaikos i endurix el focus disciplinari sobre diversos incidents recents.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga ha multat al València Basket amb cinc mil euros per llançament d'objectes a la pista en el segon partit de quarts davant el Panathinaikos i ha imposat sancions addicionals al president del club grec i al jugador Mike James.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en l’Eurolliga

L'Eurolliga imposa al president del Panathinaikos una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir per invadir l'àrea d'anotadors i encarar-se amb els àrbitres a València.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en Eurolliga

El president del Panathinaikos, Dimitrios Giannakopoulos, ha sigut castigat amb una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir després de les seues protestes a València.

El València busca aprofitar les rotacions de l’Atlètic per a acostar-se a la permanència

El València rep a un Atlètic bolcat en la Champions amb l'opció de fer un pas quasi definitiu cap a la permanència. Les nombroses rotacions blanc-i-vermelles i el desgast europeu poden afavorir al conjunt local.

Tres jóvens espanyols, entre els 73 convidats al Combine previ al draft de la NBA 2026

Sergio De Larrea, Aday Mara i Bava Miller figuren entre els 73 jugadors citats al AWS NBA Draft Combine 2026, el gran aparador previ al draft a Chicago.

La Film Symphony Orchestra estrena a València el seu concert Wanted dedicat al western

La Film Symphony Orchestra torna al Palau de la Música de València amb el comiat de Toon Story i l'estrena de Wanted, un nou concert dedicat a les grans bandes sonores del western.

El Consell reivindica la seua aposta per crear més i millor ocupació en la Comunitat Valenciana

La Generalitat subratlla el seu compromís amb una ocupació estable i de qualitat, amb especial atenció a jóvens i dones, i destaca la creació de més de 110.000 llocs de treball en l'últim any.