El territori valencià acabarà l’any amb 5.000 persones vacunades contra el coronavirus

 

Després de l’arribada este dimarts del primer enviament setmanal de 31.000 dosi de la vacuna Pfizer, este dimecres s’inicia ja la vacunació massiva i simultània en la pràctica totalitat dels departaments de salut del territori valencià. Cada dilluns, a partir del 4 de gener inclòs, arribaran 31.000 vacunes. Concretament, arribaran al centre de distribució d’Alacant 10.000, al de Castelló 5.000, i al de València 16.000.

 

La vacunació es farà en cada departament seguint els criteris de prioritat establits que classifiquen les residències en 4 grups:

  1. Lliures de Covid-19
  2. Fa almenys 90 dies que no registren cap cas actiu
  3. No tenen casos actius en este moment.
  4. Resta de residències

 

Cada departament de salut seguint este criteri ha organitzat la vacunació de la totalitat de les residències de la seua àrea. Esta planificació permet que la vacunació no es detinga en cap departament, ja que mentres en un s’estan fent vacunacions de residències lliures de Covid-19, en un altre es pot estar en un grup diferent.

 

El 18 de gener es posarà la segona dosi

En el dia de hui s’esperar iniciar la vacunació de la primera dosi al mig centenar de residències de tot el territori valencià. D’esta manera, l’any 2020, es tancarà amb uns 5.000 valencianes que hauran rebut la primera dosi de la vacuna contra el coronavirus. A partir del dilluns 18 de gener estes persones rebran una segona dosi completant-se el procés de vacunació.

 

Les vacunes entregades per la farmacèutica en tres punts del territori valencià, es troben emmagatzemades a 80 graus baix zero a on poden conservar-se fins a sis mesos. Quan seran usades, es descongelen fins a conseguir una temperatura d’entre 2 i 8 graus. Un procés que tarda aproximadament dos hores. En estes condicions de refrigeració la vida útil de les vacunes és de cinc dies. 

 

Una volta arriben al punt d’administració, han de ser reconstituïdes amb sèrum fisiològic abans d’injectades per via intravenosa. Una volta feta esta última operació, el període d’ús és de sis hores. Al llarg del primer trimestre de l’any, només de la vacuna Pfizer, s’administraran més de 377.000 dosi, que són 188.000 vacunes completes. Això al marge de les que puguen arribar en les pròximes setmanes de Moderna o Oxford.

Últimes notícies

Un golàs de Sucic trenca la remuntada de l’Elx en un Martínez Valero d’aniversari

La Real Sociedad ha sumat la primera victòria fora de casa amb un gol de Luka Sucic en el minut 89, que ha fet inútil la gran remuntada de l’Elx, en una nit marcada també pel 50 aniversari del Martínez Valero.

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.