10.3 C
València
Dissabte, 20 desembre, 2025

Vila-real mantindrà el Pla especial de lluita contra la covid en els centres educatius

L’Ajuntament de Vila-real mantindrà enguany el Pla especial de lluita contra la covid-19 en els centres educatius, impulsat de manera pionera l’any passat a la ciutat. Així ho ha traslladat esta setmana l’alcalde, José Benlloch, als directors i directores dels centres docents de Vila-real, en una reunió telemàtica amb els equips directius per tal de supervisar l’inici del curs escolar, que arranca la setmana que ve, traslladar-los les accions que està emprenent el consistori i conéixer les impressions de la comunitat educativa. Entre altres qüestions, l’alcalde va informar també els directors i directores de la situació sanitària en la ciutat, donat que prèviament havia mantingut una reunió amb els responsables de Salut Pública i el departament de Salut de la Plana, amb l’objectiu també de preparar l’inici de curs i les festes de la Mare de Déu de Gràcia.

El virus encara està ací i, tot i que la situació del sistema sanitari és millor gràcies al procés de vacunació, també és cert que els menors de 12 anys encara no estan vacunats i que hem de mantenir la guàrdia ben alta, posant tots els nostres esforços i recursos, en allò que està a la nostra mà, per a garantir la màxima normalitat en el curs escolar i protegir als nostres xiquets i xiquetes“, explica Benlloch. En este sentit, l’alcalde va anunciar el manteniment del Pla especial de lluita contra la covid impulsat l’any passat en els centres docents de manera pionera, que engloba fonamentalment tres eixos: el reforç de la neteja en els col·legis; el reforç almenys fins a desembre en la dotació de paper i sabó implementat ja l’any passat en col·laboració amb les empreses locals Laboratorios Costa i Caricias; i l’increment del nombre de conserges destinats als centres educatius, en la mesura de les possibilitats, a través dels distints plans d’ocupació d’altres administracions que es puguen anar gestionant.

També tractarem de reforçar, tal com ens han demanat els col·legis, la presència policial en les portes de les escoles, ja que enguany seguirem amb les entrades i eixides provisionals amb motiu dels protocols de la covid-19. Però en estos moments tenim una important mancança de personal i fins que no puguem cobrir les places, tractarem d’atendre les necessitats de la millor manera possible amb els recursos de què disposem“, adverteix Benlloch. Quant a la possibilitat d’estimular activitats extraescolars, com l’esport escolar o excursions amb els alumnes, plantejada pels assistents, l’alcalde va remetre als pròxims mesos, probablement després de les vacances nadalenques. “Després de Nadal, podrem veure ja com ha evolucionat la situació i esperem comptar ja amb un 90% o més de la població vacunada, per a poder reactivar aquest tipus d’activitats“, detalla.

D’altra banda, Benlloch va demanar també als equips directius dels centres que tracten de prioritzar les necessitats de manteniment més immediates. “Som conscients que aquest últim any especialment no hem pogut tirar endavant alguns temes pendents de manteniment i millora dels centres. Però la situació econòmica municipal, amb els comptes bloquejats durant mesos per les sentències heretades dels governs del PP i la necessitat d’ajudar aquells sectors més afectats per la crisi, que ens ha suposat una despesa sobrevinguda de 4 milions d’euros en l’últim any i mig, ens ha obligat a prioritzar en la lluita contra el virus“, lamenta l’alcalde. Tot i això, Benlloch, qui va donar trasllat de manera immediata al nou regidor de Serveis Públics, Xus Madrigal, per a donar tràmit a totes les qüestions plantejades, avança que, en les pròximes setmanes, el govern municipal visitarà els col·legis per anar preparant un pla especial post-covid. “En el moment que puguem alliberar recursos que ara destinem a la lluita contra el virus, els anirem destinant a recuperar a poc a poc la normalitat”, conclou.

Últimes notícies

1-1 a Mestalla: Leo Román i la saga sostenen al Mallorca davant un València bolcat

Un València dominador va igualar amb Hugo Duro el punt inicial de Samu Costa, però es va topar amb el pal i amb un excel·lent Leo Román. El Mallorca va resistir i es va emportar un punt valuós.

València demanarà a la Generalitat que el 16 de març siga festiu escolar per Falles

El Consell Escolar Municipal ha acordat sol·licitar que el 16 de març de 2026 siga no lectiu a València. La mesura permetria completar la setmana de Falles i es compensaria ampliant el curs fins al 22 de juny.

Marcelino recalca que el Vila-real pot ser a prop, però veu difícil disputar-li la Lliga a Madrid i Barça

El tècnic, abans de mesurar-se al Barcelona, va defendre la bona ratxa en Lliga i va admetre que les eliminacions van fer mal, amb baixes i dubtes que condicionen.

El València Basket presentarà una queixa davant l’Eurolliga per insults racistes d’aficionats del Maccabi

València Basket presentarà este divendres una queixa davant l'Eurolliga per insults racistes i violència verbal patits davant Maccabi. Aportarà proves gràfiques.

Sarabia considera injust el format de la Copa del Rei

Eder Sarabia va carregar contra el sistema de la Copa del Rei pel distint nombre de partits i l'absència de sorteig pur. Va reafirmar que l'Elx anirà pel torneig.

La Generalitat demana activar com més prompte millor la comissió mixta després de la DANA

La Generalitat ha demanat al Govern activar com més prompte millor la comissió mixta per a la recuperació després de la DANA. Martínez Mus va enviar una carta al ministre per a fixar composició i funcionament i emplaça a reunir-se abans de gener.

La jutgessa de la dana rebutja citar a Rufián a petició d’una acusació

La instructora de la causa per la gestió de la dana ha denegat citar a Gabriel Rufián i als pares de la menor morta. Considera que la corda exhibida no és prova i que repetir declaracions seria injustificat i perjudicial.

El PP aprova en solitari el pressupost de la Diputació d’Alacant per a 2026: 360,8 milions

El ple ha aprovat uns comptes de 360,8 milions, quasi un 8% més que l'any anterior, amb el vot exclusiu del PP i el rebuig de PSOE, Compromís i Vox.