Ximo Puig reuneix la Interdepartamental esperant l’aval del TSJ al toc de queda

Este dissabte el president de la Generalitat, Ximo Puig, presideix la reunió de la Mesa Interdepartamental per a la Prevenció i Actuació contra el coronavirus, a l’espera de saber si el Consell té l’aval de la justícia per a dur avant una nova pròrroga del toc de queda.

 

Una pròrroga del toc de queda durant 14 dies

 

Segon À punt, sembla que durant esta reunió es preveu aprovar una pròrroga del toc de queda durant 14 dies, això sí, seria allargant-ho fins a la 1 de la matinada, cal dir que en l’actualitat el toc de queda està fins a les 12 de la nit, això canviaria, ara seria fons la 1 de la matinada.
S’aprovaria abans de conéixer l’aval de la justícia. La Generalitat confia que el TSJ els done la raó, com ha fet en ocasions anteriors i després de saber que la Fiscalia es mostra favorable a una pròrroga. En qualsevol cas i en cas contrari, el Consell respectarà la decisió de la justícia.

 

Este divendres no es va pronunciar el TSJ

S’esperava que fora durant este divendres quan es pronunciara el TSJ, però finalment no va arribar. Per tal de fer esta nova modificació de la mobilitat nocturna, que afecta restriccions de llibertats fonamentals entre la 1:00 i les 6:00 hores, la Generalitat ha demanat l’aval al Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

L’acció d’esta decisió podria estar relacionada amb la resolució del Tribunal Suprem, que avala que les comunitats autònomes puguen prendre mesures restrictives sense estat alarma, però que ha tombat els decrets de les Canàries i de la Junta d’Andalusia, que incloïen confinaments perimetrals.

I és que el Tribunal Suprem considera que la llei permet la limitació a la mobilitat, però que ha d’estar justificada per les dades epidemiològiques i amb les mesures imprescindibles per a controlar la pandèmia.

El Consell també ha demanat poder limitar les reunions a 10 persones junt amb el toc de queda, encara que s’elimina el requisit dels nuclis de convivència.

La Interdepartamental també analitzarà una possible ampliació de l’horari de bars i restaurants fins a les 0:30 hores.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Troben un catxalot mort i en avançat estat de descomposició en una platja d’Oliva

Un catxalot ha aparegut mort a la platja de Pau Pi, a Oliva, en avançat estat de descomposició, la qual cosa ha activat un ampli dispositiu per a la seua retirada segura.

Les màximes s’acosten als 30 graus en la Comunitat Valenciana amb 29,2 a Xàtiva

Les màximes d'este dissabte han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva i ascensos generalitzats en les capitals de província.

Les màximes en la Comunitat Valenciana es queden a les portes dels 30 graus amb 29,2 a Xàtiva

Les temperatures màximes han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva, en una jornada poc nuvolosa i de lleuger ascens tèrmic.

La XI Mostra Parcs Naturals impulsa el producte local i sostenible a Castelló de la Plana

La XI Mostra de la marca Parcs Naturals reunix a Castelló de la Plana a una vintena d'empreses certificades per a promocionar productes locals i sostenibles i reforçar l'economia rural vinculada als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

Camarero destaca el compromís social de Tyrius i el seu defensa dels drets en la Comunitat

Susana Camarero ressalta la labor de l'associació Tyrius en la Comunitat Valenciana, amb més de 50 anys de trajectòria, més de 100.000 afiliades i presència en més de 220 municipis.

Dansa València tanca la seua edició amb una reflexió sobre el temps i el llegat de Mal Pèl

Dansa València conclou amb la peça de Mal Pèl inspirada en John Berger i una jornada final que explora el temps, el llegat i la identitat amb propostes en diversos teatres i espais públics.

Pérez Llorca reclama que Hisenda retorne als afectats per la dana el pagat en la renda de 2024

Juanfran Pérez Llorca reclama a Hisenda que els afectats per la dana recuperen el pagat en la renda 2024 i critica el retard a aplicar deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

El Sevilla domina les seues visites de lliga al Llevant en el Ciutat de València

El Sevilla acumula el doble de triomfs que el Llevant en els seus enfrontaments de Lliga en el Ciutat de València i no cau allí des de 2018. En les seues quatre últimes visites va sumar tres victòries i un empat.