El territori valencià supera els 4.000 brots de coronavirus, que superen els 21.200 contagiats

 

El territori valencià ha superat esta setmana la barrera dels quatre mil brots de coronavirus des que a finals de juny es notificara el primer i ha arribat als 4.100, en els que han resultat contagiades unes 21.200 persones, el que suposa una mitjana de 5’17 afectats per brot.

 

Dels 542 municipis valencians, ja són 326 els que han registrat algun brot de Covid-19, cosa que implica el 60,2% del total, segons les dades de la Conselleria de Sanitat recopilats per l’Agència de notícies EFE.

 

Del total de brots registrats en este període de sis mesos en el territori valencià, el 72% s’han produït en l’àmbit social, seguit a gran distància de l’àmbit laboral, a on s’han originat en el 18,7%, i de l’educatiu, a on s’han registrat el 6,5%. El 2,8% restant s’atribuïx a altres àmbits (comunitari, mixt o extracomunitari).

 

Brots per províncies

La província que més brots de Covid-19 ha registrat entre juny i desembre és la de València, a on s’han produït el 63,7% d’ells, mentres que en la d’Alacant s’han registrat el 23,7% i el 12,6% correspon a la província de Castelló.

 

En la província de València s’han confirmat brots de coronavirus en 182 municipis, el que suposa el 68’4% dels 266 que conformen esta província, mentres que en la d’Alacant hi ha hagut brots en 85 dels seus 141 municipis, el que representa el 60,3% del total de municipis de la província.

 

En la de Castelló, els brots de Covid-19 han afectat 59 dels 135 municipis de la província, cosa que implica que el 43,7% de les localitats castellonenques han tingut almenys un brot de coronavirus.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pluges intenses deixen 135,7 l/m² a Pego i més de 100 l/m² a la Marina Alta

L'episodi d'este dimecres ha deixat 135,7 l/m² a Pego i més de 100 l/m² en diverses localitats de la Marina Alta. S'han obert clars cap al nord, mentres Alacant seguix molt nuvolós.

Afectats de covid persistent denuncien la falta de reconeixement com a malaltia crònica en la Comunitat Valenciana

El Col·lectiu Covid Persistent Comunitat Valenciana denúncia que no s'ha implantat l'Estratègia de Cronicitat que reconeix la malaltia com a malaltia crònica. Sanitat defén que treballa en la seua adaptació i anuncia formació en Atenció Primària.

Dos milions seguixen amb covid persistent: el 62% es va contagiar en el treball

Un estudi de CSIF assenyala que més de dos milions de persones continuen amb seqüeles de covid persistent. El 62% creu que es va contagiar treballant i només al 21% se li reconeix l'origen laboral.

Detinguts pare i fill per presumpta agressió sexual a una treballadora de la seua xurreria a València

La Policia Nacional ha detingut a València a un home i al seu fill per la seua presumpta implicació en una agressió sexual a una treballadora temporal de la seua xurreria durant les Falles. Els dos van ser arrestats el dilluns 9 de març i van passar a disposició judicial eixe mateix dia.

Les pluges han deixat quasi 70 l/m² a La Vall d’Ebo amb avís groc en el litoral nord d’Alacant i sud de València

L'episodi de precipitacions ha acumulat 69,8 l/m² a La Vall d'Ebo; Aemet ha establit l'avís groc en el litoral nord d'Alacant i el sud de València fins al migdia.

El Suprem dona tres dies a les acusacions per a pronunciar-se sobre la llibertat de Ábalos i Koldo García

El Suprem ha donat tres dies a Fiscalia i a l'acusació popular per a pronunciar-se sobre l'excarceració de Ábalos i Koldo García. Els dos han demanat eixir de presó per a preparar el juí de màscares i al·leguen falta de mitjans a la presó

Pérez Llorca ha anunciat un pla per a construir vivendes en sòl dotacional municipal

El president ha proposat que els ajuntaments destinen part del sòl dotacional sense ús a vivenda. Amb la mitat de 8 milions de m², es podrien fer 120.000 vivendes.

Pérez Llorca anuncia diàleg amb Vox per a aprovar nous pressupostos de la Generalitat

Pérez Llorca ha avançat que obrirà converses amb Vox per a tirar avant nous comptes en 2026 i ha reivindicat l'estabilitat del pacte PP-Vox. També ha assenyalat que la seua prioritat és governar i que demanarà un congrés del PPCV abans de les autonòmiques.