El territori valencià acabarà l’any amb 5.000 persones vacunades contra el coronavirus

 

Després de l’arribada este dimarts del primer enviament setmanal de 31.000 dosi de la vacuna Pfizer, este dimecres s’inicia ja la vacunació massiva i simultània en la pràctica totalitat dels departaments de salut del territori valencià. Cada dilluns, a partir del 4 de gener inclòs, arribaran 31.000 vacunes. Concretament, arribaran al centre de distribució d’Alacant 10.000, al de Castelló 5.000, i al de València 16.000.

 

La vacunació es farà en cada departament seguint els criteris de prioritat establits que classifiquen les residències en 4 grups:

  1. Lliures de Covid-19
  2. Fa almenys 90 dies que no registren cap cas actiu
  3. No tenen casos actius en este moment.
  4. Resta de residències

 

Cada departament de salut seguint este criteri ha organitzat la vacunació de la totalitat de les residències de la seua àrea. Esta planificació permet que la vacunació no es detinga en cap departament, ja que mentres en un s’estan fent vacunacions de residències lliures de Covid-19, en un altre es pot estar en un grup diferent.

 

El 18 de gener es posarà la segona dosi

En el dia de hui s’esperar iniciar la vacunació de la primera dosi al mig centenar de residències de tot el territori valencià. D’esta manera, l’any 2020, es tancarà amb uns 5.000 valencianes que hauran rebut la primera dosi de la vacuna contra el coronavirus. A partir del dilluns 18 de gener estes persones rebran una segona dosi completant-se el procés de vacunació.

 

Les vacunes entregades per la farmacèutica en tres punts del territori valencià, es troben emmagatzemades a 80 graus baix zero a on poden conservar-se fins a sis mesos. Quan seran usades, es descongelen fins a conseguir una temperatura d’entre 2 i 8 graus. Un procés que tarda aproximadament dos hores. En estes condicions de refrigeració la vida útil de les vacunes és de cinc dies. 

 

Una volta arriben al punt d’administració, han de ser reconstituïdes amb sèrum fisiològic abans d’injectades per via intravenosa. Una volta feta esta última operació, el període d’ús és de sis hores. Al llarg del primer trimestre de l’any, només de la vacuna Pfizer, s’administraran més de 377.000 dosi, que són 188.000 vacunes completes. Això al marge de les que puguen arribar en les pròximes setmanes de Moderna o Oxford.

Últimes notícies

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.