Ximo Puig anuncia una obertura progressiva que ja no tindrà marxa enrere

 

Este dissabte el president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat l’entrada en una nova etapa en la superació de la pandèmia, una «nova dinàmica» que suposa un temps «d’obertura progressiva que gràcies a la vacunació no tindrà marxa enrere».

Puig s’ha manifestat així en una declaració institucional que ha pronunciat amb motiu de l’acabament de l’estat d’alarma i l’entrada en vigor este diumenge a les 00:00 hores d’un nou marc normatiu en la lluita contra la pandèmia. Estes noves mesures s’han anunciat després de la reunió de la Mesa Interdepartamental per a la Prevenció i Actuació davant la Covid-19.

El cap del Consell ha destacat la finalització del tancament perimetral autonòmic que impedia entrar i eixir de la Comunitat Valenciana: «Vaig prometre que esta mesura no duraria un dia més del necessari, i així serà», ha assegurat.

A més, ha traslladat el nou marc normatiu, que estarà en vigor fins al 24 de maig, i que consisteix a retardar fins a les 12 de la nit l’inici de la mobilitat nocturna, que es mantindrà entre les 00:00 i les 06:00 hores. També s’amplia fins a 10 el nombre màxim de persones que poden participar en reunions socials, tant en espais públics com privats, oberts i tancats.

Una altra de les principals mesures consisteix a ampliar l’aforament en la restauració fins a un 50% en interiors i estendre l’horari fins a les 23.30 hores.

«Són tres avanços que impulsaran l’activitat de milers de negocis i que ens permet tornar a un estat d’activitat gairebé plena», ha indicat el president de la Generalitat.

«Hem d’estar orgullosos»

El president de la Generalitat ha destacat que els valencians «han estat a l’altura d’este moment històric: el pitjor de l’últim segle». Per això, ha indicat: «podem sentir orgull» de ser una referència europea o de saber protegir la vida. Amb esta actitud de fortalesa i unió estem eixint del túnel», ha assegurat el president de la Generalitat.

Ximo Puig ha volgut recordar a tots els valencians que han perdut la vida a conseqüència de la pandèmia, i ha al·ludit especialment a les persones majors: «Éreu els més importants i ací ningú va discutir mai què valia més, una cervesa o una vida».

La vacunació va a bon ritme

El cap del Consell ha subratllat el bon ritme que segueix la vacunació a la Comunitat Valenciana, amb l’administració de 270.000 vacunes durant la setmana passada, gràcies al fet que «ja quasi arribem a la xifra de dos milions de dosis inoculades».

També, ha explicat que tots els majors de 75 anys tenen la pauta completa, que la campanya continua avançant amb les persones entre 60 i 75 anys i que a finals de mes tots els majors de 60 anys estaran vacunats, almenys, amb una dosi. També que la previsió és vacunar durant el mes de juny als majors de 50 anys.

En la reunió de la comissió interdepartamental han participat la vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra; el vicepresident segon i conseller d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, Rubén Martínez Dalmau; la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo; el conseller d’Educació, Cultura i Esport, Vicent Marzà; la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, i els consellers d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafa Climent, i de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España.

 

Últimes notícies

Fortes tempestes i pedra en l’interior de Castelló amb 26 l/m² a Castellfort en mitja hora

Castellfort ha registrat 26 litres per metre quadrat en mitja hora i Aemet manté l’avís taronja per tempestes fortes amb granís en l’interior nord de Castelló.

Preso sense fiança el propietari del bar acusat de matar un jove a València

Un jutjat d’instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per al propietari del bar ‘La Esquina Tropical’, detingut per la mort d’un jove de 20 anys aquest dimecres. L’home, de 62 anys i nacionalitat colombiana, està investigat per homicidi i un delicte contra la salut pública.

Foios ompli els carrers per homenatjar Ferran Torres, campió del món

Prop de 7.000 veïns de Foios han omplit l’aparcament del camp de futbol municipal per retre un emotiu homenatge a Ferran Torres, golejador en la final del Mundial. L’Ajuntament ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

Pego arriba als 40 graus i encapçala les temperatures de la Comunitat

Pego ha registrat hui 40 graus i s’ha situat com el municipi més calorós de la Comunitat Valenciana, mentre que Ontinyent, Xàtiva, Oliva i Bicorp s’han quedat prop d’esta marca. La mínima del dia s’ha donat a Vilafranca del Cid, amb 14,6 graus.

Intercepten deu migrants en arribar en patera a una cala de Benidorm

La Policia Nacional ha detingut deu hòmens d’origen algerià, un possible menor, després d’arribar en patera a la cala del Tío Ximo, a Benidorm.

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.
FILMOTECA D'ESTIU