La venda sense recepta de tests d’antígens COVID crea ‘dubtes’

 

Mentre la ministra de Sanitat, Carolina Darias, confirmava que el Consell de Ministres aprovarà el pròxim 20 de juliol la venda en farmàcies de test d’antígens per a l’autodiagnòstic de covid-19 per facilitar la identificació de positius i poder controlar millor la progressió de la pandèmia, alguns sectors més crítics temen que un mal ús en determinats sectors puga crear falses seguretats i jugar en contra del fre dels contagis que es multipliquen a la Comunitat Valenciana.

A més, cal recordar que tot i que estos tests ja fa mesos que estan a les farmàcies valencianes, fins ara, l’exigència de prescripció per a la venda al públic constituïa una barrera, ja que com explicaven llavors els farmacèutics “encara que molta gent els demanava, eren molt poques les receptes que es feien, ja que s’optava per les proves diagnòstiques sanitàries establertes en la Sanitat Pública o en laboratoris autoritzats”.

De fet, després d’este anunci, des del Col·legi Oficial de Farmacèutics de Castelló, el seu president, Sergio Marco es mostra satisfet amb la mesura tot i que recorda que la decisió s’hauria d’haver pres molt abans.

“La comercialització dels tests d’antígens a les farmàcies arriba tard, però per fi, serà una realitat. Un cop més, queda clar que els farmacèutics som clau en esta pandèmia i que la farmàcia té la porta oberta sempre per treballar i atendre el ciutadà”, Argumenta Marco.

Ara, però, i enmig d’un repunt de casos brutal a la Comunitat, sembla que “autodiagnòstic” es veu amb bons ulls per algunes autoritats sanitàries. No obstant això, es recorda també la necessitat de fer un ús correcte d’estes proves, atés que per augmentar la seua fiabilitat s’han de fer amb determinada simptomatologia i en un període determinat.

Amb tot, també alguns metges es mostren prudents, respecte que es complisca el principal objectiu d’esta mesura que pretén facilitar els diagnòstics i identificar les sospites de casos positius, i fins i tot d’asimptomàtics com succeeix amb la majoria de població compresa entre els 12 i els 29 anys.

La Dra. Medina, Metge d’Atenció Primària, argumenta que fa a les postures oposades de la por a una falsa seguretat, que puga fer confiar proves que no s’hagen realitzat correctament, davant la possibilitat que estos tests servisquen per a prevenir contagis i frenar l’expansió, “totes dos són certes però a la fi això és un abordatge multilateral”, assegura.

Serveix l’autotest per a sortir de viatge?

 

D’altra banda, davant la perspectiva de poder adquirir els autotests COVID en farmàcies amb uns preus que oscil·len entre els 8 i els 30 euros, segons format, nombre de proves i si són de mucosa o serològics, a molts el que es plantegen ara és la seua validesa per a presentar-los com a garantia, per exemple per poder sortir de viatge.

De moment, els tests que solen demanar la majoria de les companyies aeroportuàries solen requerir una validació sanitària. És a dir, solen demanar proves avalades per un laboratori o centre sanitari tret que les realitzen ells mateixos en els controls d’accés o embarcament.

Així, per ara, la lliure comercialització d’estos tests serviria únicament perquè l’usuari pogués confirmar o descartar la presència d’antígens “sempre que la prova es realitze correctament i en el període establert després de la possible exposició depenent a més de si hi ha absència o presència de simptomatologia compatible”, recorden els professionals.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.

Evita la presó després d’admetre que va agredir sexualment al seu fill per Nadal

Un home és condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment al seu fill de 8 anys el dia de Nadal de 2022, però evita entrar en la presó en reconéixer-se els fets i aplicar-se l'eximent incompleta d'embriaguesa.

La Policia Local de Sagunt evita el robatori d’una furgoneta de repartiment carregada de paquets

La Policia Local de Sagunt va frustrar el robatori d'una furgoneta de repartiment amb desenes de paquets, va perseguir el vehicle sospitós i va identificar i va detindre al presumpte conductor implicat.

Presó provisional per a un dels dos germans detinguts per una violació a València

El Jutjat de Violència sobre la Dona número 1 de València reobri la causa per una presumpta agressió sexual en un cotxe i ordena presó provisional per a un dels dos germans investigats després de la denúncia de la víctima.

El funcionari que va adjudicar una vivenda pública a la seua parella admet l’error davant la justícia

El funcionari responsable de tramitar les VPP de la promoció Els Naus a la Platja de Sant Joan va reconéixer haver adjudicat una vivenda pública a la seua parella i va assumir tota la responsabilitat, mentres la justícia investiga un possible colador en la normativa.