Vanesa Romero parla de l’anorèxia que li ha causat el coronavirus

Vanesa Romero, l’actriu que dona vida a Raquel en ‘La que se avecina’, es va contagiar de coronavirus en la primera ona de la pandèmia. Dos anys més tard compta les greus seqüeles que continua patint, com una anorèxia muscular.

«He estat un any i mig amb seqüeles. En data de hui tinc puntualment recordatoris» ha explicat a la revista ‘Lecturas’. L’alacantina pateix «anorèxia muscular», una patologia desconeguda per a la major part de la població però que és capaç d’afeblir el múscul. «Arriba a tal punt que és com si s’haguera oblidat de treballar».

Vanesa Romero va haver de demanar ajuda psicològica

L’actriu es va contagiar durant la primera ona del virus, en un moment en el qual la informació sobre aquest tema era limitada. «No saber el que em passava el principi, m’ha portat a demanar ajuda psicològica«, ha reconegut en l’entrevista.

«Jo abans estava fenomenal, però la bestiola et consumeix de tal manera que arrasa amb tot, i a mi em va afectar el físic«.

«He estat durant un any i mig amb seqüeles. En data de hui tinc puntualment recordatoris», explicava l’actriu abans de recordar que ha patit «moltes contractures» encara que no realitzara cap mena d’exercici físic.

«Amb una grip al cap de 20 dies estàs bé, però passava un mes i un altre i no em trobava bé». Vanesa Romero és asmàtica, per la qual cosa era pacient de risc, i per això el pas de la malaltia pel seu cos era més complicat que per a uns altres. L’actriu va haver de centrar-se a fer molt d’esport, perquè tenia moltes contractures.

Què és l’anorèxia muscular que pateix l’actriu

L’anorèxia muscular és una patologia que provoca una feblesa progressiva i la pèrdua de massa muscular. Amb aquests símptomes, augmenten les dificultats per a alçar-se, fer esport, es perd la força muscular i el cos viu en una fatiga constant.

Les conseqüències de la covid-19 per a molts

Hui dia, diversos milers de persones continuen patint els efectes de l’anomenat »COVID persistent‘. Pacients que van superar el virus però que segueixen amb efectes secundaris derivats de la malaltia.

Entorn del 10 i 15% dels malalts per covid desenvolupen seqüeles que hui dia segueixen sense desaparéixer, assenyala Pilar Rodríguez, una de les coordinadores del grup de COVID persistent de la Societat Espanyola de Metges Generals i de Família (SEGM). No obstant això, en alguns països amb major índex de contagis, el percentatge puja fins al 20%, fins i tot el 30% en alguns casos.

Segons una enquesta elaborada per la SEGM en col·laboració amb el col·lectiu de pacients LONG COVID ACTS, un de cada deu contagiats per coronavirus continua amb símptomes malgrat haver-se contagiat fa mesos. La majoria d’ells són dones, huit de cada deu, amb una mitjana d’edat de 43 anys. Les seqüeles són molt àmplies, però la mitjana és de 36 per persona.

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.