Ximo Puig reuneix la Interdepartamental esperant l’aval del TSJ al toc de queda

Este dissabte el president de la Generalitat, Ximo Puig, presideix la reunió de la Mesa Interdepartamental per a la Prevenció i Actuació contra el coronavirus, a l’espera de saber si el Consell té l’aval de la justícia per a dur avant una nova pròrroga del toc de queda.

 

Una pròrroga del toc de queda durant 14 dies

 

Segon À punt, sembla que durant esta reunió es preveu aprovar una pròrroga del toc de queda durant 14 dies, això sí, seria allargant-ho fins a la 1 de la matinada, cal dir que en l’actualitat el toc de queda està fins a les 12 de la nit, això canviaria, ara seria fons la 1 de la matinada.
S’aprovaria abans de conéixer l’aval de la justícia. La Generalitat confia que el TSJ els done la raó, com ha fet en ocasions anteriors i després de saber que la Fiscalia es mostra favorable a una pròrroga. En qualsevol cas i en cas contrari, el Consell respectarà la decisió de la justícia.

 

Este divendres no es va pronunciar el TSJ

S’esperava que fora durant este divendres quan es pronunciara el TSJ, però finalment no va arribar. Per tal de fer esta nova modificació de la mobilitat nocturna, que afecta restriccions de llibertats fonamentals entre la 1:00 i les 6:00 hores, la Generalitat ha demanat l’aval al Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

L’acció d’esta decisió podria estar relacionada amb la resolució del Tribunal Suprem, que avala que les comunitats autònomes puguen prendre mesures restrictives sense estat alarma, però que ha tombat els decrets de les Canàries i de la Junta d’Andalusia, que incloïen confinaments perimetrals.

I és que el Tribunal Suprem considera que la llei permet la limitació a la mobilitat, però que ha d’estar justificada per les dades epidemiològiques i amb les mesures imprescindibles per a controlar la pandèmia.

El Consell també ha demanat poder limitar les reunions a 10 persones junt amb el toc de queda, encara que s’elimina el requisit dels nuclis de convivència.

La Interdepartamental també analitzarà una possible ampliació de l’horari de bars i restaurants fins a les 0:30 hores.

 

Anuncios

Últimes notícies

Avís groc per tempestes amb graníssol i fort vent en el nord de Castelló

Aemet activa per a la vesprada del dimarts l'avís groc a l'interior i litoral nord de Castelló per tempestes amb graníssol de fins a dos centímetres i ratxes de vent molt forts.

L’atur baixa a l’abril en la Comunitat Valenciana i se situa en 285.750 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana va baixar a l'abril en 2.412 persones, un 0,84% menys que al març, i deixa el nombre total de persones desocupades en 285.750.

Detingut a Bétera per intentar matar a un home amb una destral i ocultar-se en un local abandonat

La Guàrdia Civil ha detingut a Bétera a un home de 42 anys acusat de temptativa d'homicidi després d'agredir amb una destral a un altre home i amagar-se en un edifici abandonat pròxim.

Tempestes en el nord de Castelló i lleuger repunt de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà una jornada d'intervals nuvolosos, ruixats amb tempesta a Castelló i lleugeres variacions de temperatura, amb vent fluix i una cosa més intensa a la vesprada.

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.