El TSJCV autoritza a la Generalitat limitar les reunions socials i el toc de queda

 

La Secció Quarta de la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha autoritzat les limitacions a la mobilitat nocturna, a les reunions socials i/o familiars i a l’aforament en els llocs de culte acordades per la Generalitat Valenciana este dijous davant la fi de l’estat d’alarma.

Els magistrats delimiten la vigència d’estes restriccions al període comprés entre el 9 i el 24 de maig –no fins al 30 de maig com demanava l’Administració- i estableixen que serà l’evolució de la pandèmia i el ritme de la vacunació els que determinen “la necessitat –o no- de la seua pròrroga o l’adopció per l’autoritat competent de mesures de major laxitud en l’afectació a drets fonamentals”.

Les mesures autoritzades consisteixen en la limitació, amb excepcions, de la circulació de persones entre les 00.00 i les 6.00 hores, la limitació de les agrupacions o reunions de caràcter familiar i/o social a un número màxim de 10 persones i la reducció al 75% de l’aforament en els llocs de culte.

L’acte del Tribunal recull que la Llei orgànica 3/1986, de Mesures Especials en Matèria de Salut Pública, proporciona “suficient cobertura normativa per a l’adopció de mesures sanitàries limitatives –no suspensives- de llibertats i drets fonamentals”.

No obstant això, la Sala considera que seria “desitjable” una “producció normativa idònia i ad hoc que solvent els problemes interpretatius amb els quals ens trobem i evite la consegüent contradicció de criteris a les quals assistim en el seu moment i estem abocats a repetir en este moment de finalització de l’estat d’alarma”, una intervenció legislativa com la que ja es va produir a l’inici de la pandèmia “per diversos països del nostre entorn geogràfic i cultural”.

El TSJCV reitera en la seua resolució els arguments que ja va exposar en un acte anterior, de data 27 d’octubre de 2020, pel qual va ratificar mesures similars aprovades per la Generalitat abans de la declaració de l’estat d’alarma.

Segons el parer dels magistrats, les mesures l’autorització de les quals es pretén suposen únicament “la restricció o limitació de llibertats i drets fonamentals, no la suspensió d’estos”.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per reforçar l’acollida de menors migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats i ampliar places del sistema.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per a acollir xiquets migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per a reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats, dins d’un repartiment total de 35 milions entre autonomies.

Ayuso celebra el mallot blanc i es veu plenament en la lluita pel podi del Tour

El xabienc Juan Ayuso ha recuperat el mallot blanc en la desena etapa del Tour de França i assegura que està satisfet amb el seu rendiment, tot i reconéixer que Tadej Pogacar està a un altre nivell.

Suspés el concert de UB40 als Vivers per l’alerta roja per calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert de UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons càlids i fortes ratxes de vent.

Suspenen el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons tèrmics i ratxes molt fortes de vent.

Álvaro Rodríguez deixa l’Elx i fitxa pel Bournemouth anglés

El davanter uruguaià Álvaro Rodríguez ha deixat l’Elx CF després d’una temporada clau per a la permanència i posa rumb al Bournemouth de la Premier League.

Nit de reventons càlids i vents sobtats a la Comunitat Valenciana

La Generalitat alerta d’una alta probabilitat de reventons càlids i ratxes de vent fortes esta nit, després d’una jornada amb màximes pròximes als 39 graus en diverses comarques valencianes.

València tanca parcs, suspén activitats i cancel·la els concerts de Vivers per l’ona de calor extrema

L’Ajuntament de València ha activat mesures excepcionals per l’alerta roja per calor, amb tancament de parcs, suspensió d’activitats i obertura de refugis climàtics.