Vanesa Romero parla de l’anorèxia que li ha causat el coronavirus

Vanesa Romero, l’actriu que dona vida a Raquel en ‘La que se avecina’, es va contagiar de coronavirus en la primera ona de la pandèmia. Dos anys més tard compta les greus seqüeles que continua patint, com una anorèxia muscular.

He estat un any i mig amb seqüeles. En data de hui tinc puntualment recordatoris” ha explicat a la revista ‘Lecturas’. L’alacantina pateix “anorèxia muscular”, una patologia desconeguda per a la major part de la població però que és capaç d’afeblir el múscul. “Arriba a tal punt que és com si s’haguera oblidat de treballar”.

Vanesa Romero va haver de demanar ajuda psicològica

L’actriu es va contagiar durant la primera ona del virus, en un moment en el qual la informació sobre aquest tema era limitada. “No saber el que em passava el principi, m’ha portat a demanar ajuda psicològica“, ha reconegut en l’entrevista.

“Jo abans estava fenomenal, però la bestiola et consumeix de tal manera que arrasa amb tot, i a mi em va afectar el físic“.

He estat durant un any i mig amb seqüeles. En data de hui tinc puntualment recordatoris”, explicava l’actriu abans de recordar que ha patit “moltes contractures” encara que no realitzara cap mena d’exercici físic.

“Amb una grip al cap de 20 dies estàs bé, però passava un mes i un altre i no em trobava bé”. Vanesa Romero és asmàtica, per la qual cosa era pacient de risc, i per això el pas de la malaltia pel seu cos era més complicat que per a uns altres. L’actriu va haver de centrar-se a fer molt d’esport, perquè tenia moltes contractures.

Què és l’anorèxia muscular que pateix l’actriu

L’anorèxia muscular és una patologia que provoca una feblesa progressiva i la pèrdua de massa muscular. Amb aquests símptomes, augmenten les dificultats per a alçar-se, fer esport, es perd la força muscular i el cos viu en una fatiga constant.

Les conseqüències de la covid-19 per a molts

Hui dia, diversos milers de persones continuen patint els efectes de l’anomenat ”COVID persistent‘. Pacients que van superar el virus però que segueixen amb efectes secundaris derivats de la malaltia.

Entorn del 10 i 15% dels malalts per covid desenvolupen seqüeles que hui dia segueixen sense desaparéixer, assenyala Pilar Rodríguez, una de les coordinadores del grup de COVID persistent de la Societat Espanyola de Metges Generals i de Família (SEGM). No obstant això, en alguns països amb major índex de contagis, el percentatge puja fins al 20%, fins i tot el 30% en alguns casos.

Segons una enquesta elaborada per la SEGM en col·laboració amb el col·lectiu de pacients LONG COVID ACTS, un de cada deu contagiats per coronavirus continua amb símptomes malgrat haver-se contagiat fa mesos. La majoria d’ells són dones, huit de cada deu, amb una mitjana d’edat de 43 anys. Les seqüeles són molt àmplies, però la mitjana és de 36 per persona.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.