Xina estudia mesclar vacunes contra el coronavirus per a millorar l’eficàcia

Les autoritats sanitàries xineses estan avaluant la possibilitat de mesclar diferents vacunes contra el coronavirus amb la finalitat d’incrementar l’eficàcia dels immunitzants.

“Les autoritats han de considerar maneres de resoldre el problema que els nivells d’eficàcia de les vacunes existents no són alts”, va dir a mitjans internacionals Gao Fu, director del Centre per al Control i la Prevenció de Malalties de la Xina.

Fu també va dir que l’eficàcia de la vacuna xinesa contra la covid-19 és relativament baixa, per la qual cosa és necessari fer modificacions perquè siga més efectiva.

Efectivitat de vacunes xineses, les més usades a Colòmbia, no és molt alta, diu important funcionari d’eixe país

És la primera vegada que un reconegut expert xinés esmenta públicament l’eficàcia relativament baixa de les vacunes produïdes pel seu país, mentre Pequín continua amb la seua campanya de vacunació massiva i exporta dosi a tot el món.

 

La Xina ha administrat uns 161 milions de dosis des que va començar a vacunar a la població l’any passat (la majoria necessita dos injeccions) i vol que el 40% dels seus 1.400 milions d’habitants estiguen immunitzats per a juny.

Però molts no semblen apurar-se, pel fet que la vida és pràcticament normal fronteres endins i els brots interns es troben baix control.

Anteriorment Gao ja va posar l’accent que la millor manera de previndre la propagació de la malaltia és la vacunació, i en una recent entrevista amb la premsa local va dir que la Xina es proposa vacunar a entre el 70% i el 80% de la població entre finals d’enguany i mediats de 2022.

L’expert va agregar que una opció per a solucionar el problema de l’eficàcia és alternar l’ús de dosi de vacunes elaborades amb diferents tecnologies. És una opció que també examinen experts en salut d’altres països.

Gao estima que els experts no han d’ignorar les vacunes d’ARN missatger (ARNm) només perquè ja hi ha diverses vacunes al país i advoca per un major desenvolupament, informa The Paper.

 

Vacunes aprovades mercat xinés 

Actualment, cap de les vacunes aprovades condicionalment per al mercat xinés són ARNm. Entre els quals utilitzen esta tecnologia figuren el gegant farmacèutic estatunidenc Pfizer, l’empresa alemanya BioNTech i Moderna.

Xina té quatre vacunes aprovades condicionalment, els nivells d’eficàcia de les quals publicats són inferiors als productes de Pfizer-BioNTech i Moderna, que aconsegueixen el 95% i el 94% respectivament.
La xinesa Sinovac afirma que els assajos realitzats al Brasil demostren aproximadament un 50% d’eficàcia a previndre la infecció i un 80% a evitar els casos que necessiten intervenció mèdica.

Les vacunes de Sinopharm tenen una eficàcia de 79,34% i 72,51% respectivament, mentre que la de Pesat és de 65,28% passats 28 dies.

Sobre el tema, els experts diuen que la combinació de vacunes o la immunització seqüencial podria augmentar l’efectivitat, i actualment, investigadors de Gran Bretanya duen a terme estudis sobre una possible combinació de Pfizer-BioNTech i la vacuna tradicional AstraZeneca.
 

Últimes notícies

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.