Xina estudia mesclar vacunes contra el coronavirus per a millorar l’eficàcia

Les autoritats sanitàries xineses estan avaluant la possibilitat de mesclar diferents vacunes contra el coronavirus amb la finalitat d’incrementar l’eficàcia dels immunitzants.

“Les autoritats han de considerar maneres de resoldre el problema que els nivells d’eficàcia de les vacunes existents no són alts”, va dir a mitjans internacionals Gao Fu, director del Centre per al Control i la Prevenció de Malalties de la Xina.

Fu també va dir que l’eficàcia de la vacuna xinesa contra la covid-19 és relativament baixa, per la qual cosa és necessari fer modificacions perquè siga més efectiva.

Efectivitat de vacunes xineses, les més usades a Colòmbia, no és molt alta, diu important funcionari d’eixe país

És la primera vegada que un reconegut expert xinés esmenta públicament l’eficàcia relativament baixa de les vacunes produïdes pel seu país, mentre Pequín continua amb la seua campanya de vacunació massiva i exporta dosi a tot el món.

 

La Xina ha administrat uns 161 milions de dosis des que va començar a vacunar a la població l’any passat (la majoria necessita dos injeccions) i vol que el 40% dels seus 1.400 milions d’habitants estiguen immunitzats per a juny.

Però molts no semblen apurar-se, pel fet que la vida és pràcticament normal fronteres endins i els brots interns es troben baix control.

Anteriorment Gao ja va posar l’accent que la millor manera de previndre la propagació de la malaltia és la vacunació, i en una recent entrevista amb la premsa local va dir que la Xina es proposa vacunar a entre el 70% i el 80% de la població entre finals d’enguany i mediats de 2022.

L’expert va agregar que una opció per a solucionar el problema de l’eficàcia és alternar l’ús de dosi de vacunes elaborades amb diferents tecnologies. És una opció que també examinen experts en salut d’altres països.

Gao estima que els experts no han d’ignorar les vacunes d’ARN missatger (ARNm) només perquè ja hi ha diverses vacunes al país i advoca per un major desenvolupament, informa The Paper.

 

Vacunes aprovades mercat xinés 

Actualment, cap de les vacunes aprovades condicionalment per al mercat xinés són ARNm. Entre els quals utilitzen esta tecnologia figuren el gegant farmacèutic estatunidenc Pfizer, l’empresa alemanya BioNTech i Moderna.

Xina té quatre vacunes aprovades condicionalment, els nivells d’eficàcia de les quals publicats són inferiors als productes de Pfizer-BioNTech i Moderna, que aconsegueixen el 95% i el 94% respectivament.
La xinesa Sinovac afirma que els assajos realitzats al Brasil demostren aproximadament un 50% d’eficàcia a previndre la infecció i un 80% a evitar els casos que necessiten intervenció mèdica.

Les vacunes de Sinopharm tenen una eficàcia de 79,34% i 72,51% respectivament, mentre que la de Pesat és de 65,28% passats 28 dies.

Sobre el tema, els experts diuen que la combinació de vacunes o la immunització seqüencial podria augmentar l’efectivitat, i actualment, investigadors de Gran Bretanya duen a terme estudis sobre una possible combinació de Pfizer-BioNTech i la vacuna tradicional AstraZeneca.
 

Últimes notícies

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.