El TSJCV autoritza a la Generalitat limitar les reunions socials i el toc de queda

 

La Secció Quarta de la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha autoritzat les limitacions a la mobilitat nocturna, a les reunions socials i/o familiars i a l’aforament en els llocs de culte acordades per la Generalitat Valenciana este dijous davant la fi de l’estat d’alarma.

Els magistrats delimiten la vigència d’estes restriccions al període comprés entre el 9 i el 24 de maig –no fins al 30 de maig com demanava l’Administració- i estableixen que serà l’evolució de la pandèmia i el ritme de la vacunació els que determinen “la necessitat –o no- de la seua pròrroga o l’adopció per l’autoritat competent de mesures de major laxitud en l’afectació a drets fonamentals”.

Les mesures autoritzades consisteixen en la limitació, amb excepcions, de la circulació de persones entre les 00.00 i les 6.00 hores, la limitació de les agrupacions o reunions de caràcter familiar i/o social a un número màxim de 10 persones i la reducció al 75% de l’aforament en els llocs de culte.

L’acte del Tribunal recull que la Llei orgànica 3/1986, de Mesures Especials en Matèria de Salut Pública, proporciona “suficient cobertura normativa per a l’adopció de mesures sanitàries limitatives –no suspensives- de llibertats i drets fonamentals”.

No obstant això, la Sala considera que seria “desitjable” una “producció normativa idònia i ad hoc que solvent els problemes interpretatius amb els quals ens trobem i evite la consegüent contradicció de criteris a les quals assistim en el seu moment i estem abocats a repetir en este moment de finalització de l’estat d’alarma”, una intervenció legislativa com la que ja es va produir a l’inici de la pandèmia “per diversos països del nostre entorn geogràfic i cultural”.

El TSJCV reitera en la seua resolució els arguments que ja va exposar en un acte anterior, de data 27 d’octubre de 2020, pel qual va ratificar mesures similars aprovades per la Generalitat abans de la declaració de l’estat d’alarma.

Segons el parer dels magistrats, les mesures l’autorització de les quals es pretén suposen únicament “la restricció o limitació de llibertats i drets fonamentals, no la suspensió d’estos”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’ensenyança concertada exigix a Educació desbloquejar una negociació que seguix paralitzada

Docents i personal de l'ensenyança concertada en la Comunitat Valenciana es concentren per a denunciar el bloqueig de la negociació amb la Conselleria d'Educació i reclamar avanços reals en les seues condicions laborals.

Pérez Llorca defén que la seua prioritat nacional és la reconstrucció després de la dana en la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca sosté en Les Corts que la seua prioritat nacional és la reconstrucció després de la dana i retrau al Govern central la falta d'obres i inversions en la Comunitat Valenciana.

Metrovalencia amplia el seu servici nocturn durant tres nits seguides este cap de setmana llarg

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn durant tres nits consecutives, del dijous 30 d'abril al dissabte 2 de maig, amb diferents freqüències de pas amb metro i tramvia per a facilitar la mobilitat en l'àrea metropolitana.

Els hotels de la Comunitat Valenciana freguen el ple en el pont de maig amb un 89% de reserves

Les reserves hoteleres en la Comunitat Valenciana aconseguixen de mitjana el 88,8% en el pont de maig, amb València i la seua àrea metropolitana quasi al complet i xifres molt elevades en la resta de la regió.

Prioritat nacional o exclusió del diferent?

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d’opinió d'esta setmana escriu contra les polítiques lingüístiques de l’extrema dreta i en defensa del valencià-català, la diversitat lingüística i els valors democràtics.

Passen al jutge els quatre detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

Els quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira declaren davant el jutge després de trobar-se el cos en un pou de Bacarot amb nombroses ferides d'arma blanca.

Torna a presó després de fugir d’un control i ser detingut amb més d’un quilo de cocaïna a Benifaió

Un intern en règim obert del centre penitenciari de Picassent torna a presó després de ser detingut a Benifaió amb 1.165 grams de cocaïna i més de 3.000 euros en efectiu després de fugir d'un control policial.

Mor un vianant atropellat de matinada en l’A-7 al seu pas per Orihuela

Un vianant ha mort de matinada després de ser atropellat per un vehicle en l'A-7, a l'altura del quilòmetre 545 en el terme municipal d'Orihuela.