8.9 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Tens entre 40 i 49 anys: estes són les vacunes que pots rebre?

 

Este dimarts, la Comissió de Salut Pública ha acordat un nou grup d’edat al qual anirà destinat la vacuna de Janssen. Així, una vegada que s’haja completat la immunització dels majors de 50 anys, es continuarà inoculant a la franja de 40 a 49 anys els remeis d’ARN missatger (Pfizer i Moderna) i Janssen.

A més, s’ha recordat a les autonomies que han de tindre previst el procés de vacunació prèvia a la incorporació dels MIR i altres especialistes. De la mateixa forma, el Ministeri ha avançat que ja s’està treballant en el document de ‘Recomanacions de vacunació enfront de la grip temporada 2021-2022’.

 

Acceleració de la vacunació

 

Esta vacuna de moment s’ha utilitzat de manera simultània al costat de les de Pfizer i Moderna per a persones majors de 50 anys, però de moment no s’ha utilitzat en persones menors de 50 anys que pel seu acompliment professional ja han anat immunitzats. Des de Salut Pública són conscients que el fet d’utilitzar Janssen en més grups d’edat acceleraria la vacunació a Espanya, donada l’avantatge que representa que siga monodosis.

La vacuna també s’està utilitzant en col·lectius vulnerables de difícil accés com a persones sense llar, temporers o immigrants en situació administrativa irregular. A més, s’està emprant en grans dependents, treballadors de la mar que realitzen pesca d’altura en campanyes de llarga duració, població en centres d’internament o tutelats, cooperants en països d’alt risc, etc.

Escassos casos de trombosis

 

La dosi de Janssen no té limitacions d’edat, però el fet que es detectaren escassos casos de trombosis en persones vacunades amb Janssen va fer que es decidira de moment subministrar-la només a persones majors de 50 anys. No obstant això, les xifres observades a Europa, amb un sol cas detectat entre més d’1,3 milions de persones vacunades amb este sèrum fan que des de Salut Pública vegen convenient utilitzar-la també en persones menors de 50 anys.

Espanya efectuaria així canvis en la seua estratègia de vacunació en un moment clau per a la campanya. Este dimarts ha començat un mes de juny en el qual s’esperen rebre més de 17 milions de dosis (4,6 milions esta setmana), que suposaran un impuls molt important per a acostar-se encara més a la immunitat de ramat.

Similituds amb AstraZeneca

 

Encara que tant AstraZeneca com Janssen estan basades en adenovirus i han mostrat risc d’esdeveniments trombòtics, les decisions sobre la seua aplicació estan sent diferents. En el cas del remei anglosaxó, el seu ús ha quedat restringit en menors de 60 anys, mentre que per al sèrum nord-americà no existeixen formalment límits d’edat per al seu ús, encara que de moment s’haja utilitzat només en majors de 50.

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.