Ximo Puig anuncia una obertura progressiva que ja no tindrà marxa enrere

 

Este dissabte el president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat l’entrada en una nova etapa en la superació de la pandèmia, una «nova dinàmica» que suposa un temps «d’obertura progressiva que gràcies a la vacunació no tindrà marxa enrere».

Puig s’ha manifestat així en una declaració institucional que ha pronunciat amb motiu de l’acabament de l’estat d’alarma i l’entrada en vigor este diumenge a les 00:00 hores d’un nou marc normatiu en la lluita contra la pandèmia. Estes noves mesures s’han anunciat després de la reunió de la Mesa Interdepartamental per a la Prevenció i Actuació davant la Covid-19.

El cap del Consell ha destacat la finalització del tancament perimetral autonòmic que impedia entrar i eixir de la Comunitat Valenciana: «Vaig prometre que esta mesura no duraria un dia més del necessari, i així serà», ha assegurat.

A més, ha traslladat el nou marc normatiu, que estarà en vigor fins al 24 de maig, i que consisteix a retardar fins a les 12 de la nit l’inici de la mobilitat nocturna, que es mantindrà entre les 00:00 i les 06:00 hores. També s’amplia fins a 10 el nombre màxim de persones que poden participar en reunions socials, tant en espais públics com privats, oberts i tancats.

Una altra de les principals mesures consisteix a ampliar l’aforament en la restauració fins a un 50% en interiors i estendre l’horari fins a les 23.30 hores.

«Són tres avanços que impulsaran l’activitat de milers de negocis i que ens permet tornar a un estat d’activitat gairebé plena», ha indicat el president de la Generalitat.

«Hem d’estar orgullosos»

El president de la Generalitat ha destacat que els valencians «han estat a l’altura d’este moment històric: el pitjor de l’últim segle». Per això, ha indicat: «podem sentir orgull» de ser una referència europea o de saber protegir la vida. Amb esta actitud de fortalesa i unió estem eixint del túnel», ha assegurat el president de la Generalitat.

Ximo Puig ha volgut recordar a tots els valencians que han perdut la vida a conseqüència de la pandèmia, i ha al·ludit especialment a les persones majors: «Éreu els més importants i ací ningú va discutir mai què valia més, una cervesa o una vida».

La vacunació va a bon ritme

El cap del Consell ha subratllat el bon ritme que segueix la vacunació a la Comunitat Valenciana, amb l’administració de 270.000 vacunes durant la setmana passada, gràcies al fet que «ja quasi arribem a la xifra de dos milions de dosis inoculades».

També, ha explicat que tots els majors de 75 anys tenen la pauta completa, que la campanya continua avançant amb les persones entre 60 i 75 anys i que a finals de mes tots els majors de 60 anys estaran vacunats, almenys, amb una dosi. També que la previsió és vacunar durant el mes de juny als majors de 50 anys.

En la reunió de la comissió interdepartamental han participat la vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra; el vicepresident segon i conseller d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, Rubén Martínez Dalmau; la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo; el conseller d’Educació, Cultura i Esport, Vicent Marzà; la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, i els consellers d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafa Climent, i de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España.

 

Últimes notícies

Educació i sindicats es tornaran a reunir dijous per tancar l’acord sobre salaris i valencià

La Conselleria d’Educació i els sindicats de la mesa negociadora es veuran dijous a les 9 del matí per decidir si avalen el nou document amb canvis en salaris, burocràcia i valencià, després d’una maratoniana reunió d’onze hores.

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.