La venda sense recepta de tests d’antígens COVID crea ‘dubtes’

 

Mentre la ministra de Sanitat, Carolina Darias, confirmava que el Consell de Ministres aprovarà el pròxim 20 de juliol la venda en farmàcies de test d’antígens per a l’autodiagnòstic de covid-19 per facilitar la identificació de positius i poder controlar millor la progressió de la pandèmia, alguns sectors més crítics temen que un mal ús en determinats sectors puga crear falses seguretats i jugar en contra del fre dels contagis que es multipliquen a la Comunitat Valenciana.

A més, cal recordar que tot i que estos tests ja fa mesos que estan a les farmàcies valencianes, fins ara, l’exigència de prescripció per a la venda al públic constituïa una barrera, ja que com explicaven llavors els farmacèutics “encara que molta gent els demanava, eren molt poques les receptes que es feien, ja que s’optava per les proves diagnòstiques sanitàries establertes en la Sanitat Pública o en laboratoris autoritzats”.

De fet, després d’este anunci, des del Col·legi Oficial de Farmacèutics de Castelló, el seu president, Sergio Marco es mostra satisfet amb la mesura tot i que recorda que la decisió s’hauria d’haver pres molt abans.

“La comercialització dels tests d’antígens a les farmàcies arriba tard, però per fi, serà una realitat. Un cop més, queda clar que els farmacèutics som clau en esta pandèmia i que la farmàcia té la porta oberta sempre per treballar i atendre el ciutadà”, Argumenta Marco.

Ara, però, i enmig d’un repunt de casos brutal a la Comunitat, sembla que “autodiagnòstic” es veu amb bons ulls per algunes autoritats sanitàries. No obstant això, es recorda també la necessitat de fer un ús correcte d’estes proves, atés que per augmentar la seua fiabilitat s’han de fer amb determinada simptomatologia i en un període determinat.

Amb tot, també alguns metges es mostren prudents, respecte que es complisca el principal objectiu d’esta mesura que pretén facilitar els diagnòstics i identificar les sospites de casos positius, i fins i tot d’asimptomàtics com succeeix amb la majoria de població compresa entre els 12 i els 29 anys.

La Dra. Medina, Metge d’Atenció Primària, argumenta que fa a les postures oposades de la por a una falsa seguretat, que puga fer confiar proves que no s’hagen realitzat correctament, davant la possibilitat que estos tests servisquen per a prevenir contagis i frenar l’expansió, “totes dos són certes però a la fi això és un abordatge multilateral”, assegura.

Serveix l’autotest per a sortir de viatge?

 

D’altra banda, davant la perspectiva de poder adquirir els autotests COVID en farmàcies amb uns preus que oscil·len entre els 8 i els 30 euros, segons format, nombre de proves i si són de mucosa o serològics, a molts el que es plantegen ara és la seua validesa per a presentar-los com a garantia, per exemple per poder sortir de viatge.

De moment, els tests que solen demanar la majoria de les companyies aeroportuàries solen requerir una validació sanitària. És a dir, solen demanar proves avalades per un laboratori o centre sanitari tret que les realitzen ells mateixos en els controls d’accés o embarcament.

Així, per ara, la lliure comercialització d’estos tests serviria únicament perquè l’usuari pogués confirmar o descartar la presència d’antígens “sempre que la prova es realitze correctament i en el període establert després de la possible exposició depenent a més de si hi ha absència o presència de simptomatologia compatible”, recorden els professionals.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Matías Moreno exigix màxima intensitat del Llevant davant el Getafe

Matías Moreno reclama que el Llevant isca amb màxima determinació i unit per a aconseguir la victòria davant el Getafe i acostar-se a la permanència.

Morant demana a les administracions reforçar la seua aposta per la cultura en la Comunitat Valenciana

Diana Morant reivindica el potencial del sector cultural valencià i reclama a totes les administracions que reforcen el seu suport amb més esdeveniments i polítiques estables.

Interceptat a Moixent un conductor drogat després de recórrer 27 quilòmetres en sentit contrari per la A-35 i l’A-33

La Guàrdia Civil de Trànsit investiga a un home de 64 anys que va conduir de nit, sota els efectes de les drogues, 27 quilòmetres en sentit contrari per les autovies A-35 i A-33 fins a ser detingut a Moixent.

Un home de 50 anys resulta ferit per arma blanca en ple carrer a Picassent

Un home de 50 anys va ser apunyalat en el tòrax al carrer Sant Rosa de Picassent i traslladat per una ambulància SAMU a l'Hospital General de València.

Greu una xiqueta de 13 anys atropellada de matinada en l’A-31 a Alacant

Una xiqueta de 13 anys ha resultat ferida greu després de ser atropellada de matinada en l'A-31, a l'altura del polígon Babel d'Alacant, i ha sigut evacuada a l'Hospital General Doctor Balmis.

Núvols, pols en suspensió i caiguda de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte amb augment de la nuvolositat, pols en suspensió i possible pluja feble amb fang, abans d'un diumenge de cels coberts i pluges generalitzades.

Desmantellada a Dénia una plantació de marihuana dirigida per un fugitiu reclamat per Lituània

La Policia Nacional ha desmantellat a Dénia una plantació de marihuana en una vivenda aïllada i ha detingut a dos hòmens, un d'ells reclamat per Lituània amb una orde europea de detenció i lliurament.

Set detinguts a Nules per explotar a 80 migrants en condicions de semiesclavitud

La Guàrdia Civil deté a Nules a set persones per integrar una xarxa de tràfic laboral que explotava a 80 migrants en el camp en condicions de semiesclavitud.