Ximo Puig reuneix la Interdepartamental esperant l’aval del TSJ al toc de queda

Este dissabte el president de la Generalitat, Ximo Puig, presideix la reunió de la Mesa Interdepartamental per a la Prevenció i Actuació contra el coronavirus, a l’espera de saber si el Consell té l’aval de la justícia per a dur avant una nova pròrroga del toc de queda.

 

Una pròrroga del toc de queda durant 14 dies

 

Segon À punt, sembla que durant esta reunió es preveu aprovar una pròrroga del toc de queda durant 14 dies, això sí, seria allargant-ho fins a la 1 de la matinada, cal dir que en l’actualitat el toc de queda està fins a les 12 de la nit, això canviaria, ara seria fons la 1 de la matinada.
S’aprovaria abans de conéixer l’aval de la justícia. La Generalitat confia que el TSJ els done la raó, com ha fet en ocasions anteriors i després de saber que la Fiscalia es mostra favorable a una pròrroga. En qualsevol cas i en cas contrari, el Consell respectarà la decisió de la justícia.

 

Este divendres no es va pronunciar el TSJ

S’esperava que fora durant este divendres quan es pronunciara el TSJ, però finalment no va arribar. Per tal de fer esta nova modificació de la mobilitat nocturna, que afecta restriccions de llibertats fonamentals entre la 1:00 i les 6:00 hores, la Generalitat ha demanat l’aval al Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

L’acció d’esta decisió podria estar relacionada amb la resolució del Tribunal Suprem, que avala que les comunitats autònomes puguen prendre mesures restrictives sense estat alarma, però que ha tombat els decrets de les Canàries i de la Junta d’Andalusia, que incloïen confinaments perimetrals.

I és que el Tribunal Suprem considera que la llei permet la limitació a la mobilitat, però que ha d’estar justificada per les dades epidemiològiques i amb les mesures imprescindibles per a controlar la pandèmia.

El Consell també ha demanat poder limitar les reunions a 10 persones junt amb el toc de queda, encara que s’elimina el requisit dels nuclis de convivència.

La Interdepartamental també analitzarà una possible ampliació de l’horari de bars i restaurants fins a les 0:30 hores.

 

Últimes notícies

Javi Guerra tanca la temporada amb un sabor agredolç malgrat la victòria davant el Barcelona

Javi Guerra celebra el triomf del València per 3-1 davant el Barcelona, però admet que la temporada deixa un sabor agredolç per les opcions perdudes de jugar a Europa.

València tanca la presentació de les germanors de la Rosada després de més de deu hores de desfilada

La Germanor de València ha posat fi a més de deu hores de presentacions de les 127 filials davant la Germanor Matriu de Almonte en La Rosada, abans de l'esperada processó de la Verge pel llogaret.

El València encadena la seua pitjor ratxa històrica sense competicions europees

El València encadenarà set temporades consecutives sense classificar-se per a competicions europees i superarà el seu rècord de dies seguits sense jugar en el continent, un contrast amb el seu exitós passat.

Carlos Espí celebra la permanència del Llevant com el millor moment de la seua carrera

Carlos Espí, autor del gol del Llevant davant el Betis, definix la permanència reeixida en La Cartoixa com el millor de la seua carrera i una salvació molt complicada fa uns mesos.

Álvaro Rodríguez posa per davant a l’Elx a Girona al descans

Un gol d'Álvaro Rodríguez en el minut 39 dona avantatge provisional a l'Elx en Montilivi i deixa al Girona molt prop del descens a LaLiga Hypermotion.

Empat al descans entre Betis i Llevant en La Cartoixa amb gols de Abde i Carlos Espí

Betis i Llevant marxen al descans amb 1-1 en La Cartoixa després dels gols matiner de Abde i el de Carlos Espí a la vora del descans, un marcador que asseguraria la permanència matemàtica dels valencians.

El València domina al Barça però es queda sense premi a Mestalla

El València va sotmetre al Barcelona amb un setge constant en la primera part a Mestalla, però va malgastar diverses ocasions clares i va acabar firmant un 0-0 que li complica l'accés a la Lliga Conferència.

DocsValencia premia un retrat humà del moviment veïnal després de la DANA

La desena edició de DocsValencia reconeix documentals i curts que posen el focus en el moviment veïnal sorgit després de la DANA, la preservació de llengües minoritàries i la memòria del territori.