El TSJCV imposa el toc de queda en 27 municipis d’Alacant

 

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha autoritzat la limitació a un màxim de 10 persones de les reunions socials i familiars i la restricció de la mobilitat nocturna entre la 1 i les 6 hores en 68 localitats de més de 5.000 habitants que presenten un major risc epidemiològic per Covid-19, 32 d’elles de la província de València, 27 en la d’Alacant i 9 municipis pertanyents a Castelló. Aquestes mesures estaran actives des del 17 d’agost fins al sis de setembre, segons l’escrit presentat davant el Tribunal aquest dimecres 10 d’agost per la Conselleria de Sanitat Universal.

 

Municipis amb toc de queda

  • En la provincia d’Alacant: L’Alfàs del Pi, Alicante, Almoradí, Altea, Aspe, Benidorm, Calp, Campello, Cocentaina, Dénia, Dolores, Finestrat, La Nucia, Monforte del Cid, Monóvar, Mutxamel, Novelda, Onil, Pedreguer, Pego, Santa Pola, San Vicente del Raspeig, Sax, Teulada, Villajoyosa, Villena y Xàbia.
  • En la provincia de Castelló: Alcalà de Xivert, Alcora, Benicarló, Benicasim, Castellón de la Plana, Oropesa del Mar, Peñíscola, Segorbe y Vall d’Uixó.
  • En la provincia de València: Alboraya, Alcúdia de Crespins, Alfafar, Alginet, Almussafes, Benaguasil, Benetússer, Benigánim, Buñol, Canals, Cheste, Gandía, Godella, Guadassuar, L’Eliana, L’Olleria, Manises, Massanassa, Mislata, Montserrat, Picassent, Rafelbuñol, Requena, Riba-roja de Túria, Sagunto, Sueca, Torrent, Turís, València, Vilamarxant, Villanueva de Castellón y Xirivella.

 

La Sala considera que l’adopció de les mesures sol·licitades suposa el manteniment d’un control “encara necessari” en funció del criteri de proporcionalitat i afig que “no existeix una mesura més moderada que amb la mateixa eficàcia aconseguisca el propòsit de limitar els denominats ‘botellons’ i aglomeracions de persones”. El mateix entén el Tribunal respecte de la limitació del nombre de persones en reunions familiars o socials, que impliquen “els majors brots epidèmics, que afecten no sols persones joves sinó a tots els membres del grup”.

 

L’acte, que compta amb el vot particular discrepant d’un dels magistrats i que pot ser recorregut en cassació, al·ludeix a l’expansió de la variant Delta del coronavirus, a l’augment d’hospitalitzacions i defuncions, al creixement en la positivitat de les proves diagnòstiques i a l’increment de la socialització i la mobilitat. De la mateixa manera, el Tribunal recorda que actualment els grups d’edat més afectats són els més joves, en els quals “la malaltia sol ser lleu”, encara que aquests contagis impacten “especialment en l’Atenció Primària”. Afig la resolució que existeix el risc d’aparició d’una variant que puga afectar la protecció de les vacunes i de la infecció prèvia.

 

Amb aquestes premisses, detallades en l’informe d’evolució epidemiològica que l’Administració ha adjuntat a la seua sol·licitud, la Sala conclou que les mesures proposades per la Conselleria de Sanitat suposen un manteniment del control “encara necessari” i que compleix el “judici constitucional de proporcionalitat”, tal com ha determinat la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en anteriors resolucions.

 

En l’acte, el TSJ de la Comunitat Valenciana examina la sentència del Tribunal Constitucional del passat 14 de juliol que declara inconstitucional el confinament general decretat pel Govern central amb el primer estat d’alarma en tractar-se d’una suspensió del dret a la lliure circulació. A diferència d’aquella situació, la Sala entén que el toc de queda “no impliquen una suspensió, sinó una mera limitació de tals drets, consistents a restringir en cinc hores i en horari nocturn la llibertat deambulatòria”. De la mateixa manera, la Sala ha al·ludit a la sentència del Tribunal Suprem del 2 d’agost en la qual l’Alt Tribunal determina directa i positivament que amb la legislació vigent cap el toc de queda sempre que el justifique el principi de proporcionalitat.

Últimes notícies

Ezequiel Ponce torna a l’Elx amb contracte fins 2027

L’argentí Ezequiel Ponce torna a l’Elx després del seu pas pel Houston Dynamo i firma fins juny de 2027, ampliable dos anys més.

Alerta taronja per pluges fortes a l’interior de Castelló i València este dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat per a dissabte l’alerta taronja per pluges i tronades a l’interior nord de Castelló i per pluges a l’interior nord de València, a més de diverses alertes grogues per pluja, tronades i temperatures altes al litoral.

Foios estrena un gran mural en homenatge a Ferran Torres al poliesportiu municipal

Foios ha estrenat un mural gegant al poliesportiu municipal dedicat a Ferran Torres, autor del gol que va donar a Espanya el seu segon Mundial. L’Ajuntament també ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

El PSPV acusa el Consell de encarir de nou la vivenda protegida i fer-la inassolible

El PSPV-PSOE ha acusat el Consell del PP d’haver encarit de nou el mòdul de vivenda protegida a la Comunitat Valenciana fins als 2.568 euros per metre quadrat, fet que, segons el partit, la fa cada vegada més inassolible per a famílies, jóvens i classes mitjanes. Els socialistes critiquen també l’oportunitat de la publicació en ple període vacacional i reclamen al president Juanfran Pérez Llorca que revertisca l’augment i revise la seua política d’habitatge.

Així funcionarà la nova política d’entrades del Levante al Ciutat de València

El Levante ha estrenat una política d’entrades amb preus dinàmics i avantatges per als aficionats amb Carnet Simpatizante, així com descomptes per als abonats. El club també incentiva que els socis alliberen el seient quan no puguen acudir.

Polònia serà el país convidat al València Design Fest 2026 amb una gran mostra artesanal

València Design Fest tornarà del 10 de setembre al 15 d’octubre de 2026 amb Polònia com a país convidat i una extensa programació centrada en l’artesania contemporània, el disseny i l’intercanvi professional.

Els zoològics ibèrics detecten canvis en el comportament animal durant l’eclipsi solar

Diversos parcs zoològics d’Espanya i Portugal han registrat canvis en la conducta d’elefants, monos, aus i cérvols durant l’eclipsi solar, amb reagrupaments, fugides i vocalitzacions inusuals. Els centres han participat en un projecte coordinat per a estudiar la resposta dels animals a la baixada de llum.

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.