17.8 C
València
Dilluns, 16 febrer, 2026

Salut Pública aprova la tercera dosi de la vacuna contra el COVID-19 per a immunodeprimits

 

La tercera dosi de la vacuna contra el COVID-19 ha sigut aprovada per la Comissió de Salut Pública. La mesura està dirigida per a aquelles persones en situació de greu immunosupressió, és a dir, que tinguen un risc elevat de contagiar-se de la malaltia malgrat ja estar vacunades amb totes dos dosis del sèrum.

En concret, tal com han informat les autoritats sanitàries, la dosi addicional per a completar la pauta de vacunació serà possible per a les persones amb trasplantament d’òrgan sòlid, els receptors de trasplantament de progenitors hematopoètics i les persones en tractament amb fàrmacs anti-CD20 així com per a pacients amb limfoma i leucèmia.

 

 

La tercera dosi, 28 dies després de la segona

 

Seguint els consells dels estudis realitzats de moment, la Ponència de Vacunes i el Grup de Treball Tècnic de vacunació COVID-19 (GTT), la dosi addicional haurà de realitzar-se almenys 28 dies després d’haver rebut la segona burxada. A esta regla s’exclouen a aquelles persones en tractament amb fàrmacs anti-CD20 – com el rituximaba o el veltuzumab-, que se’ls haurà d’administrar transcorreguts sis mesos des de la finalització de la teràpia.

La tercera dosi haurà de ser, preferentment, de la mateixa mena de vacuna que l’administrada amb anterioritat a més d’ARNm.

 

Ampliar les investigacions sobre la dosi addicional

De moment, la bona notícia estarà dirigida únicament al citat grup de la població. Tal com asseguren des del ministeri de Carolina Darias, “en este moment no es disposa de dades sòlides que recomanen administrar una dosi de record a la resta de la població”.

Així mateix, en la GTT també s’ha recomanat continuar amb la revisió dels beneficis que pot suposar una dosi addicional sobre altres grups en situació d’immunodepressió que ara com ara han sigut exclosos, com la de pacients oncohematològics en tractament químio-radioteràpic i en aquells amb patologies de base que requerisquen tractament immunosupressor.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El fill de la viuda de la CAM recorre a Estrasburg l’absolució de Miguel López

El primogènit de María del Carmen Martínez ha elevat al Tribunal Europeu de Drets Humans l'absolució del seu cunyat Miguel López. La demanda s'ha presentat després de la fallada del Constitucional, que ha deixat sense efecte la repetició del juí que havia ordenat el Suprem.

Pérez Llorca reafirma davant el TSJCV la seua aposta per un diàleg estable amb la Justícia

Pérez Llorca ha traslladat al president del TSJCV el compromís del Consell de reforçar la col·laboració amb la Justícia. Les inversions han aconseguit 101 milions i han permés concloure seus a Llíria, Gandia i Alzira.

València acull per quarta vegada la Copa del Rei i el Roig Arena s’estrena com a seu

La Copa del Rei de bàsquet arriba este dijous a València per quarta vegada i estrenarà el Roig Arena, amb 15.600 places. Persistixen les 'malediccions' de l'amfitrió i del sext classificat.

El temporal de vent cessarà este divendres després de quasi 30 dies consecutius i set borrasques

El temporal de vent en la Comunitat Valenciana cessarà el divendres 20 després de quasi un mes de ratxes de ponent i nord-oest impulsades per set borrasques. Aemet preveu calma amb l'arribada de l'anticicló i advertix de riscos residuals malgrat la menor intensitat.

Cau a Madrid un fugitiu suec buscat per homicidi i tràfic de drogues

La Policia Nacional ha detingut a Madrid a un fugitiu reclamat a Suècia per homicidi, lesions i tràfic de drogues. L'home va fugir via Alacant i va ser localitzat en un hotel del centre.

Vaga de metges: més del 90% segons sindicats i 10,4% segons Sanitat

La primera jornada de l'atur contra la reforma de l'estatut marc deixa un seguiment dispar en la Comunitat Valenciana: més del 90% per als convocants i 10,4% per a Sanitat. El sindicat mèdic recorre els servicis mínims i preveu parar una setmana al mes fins a juny.

La majoria de veïns desallotjats per l’incendi a Xàbia torna a les seues cases després de la inspecció

La majoria dels evacuats per l'incendi del dijous a Xàbia han pogut tornar este dilluns després d'una inspecció favorable. La planta 2 continua tancada.

Sis atesos per fum i desenes desallotjades en un incendi en vivendes socials d’Alacant

Sis persones han sigut ateses per inhalació de fum i diverses desenes han sigut desallotjades després d'un incendi en les vivendes socials de Miguel Hernández, a Alacant. El vent i un brasero han afavorit la propagació i l'ajuntament ha activat ajuda residencial.