Vila-real mantindrà el Pla especial de lluita contra la covid en els centres educatius

L’Ajuntament de Vila-real mantindrà enguany el Pla especial de lluita contra la covid-19 en els centres educatius, impulsat de manera pionera l’any passat a la ciutat. Així ho ha traslladat esta setmana l’alcalde, José Benlloch, als directors i directores dels centres docents de Vila-real, en una reunió telemàtica amb els equips directius per tal de supervisar l’inici del curs escolar, que arranca la setmana que ve, traslladar-los les accions que està emprenent el consistori i conéixer les impressions de la comunitat educativa. Entre altres qüestions, l’alcalde va informar també els directors i directores de la situació sanitària en la ciutat, donat que prèviament havia mantingut una reunió amb els responsables de Salut Pública i el departament de Salut de la Plana, amb l’objectiu també de preparar l’inici de curs i les festes de la Mare de Déu de Gràcia.

«El virus encara està ací i, tot i que la situació del sistema sanitari és millor gràcies al procés de vacunació, també és cert que els menors de 12 anys encara no estan vacunats i que hem de mantenir la guàrdia ben alta, posant tots els nostres esforços i recursos, en allò que està a la nostra mà, per a garantir la màxima normalitat en el curs escolar i protegir als nostres xiquets i xiquetes«, explica Benlloch. En este sentit, l’alcalde va anunciar el manteniment del Pla especial de lluita contra la covid impulsat l’any passat en els centres docents de manera pionera, que engloba fonamentalment tres eixos: el reforç de la neteja en els col·legis; el reforç almenys fins a desembre en la dotació de paper i sabó implementat ja l’any passat en col·laboració amb les empreses locals Laboratorios Costa i Caricias; i l’increment del nombre de conserges destinats als centres educatius, en la mesura de les possibilitats, a través dels distints plans d’ocupació d’altres administracions que es puguen anar gestionant.

«També tractarem de reforçar, tal com ens han demanat els col·legis, la presència policial en les portes de les escoles, ja que enguany seguirem amb les entrades i eixides provisionals amb motiu dels protocols de la covid-19. Però en estos moments tenim una important mancança de personal i fins que no puguem cobrir les places, tractarem d’atendre les necessitats de la millor manera possible amb els recursos de què disposem«, adverteix Benlloch. Quant a la possibilitat d’estimular activitats extraescolars, com l’esport escolar o excursions amb els alumnes, plantejada pels assistents, l’alcalde va remetre als pròxims mesos, probablement després de les vacances nadalenques. «Després de Nadal, podrem veure ja com ha evolucionat la situació i esperem comptar ja amb un 90% o més de la població vacunada, per a poder reactivar aquest tipus d’activitats«, detalla.

D’altra banda, Benlloch va demanar també als equips directius dels centres que tracten de prioritzar les necessitats de manteniment més immediates. «Som conscients que aquest últim any especialment no hem pogut tirar endavant alguns temes pendents de manteniment i millora dels centres. Però la situació econòmica municipal, amb els comptes bloquejats durant mesos per les sentències heretades dels governs del PP i la necessitat d’ajudar aquells sectors més afectats per la crisi, que ens ha suposat una despesa sobrevinguda de 4 milions d’euros en l’últim any i mig, ens ha obligat a prioritzar en la lluita contra el virus«, lamenta l’alcalde. Tot i això, Benlloch, qui va donar trasllat de manera immediata al nou regidor de Serveis Públics, Xus Madrigal, per a donar tràmit a totes les qüestions plantejades, avança que, en les pròximes setmanes, el govern municipal visitarà els col·legis per anar preparant un pla especial post-covid. «En el moment que puguem alliberar recursos que ara destinem a la lluita contra el virus, els anirem destinant a recuperar a poc a poc la normalitat», conclou.

Últimes notícies

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.