Xina estudia mesclar vacunes contra el coronavirus per a millorar l’eficàcia

Les autoritats sanitàries xineses estan avaluant la possibilitat de mesclar diferents vacunes contra el coronavirus amb la finalitat d’incrementar l’eficàcia dels immunitzants.

“Les autoritats han de considerar maneres de resoldre el problema que els nivells d’eficàcia de les vacunes existents no són alts”, va dir a mitjans internacionals Gao Fu, director del Centre per al Control i la Prevenció de Malalties de la Xina.

Fu també va dir que l’eficàcia de la vacuna xinesa contra la covid-19 és relativament baixa, per la qual cosa és necessari fer modificacions perquè siga més efectiva.

Efectivitat de vacunes xineses, les més usades a Colòmbia, no és molt alta, diu important funcionari d’eixe país

És la primera vegada que un reconegut expert xinés esmenta públicament l’eficàcia relativament baixa de les vacunes produïdes pel seu país, mentre Pequín continua amb la seua campanya de vacunació massiva i exporta dosi a tot el món.

 

La Xina ha administrat uns 161 milions de dosis des que va començar a vacunar a la població l’any passat (la majoria necessita dos injeccions) i vol que el 40% dels seus 1.400 milions d’habitants estiguen immunitzats per a juny.

Però molts no semblen apurar-se, pel fet que la vida és pràcticament normal fronteres endins i els brots interns es troben baix control.

Anteriorment Gao ja va posar l’accent que la millor manera de previndre la propagació de la malaltia és la vacunació, i en una recent entrevista amb la premsa local va dir que la Xina es proposa vacunar a entre el 70% i el 80% de la població entre finals d’enguany i mediats de 2022.

L’expert va agregar que una opció per a solucionar el problema de l’eficàcia és alternar l’ús de dosi de vacunes elaborades amb diferents tecnologies. És una opció que també examinen experts en salut d’altres països.

Gao estima que els experts no han d’ignorar les vacunes d’ARN missatger (ARNm) només perquè ja hi ha diverses vacunes al país i advoca per un major desenvolupament, informa The Paper.

 

Vacunes aprovades mercat xinés 

Actualment, cap de les vacunes aprovades condicionalment per al mercat xinés són ARNm. Entre els quals utilitzen esta tecnologia figuren el gegant farmacèutic estatunidenc Pfizer, l’empresa alemanya BioNTech i Moderna.

Xina té quatre vacunes aprovades condicionalment, els nivells d’eficàcia de les quals publicats són inferiors als productes de Pfizer-BioNTech i Moderna, que aconsegueixen el 95% i el 94% respectivament.
La xinesa Sinovac afirma que els assajos realitzats al Brasil demostren aproximadament un 50% d’eficàcia a previndre la infecció i un 80% a evitar els casos que necessiten intervenció mèdica.

Les vacunes de Sinopharm tenen una eficàcia de 79,34% i 72,51% respectivament, mentre que la de Pesat és de 65,28% passats 28 dies.

Sobre el tema, els experts diuen que la combinació de vacunes o la immunització seqüencial podria augmentar l’efectivitat, i actualment, investigadors de Gran Bretanya duen a terme estudis sobre una possible combinació de Pfizer-BioNTech i la vacuna tradicional AstraZeneca.
 

Últimes notícies

Pepelu demana un objectiu clar per al Valencia des del primer dia de pretemporada

Pepelu ha defensat que el Valencia marque un objectiu ambiciós des de l’inici de la pretemporada i ha destacat el valor emocional de l’última temporada a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla.

Rescatades dues pateres amb 24 migrants davant la costa d’Alacant i detinguts dos patrons

Salvament Marítim ha rescatat 24 migrants en dues pateres davant la costa d’Alacant entre diumenge i dimarts, quatre d’ells menors, i la Policia Nacional ha detingut dos adults com a presumptes patrons.

Kameron Taylor continuarà al Valencia Basket com a mínim fins 2028

El Valencia Basket ha ampliat i millorat el contracte de l’aler nord-americà Kameron Taylor, clau en l’última temporada, fins a la campanya 2027-28.

Bolaños defensa la regularització d’immigrants i assegura que el decret és sòlid

Félix Bolaños manté la seua confiança absoluta en el decret de regularització d’immigrants, tot i la possible consulta del Suprem al Tribunal de Justícia de la UE. El ministre insistix que la norma respecta el dret europeu i rebutja que genere un efecte crida.

El Elche inicia la pretemporada amb quatre absències destacades al Martínez Valero

El Elche ha començat la pretemporada amb proves mèdiques al Martínez Valero sense Osorio, Affengruber, Sangaré ni Diaby, absents per diversos motius. El nou tècnic, Martín Anselmi, ha tingut la primera presa de contacte amb la plantilla.

Un nou silló ergonòmic acosta el bany a la mar a persones amb paràlisi cerebral al Cabanyal

La platja del Cabanyal ha estrenat una prova pilot amb un silló ergonòmic adaptat a cadires amfíbies per facilitar el bany a persones amb paràlisi cerebral, en un projecte pioner en Europa impulsat per l'Ajuntament de València.

Pérez Llorca assegura que els pressupostos autonòmics tiraran avant “quasi amb tota seguretat”

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, confia que els pressupostos de la Comunitat Valenciana s’aprovaran quasi amb tota seguretat després del debat d’esmenes. També ha defensat el recurs del Consell contra el decret estatal de regularització de persones migrades i ha apel·lat al respecte a la justícia.

Tres detinguts a Alcoi per tindre segrestades dos dones durant més de tres mesos per un deute de droga

La Policia Nacional ha detingut tres jòvens a Alcoi acusats de retindre durant més de tres mesos una dona de 47 anys i la seua tia de 82 per un deute relacionat amb drogues.