Ximo Puig anuncia la contractació de 260 rastrejadors i s’obriran més consultes de vesprada

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat la contractació de 260 rastrejadors més per a frenar la pandèmia de coronavirus en el territori valencià, i ha avançat que este divendres s’aprovarà el programa d’autoconcert per als equips d’atenció primària.

 

Puig s’ha pronunciat en la sessió de control en Les Corts este dijous, en la que ha reivindicat que quan la Comunitat de Madrid tenia 200 rastrejadors, els valencians tenien més de mil, i ara s’incrementaran, perquè «és el moment ara de frenar la pandèmia».

 

Els 260 nous rastrejadors són llicenciats que han fet l’examen de Metge Intern Resident (MIR), però no han accedit a una plaça, i que ara ajudaran en les faenes de vigilància, seguiment i detecció de casos. Sobre el programa dels equips d’atenció primària que aprovarà este divendres el ple del Consell, ha destacat que és «una vella reivindicació» de l’atenció primària, i es començarà a posar en marxa la setmana que ve per a millorar l’assistència sanitària amb l’increment de les consultes a la vesprada.

 

Puig ha defensat que el territori valencià té bones dades de la pandèmia de coronavirus gràcies a l’esforç dels professionals, però també a la direcció política, ja que des de la Generalitat s’ha actuat d’acord amb els criteris tècnics i científics.

Últimes notícies

El Govern investiga l’agressió d’un policia a una dona en una protesta de professors a València

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana investiga l'actuació d'un agent de la Policia Nacional que va espentar per l'esquena a una dona durant una protesta de professors a València.

El València atropella al Barça en el Palau i assegura el factor pista en el play-off

El València Basket pansa per damunt del Barça en el Palau (77-102), exposa totes les debilitats blaugranes i assegura la segona plaça de la Lliga Endesa amb factor pista en el play-off.

Educació cita als sindicats el dilluns i STEPV, CCOO i UGT es queden en la taula de negociació

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT decidixen no abandonar la sala de la Conselleria d'Educació després de donar-se per tancada la reunió i exigixen un document base decent per a continuar negociant.

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.

Sergio De Larrea, triat millor jugador jove de la Lliga Endesa

El base del València Basket Sergio De Larrea ha sigut triat millor jugador jove de la Lliga Endesa després de dominar la votació popular i la d'entrenadors i mitjans. L'internacional espanyol succeïx en el palmarés a Jean Montero i confirma la seua irrupció en l'elit.

Les PAU arranquen en la Comunitat Valenciana amb 25.666 alumnes i servicis mínims al 100% en plena vaga docent

La Comunitat Valenciana inicia el dimarts les PAU amb 25.666 estudiants i servicis mínims del 100% per a exàmens i correccions en ple conflicte per la vaga indefinida del professorat.