16.6 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

El TSJCV imposa el toc de queda en 27 municipis d’Alacant

 

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha autoritzat la limitació a un màxim de 10 persones de les reunions socials i familiars i la restricció de la mobilitat nocturna entre la 1 i les 6 hores en 68 localitats de més de 5.000 habitants que presenten un major risc epidemiològic per Covid-19, 32 d’elles de la província de València, 27 en la d’Alacant i 9 municipis pertanyents a Castelló. Aquestes mesures estaran actives des del 17 d’agost fins al sis de setembre, segons l’escrit presentat davant el Tribunal aquest dimecres 10 d’agost per la Conselleria de Sanitat Universal.

 

Municipis amb toc de queda

  • En la provincia d’Alacant: L’Alfàs del Pi, Alicante, Almoradí, Altea, Aspe, Benidorm, Calp, Campello, Cocentaina, Dénia, Dolores, Finestrat, La Nucia, Monforte del Cid, Monóvar, Mutxamel, Novelda, Onil, Pedreguer, Pego, Santa Pola, San Vicente del Raspeig, Sax, Teulada, Villajoyosa, Villena y Xàbia.
  • En la provincia de Castelló: Alcalà de Xivert, Alcora, Benicarló, Benicasim, Castellón de la Plana, Oropesa del Mar, Peñíscola, Segorbe y Vall d’Uixó.
  • En la provincia de València: Alboraya, Alcúdia de Crespins, Alfafar, Alginet, Almussafes, Benaguasil, Benetússer, Benigánim, Buñol, Canals, Cheste, Gandía, Godella, Guadassuar, L’Eliana, L’Olleria, Manises, Massanassa, Mislata, Montserrat, Picassent, Rafelbuñol, Requena, Riba-roja de Túria, Sagunto, Sueca, Torrent, Turís, València, Vilamarxant, Villanueva de Castellón y Xirivella.

 

La Sala considera que l’adopció de les mesures sol·licitades suposa el manteniment d’un control “encara necessari” en funció del criteri de proporcionalitat i afig que “no existeix una mesura més moderada que amb la mateixa eficàcia aconseguisca el propòsit de limitar els denominats ‘botellons’ i aglomeracions de persones”. El mateix entén el Tribunal respecte de la limitació del nombre de persones en reunions familiars o socials, que impliquen “els majors brots epidèmics, que afecten no sols persones joves sinó a tots els membres del grup”.

 

L’acte, que compta amb el vot particular discrepant d’un dels magistrats i que pot ser recorregut en cassació, al·ludeix a l’expansió de la variant Delta del coronavirus, a l’augment d’hospitalitzacions i defuncions, al creixement en la positivitat de les proves diagnòstiques i a l’increment de la socialització i la mobilitat. De la mateixa manera, el Tribunal recorda que actualment els grups d’edat més afectats són els més joves, en els quals “la malaltia sol ser lleu”, encara que aquests contagis impacten “especialment en l’Atenció Primària”. Afig la resolució que existeix el risc d’aparició d’una variant que puga afectar la protecció de les vacunes i de la infecció prèvia.

 

Amb aquestes premisses, detallades en l’informe d’evolució epidemiològica que l’Administració ha adjuntat a la seua sol·licitud, la Sala conclou que les mesures proposades per la Conselleria de Sanitat suposen un manteniment del control “encara necessari” i que compleix el “judici constitucional de proporcionalitat”, tal com ha determinat la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en anteriors resolucions.

 

En l’acte, el TSJ de la Comunitat Valenciana examina la sentència del Tribunal Constitucional del passat 14 de juliol que declara inconstitucional el confinament general decretat pel Govern central amb el primer estat d’alarma en tractar-se d’una suspensió del dret a la lliure circulació. A diferència d’aquella situació, la Sala entén que el toc de queda “no impliquen una suspensió, sinó una mera limitació de tals drets, consistents a restringir en cinc hores i en horari nocturn la llibertat deambulatòria”. De la mateixa manera, la Sala ha al·ludit a la sentència del Tribunal Suprem del 2 d’agost en la qual l’Alt Tribunal determina directa i positivament que amb la legislació vigent cap el toc de queda sempre que el justifique el principi de proporcionalitat.

Últimes notícies

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.

Detinguts huit menors per l’agressió a un jove a l’eixida d’una discoteca a Alacant

Huit menors, de 14 a 16 anys, han sigut detinguts per la seua presumpta implicació en l'agressió a un jove de 16 anys fora d'una discoteca de la Platja de Sant Joan. El cas ha sigut remés a la Fiscalia de Menors per a decidir les mesures a adoptar.

L’Horta Sud convida als voluntaris de la dana a tornar com a turistes

L'Horta Sud llança en Fitur 2026 la campanya 'Torna a l'Horta Sud' perquè els qui van ajudar després de la dana tornen com a turistes, redescobrisquen la zona i donen suport a l'economia local.

La Generalitat recupera 50 quilòmetres de camins forestals a Xert després de la dana

La Generalitat ha reparat 50 km de camins i pistes forestals a Xert amb 1,1 milions després de la dana. L'actuació s'integra en un pla de 93 milions per a recuperar 2.755 km i reforçar la prevenció d'incendis.

Acaba l’alerta groga per fenòmens costaners a Alacant i seguix l’avís per vent

Emergències ha decretat la fi de l'alerta groga per fenòmens costaners en tota la costa d'Alacant, però manté els avisos per vent. L'avís continua actiu a l'interior nord de Castelló, interior sud de València i en tota la província d'Alacant.

Bombers contenen la propagació d’un incendi al costat d’una nau en el polígon de Carrús

El foc declarat en l'exterior d'una nau del polígon de Carrús afecta a apilaments de cartó, plàstic i restes de desballestament. No hi ha ferits i es preveuen diverses hores de treball.

Diversos detinguts per la mort d’un home a Benifaió després d’un incendi simulat

Diverses persones han sigut detingudes com a presumptes responsables de l'assassinat d'un home a Benifaió i de simular un incendi per a encobrir-lo. La investigació seguix sota secret judicial i l'autòpsia va descartar que la mort es deguera al foc.

La Universitat d’Alacant incorpora l’arxiu familiar Gallego Picazo sobre la Guerra Civil

La Universitat d'Alacant ha rebut l'arxiu de la família Gallego Picazo, amb cartes de l'Ebre i documents sobre repressió i postguerra. Després de la seua digitalització, podrà consultar-se en la web de l'Arxiu de la Democràcia.