Ximo Puig anuncia una obertura progressiva que ja no tindrà marxa enrere

 

Este dissabte el president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat l’entrada en una nova etapa en la superació de la pandèmia, una «nova dinàmica» que suposa un temps «d’obertura progressiva que gràcies a la vacunació no tindrà marxa enrere».

Puig s’ha manifestat així en una declaració institucional que ha pronunciat amb motiu de l’acabament de l’estat d’alarma i l’entrada en vigor este diumenge a les 00:00 hores d’un nou marc normatiu en la lluita contra la pandèmia. Estes noves mesures s’han anunciat després de la reunió de la Mesa Interdepartamental per a la Prevenció i Actuació davant la Covid-19.

El cap del Consell ha destacat la finalització del tancament perimetral autonòmic que impedia entrar i eixir de la Comunitat Valenciana: «Vaig prometre que esta mesura no duraria un dia més del necessari, i així serà», ha assegurat.

A més, ha traslladat el nou marc normatiu, que estarà en vigor fins al 24 de maig, i que consisteix a retardar fins a les 12 de la nit l’inici de la mobilitat nocturna, que es mantindrà entre les 00:00 i les 06:00 hores. També s’amplia fins a 10 el nombre màxim de persones que poden participar en reunions socials, tant en espais públics com privats, oberts i tancats.

Una altra de les principals mesures consisteix a ampliar l’aforament en la restauració fins a un 50% en interiors i estendre l’horari fins a les 23.30 hores.

«Són tres avanços que impulsaran l’activitat de milers de negocis i que ens permet tornar a un estat d’activitat gairebé plena», ha indicat el president de la Generalitat.

«Hem d’estar orgullosos»

El president de la Generalitat ha destacat que els valencians «han estat a l’altura d’este moment històric: el pitjor de l’últim segle». Per això, ha indicat: «podem sentir orgull» de ser una referència europea o de saber protegir la vida. Amb esta actitud de fortalesa i unió estem eixint del túnel», ha assegurat el president de la Generalitat.

Ximo Puig ha volgut recordar a tots els valencians que han perdut la vida a conseqüència de la pandèmia, i ha al·ludit especialment a les persones majors: «Éreu els més importants i ací ningú va discutir mai què valia més, una cervesa o una vida».

La vacunació va a bon ritme

El cap del Consell ha subratllat el bon ritme que segueix la vacunació a la Comunitat Valenciana, amb l’administració de 270.000 vacunes durant la setmana passada, gràcies al fet que «ja quasi arribem a la xifra de dos milions de dosis inoculades».

També, ha explicat que tots els majors de 75 anys tenen la pauta completa, que la campanya continua avançant amb les persones entre 60 i 75 anys i que a finals de mes tots els majors de 60 anys estaran vacunats, almenys, amb una dosi. També que la previsió és vacunar durant el mes de juny als majors de 50 anys.

En la reunió de la comissió interdepartamental han participat la vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra; el vicepresident segon i conseller d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, Rubén Martínez Dalmau; la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo; el conseller d’Educació, Cultura i Esport, Vicent Marzà; la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, i els consellers d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafa Climent, i de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España.

 

Últimes notícies

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.

Ajuntaments socialistes se concentren per a donar suport al poble de Ceuta

Diversos ajuntaments socialistes, especialment de la Comunitat Valenciana, s'han concentrat este dimecres per a mostrar el seu suport a Ceuta i reclamar més col·laboració institucional i recursos per a la ciutat autònoma.

Alicia Giménez Bartlett amenaça en enviar Petra Delicado al convent si es repetix

Alicia Giménez Bartlett presenta la novel·la Bajo el cielo infernal, un nou cas de Petra Delicado marcat per la seua viudetat i una trama complexa al barri de la Mina.

Nits tropicals i pujada de temperatures en la Península i Balears este dijous

El dijous farà temps estable amb un ascens general de temperatures en la Península i Balears, nits tropicals en la Mediterrània i mitat sud i vent de llevant fort en l’estret de Gibraltar.

Detinguda una parella a València per un presumpte homicidi d’un bebé a Tarragona

La Policia Nacional ha detingut a l’Estació del Nord de València una parella reclamada per un jutjat de Tarragona per un presumpte delicte d’homicidi relacionat amb la mort del seu bebé.

La DOP Uva de Taula del Vinalopó inicia la campanya 2026 amb el primer ram tallat a Agost

La DOP Uva de Taula Embossada del Vinalopó ha encetat a Agost la campanya 2026 amb el tall simbòlic del primer ram i una nova etiqueta identificativa, en un acte amb presència de la Generalitat i la Diputació d'Alacant.

Un centenar de veïns de l’Eliana es mobilitzen en suport al poble ceutí

Al voltant d’un centenar de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de l’Eliana per donar suport al poble ceutí i reclamar col·laboració institucional. Càrrecs municipals han criticat la convocatòria de la FEMP i han demanat baixar la tensió a Ceuta.