El TSJCV autoritza a la Generalitat limitar les reunions socials i el toc de queda

 

La Secció Quarta de la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha autoritzat les limitacions a la mobilitat nocturna, a les reunions socials i/o familiars i a l’aforament en els llocs de culte acordades per la Generalitat Valenciana este dijous davant la fi de l’estat d’alarma.

Els magistrats delimiten la vigència d’estes restriccions al període comprés entre el 9 i el 24 de maig –no fins al 30 de maig com demanava l’Administració- i estableixen que serà l’evolució de la pandèmia i el ritme de la vacunació els que determinen “la necessitat –o no- de la seua pròrroga o l’adopció per l’autoritat competent de mesures de major laxitud en l’afectació a drets fonamentals”.

Les mesures autoritzades consisteixen en la limitació, amb excepcions, de la circulació de persones entre les 00.00 i les 6.00 hores, la limitació de les agrupacions o reunions de caràcter familiar i/o social a un número màxim de 10 persones i la reducció al 75% de l’aforament en els llocs de culte.

L’acte del Tribunal recull que la Llei orgànica 3/1986, de Mesures Especials en Matèria de Salut Pública, proporciona “suficient cobertura normativa per a l’adopció de mesures sanitàries limitatives –no suspensives- de llibertats i drets fonamentals”.

No obstant això, la Sala considera que seria “desitjable” una “producció normativa idònia i ad hoc que solvent els problemes interpretatius amb els quals ens trobem i evite la consegüent contradicció de criteris a les quals assistim en el seu moment i estem abocats a repetir en este moment de finalització de l’estat d’alarma”, una intervenció legislativa com la que ja es va produir a l’inici de la pandèmia “per diversos països del nostre entorn geogràfic i cultural”.

El TSJCV reitera en la seua resolució els arguments que ja va exposar en un acte anterior, de data 27 d’octubre de 2020, pel qual va ratificar mesures similars aprovades per la Generalitat abans de la declaració de l’estat d’alarma.

Segons el parer dels magistrats, les mesures l’autorització de les quals es pretén suposen únicament “la restricció o limitació de llibertats i drets fonamentals, no la suspensió d’estos”.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.