16.3 C
València
Divendres, 12 desembre, 2025

Vila-real mantindrà el Pla especial de lluita contra la covid en els centres educatius

L’Ajuntament de Vila-real mantindrà enguany el Pla especial de lluita contra la covid-19 en els centres educatius, impulsat de manera pionera l’any passat a la ciutat. Així ho ha traslladat esta setmana l’alcalde, José Benlloch, als directors i directores dels centres docents de Vila-real, en una reunió telemàtica amb els equips directius per tal de supervisar l’inici del curs escolar, que arranca la setmana que ve, traslladar-los les accions que està emprenent el consistori i conéixer les impressions de la comunitat educativa. Entre altres qüestions, l’alcalde va informar també els directors i directores de la situació sanitària en la ciutat, donat que prèviament havia mantingut una reunió amb els responsables de Salut Pública i el departament de Salut de la Plana, amb l’objectiu també de preparar l’inici de curs i les festes de la Mare de Déu de Gràcia.

El virus encara està ací i, tot i que la situació del sistema sanitari és millor gràcies al procés de vacunació, també és cert que els menors de 12 anys encara no estan vacunats i que hem de mantenir la guàrdia ben alta, posant tots els nostres esforços i recursos, en allò que està a la nostra mà, per a garantir la màxima normalitat en el curs escolar i protegir als nostres xiquets i xiquetes“, explica Benlloch. En este sentit, l’alcalde va anunciar el manteniment del Pla especial de lluita contra la covid impulsat l’any passat en els centres docents de manera pionera, que engloba fonamentalment tres eixos: el reforç de la neteja en els col·legis; el reforç almenys fins a desembre en la dotació de paper i sabó implementat ja l’any passat en col·laboració amb les empreses locals Laboratorios Costa i Caricias; i l’increment del nombre de conserges destinats als centres educatius, en la mesura de les possibilitats, a través dels distints plans d’ocupació d’altres administracions que es puguen anar gestionant.

També tractarem de reforçar, tal com ens han demanat els col·legis, la presència policial en les portes de les escoles, ja que enguany seguirem amb les entrades i eixides provisionals amb motiu dels protocols de la covid-19. Però en estos moments tenim una important mancança de personal i fins que no puguem cobrir les places, tractarem d’atendre les necessitats de la millor manera possible amb els recursos de què disposem“, adverteix Benlloch. Quant a la possibilitat d’estimular activitats extraescolars, com l’esport escolar o excursions amb els alumnes, plantejada pels assistents, l’alcalde va remetre als pròxims mesos, probablement després de les vacances nadalenques. “Després de Nadal, podrem veure ja com ha evolucionat la situació i esperem comptar ja amb un 90% o més de la població vacunada, per a poder reactivar aquest tipus d’activitats“, detalla.

D’altra banda, Benlloch va demanar també als equips directius dels centres que tracten de prioritzar les necessitats de manteniment més immediates. “Som conscients que aquest últim any especialment no hem pogut tirar endavant alguns temes pendents de manteniment i millora dels centres. Però la situació econòmica municipal, amb els comptes bloquejats durant mesos per les sentències heretades dels governs del PP i la necessitat d’ajudar aquells sectors més afectats per la crisi, que ens ha suposat una despesa sobrevinguda de 4 milions d’euros en l’últim any i mig, ens ha obligat a prioritzar en la lluita contra el virus“, lamenta l’alcalde. Tot i això, Benlloch, qui va donar trasllat de manera immediata al nou regidor de Serveis Públics, Xus Madrigal, per a donar tràmit a totes les qüestions plantejades, avança que, en les pròximes setmanes, el govern municipal visitarà els col·legis per anar preparant un pla especial post-covid. “En el moment que puguem alliberar recursos que ara destinem a la lluita contra el virus, els anirem destinant a recuperar a poc a poc la normalitat”, conclou.

Últimes notícies

Feijóo, després de ser citat per la dana, ha defés que el seu paper va ser exigir l’emergència nacional

El líder del PP ha afirmat que el 29 d'octubre de 2024 va exigir al Govern l'emergència nacional i ha assegurat que mantindrà eixa posició després de la seua citació com a testimoni.

Cuenca assegura que denunciarà insults i amenaces després de declarar per la DANA

L'excap de gabinet de Carlos Mazón ha afirmat després de declarar com a testimoni per la gestió de la DANA que ha patit insults i amenaces i que presentarà denúncies. També ha demanat respecte i protecció per a la seua família després d'una 'setmana difícil'.

El PSPV demana suspendre a José Vicente Berlanga i la seua dimissió de càrrecs per la trama de Leire Díaz

El PSPV-PSOE ha sol·licitat la suspensió immediata de militància i la dimissió de tots els càrrecs orgànics de José Vicente Berlanga, investigat per la Guàrdia Civil en la trama vinculada a Leire Díaz. També ha demanat l'obertura d'un expedient disciplinari.

Morant insta a Feijóo a aclarir davant la jutgessa si Mazón el va informar en la DANA o va ser mentida

Diana Morant ha instat a Alberto Núñez Feijóo a precisar davant la jutgessa de la DANA si Carlos Mazón li va mantindre informat o si tot va ser mentida. La dirigent socialista ha qualificat de greu mentir en una crisi i ha retret al PP el seu historial de falsedats.

El Govern valencià exigix la destitució immediata de Pilar Bernabé pel cas Salazar

El Consell ha demanat el cessament immediat de la secretària d'Igualtat del PSOE pel cas Salazar. La direcció socialista ha qualificat els fets com falta molt greu i ha oferit suport a les denunciants.

L’Atlètic reinicia la seua Lliga en el Metropolità davant un València amb dubtes

L'Atlètic, a nou punts del lideratge després de dos derrotes, s'agarra a la seua fortalesa a casa per a frenar a un València invicte en quatre jornades però amb baixes i dubtes.

Martínez Mus confia en un canvi del Govern després de la reunió Pérez Llorca-Sánchez

El conseller Vicente Martínez Mus espera que la trobada entre Pérez Llorca i Sánchez impulse la col·laboració del Govern central en la recuperació després de la DANA i desbloquege projectes clau.

Catarroja condemna l’assassinat masclista de Natividad i revisarà els seus protocols

L'Ajuntament ha guardat un minut de silenci i ha convocat una taula multidisciplinària per a revisar la coordinació i la prevenció. Després de la defunció de la víctima, el jutge va decretar presó provisional per al detingut.