Vanesa Romero parla de l’anorèxia que li ha causat el coronavirus

Vanesa Romero, l’actriu que dona vida a Raquel en ‘La que se avecina’, es va contagiar de coronavirus en la primera ona de la pandèmia. Dos anys més tard compta les greus seqüeles que continua patint, com una anorèxia muscular.

«He estat un any i mig amb seqüeles. En data de hui tinc puntualment recordatoris» ha explicat a la revista ‘Lecturas’. L’alacantina pateix «anorèxia muscular», una patologia desconeguda per a la major part de la població però que és capaç d’afeblir el múscul. «Arriba a tal punt que és com si s’haguera oblidat de treballar».

Vanesa Romero va haver de demanar ajuda psicològica

L’actriu es va contagiar durant la primera ona del virus, en un moment en el qual la informació sobre aquest tema era limitada. «No saber el que em passava el principi, m’ha portat a demanar ajuda psicològica«, ha reconegut en l’entrevista.

«Jo abans estava fenomenal, però la bestiola et consumeix de tal manera que arrasa amb tot, i a mi em va afectar el físic«.

«He estat durant un any i mig amb seqüeles. En data de hui tinc puntualment recordatoris», explicava l’actriu abans de recordar que ha patit «moltes contractures» encara que no realitzara cap mena d’exercici físic.

«Amb una grip al cap de 20 dies estàs bé, però passava un mes i un altre i no em trobava bé». Vanesa Romero és asmàtica, per la qual cosa era pacient de risc, i per això el pas de la malaltia pel seu cos era més complicat que per a uns altres. L’actriu va haver de centrar-se a fer molt d’esport, perquè tenia moltes contractures.

Què és l’anorèxia muscular que pateix l’actriu

L’anorèxia muscular és una patologia que provoca una feblesa progressiva i la pèrdua de massa muscular. Amb aquests símptomes, augmenten les dificultats per a alçar-se, fer esport, es perd la força muscular i el cos viu en una fatiga constant.

Les conseqüències de la covid-19 per a molts

Hui dia, diversos milers de persones continuen patint els efectes de l’anomenat »COVID persistent‘. Pacients que van superar el virus però que segueixen amb efectes secundaris derivats de la malaltia.

Entorn del 10 i 15% dels malalts per covid desenvolupen seqüeles que hui dia segueixen sense desaparéixer, assenyala Pilar Rodríguez, una de les coordinadores del grup de COVID persistent de la Societat Espanyola de Metges Generals i de Família (SEGM). No obstant això, en alguns països amb major índex de contagis, el percentatge puja fins al 20%, fins i tot el 30% en alguns casos.

Segons una enquesta elaborada per la SEGM en col·laboració amb el col·lectiu de pacients LONG COVID ACTS, un de cada deu contagiats per coronavirus continua amb símptomes malgrat haver-se contagiat fa mesos. La majoria d’ells són dones, huit de cada deu, amb una mitjana d’edat de 43 anys. Les seqüeles són molt àmplies, però la mitjana és de 36 per persona.

Últimes notícies

El Ford Kuga fabricat a Almussafes estrena a Espanya la conducció sense mans

El nou Ford Kuga produït a Almussafes s-ha convertit en el primer cotxe fabricat a Espanya amb tecnologia de conducció sense mans homologada per a les carreteres espanyoles, gràcies al sistema BlueCruise de nivell 2.

El nou Passeig de la Mar de Torrevieja crea 400 llocs de faena i renova tot el front portuari

El nou espai d’oci Passeig de la Mar de Torrevieja ha suposat una inversio de mes de 100 milions, transforma el port i preveu 400 llocs de faena directes. El Consell destaca la col·laboracio publicoprivada i altres projectes en marxa al municipi.

Elx suspén el concert de Beret després de la seua detenció per una agressió sexual

L’Ajuntament d’Elx ha suspés el concert de Beret previst per al 10 d’agost dins de Nits de Festa, després que el cantant haja sigut detingut a Sevilla com a presumpte autor d’una agressió sexual el passat mes d’abril.

Un ninot gegant de Nino Bravo presidirà la falla municipal de València en 2027

La falla municipal de la plaça de l'Ajuntament de València per a les Falles de 2027 tindrà com a figura central un ninot gegant de Nino Bravo de 20 metres, sota el lema 'Vuelvo a mi tierra' i amb materials 100 % ecològics.

La Comunitat Valenciana rebrà 798 milions del Pla Estatal d’Habitatge fins a 2030

El Pla Estatal d’Habitatge 2026-2030 distribuirà 7.000 milions entre autonomies, dels quals 798 milions es destinaran a la Comunitat Valenciana fins a 2030.

Cinc joves detinguts per insults i agressions homòfobes a hòmens al llit del Túria

La Policia Nacional ha detingut cinc joves, dos d’ells menors, per presumptes delictes d’odi i robatori amb violencia i intimidacio contra diversos hòmens al llit del Túria, als quals insultaven i intentaven furtar pel fet de ser homosexuals.

Els missatges per confinar als pisos més alts es van arribar a plantejar a les 19.25 hores pel risc a Forata

Ignacio Grande va informar Susana Camarero que el Cecopi valorava a les 19.25 hores enviar missatges als mòbils perquè la població es confinara als pisos més alts davant el risc sobre la presa de Forata i l impacte en municipis com Montroy i Real de Montroy.

L’últim dia de vaga indefinida del professorat només suma un seguiment del 5,98 %

L’última jornada de la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari en la Comunitat Valenciana ha tancat amb un seguiment del 5,98 %, amb més suport en la província de València que en Castelló i Alacant.