10.6 C
València
Dijous, 18 desembre, 2025

Ximo Puig reuneix la Interdepartamental esperant l’aval del TSJ al toc de queda

Este dissabte el president de la Generalitat, Ximo Puig, presideix la reunió de la Mesa Interdepartamental per a la Prevenció i Actuació contra el coronavirus, a l’espera de saber si el Consell té l’aval de la justícia per a dur avant una nova pròrroga del toc de queda.

 

Una pròrroga del toc de queda durant 14 dies

 

Segon À punt, sembla que durant esta reunió es preveu aprovar una pròrroga del toc de queda durant 14 dies, això sí, seria allargant-ho fins a la 1 de la matinada, cal dir que en l’actualitat el toc de queda està fins a les 12 de la nit, això canviaria, ara seria fons la 1 de la matinada.
S’aprovaria abans de conéixer l’aval de la justícia. La Generalitat confia que el TSJ els done la raó, com ha fet en ocasions anteriors i després de saber que la Fiscalia es mostra favorable a una pròrroga. En qualsevol cas i en cas contrari, el Consell respectarà la decisió de la justícia.

 

Este divendres no es va pronunciar el TSJ

S’esperava que fora durant este divendres quan es pronunciara el TSJ, però finalment no va arribar. Per tal de fer esta nova modificació de la mobilitat nocturna, que afecta restriccions de llibertats fonamentals entre la 1:00 i les 6:00 hores, la Generalitat ha demanat l’aval al Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

L’acció d’esta decisió podria estar relacionada amb la resolució del Tribunal Suprem, que avala que les comunitats autònomes puguen prendre mesures restrictives sense estat alarma, però que ha tombat els decrets de les Canàries i de la Junta d’Andalusia, que incloïen confinaments perimetrals.

I és que el Tribunal Suprem considera que la llei permet la limitació a la mobilitat, però que ha d’estar justificada per les dades epidemiològiques i amb les mesures imprescindibles per a controlar la pandèmia.

El Consell també ha demanat poder limitar les reunions a 10 persones junt amb el toc de queda, encara que s’elimina el requisit dels nuclis de convivència.

La Interdepartamental també analitzarà una possible ampliació de l’horari de bars i restaurants fins a les 0:30 hores.

 

Últimes notícies

La Diputació de València inaugura en el MuVIM l’exposició de Luis Vidal Corella

La Diputació de València ha inaugurat en el MuVIM una gran mostra dedicada a Luis Vidal Corella amb 200 imatges, 80 inèdites, sobre guerra i postguerra. L'exposició s'estructura en tres seccions i incorpora objectes originals, i podrà visitar-se fins al 29 de març de 2026.

El Racing tomba al Vila-real i es fica en octaus (2-1)

El Racing de Santander va véncer 2-1 al Vila-real en El Sardiner amb un doblet d'Arana i va segellar el seu passe a octaus de la Copa del Rei. Ayoze va retallar al final sense premi.

Emergències entrega a la jutgessa el primer esborrany del Es-Alert del dia de la DANA

La Subdirecció d'Emergències va remetre al jutjat l'esborrany del Es-Alert del 29 d'octubre de 2024, amb fitxa tècnica i mapa. L'avís final es va difondre a les 20.11 després del debat en el Cecopi.

1-0: la Cultural torna a octaus cinc anys després després d’eliminar al Llevant

La Cultural i Esportiva Lleonesa va superar al Llevant per 1-0 i tornarà als octaus de final cinc anys després. Un gol de Rafa Tresaco i la falta d'encert granota van decidir.

De Mònaco a Granada: la Volta 2026 combina alta muntanya i una crono llarga

La ronda es disputarà del 22 d'agost al 13 de setembre, amb eixida a Mònaco i arribada a Granada. Hi haurà set finals enlaire i una crono de 32 km.

El Racing elimina al Vila-real amb un doblet d’Arana (2-1)

El Racing de Santander va superar al Vila-real per 2-1 i va avançar a octaus de la Copa del Rei gràcies a dos gols d'Arana. El conjunt groc va quedar fora després d'un arreón final insuficient.

La Cultural torna a octaus cinc anys després amb un 1-0 al Llevant

La Cultural i Esportiva Lleonesa tornarà als octaus de la Copa del Rei cinc anys després després del 1-0 al Llevant. Bañuz va sostindre el triomf i el rival va perdonar.

Martínez Mus fixa 2026 per a tindre en marxa el 100% del Pla Endavant postdana

El vicepresident tercer ha assegurat que en el primer semestre de 2026 estaran iniciades totes les actuacions del Pla Endavant després de la dana de 2024. Ha detallat inversions en depuració, transport i medi ambient i ha obert un encreuament de retrets amb l'oposició en Les Corts.