El TSJCV imposa el toc de queda en 27 municipis d’Alacant

 

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha autoritzat la limitació a un màxim de 10 persones de les reunions socials i familiars i la restricció de la mobilitat nocturna entre la 1 i les 6 hores en 68 localitats de més de 5.000 habitants que presenten un major risc epidemiològic per Covid-19, 32 d’elles de la província de València, 27 en la d’Alacant i 9 municipis pertanyents a Castelló. Aquestes mesures estaran actives des del 17 d’agost fins al sis de setembre, segons l’escrit presentat davant el Tribunal aquest dimecres 10 d’agost per la Conselleria de Sanitat Universal.

 

Municipis amb toc de queda

  • En la provincia d’Alacant: L’Alfàs del Pi, Alicante, Almoradí, Altea, Aspe, Benidorm, Calp, Campello, Cocentaina, Dénia, Dolores, Finestrat, La Nucia, Monforte del Cid, Monóvar, Mutxamel, Novelda, Onil, Pedreguer, Pego, Santa Pola, San Vicente del Raspeig, Sax, Teulada, Villajoyosa, Villena y Xàbia.
  • En la provincia de Castelló: Alcalà de Xivert, Alcora, Benicarló, Benicasim, Castellón de la Plana, Oropesa del Mar, Peñíscola, Segorbe y Vall d’Uixó.
  • En la provincia de València: Alboraya, Alcúdia de Crespins, Alfafar, Alginet, Almussafes, Benaguasil, Benetússer, Benigánim, Buñol, Canals, Cheste, Gandía, Godella, Guadassuar, L’Eliana, L’Olleria, Manises, Massanassa, Mislata, Montserrat, Picassent, Rafelbuñol, Requena, Riba-roja de Túria, Sagunto, Sueca, Torrent, Turís, València, Vilamarxant, Villanueva de Castellón y Xirivella.

 

La Sala considera que l’adopció de les mesures sol·licitades suposa el manteniment d’un control “encara necessari” en funció del criteri de proporcionalitat i afig que “no existeix una mesura més moderada que amb la mateixa eficàcia aconseguisca el propòsit de limitar els denominats ‘botellons’ i aglomeracions de persones”. El mateix entén el Tribunal respecte de la limitació del nombre de persones en reunions familiars o socials, que impliquen “els majors brots epidèmics, que afecten no sols persones joves sinó a tots els membres del grup”.

 

L’acte, que compta amb el vot particular discrepant d’un dels magistrats i que pot ser recorregut en cassació, al·ludeix a l’expansió de la variant Delta del coronavirus, a l’augment d’hospitalitzacions i defuncions, al creixement en la positivitat de les proves diagnòstiques i a l’increment de la socialització i la mobilitat. De la mateixa manera, el Tribunal recorda que actualment els grups d’edat més afectats són els més joves, en els quals “la malaltia sol ser lleu”, encara que aquests contagis impacten “especialment en l’Atenció Primària”. Afig la resolució que existeix el risc d’aparició d’una variant que puga afectar la protecció de les vacunes i de la infecció prèvia.

 

Amb aquestes premisses, detallades en l’informe d’evolució epidemiològica que l’Administració ha adjuntat a la seua sol·licitud, la Sala conclou que les mesures proposades per la Conselleria de Sanitat suposen un manteniment del control “encara necessari” i que compleix el “judici constitucional de proporcionalitat”, tal com ha determinat la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en anteriors resolucions.

 

En l’acte, el TSJ de la Comunitat Valenciana examina la sentència del Tribunal Constitucional del passat 14 de juliol que declara inconstitucional el confinament general decretat pel Govern central amb el primer estat d’alarma en tractar-se d’una suspensió del dret a la lliure circulació. A diferència d’aquella situació, la Sala entén que el toc de queda “no impliquen una suspensió, sinó una mera limitació de tals drets, consistents a restringir en cinc hores i en horari nocturn la llibertat deambulatòria”. De la mateixa manera, la Sala ha al·ludit a la sentència del Tribunal Suprem del 2 d’agost en la qual l’Alt Tribunal determina directa i positivament que amb la legislació vigent cap el toc de queda sempre que el justifique el principi de proporcionalitat.

Últimes notícies

Pérez Llorca garantix que els compromisos educatius es veuran en els pròxims pressupostos

Juanfran Pérez Llorca afirma que els compromisos aconseguits amb el sector educatiu s'incorporaran als pròxims pressupostos de la Generalitat, amb més fons per a infraestructures, climatització de centres i pujada salarial docent.

Més de 4.600 agents reforçaran la seguretat en les Fogueres d’Alacant 2026

Més de 4.600 agents de diferents cossos integren el dispositiu de seguretat per a les Fogueres d'Alacant 2026, amb controls reforçats en punts clau i mesures específiques de prevenció.

Educació demana servicis mínims del 100% en els tribunals de la PAU per a garantir els exàmens

La Conselleria d'Educació sol·licita a Treball servicis mínims del 100% per al professorat dels tribunals de la PAU amb la finalitat d'assegurar les proves i protegir el dret a l'educació de l'alumnat valencià.

Pérez Llorca admet preocupació i fastig pels nous escàndols de corrupció que afecten el PSOE

Juanfran Pérez Llorca reconeix que seguix amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pérez Llorca mostra preocupació pels registres de l’UCO en la seu del PSOE pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca expressa la seua preocupacion i cansament davant els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pape Gueye, triat millor jugador africà de LaLiga

Pape Gueye, migcampista del Vila-real, ha sigut reconegut amb el premi Sporty LALIGA MVP 25/26 al millor jugador africà de Primera Divisió després d'una temporada clau en la medul·lar groga.

Pérez Llorca expressa preocupació pels registres de l’UCO a Ferraz pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca assegura seguir amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

El PSPV-PSOE demana la dimissió immediata de Marciano Gómez per derivar 25 milions a un grup sanitari vinculat a la seua família

El PSPV-PSOE reclama el cessament immediat del conseller de Sanitat, Marciano Gómez, després de conéixer-se que el seu departament va derivar més de 25 milions d'euros públics a un grup hospitalari gestionat pel seu germà entre 2024 i 2025.