Ximo Puig reuneix la Interdepartamental esperant l’aval del TSJ al toc de queda

Este dissabte el president de la Generalitat, Ximo Puig, presideix la reunió de la Mesa Interdepartamental per a la Prevenció i Actuació contra el coronavirus, a l’espera de saber si el Consell té l’aval de la justícia per a dur avant una nova pròrroga del toc de queda.

 

Una pròrroga del toc de queda durant 14 dies

 

Segon À punt, sembla que durant esta reunió es preveu aprovar una pròrroga del toc de queda durant 14 dies, això sí, seria allargant-ho fins a la 1 de la matinada, cal dir que en l’actualitat el toc de queda està fins a les 12 de la nit, això canviaria, ara seria fons la 1 de la matinada.
S’aprovaria abans de conéixer l’aval de la justícia. La Generalitat confia que el TSJ els done la raó, com ha fet en ocasions anteriors i després de saber que la Fiscalia es mostra favorable a una pròrroga. En qualsevol cas i en cas contrari, el Consell respectarà la decisió de la justícia.

 

Este divendres no es va pronunciar el TSJ

S’esperava que fora durant este divendres quan es pronunciara el TSJ, però finalment no va arribar. Per tal de fer esta nova modificació de la mobilitat nocturna, que afecta restriccions de llibertats fonamentals entre la 1:00 i les 6:00 hores, la Generalitat ha demanat l’aval al Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

L’acció d’esta decisió podria estar relacionada amb la resolució del Tribunal Suprem, que avala que les comunitats autònomes puguen prendre mesures restrictives sense estat alarma, però que ha tombat els decrets de les Canàries i de la Junta d’Andalusia, que incloïen confinaments perimetrals.

I és que el Tribunal Suprem considera que la llei permet la limitació a la mobilitat, però que ha d’estar justificada per les dades epidemiològiques i amb les mesures imprescindibles per a controlar la pandèmia.

El Consell també ha demanat poder limitar les reunions a 10 persones junt amb el toc de queda, encara que s’elimina el requisit dels nuclis de convivència.

La Interdepartamental també analitzarà una possible ampliació de l’horari de bars i restaurants fins a les 0:30 hores.

 

Últimes notícies

Dolores es bolca en un emotiu minut de silenci pel crim masclista en la caserna de la Guàrdia Civil

Centenars de veïns de Dolores es concentren davant l'ajuntament per a guardar un minut de silenci pel crim masclista ocorregut en una vivenda de la caserna de la Guàrdia Civil i mostrar el seu suport a la família.

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.