La venda sense recepta de tests d’antígens COVID crea ‘dubtes’

 

Mentre la ministra de Sanitat, Carolina Darias, confirmava que el Consell de Ministres aprovarà el pròxim 20 de juliol la venda en farmàcies de test d’antígens per a l’autodiagnòstic de covid-19 per facilitar la identificació de positius i poder controlar millor la progressió de la pandèmia, alguns sectors més crítics temen que un mal ús en determinats sectors puga crear falses seguretats i jugar en contra del fre dels contagis que es multipliquen a la Comunitat Valenciana.

A més, cal recordar que tot i que estos tests ja fa mesos que estan a les farmàcies valencianes, fins ara, l’exigència de prescripció per a la venda al públic constituïa una barrera, ja que com explicaven llavors els farmacèutics “encara que molta gent els demanava, eren molt poques les receptes que es feien, ja que s’optava per les proves diagnòstiques sanitàries establertes en la Sanitat Pública o en laboratoris autoritzats”.

De fet, després d’este anunci, des del Col·legi Oficial de Farmacèutics de Castelló, el seu president, Sergio Marco es mostra satisfet amb la mesura tot i que recorda que la decisió s’hauria d’haver pres molt abans.

“La comercialització dels tests d’antígens a les farmàcies arriba tard, però per fi, serà una realitat. Un cop més, queda clar que els farmacèutics som clau en esta pandèmia i que la farmàcia té la porta oberta sempre per treballar i atendre el ciutadà”, Argumenta Marco.

Ara, però, i enmig d’un repunt de casos brutal a la Comunitat, sembla que “autodiagnòstic” es veu amb bons ulls per algunes autoritats sanitàries. No obstant això, es recorda també la necessitat de fer un ús correcte d’estes proves, atés que per augmentar la seua fiabilitat s’han de fer amb determinada simptomatologia i en un període determinat.

Amb tot, també alguns metges es mostren prudents, respecte que es complisca el principal objectiu d’esta mesura que pretén facilitar els diagnòstics i identificar les sospites de casos positius, i fins i tot d’asimptomàtics com succeeix amb la majoria de població compresa entre els 12 i els 29 anys.

La Dra. Medina, Metge d’Atenció Primària, argumenta que fa a les postures oposades de la por a una falsa seguretat, que puga fer confiar proves que no s’hagen realitzat correctament, davant la possibilitat que estos tests servisquen per a prevenir contagis i frenar l’expansió, “totes dos són certes però a la fi això és un abordatge multilateral”, assegura.

Serveix l’autotest per a sortir de viatge?

 

D’altra banda, davant la perspectiva de poder adquirir els autotests COVID en farmàcies amb uns preus que oscil·len entre els 8 i els 30 euros, segons format, nombre de proves i si són de mucosa o serològics, a molts el que es plantegen ara és la seua validesa per a presentar-los com a garantia, per exemple per poder sortir de viatge.

De moment, els tests que solen demanar la majoria de les companyies aeroportuàries solen requerir una validació sanitària. És a dir, solen demanar proves avalades per un laboratori o centre sanitari tret que les realitzen ells mateixos en els controls d’accés o embarcament.

Així, per ara, la lliure comercialització d’estos tests serviria únicament perquè l’usuari pogués confirmar o descartar la presència d’antígens “sempre que la prova es realitze correctament i en el període establert després de la possible exposició depenent a més de si hi ha absència o presència de simptomatologia compatible”, recorden els professionals.

Últimes notícies

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per dir prostitutes a les ministres

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per afirmar que el Govern d'Espanya estava ple de prostitutes i sosté que la vicepresidenta valenciana ha dit el que realment pensa.

Morant celebra el nomenament d’Arcadi España com a ministre d’Hisenda i reivindica més pes valencià en el Govern

Diana Morant recolza el salt d'Arcadi España al Ministeri d'Hisenda, destaca la seua gestió prèvia i reclama un Govern d'Espanya amb major representació valenciana.

Arcadi España, el ministre d’Hisenda que afronta el seu gran port de muntanya

Arcadi España, economista valencià i apassionat del ciclisme, arriba al Ministeri d'Hisenda després d'una llarga trajectòria en la Generalitat i en el Govern central, amb el repte d'encarar els grans desequilibris del finançament autonòmic i els nous comptes públics.

Morant reivindica a Arcadi España com a ministre i un Govern d’Espanya amb més pes valencià

Diana Morant celebra el nomenament d'Arcadi España com a ministre d'Hisenda, destaca la seua trajectòria i reclama un Govern d'Espanya amb major representació valenciana enfront del Consell del PP i Vox.

Dona espanyola i oci en grup: així és la enoturista típica en la Ruta del Vi d’Alacant

La Ruta del Vi d'Alacant atrau sobretot a dones espanyoles adultes que viatgen en parella, família o amb amics, combinen la visita al celler amb gastronomia local i solen realitzar compres.

Alacant reclama al Govern que declare The Ocean Race esdeveniment d’excepcional interés públic

L'Ajuntament d'Alacant ha aprovat per unanimitat demanar al Govern que declare l'eixida de The Ocean Race 2027 esdeveniment d'excepcional interés públic per a assegurar incentius fiscals i reforçar l'impacte econòmic i turístic.

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per dir prostitutes a les ministres

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per les seues paraules sobre el Govern d'Espanya i sosté que la vicepresidenta valenciana ha dit el que realment pensa.

Carlos Cuerpo assumix la Vicepresidència Primera i Arcadi España dirigirà Hisenda

Pedro Sánchez nomena a Carlos Cuerpo vicepresident primer i a Arcadi España ministre d'Hisenda en substitució de María Jesús Montero, candidata del PSOE a Andalusia.