Mig milió d’espanyols pateix de covid persistent

El covid persistent s’ha definit com la presència de símptomes d’aquesta malaltia que apareixen durant o després del coronavirus durant dotze setmanes o més després de la prova amb resultat negatiu. A Espanya serien al voltant de mig milió de persones les que patirien de covid persistent, segons els experts.

Els símptomes més comuns del covid persistent són l’esgotament extrem i problemes de memòria i concentració. A ells se sumen uns altres com a dificultat per a respirar, dolor o opressió en el pit, insomni, palpitacions, marejos o dolor muscular, entre altres.

Segons les estimacions, un 50% d’aquests pacients tenen entre 36 i 50 anys, encara que l’edat mitjana és de 42 anys. El 70% dels pacients amb covid persistent són dones.

La diferència amb les seqüeles per coronavirus és que aquestes són conseqüències derivades de complicacions en la fase aguda de la malaltia, on se sol danyar un òrgan o alguna part de l’organisme. Mentre que els pacients amb covid persistent no deixen de patir els símptomes de la fase aguda de la malaltia.

Actualment es desconeix què pot produir Covid persistent i es continua estudiant els seus efectes i un possible tractament.

Últimes notícies

Triomf aclaparador de Samuel Navalón a Alacant amb una gran eixida per la porta gran

El torero d'Ayora Samuel Navalón ha arrasat en la tercera de la Fira de Fogueres d'Alacant, on ha obert la porta gran amb dues orelles. Marco Pérez ha tallat un trofeu i Víctor Hernández ha sigut ovacionat davant una corrida mansota del Puerto de San Lorenzo i La Ventana del Puerto.

La foto de la dana a Alfafar que dona a Óscar Corral el Premi Rei d’Espanya

El fotoperiodista Óscar Corral ha sigut guardonat amb el Premi Rei d’Espanya de fotografia per una imatge de la dana de 2024 a Alfafar, que ell mateix definix com un reflex de la força dels servicis públics i de la societat davant una tragèdia.

Soterren prompte un incendi de canyars que ha amenaçat les Salines de Santa Pola

El consorci provincial de Bombers d'Alacant ha donat per extingit l'incendi declarat esta vesprada en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha arribat a amenaçar el Parc Natural de les Salines de Santa Pola, sense causar ferits ni una gran afectació de superfície.

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.

L’incendi d’Estivella queda estabilitzat i evoluciona de manera favorable

L’incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha quedat estabilitzat i presenta una evolució positiva, encara que continua sense controlar i amb mitjans terrestres treballant en l’extinció.

Preso provisional a Almenara per apunyalar mortalment la nova parella de la seua exdona

El jutjat de Nules ha acordat presó provisional sense fiança per a l’home detingut a Almenara per la mort a punyalades de la nova parella de la seua exdona durant una discussió en la vivenda d’ella.

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.