El TSJCV imposa el toc de queda en 27 municipis d’Alacant

 

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha autoritzat la limitació a un màxim de 10 persones de les reunions socials i familiars i la restricció de la mobilitat nocturna entre la 1 i les 6 hores en 68 localitats de més de 5.000 habitants que presenten un major risc epidemiològic per Covid-19, 32 d’elles de la província de València, 27 en la d’Alacant i 9 municipis pertanyents a Castelló. Aquestes mesures estaran actives des del 17 d’agost fins al sis de setembre, segons l’escrit presentat davant el Tribunal aquest dimecres 10 d’agost per la Conselleria de Sanitat Universal.

 

Municipis amb toc de queda

  • En la provincia d’Alacant: L’Alfàs del Pi, Alicante, Almoradí, Altea, Aspe, Benidorm, Calp, Campello, Cocentaina, Dénia, Dolores, Finestrat, La Nucia, Monforte del Cid, Monóvar, Mutxamel, Novelda, Onil, Pedreguer, Pego, Santa Pola, San Vicente del Raspeig, Sax, Teulada, Villajoyosa, Villena y Xàbia.
  • En la provincia de Castelló: Alcalà de Xivert, Alcora, Benicarló, Benicasim, Castellón de la Plana, Oropesa del Mar, Peñíscola, Segorbe y Vall d’Uixó.
  • En la provincia de València: Alboraya, Alcúdia de Crespins, Alfafar, Alginet, Almussafes, Benaguasil, Benetússer, Benigánim, Buñol, Canals, Cheste, Gandía, Godella, Guadassuar, L’Eliana, L’Olleria, Manises, Massanassa, Mislata, Montserrat, Picassent, Rafelbuñol, Requena, Riba-roja de Túria, Sagunto, Sueca, Torrent, Turís, València, Vilamarxant, Villanueva de Castellón y Xirivella.

 

La Sala considera que l’adopció de les mesures sol·licitades suposa el manteniment d’un control “encara necessari” en funció del criteri de proporcionalitat i afig que “no existeix una mesura més moderada que amb la mateixa eficàcia aconseguisca el propòsit de limitar els denominats ‘botellons’ i aglomeracions de persones”. El mateix entén el Tribunal respecte de la limitació del nombre de persones en reunions familiars o socials, que impliquen “els majors brots epidèmics, que afecten no sols persones joves sinó a tots els membres del grup”.

 

L’acte, que compta amb el vot particular discrepant d’un dels magistrats i que pot ser recorregut en cassació, al·ludeix a l’expansió de la variant Delta del coronavirus, a l’augment d’hospitalitzacions i defuncions, al creixement en la positivitat de les proves diagnòstiques i a l’increment de la socialització i la mobilitat. De la mateixa manera, el Tribunal recorda que actualment els grups d’edat més afectats són els més joves, en els quals “la malaltia sol ser lleu”, encara que aquests contagis impacten “especialment en l’Atenció Primària”. Afig la resolució que existeix el risc d’aparició d’una variant que puga afectar la protecció de les vacunes i de la infecció prèvia.

 

Amb aquestes premisses, detallades en l’informe d’evolució epidemiològica que l’Administració ha adjuntat a la seua sol·licitud, la Sala conclou que les mesures proposades per la Conselleria de Sanitat suposen un manteniment del control “encara necessari” i que compleix el “judici constitucional de proporcionalitat”, tal com ha determinat la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en anteriors resolucions.

 

En l’acte, el TSJ de la Comunitat Valenciana examina la sentència del Tribunal Constitucional del passat 14 de juliol que declara inconstitucional el confinament general decretat pel Govern central amb el primer estat d’alarma en tractar-se d’una suspensió del dret a la lliure circulació. A diferència d’aquella situació, la Sala entén que el toc de queda “no impliquen una suspensió, sinó una mera limitació de tals drets, consistents a restringir en cinc hores i en horari nocturn la llibertat deambulatòria”. De la mateixa manera, la Sala ha al·ludit a la sentència del Tribunal Suprem del 2 d’agost en la qual l’Alt Tribunal determina directa i positivament que amb la legislació vigent cap el toc de queda sempre que el justifique el principi de proporcionalitat.

Últimes notícies

Obres a la Gran Via Marqués del Túria: menys soroll i asfalt nou este estiu

L’Ajuntament de València ha iniciat la renovació de més de 22.000 m2 de calçada a la Gran Via Marqués del Túria amb asfalt fonoabsorbent que reduirà fins a 10 decibels el soroll del trànsit i fins a un 20 % les emissions de CO₂. Les obres, adjudicades per 1,24 milions d’euros, s’allargaran fins a finals d’agost.

Pérez Llorca veu en la condemna a Ábalos l’inici del final del sanchisme

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, interpreta la condemna a 24 anys de presó a José Luis Ábalos com l’inici del final del sanchisme a Espanya i en la Comunitat Valenciana, i pressiona Pedro Sánchez perquè convoque eleccions.

Bernabé acusa la Generalitat de ocultar dades clau durant la dana del 29 d’octubre

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, assegura que la Generalitat va convocar tard el Cecopi, no va aportar anàlisis de pluja ni va traslladar al centre les més de 11.000 telefonades al 112 durant la dana del 29 d’octubre de 2024.

València acull el rodatge de una pel·lícula documental sobre Carlos Berlanga

El documental '¿A quién le importa?' roda estos dies entre València i Madrid, repassa la vida de Carlos Berlanga i preveu estrenar-se en cinemes en 2027.

Guia de la Nit de Sant Joan a València: més d’un miler d’efectius i 25 tones de llenya

València ha activat un ampli dispositiu per a la Nit de Sant Joan, amb més d’un miler d’efectius, repartiment de llenya, Punts Violeta, reforç sanitari, neteja i línies especials d’autobús.

Comprar o llogar vivenda s’encarix més a la Comunitat Valenciana que a la resta d’Espanya des de 2014

El preu de compra de la vivenda ha augmentat un 2,6 % anual i el del lloguer un 2,7 % a la Comunitat Valenciana des de 2014, per damunt de la mitjana espanyola, amb la província de València al capdavant de les pujades.

Les màximes es disparen per damunt dels 37 graus en municipis de la Comunitat a migdia

Les temperatures han superat a migdia els 37 graus en municipis de les tres províncies, amb especial incidència en zones de Castelló i Alacant, i Aemet ha activat l’avís groc per al nord de la província de València.

La Audiencia reobre la causa a Rafael Blasco pels 600.000 euros del cas Azud

La Audiencia de Valencia ha reobert la causa per blanqueig de capitals contra l’exconseller Rafael Blasco per una presumpta comissió il·lícita de 600.000 euros vinculada al cas Azud, en estimar un recurs de la Fiscalia i descartar que el delicte haja prescrit.