Vila-real mantindrà el Pla especial de lluita contra la covid en els centres educatius

L’Ajuntament de Vila-real mantindrà enguany el Pla especial de lluita contra la covid-19 en els centres educatius, impulsat de manera pionera l’any passat a la ciutat. Així ho ha traslladat esta setmana l’alcalde, José Benlloch, als directors i directores dels centres docents de Vila-real, en una reunió telemàtica amb els equips directius per tal de supervisar l’inici del curs escolar, que arranca la setmana que ve, traslladar-los les accions que està emprenent el consistori i conéixer les impressions de la comunitat educativa. Entre altres qüestions, l’alcalde va informar també els directors i directores de la situació sanitària en la ciutat, donat que prèviament havia mantingut una reunió amb els responsables de Salut Pública i el departament de Salut de la Plana, amb l’objectiu també de preparar l’inici de curs i les festes de la Mare de Déu de Gràcia.

El virus encara està ací i, tot i que la situació del sistema sanitari és millor gràcies al procés de vacunació, també és cert que els menors de 12 anys encara no estan vacunats i que hem de mantenir la guàrdia ben alta, posant tots els nostres esforços i recursos, en allò que està a la nostra mà, per a garantir la màxima normalitat en el curs escolar i protegir als nostres xiquets i xiquetes“, explica Benlloch. En este sentit, l’alcalde va anunciar el manteniment del Pla especial de lluita contra la covid impulsat l’any passat en els centres docents de manera pionera, que engloba fonamentalment tres eixos: el reforç de la neteja en els col·legis; el reforç almenys fins a desembre en la dotació de paper i sabó implementat ja l’any passat en col·laboració amb les empreses locals Laboratorios Costa i Caricias; i l’increment del nombre de conserges destinats als centres educatius, en la mesura de les possibilitats, a través dels distints plans d’ocupació d’altres administracions que es puguen anar gestionant.

També tractarem de reforçar, tal com ens han demanat els col·legis, la presència policial en les portes de les escoles, ja que enguany seguirem amb les entrades i eixides provisionals amb motiu dels protocols de la covid-19. Però en estos moments tenim una important mancança de personal i fins que no puguem cobrir les places, tractarem d’atendre les necessitats de la millor manera possible amb els recursos de què disposem“, adverteix Benlloch. Quant a la possibilitat d’estimular activitats extraescolars, com l’esport escolar o excursions amb els alumnes, plantejada pels assistents, l’alcalde va remetre als pròxims mesos, probablement després de les vacances nadalenques. “Després de Nadal, podrem veure ja com ha evolucionat la situació i esperem comptar ja amb un 90% o més de la població vacunada, per a poder reactivar aquest tipus d’activitats“, detalla.

D’altra banda, Benlloch va demanar també als equips directius dels centres que tracten de prioritzar les necessitats de manteniment més immediates. “Som conscients que aquest últim any especialment no hem pogut tirar endavant alguns temes pendents de manteniment i millora dels centres. Però la situació econòmica municipal, amb els comptes bloquejats durant mesos per les sentències heretades dels governs del PP i la necessitat d’ajudar aquells sectors més afectats per la crisi, que ens ha suposat una despesa sobrevinguda de 4 milions d’euros en l’últim any i mig, ens ha obligat a prioritzar en la lluita contra el virus“, lamenta l’alcalde. Tot i això, Benlloch, qui va donar trasllat de manera immediata al nou regidor de Serveis Públics, Xus Madrigal, per a donar tràmit a totes les qüestions plantejades, avança que, en les pròximes setmanes, el govern municipal visitarà els col·legis per anar preparant un pla especial post-covid. “En el moment que puguem alliberar recursos que ara destinem a la lluita contra el virus, els anirem destinant a recuperar a poc a poc la normalitat”, conclou.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Laia Codina veu un grup ajustat després del 3-0 a Islàndia

Espanya va debutar amb un 3-0 davant Islàndia en la fase de classificació al Mundial 2027. Laia Codina va valorar un grup competitiu després del 1-6 d'Anglaterra a Ucraïna.

La Comunitat va exportar 2.106,5 milions als EUA i va importar 1.696,6 en 2025

La Comunitat Valenciana va registrar en 2025 un superàvit comercial amb els EUA en vendre per 2.106,5 milions i importar 1.696,6. L'intercanvi es va contraure respecte a 2024.

Bermúdez, després del 3-0 a Islàndia: ‘Podíem haver fet algun gol més, l’exigència és ací’

Espanya va véncer 3-0 a Islàndia en l'arrancada cap al Mundial 2027. Bermúdez va valorar els tres punts i va remarcar que sumar més gols serà clau davant Anglaterra.

3-0 d’Espanya a Islàndia: Pina firma un doblet i Edna Imade sentència

Espanya es va imposar 3-0 a Islàndia en la seua estrena cap al Mundial 2027 amb un doblet de Claudia Pina i una cabotada de Edna Imade. La portera Cecilia Rúnarsdóttir va evitar una golejada major i Espanya és segona del Grup A3, empatada amb Anglaterra.

3-0: Espanya complix en el seu debut classificatori davant Islàndia liderada per Pina

Espanya va arrancar la classificació al Mundial 2027 amb un 3-0 sobre Islàndia, sostinguda per la seua portera. Claudia Pina va firmar un doblet i Edna Imade va completar la victòria.

Els 16 de OT 2025 es reunixen i descobrixen el repertori de la gira que passarà per Alacant i València al juliol

Els 16 concursants de OT 2025 s'han retrobat a Barcelona per a conéixer el repertori del seu gira de tretze concerts. El tour arrancarà el 18 d'abril a Bilbao i arribarà al juliol a Alacant i València.

Pina avança a Espanya amb un derechazo davant Islàndia en el 39 (1-0)

Claudia Pina va avançar a Espanya en el minut 39 amb un derechazo des de la frontal després d'una primera part de setge a Islàndia, en el debut cap al Mundial 2027.

Espanya té garantit el subministrament de gas malgrat la tensió a Ormuz, segons Enagás

Enagás assegura que Espanya no tindrà problemes de proveïment per la seua baixa dependència del Golf i unes reserves del 58%. Advertix de pressió en preus, lluny de 2022