Vila-real mantindrà el Pla especial de lluita contra la covid en els centres educatius

L’Ajuntament de Vila-real mantindrà enguany el Pla especial de lluita contra la covid-19 en els centres educatius, impulsat de manera pionera l’any passat a la ciutat. Així ho ha traslladat esta setmana l’alcalde, José Benlloch, als directors i directores dels centres docents de Vila-real, en una reunió telemàtica amb els equips directius per tal de supervisar l’inici del curs escolar, que arranca la setmana que ve, traslladar-los les accions que està emprenent el consistori i conéixer les impressions de la comunitat educativa. Entre altres qüestions, l’alcalde va informar també els directors i directores de la situació sanitària en la ciutat, donat que prèviament havia mantingut una reunió amb els responsables de Salut Pública i el departament de Salut de la Plana, amb l’objectiu també de preparar l’inici de curs i les festes de la Mare de Déu de Gràcia.

«El virus encara està ací i, tot i que la situació del sistema sanitari és millor gràcies al procés de vacunació, també és cert que els menors de 12 anys encara no estan vacunats i que hem de mantenir la guàrdia ben alta, posant tots els nostres esforços i recursos, en allò que està a la nostra mà, per a garantir la màxima normalitat en el curs escolar i protegir als nostres xiquets i xiquetes«, explica Benlloch. En este sentit, l’alcalde va anunciar el manteniment del Pla especial de lluita contra la covid impulsat l’any passat en els centres docents de manera pionera, que engloba fonamentalment tres eixos: el reforç de la neteja en els col·legis; el reforç almenys fins a desembre en la dotació de paper i sabó implementat ja l’any passat en col·laboració amb les empreses locals Laboratorios Costa i Caricias; i l’increment del nombre de conserges destinats als centres educatius, en la mesura de les possibilitats, a través dels distints plans d’ocupació d’altres administracions que es puguen anar gestionant.

«També tractarem de reforçar, tal com ens han demanat els col·legis, la presència policial en les portes de les escoles, ja que enguany seguirem amb les entrades i eixides provisionals amb motiu dels protocols de la covid-19. Però en estos moments tenim una important mancança de personal i fins que no puguem cobrir les places, tractarem d’atendre les necessitats de la millor manera possible amb els recursos de què disposem«, adverteix Benlloch. Quant a la possibilitat d’estimular activitats extraescolars, com l’esport escolar o excursions amb els alumnes, plantejada pels assistents, l’alcalde va remetre als pròxims mesos, probablement després de les vacances nadalenques. «Després de Nadal, podrem veure ja com ha evolucionat la situació i esperem comptar ja amb un 90% o més de la població vacunada, per a poder reactivar aquest tipus d’activitats«, detalla.

D’altra banda, Benlloch va demanar també als equips directius dels centres que tracten de prioritzar les necessitats de manteniment més immediates. «Som conscients que aquest últim any especialment no hem pogut tirar endavant alguns temes pendents de manteniment i millora dels centres. Però la situació econòmica municipal, amb els comptes bloquejats durant mesos per les sentències heretades dels governs del PP i la necessitat d’ajudar aquells sectors més afectats per la crisi, que ens ha suposat una despesa sobrevinguda de 4 milions d’euros en l’últim any i mig, ens ha obligat a prioritzar en la lluita contra el virus«, lamenta l’alcalde. Tot i això, Benlloch, qui va donar trasllat de manera immediata al nou regidor de Serveis Públics, Xus Madrigal, per a donar tràmit a totes les qüestions plantejades, avança que, en les pròximes setmanes, el govern municipal visitarà els col·legis per anar preparant un pla especial post-covid. «En el moment que puguem alliberar recursos que ara destinem a la lluita contra el virus, els anirem destinant a recuperar a poc a poc la normalitat», conclou.

Últimes notícies

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.

Nit rècord de calor a Castelló de la Plana amb 27,2 graus, la més càlida en 115 anys

Castelló de la Plana ha viscut la nit més càlida des de 1911, amb 27,2 graus de mínima i una humitat molt alta, en una nova nit tòrrida a la Comunitat Valenciana a les portes d’una altra ona de calor.

Formació obligatòria en emergències i nou Fons de Resiliència proposats pel PSPV

El PSPV ha registrat en Les Corts una Proposició de Llei per a garantir formació obligatòria en emergències a tota la ciutadania i crear un Fons Valencià de Resiliència dotat amb el 2 % del pressupost autonòmic en protecció civil.

Temperatures de fins a 39 °C encenen l’avís taronja en el nord de València i el sud d’Alacant

Aemet ha activat hui l’avís taronja per calor extrema a l’interior nord de València i el litoral sud d’Alacant, amb màximes de fins a 39 graus.