Salut Pública aprova la tercera dosi de la vacuna contra el COVID-19 per a immunodeprimits

 

La tercera dosi de la vacuna contra el COVID-19 ha sigut aprovada per la Comissió de Salut Pública. La mesura està dirigida per a aquelles persones en situació de greu immunosupressió, és a dir, que tinguen un risc elevat de contagiar-se de la malaltia malgrat ja estar vacunades amb totes dos dosis del sèrum.

En concret, tal com han informat les autoritats sanitàries, la dosi addicional per a completar la pauta de vacunació serà possible per a les persones amb trasplantament d’òrgan sòlid, els receptors de trasplantament de progenitors hematopoètics i les persones en tractament amb fàrmacs anti-CD20 així com per a pacients amb limfoma i leucèmia.

 

 

La tercera dosi, 28 dies després de la segona

 

Seguint els consells dels estudis realitzats de moment, la Ponència de Vacunes i el Grup de Treball Tècnic de vacunació COVID-19 (GTT), la dosi addicional haurà de realitzar-se almenys 28 dies després d’haver rebut la segona burxada. A esta regla s’exclouen a aquelles persones en tractament amb fàrmacs anti-CD20 – com el rituximaba o el veltuzumab-, que se’ls haurà d’administrar transcorreguts sis mesos des de la finalització de la teràpia.

La tercera dosi haurà de ser, preferentment, de la mateixa mena de vacuna que l’administrada amb anterioritat a més d’ARNm.

 

Ampliar les investigacions sobre la dosi addicional

De moment, la bona notícia estarà dirigida únicament al citat grup de la població. Tal com asseguren des del ministeri de Carolina Darias, «en este moment no es disposa de dades sòlides que recomanen administrar una dosi de record a la resta de la població».

Així mateix, en la GTT també s’ha recomanat continuar amb la revisió dels beneficis que pot suposar una dosi addicional sobre altres grups en situació d’immunodepressió que ara com ara han sigut exclosos, com la de pacients oncohematològics en tractament químio-radioteràpic i en aquells amb patologies de base que requerisquen tractament immunosupressor.

Últimes notícies

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.