Ximo Puig anuncia la contractació de 260 rastrejadors i s’obriran més consultes de vesprada

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat la contractació de 260 rastrejadors més per a frenar la pandèmia de coronavirus en el territori valencià, i ha avançat que este divendres s’aprovarà el programa d’autoconcert per als equips d’atenció primària.

 

Puig s’ha pronunciat en la sessió de control en Les Corts este dijous, en la que ha reivindicat que quan la Comunitat de Madrid tenia 200 rastrejadors, els valencians tenien més de mil, i ara s’incrementaran, perquè «és el moment ara de frenar la pandèmia».

 

Els 260 nous rastrejadors són llicenciats que han fet l’examen de Metge Intern Resident (MIR), però no han accedit a una plaça, i que ara ajudaran en les faenes de vigilància, seguiment i detecció de casos. Sobre el programa dels equips d’atenció primària que aprovarà este divendres el ple del Consell, ha destacat que és «una vella reivindicació» de l’atenció primària, i es començarà a posar en marxa la setmana que ve per a millorar l’assistència sanitària amb l’increment de les consultes a la vesprada.

 

Puig ha defensat que el territori valencià té bones dades de la pandèmia de coronavirus gràcies a l’esforç dels professionals, però també a la direcció política, ja que des de la Generalitat s’ha actuat d’acord amb els criteris tècnics i científics.

Últimes notícies

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.

Vivenda exigix a la Comunitat Valenciana actuar contra 15.000 pisos turístics il·legals

El Ministeri de Vivenda reclama a la Comunitat Valenciana i a la resta d'autonomies que perseguisquen el frau de les vivendes turístiques il·legals després de l'anul·lació del registre estatal, i advertix que vigilarà de prop la seua actuació.

Arcadi España acusa a Pérez Llorca de desentendre’s de la vaga educativa indefinida

Arcadi España retrau a Juanfran Pérez Llorca que no lidere la negociació de la vaga indefinida del professorat no universitari en la Comunitat Valenciana i li insta a asseure's amb els sindicats.

Els Pressupostos de la Generalitat de 2026 aconseguixen 33.305 milions amb un augment del 3,1%

Els comptes de la Generalitat per a 2026 sumen 33.305 milions, un 3,1% més, prioritzen sanitat, educació i gasto social, i incrementen l'amortització de deute.

Arcadi España acusa el Consell de tindre els Pressupostos pactats amb Vox des de fa temps

Arcadi España critica que els Pressupostos de la Generalitat per a 2026 incloguen la prioritat nacional i sosté que l'acord entre PP i Vox estava tancat des de fa temps.