El territori valencià acabarà l’any amb 5.000 persones vacunades contra el coronavirus

 

Després de l’arribada este dimarts del primer enviament setmanal de 31.000 dosi de la vacuna Pfizer, este dimecres s’inicia ja la vacunació massiva i simultània en la pràctica totalitat dels departaments de salut del territori valencià. Cada dilluns, a partir del 4 de gener inclòs, arribaran 31.000 vacunes. Concretament, arribaran al centre de distribució d’Alacant 10.000, al de Castelló 5.000, i al de València 16.000.

 

La vacunació es farà en cada departament seguint els criteris de prioritat establits que classifiquen les residències en 4 grups:

  1. Lliures de Covid-19
  2. Fa almenys 90 dies que no registren cap cas actiu
  3. No tenen casos actius en este moment.
  4. Resta de residències

 

Cada departament de salut seguint este criteri ha organitzat la vacunació de la totalitat de les residències de la seua àrea. Esta planificació permet que la vacunació no es detinga en cap departament, ja que mentres en un s’estan fent vacunacions de residències lliures de Covid-19, en un altre es pot estar en un grup diferent.

 

El 18 de gener es posarà la segona dosi

En el dia de hui s’esperar iniciar la vacunació de la primera dosi al mig centenar de residències de tot el territori valencià. D’esta manera, l’any 2020, es tancarà amb uns 5.000 valencianes que hauran rebut la primera dosi de la vacuna contra el coronavirus. A partir del dilluns 18 de gener estes persones rebran una segona dosi completant-se el procés de vacunació.

 

Les vacunes entregades per la farmacèutica en tres punts del territori valencià, es troben emmagatzemades a 80 graus baix zero a on poden conservar-se fins a sis mesos. Quan seran usades, es descongelen fins a conseguir una temperatura d’entre 2 i 8 graus. Un procés que tarda aproximadament dos hores. En estes condicions de refrigeració la vida útil de les vacunes és de cinc dies. 

 

Una volta arriben al punt d’administració, han de ser reconstituïdes amb sèrum fisiològic abans d’injectades per via intravenosa. Una volta feta esta última operació, el període d’ús és de sis hores. Al llarg del primer trimestre de l’any, només de la vacuna Pfizer, s’administraran més de 377.000 dosi, que són 188.000 vacunes completes. Això al marge de les que puguen arribar en les pròximes setmanes de Moderna o Oxford.

Últimes notícies

El control del porc senglar s’intensifica a Castelló amb 228 captures enguany

La Generalitat ha reforçat el dispositiu contra el porc senglar a la Plana, amb 31 caixes trampa i 228 captures des de principi de 2026, 76 d’elles al terme de Castelló.

Igualtat actua contra el cartell sexista d’una penya de Sagunt

El Ministeri d’Igualtat i l’Institut de les Dones han enviat dos oficis a l’Ajuntament de Sagunt i a la Federació de Penyes per la difusió d’un cartell considerat sexista d’una penya festiva. La Generalitat Valenciana també ha reclamat revisar el cas i les ajudes públiques vinculades.

Sadiq torna a treballar sobre la gespa mentres el València busca un nou amistós

Sadiq Umar ha tornat a exercitar-se en solitari sobre la gespa de Paterna mentres el València CF intenta tancar un nou amistós i el fitxatge prioritari d’un lateral dret.

Elx dispararà 2,8 tones de pólvora en una Nit de l’Albà històrica

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà de rècord la nit del 13 al 14 d’agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 efectes pirotècnics i la tradicional Palmera de la Mare de Déu des del campanar de Santa María.

Pirotècnia Vulcano investiga l’incident del Castell de l’Olla d’Altea que va deixar diversos ferits

Pirotècnia Vulcano ha lamentat l’incident ocorregut durant la 40 edició del Castell de l’Olla d’Altea, on l’explosió d’una carcassa en l’arena de la platja ha deixat diversos ferits, i ha obert una investigació interna en col·laboració amb les autoritats.

La Guàrdia Civil investiga l’incident pirotècnic del Castell de l’Olla d’Altea

La Guàrdia Civil ha obert una investigació per aclarir l’incident pirotècnic al Castell de l’Olla d’Altea, on 27 persones han resultat ferides de diversa consideració en acabar desviant-se una carcassa cap al públic.

Quatre menors denuncien una agressió homòfoba durant les festes de Benialí

Quatre xiques menors han denunciat una agressió homòfoba durant les festes de Benialí, a la Vall de la Gallinera. Els presumptes agressors són tres xics, també menors, que neguen els fets i han oferit una versió diferent als agents.

Detonats 68 projectils de la Guerra Civil trobats a Villores

La Guàrdia Civil ha fet esclatar de manera controlada 68 projectils de la Guerra Civil localitzats a Villores (Castelló), que mantenien intacta la seua capacitat destructiva malgrat l’avançat deteriorament.