Vanesa Romero parla de l’anorèxia que li ha causat el coronavirus

Vanesa Romero, l’actriu que dona vida a Raquel en ‘La que se avecina’, es va contagiar de coronavirus en la primera ona de la pandèmia. Dos anys més tard compta les greus seqüeles que continua patint, com una anorèxia muscular.

«He estat un any i mig amb seqüeles. En data de hui tinc puntualment recordatoris» ha explicat a la revista ‘Lecturas’. L’alacantina pateix «anorèxia muscular», una patologia desconeguda per a la major part de la població però que és capaç d’afeblir el múscul. «Arriba a tal punt que és com si s’haguera oblidat de treballar».

Vanesa Romero va haver de demanar ajuda psicològica

L’actriu es va contagiar durant la primera ona del virus, en un moment en el qual la informació sobre aquest tema era limitada. «No saber el que em passava el principi, m’ha portat a demanar ajuda psicològica«, ha reconegut en l’entrevista.

«Jo abans estava fenomenal, però la bestiola et consumeix de tal manera que arrasa amb tot, i a mi em va afectar el físic«.

«He estat durant un any i mig amb seqüeles. En data de hui tinc puntualment recordatoris», explicava l’actriu abans de recordar que ha patit «moltes contractures» encara que no realitzara cap mena d’exercici físic.

«Amb una grip al cap de 20 dies estàs bé, però passava un mes i un altre i no em trobava bé». Vanesa Romero és asmàtica, per la qual cosa era pacient de risc, i per això el pas de la malaltia pel seu cos era més complicat que per a uns altres. L’actriu va haver de centrar-se a fer molt d’esport, perquè tenia moltes contractures.

Què és l’anorèxia muscular que pateix l’actriu

L’anorèxia muscular és una patologia que provoca una feblesa progressiva i la pèrdua de massa muscular. Amb aquests símptomes, augmenten les dificultats per a alçar-se, fer esport, es perd la força muscular i el cos viu en una fatiga constant.

Les conseqüències de la covid-19 per a molts

Hui dia, diversos milers de persones continuen patint els efectes de l’anomenat »COVID persistent‘. Pacients que van superar el virus però que segueixen amb efectes secundaris derivats de la malaltia.

Entorn del 10 i 15% dels malalts per covid desenvolupen seqüeles que hui dia segueixen sense desaparéixer, assenyala Pilar Rodríguez, una de les coordinadores del grup de COVID persistent de la Societat Espanyola de Metges Generals i de Família (SEGM). No obstant això, en alguns països amb major índex de contagis, el percentatge puja fins al 20%, fins i tot el 30% en alguns casos.

Segons una enquesta elaborada per la SEGM en col·laboració amb el col·lectiu de pacients LONG COVID ACTS, un de cada deu contagiats per coronavirus continua amb símptomes malgrat haver-se contagiat fa mesos. La majoria d’ells són dones, huit de cada deu, amb una mitjana d’edat de 43 anys. Les seqüeles són molt àmplies, però la mitjana és de 36 per persona.

Últimes notícies

El Villarreal s’afona davant el Lens i perd la final de la Como Cup

El Villarreal ha perdut 3-1 contra el Lens en la final de la Como Cup, després d’avançar-se prompte i dominar la primera part. Les expulsions i la falta d’encert han condemnat l’equip d’Iñigo Pérez en el tram final.

El Valencia tanca amb empat un amistós intens al camp del Stoke City

El Valencia ha empatat 1-1 al camp del Stoke City en un amistós exigent, amb gol de Danjuma i autogol de Monferrer. L’equip ha patit en la segona part però ha resistit l’empenta anglesa.

Les primeres tronades fortes de la vesprada deixen pedra gran a la Costera

Les primeres tronades de la vesprada han sigut breus però intenses i han deixat granís gran en municipis de la Costera, amb especial incidència a la zona del Caroig. Aemet manté l’alerta taronja per tempestes en el nord de Castelló i el sud de la província de València.

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.
FILMOTECA D'ESTIU