Xina estudia mesclar vacunes contra el coronavirus per a millorar l’eficàcia

Les autoritats sanitàries xineses estan avaluant la possibilitat de mesclar diferents vacunes contra el coronavirus amb la finalitat d’incrementar l’eficàcia dels immunitzants.

“Les autoritats han de considerar maneres de resoldre el problema que els nivells d’eficàcia de les vacunes existents no són alts”, va dir a mitjans internacionals Gao Fu, director del Centre per al Control i la Prevenció de Malalties de la Xina.

Fu també va dir que l’eficàcia de la vacuna xinesa contra la covid-19 és relativament baixa, per la qual cosa és necessari fer modificacions perquè siga més efectiva.

Efectivitat de vacunes xineses, les més usades a Colòmbia, no és molt alta, diu important funcionari d’eixe país

És la primera vegada que un reconegut expert xinés esmenta públicament l’eficàcia relativament baixa de les vacunes produïdes pel seu país, mentre Pequín continua amb la seua campanya de vacunació massiva i exporta dosi a tot el món.

 

La Xina ha administrat uns 161 milions de dosis des que va començar a vacunar a la població l’any passat (la majoria necessita dos injeccions) i vol que el 40% dels seus 1.400 milions d’habitants estiguen immunitzats per a juny.

Però molts no semblen apurar-se, pel fet que la vida és pràcticament normal fronteres endins i els brots interns es troben baix control.

Anteriorment Gao ja va posar l’accent que la millor manera de previndre la propagació de la malaltia és la vacunació, i en una recent entrevista amb la premsa local va dir que la Xina es proposa vacunar a entre el 70% i el 80% de la població entre finals d’enguany i mediats de 2022.

L’expert va agregar que una opció per a solucionar el problema de l’eficàcia és alternar l’ús de dosi de vacunes elaborades amb diferents tecnologies. És una opció que també examinen experts en salut d’altres països.

Gao estima que els experts no han d’ignorar les vacunes d’ARN missatger (ARNm) només perquè ja hi ha diverses vacunes al país i advoca per un major desenvolupament, informa The Paper.

 

Vacunes aprovades mercat xinés 

Actualment, cap de les vacunes aprovades condicionalment per al mercat xinés són ARNm. Entre els quals utilitzen esta tecnologia figuren el gegant farmacèutic estatunidenc Pfizer, l’empresa alemanya BioNTech i Moderna.

Xina té quatre vacunes aprovades condicionalment, els nivells d’eficàcia de les quals publicats són inferiors als productes de Pfizer-BioNTech i Moderna, que aconsegueixen el 95% i el 94% respectivament.
La xinesa Sinovac afirma que els assajos realitzats al Brasil demostren aproximadament un 50% d’eficàcia a previndre la infecció i un 80% a evitar els casos que necessiten intervenció mèdica.

Les vacunes de Sinopharm tenen una eficàcia de 79,34% i 72,51% respectivament, mentre que la de Pesat és de 65,28% passats 28 dies.

Sobre el tema, els experts diuen que la combinació de vacunes o la immunització seqüencial podria augmentar l’efectivitat, i actualment, investigadors de Gran Bretanya duen a terme estudis sobre una possible combinació de Pfizer-BioNTech i la vacuna tradicional AstraZeneca.
 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Ull Gargot transforma el dibuix en solitari en una comunitat creativa a l’aire lliure a València

Ull Gargot ha convertit l'acte íntim de dibuixar en una trobada mensual i gratuïta en espais públics de València, on professionals i aficionats compartixen quaderns, processos i idees a l'aire lliure.

Cel nuvolós i lleuger repunt de temperatures a l’interior per a tancar abril en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta l'últim dissabte d'abril amb cel nuvolós, possibilitat de pluges en l'extrem sud, temperatures quasi sense canvis i vent fluix de component este.

La majoria del professorat valencià recolza una vaga indefinida des de l’11 de maig

Quasi deu mil docents valencians participen en una consulta sindical i s'inclinen majoritàriament per iniciar una vaga indefinida l'11 de maig, amb un ampli suport a mantindre-la el temps que siga necessari.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’anteposar l’agenda de Vox a les prioritats dels valencians

Diana Morant critica que el Govern valencià de Juanfran Pérez Llorca seguix l'agenda pactada amb Vox, amb privatització de servicis públics i falta de celebració del 25 d’Abril.

TastArròs 2026 plena d’arròs i tradició la plaça de l’Ajuntament de València

La plaça de l'Ajuntament de València celebra la primera jornada de TastArròs 2026, una trobada popular que reivindica l'arròs amb propostes gastronòmiques, activitats culturals i tradició local.

El Real Oviedo s’agarra a la seua última opció davant un Elx encara sense guanyar fora de casa

El Real Oviedo, cuer de Primera Divisió, es juga gran part de les seues opcions de permanència davant un Elx que encara no ha guanyat a domicili però arriba llançat en resultats recents.

Bernabé contraposa la prioritat veïnal del PSPV a l’abandó de Catalá en Orriols

Pilar Bernabé reivindica en Orriols la prioritat veïnal del PSPV i acusa el govern de María José Catalá d'abandonar el barri i retallar inversions i servicis bàsics.

Màxim Quiles domina de nou a Jerez i passa a la Q2 amb el millor temps en Moto3

Màxim Quiles torna a marcar la referència en Moto3 en el Gran Premi d'Espanya, lidera la segona jornada de lliures a Jerez sobre asfalt mullat i accedix a la Q2 amb solvència.