El TSJCV autoritza a la Generalitat limitar les reunions socials i el toc de queda

 

La Secció Quarta de la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha autoritzat les limitacions a la mobilitat nocturna, a les reunions socials i/o familiars i a l’aforament en els llocs de culte acordades per la Generalitat Valenciana este dijous davant la fi de l’estat d’alarma.

Els magistrats delimiten la vigència d’estes restriccions al període comprés entre el 9 i el 24 de maig –no fins al 30 de maig com demanava l’Administració- i estableixen que serà l’evolució de la pandèmia i el ritme de la vacunació els que determinen “la necessitat –o no- de la seua pròrroga o l’adopció per l’autoritat competent de mesures de major laxitud en l’afectació a drets fonamentals”.

Les mesures autoritzades consisteixen en la limitació, amb excepcions, de la circulació de persones entre les 00.00 i les 6.00 hores, la limitació de les agrupacions o reunions de caràcter familiar i/o social a un número màxim de 10 persones i la reducció al 75% de l’aforament en els llocs de culte.

L’acte del Tribunal recull que la Llei orgànica 3/1986, de Mesures Especials en Matèria de Salut Pública, proporciona “suficient cobertura normativa per a l’adopció de mesures sanitàries limitatives –no suspensives- de llibertats i drets fonamentals”.

No obstant això, la Sala considera que seria “desitjable” una “producció normativa idònia i ad hoc que solvent els problemes interpretatius amb els quals ens trobem i evite la consegüent contradicció de criteris a les quals assistim en el seu moment i estem abocats a repetir en este moment de finalització de l’estat d’alarma”, una intervenció legislativa com la que ja es va produir a l’inici de la pandèmia “per diversos països del nostre entorn geogràfic i cultural”.

El TSJCV reitera en la seua resolució els arguments que ja va exposar en un acte anterior, de data 27 d’octubre de 2020, pel qual va ratificar mesures similars aprovades per la Generalitat abans de la declaració de l’estat d’alarma.

Segons el parer dels magistrats, les mesures l’autorització de les quals es pretén suposen únicament “la restricció o limitació de llibertats i drets fonamentals, no la suspensió d’estos”.

Últimes notícies

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.