El TSJCV autoritza a la Generalitat limitar les reunions socials i el toc de queda

 

La Secció Quarta de la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha autoritzat les limitacions a la mobilitat nocturna, a les reunions socials i/o familiars i a l’aforament en els llocs de culte acordades per la Generalitat Valenciana este dijous davant la fi de l’estat d’alarma.

Els magistrats delimiten la vigència d’estes restriccions al període comprés entre el 9 i el 24 de maig –no fins al 30 de maig com demanava l’Administració- i estableixen que serà l’evolució de la pandèmia i el ritme de la vacunació els que determinen “la necessitat –o no- de la seua pròrroga o l’adopció per l’autoritat competent de mesures de major laxitud en l’afectació a drets fonamentals”.

Les mesures autoritzades consisteixen en la limitació, amb excepcions, de la circulació de persones entre les 00.00 i les 6.00 hores, la limitació de les agrupacions o reunions de caràcter familiar i/o social a un número màxim de 10 persones i la reducció al 75% de l’aforament en els llocs de culte.

L’acte del Tribunal recull que la Llei orgànica 3/1986, de Mesures Especials en Matèria de Salut Pública, proporciona “suficient cobertura normativa per a l’adopció de mesures sanitàries limitatives –no suspensives- de llibertats i drets fonamentals”.

No obstant això, la Sala considera que seria “desitjable” una “producció normativa idònia i ad hoc que solvent els problemes interpretatius amb els quals ens trobem i evite la consegüent contradicció de criteris a les quals assistim en el seu moment i estem abocats a repetir en este moment de finalització de l’estat d’alarma”, una intervenció legislativa com la que ja es va produir a l’inici de la pandèmia “per diversos països del nostre entorn geogràfic i cultural”.

El TSJCV reitera en la seua resolució els arguments que ja va exposar en un acte anterior, de data 27 d’octubre de 2020, pel qual va ratificar mesures similars aprovades per la Generalitat abans de la declaració de l’estat d’alarma.

Segons el parer dels magistrats, les mesures l’autorització de les quals es pretén suposen únicament “la restricció o limitació de llibertats i drets fonamentals, no la suspensió d’estos”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket recorrerà la multa d’Eurolliga per llançament d’objectes

El València Basket presentarà un recurs contra la multa de cinc mil euros imposada per l'Eurolliga pel llançament d'objectes durant el segon partit de quarts de final davant el Panathinaikos.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga imposa una multa de cinc mil euros al València Basket pel llançament d'objectes a la pista davant el Panathinaikos i endurix el focus disciplinari sobre diversos incidents recents.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga ha multat al València Basket amb cinc mil euros per llançament d'objectes a la pista en el segon partit de quarts davant el Panathinaikos i ha imposat sancions addicionals al president del club grec i al jugador Mike James.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en l’Eurolliga

L'Eurolliga imposa al president del Panathinaikos una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir per invadir l'àrea d'anotadors i encarar-se amb els àrbitres a València.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en Eurolliga

El president del Panathinaikos, Dimitrios Giannakopoulos, ha sigut castigat amb una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir després de les seues protestes a València.

El València busca aprofitar les rotacions de l’Atlètic per a acostar-se a la permanència

El València rep a un Atlètic bolcat en la Champions amb l'opció de fer un pas quasi definitiu cap a la permanència. Les nombroses rotacions blanc-i-vermelles i el desgast europeu poden afavorir al conjunt local.

Tres jóvens espanyols, entre els 73 convidats al Combine previ al draft de la NBA 2026

Sergio De Larrea, Aday Mara i Bava Miller figuren entre els 73 jugadors citats al AWS NBA Draft Combine 2026, el gran aparador previ al draft a Chicago.

La Film Symphony Orchestra estrena a València el seu concert Wanted dedicat al western

La Film Symphony Orchestra torna al Palau de la Música de València amb el comiat de Toon Story i l'estrena de Wanted, un nou concert dedicat a les grans bandes sonores del western.