Tens entre 40 i 49 anys: estes són les vacunes que pots rebre?

 

Este dimarts, la Comissió de Salut Pública ha acordat un nou grup d’edat al qual anirà destinat la vacuna de Janssen. Així, una vegada que s’haja completat la immunització dels majors de 50 anys, es continuarà inoculant a la franja de 40 a 49 anys els remeis d’ARN missatger (Pfizer i Moderna) i Janssen.

A més, s’ha recordat a les autonomies que han de tindre previst el procés de vacunació prèvia a la incorporació dels MIR i altres especialistes. De la mateixa forma, el Ministeri ha avançat que ja s’està treballant en el document de ‘Recomanacions de vacunació enfront de la grip temporada 2021-2022’.

 

Acceleració de la vacunació

 

Esta vacuna de moment s’ha utilitzat de manera simultània al costat de les de Pfizer i Moderna per a persones majors de 50 anys, però de moment no s’ha utilitzat en persones menors de 50 anys que pel seu acompliment professional ja han anat immunitzats. Des de Salut Pública són conscients que el fet d’utilitzar Janssen en més grups d’edat acceleraria la vacunació a Espanya, donada l’avantatge que representa que siga monodosis.

La vacuna també s’està utilitzant en col·lectius vulnerables de difícil accés com a persones sense llar, temporers o immigrants en situació administrativa irregular. A més, s’està emprant en grans dependents, treballadors de la mar que realitzen pesca d’altura en campanyes de llarga duració, població en centres d’internament o tutelats, cooperants en països d’alt risc, etc.

Escassos casos de trombosis

 

La dosi de Janssen no té limitacions d’edat, però el fet que es detectaren escassos casos de trombosis en persones vacunades amb Janssen va fer que es decidira de moment subministrar-la només a persones majors de 50 anys. No obstant això, les xifres observades a Europa, amb un sol cas detectat entre més d’1,3 milions de persones vacunades amb este sèrum fan que des de Salut Pública vegen convenient utilitzar-la també en persones menors de 50 anys.

Espanya efectuaria així canvis en la seua estratègia de vacunació en un moment clau per a la campanya. Este dimarts ha començat un mes de juny en el qual s’esperen rebre més de 17 milions de dosis (4,6 milions esta setmana), que suposaran un impuls molt important per a acostar-se encara més a la immunitat de ramat.

Similituds amb AstraZeneca

 

Encara que tant AstraZeneca com Janssen estan basades en adenovirus i han mostrat risc d’esdeveniments trombòtics, les decisions sobre la seua aplicació estan sent diferents. En el cas del remei anglosaxó, el seu ús ha quedat restringit en menors de 60 anys, mentre que per al sèrum nord-americà no existeixen formalment límits d’edat per al seu ús, encara que de moment s’haja utilitzat només en majors de 50.

Últimes notícies

Pérez Llorca se suma a la romeria de Sant Pasqual Bailón en Orito, Festa d’Interés Turístic Provincial

Juanfran Pérez Llorca participa en la romeria de Sant Pasqual Bailón en Orito, a Monforte del Cid, una cita religiosa i popular declarada Festa d'Interés Turístic Provincial.

Les Corts fixen el pla per a investigar les VPP d’Alacant i afronten un ple marcat per la taxa turística

Les Corts Valencianes votaran la setmana vinent el pla de treball de la comissió que investiga les VPP d'Alacant i celebraran un ple amb debats sobre la taxa turística, el domini públic hidràulic i el sector citrícola, a més de la sessió de control al president.

Les dones aïllades per hantavirus a Barcelona i Alacant podran seguir la quarantena a casa si donen negatiu

Les dos dones aïllades en hospitals de Barcelona i Alacant per contacte amb hantavirus podran rebre visites i, si les pròximes PCR es mantenen negatives, completar la quarantena en els seus domicilis.

Demanen 5 anys de presó a un home per arrancar part de l’orella a un altre en una baralla per un aparcament

Un home s'enfronta a 5 anys de presó acusat d'arrancar part de l'orella a un altre després d'una discussió per una plaça d'aparcament en el port d'Alacant i d'agredir després a dos policies.

Mor un home en un accident de trànsit en l’A-3 a l’altura de Caudete de las Fuentes

Un home de 53 anys ha mort i un altre de 46 ha resultat ferit després d'eixir-se de la via un turisme en el quilòmetre 268 de la A-3, en direcció a València.

El general Fernández de Llum destaca la insistència de la Guàrdia Civil en la busca de víctimes i en la lluita contra el crim

El general José Antonio Fernández de Llum subratlla la persistència de la Guàrdia Civil en la busca de les víctimes de la dana i alerta de l'auge de la ciberdelinqüència, la violència masclista i el crim organitzat en la Comunitat Valenciana.

GenVAL, la plataforma que impulsarà la medicina personalitzada en la Comunitat Valenciana

GenVAL és la nova plataforma genòmica de la Comunitat Valenciana que centralitza i analitza dades genètiques per a acurtar diagnòstics i avançar en medicina personalitzada.

Vesprada amb ruixats i tempestes aïllades a l’interior de la Comunitat Valenciana

La vesprada del diumenge portarà ruixats amb tempesta, sobretot a l'interior de la Comunitat Valenciana, mentres les temperatures mínimes pujaran lleugerament i el vent serà fluix.