Vanesa Romero parla de l’anorèxia que li ha causat el coronavirus

Vanesa Romero, l’actriu que dona vida a Raquel en ‘La que se avecina’, es va contagiar de coronavirus en la primera ona de la pandèmia. Dos anys més tard compta les greus seqüeles que continua patint, com una anorèxia muscular.

«He estat un any i mig amb seqüeles. En data de hui tinc puntualment recordatoris» ha explicat a la revista ‘Lecturas’. L’alacantina pateix «anorèxia muscular», una patologia desconeguda per a la major part de la població però que és capaç d’afeblir el múscul. «Arriba a tal punt que és com si s’haguera oblidat de treballar».

Vanesa Romero va haver de demanar ajuda psicològica

L’actriu es va contagiar durant la primera ona del virus, en un moment en el qual la informació sobre aquest tema era limitada. «No saber el que em passava el principi, m’ha portat a demanar ajuda psicològica«, ha reconegut en l’entrevista.

«Jo abans estava fenomenal, però la bestiola et consumeix de tal manera que arrasa amb tot, i a mi em va afectar el físic«.

«He estat durant un any i mig amb seqüeles. En data de hui tinc puntualment recordatoris», explicava l’actriu abans de recordar que ha patit «moltes contractures» encara que no realitzara cap mena d’exercici físic.

«Amb una grip al cap de 20 dies estàs bé, però passava un mes i un altre i no em trobava bé». Vanesa Romero és asmàtica, per la qual cosa era pacient de risc, i per això el pas de la malaltia pel seu cos era més complicat que per a uns altres. L’actriu va haver de centrar-se a fer molt d’esport, perquè tenia moltes contractures.

Què és l’anorèxia muscular que pateix l’actriu

L’anorèxia muscular és una patologia que provoca una feblesa progressiva i la pèrdua de massa muscular. Amb aquests símptomes, augmenten les dificultats per a alçar-se, fer esport, es perd la força muscular i el cos viu en una fatiga constant.

Les conseqüències de la covid-19 per a molts

Hui dia, diversos milers de persones continuen patint els efectes de l’anomenat »COVID persistent‘. Pacients que van superar el virus però que segueixen amb efectes secundaris derivats de la malaltia.

Entorn del 10 i 15% dels malalts per covid desenvolupen seqüeles que hui dia segueixen sense desaparéixer, assenyala Pilar Rodríguez, una de les coordinadores del grup de COVID persistent de la Societat Espanyola de Metges Generals i de Família (SEGM). No obstant això, en alguns països amb major índex de contagis, el percentatge puja fins al 20%, fins i tot el 30% en alguns casos.

Segons una enquesta elaborada per la SEGM en col·laboració amb el col·lectiu de pacients LONG COVID ACTS, un de cada deu contagiats per coronavirus continua amb símptomes malgrat haver-se contagiat fa mesos. La majoria d’ells són dones, huit de cada deu, amb una mitjana d’edat de 43 anys. Les seqüeles són molt àmplies, però la mitjana és de 36 per persona.

Últimes notícies

Axel Werner renova amb l’Elx fins a 2028 i se’n va cedit a Rosario Central

El porter argentí Axel Werner ha renovat amb l’Elx fins a juny de 2028 i jugarà cedit la pròxima temporada en Rosario Central, on ja ha militat anteriorment.

Mor un home ofegat al riu Xúquer mentre es banyava a Sumacàrcer

Els Bombers del Consorci Provincial de València han localitzat sense vida un home que havia desaparegut mentre es banyava al riu Xúquer, al terme de Sumacàrcer. La víctima és el segon mort en pocs dies en este municipi mentre es banyava al mateix riu.

Localitzen sense vida l’home de 66 anys amb demència desaparegut a Aldaia

Els Bombers del Consorci Provincial de València han trobat mort l’home de 66 anys amb demència que havia desaparegut divendres a Aldaia, després d’un ampli dispositiu de recerca en zones agrícoles.

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.