València detecta els majors nivells de restes del coronavirus en aigües residuals des de maig

 

La incidència del virus en les aigües residuals de València ha augmentat molt significativament en les dos últimes setmanes, encara que no es distribuïx de manera homogènia per tota la ciutat.

 

Són dades «inequívocament preocupants», atès que els índexs estan augmentant i es troben en els nivells més alts des que es van iniciar les anàlisis el 12 de maig, advertix la regidora del Cicle Integral de l’Aigua, Elisa Valía, en un comunicat.

 

Per barris, els més afectats són Trànsits, Pla del Real, Campanar, Algirós, Benimàmet, Benicalap, Orriols i Mestalla, així com els eixos de Manuel Candela i Eduardo Boscá, segons les dades recollides per l’Ajuntament.

 

L’entorn de la Ciutat de les Arts i les Ciències amb una incidència elevada

Quatre Carreres i l’entorn de la Ciutat de les Arts i les Ciències també tenen una incidència més elevada que la resta de València. Per damunt de la mitjana de la ciutat també es troben Castellar, Jesús i Patraix.

Amb nivells també significatius, però per davall de la mitjana, els de Malilla, Ciutat Vella, Poblats Marítims, Benimaclet, Arrancapins, Tres Forques, Olivereta, Fuensanta i Sant Marcel·lí.

 

Per contra, les zones en les que la incidència és menor són Russafa, el Saler, Natzaret, el Perellonet, Poblats Marítims i el Palmar.

 

Nivells alts de coronavirus en les aigües residuals de València

«Els nivells de restes de coronavirus en les aigües residuals de la ciutat són alts i corroboren l’empitjorament de la situació. La corba, lluny de doblegar-se, continua en ascens», constata la responsable del Cicle Integral de l’Aigua.

 

Davant esta situació, fa una crida a la responsabilitat i a reduir al màxim i a l’estrictament imprescindible els desplaçaments i les reunions socials. «El confinament domiciliari és una mesura que restringix drets fonamentals i devem entre tots i totes evitar arribar a una situació que obligue a prendre mesures en eixa direcció», defensa l’edil socialista.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La UE finança amb 111.000 euros la restauració de la muralla del castell de Cullera danyada per la dana

Cullera rebrà 111.319 euros del Fons de Solidaritat de la Unió Europea per a sufragar la restauració de la muralla i una torre del castell danyades per la dana d'octubre de 2024.

Detingut un home per estafar fins a 60.000 euros a un ancià mitjançant extraccions bancàries a Turís

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 45 anys acusat d'estafar entre 50.000 i 60.000 euros a un ancià de 89 anys a Turís mitjançant unes 80 extraccions bancàries no autoritzades.

Els pagaments en efectiu del PSOE i les gestions de l’entorn de Montero marquen el juí a Ábalos

L'octava jornada del juí a José Luis Ábalos se centra en el sistema de pagaments en efectiu del PSOE i en les gestions atribuïdes a l'entorn de María Jesús Montero en la trama de contractes de màscares.

Les temperatures pugen en la Comunitat Valenciana en una jornada estable amb possibles pluges a l’interior

La Comunitat Valenciana viurà este dimecres un temps estable i predomini de cels poc nuvolosos, amb temperatures a l'alça i risc de ruixats i alguna tempesta a l'interior abans d'un descens tèrmic a partir del dijous.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.