13.7 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Xina estudia mesclar vacunes contra el coronavirus per a millorar l’eficàcia

Les autoritats sanitàries xineses estan avaluant la possibilitat de mesclar diferents vacunes contra el coronavirus amb la finalitat d’incrementar l’eficàcia dels immunitzants.

“Les autoritats han de considerar maneres de resoldre el problema que els nivells d’eficàcia de les vacunes existents no són alts”, va dir a mitjans internacionals Gao Fu, director del Centre per al Control i la Prevenció de Malalties de la Xina.

Fu també va dir que l’eficàcia de la vacuna xinesa contra la covid-19 és relativament baixa, per la qual cosa és necessari fer modificacions perquè siga més efectiva.

Efectivitat de vacunes xineses, les més usades a Colòmbia, no és molt alta, diu important funcionari d’eixe país

És la primera vegada que un reconegut expert xinés esmenta públicament l’eficàcia relativament baixa de les vacunes produïdes pel seu país, mentre Pequín continua amb la seua campanya de vacunació massiva i exporta dosi a tot el món.

 

La Xina ha administrat uns 161 milions de dosis des que va començar a vacunar a la població l’any passat (la majoria necessita dos injeccions) i vol que el 40% dels seus 1.400 milions d’habitants estiguen immunitzats per a juny.

Però molts no semblen apurar-se, pel fet que la vida és pràcticament normal fronteres endins i els brots interns es troben baix control.

Anteriorment Gao ja va posar l’accent que la millor manera de previndre la propagació de la malaltia és la vacunació, i en una recent entrevista amb la premsa local va dir que la Xina es proposa vacunar a entre el 70% i el 80% de la població entre finals d’enguany i mediats de 2022.

L’expert va agregar que una opció per a solucionar el problema de l’eficàcia és alternar l’ús de dosi de vacunes elaborades amb diferents tecnologies. És una opció que també examinen experts en salut d’altres països.

Gao estima que els experts no han d’ignorar les vacunes d’ARN missatger (ARNm) només perquè ja hi ha diverses vacunes al país i advoca per un major desenvolupament, informa The Paper.

 

Vacunes aprovades mercat xinés 

Actualment, cap de les vacunes aprovades condicionalment per al mercat xinés són ARNm. Entre els quals utilitzen esta tecnologia figuren el gegant farmacèutic estatunidenc Pfizer, l’empresa alemanya BioNTech i Moderna.

Xina té quatre vacunes aprovades condicionalment, els nivells d’eficàcia de les quals publicats són inferiors als productes de Pfizer-BioNTech i Moderna, que aconsegueixen el 95% i el 94% respectivament.
La xinesa Sinovac afirma que els assajos realitzats al Brasil demostren aproximadament un 50% d’eficàcia a previndre la infecció i un 80% a evitar els casos que necessiten intervenció mèdica.

Les vacunes de Sinopharm tenen una eficàcia de 79,34% i 72,51% respectivament, mentre que la de Pesat és de 65,28% passats 28 dies.

Sobre el tema, els experts diuen que la combinació de vacunes o la immunització seqüencial podria augmentar l’efectivitat, i actualment, investigadors de Gran Bretanya duen a terme estudis sobre una possible combinació de Pfizer-BioNTech i la vacuna tradicional AstraZeneca.
 

Últimes notícies

Segona jornada de vaga mèdica en la Comunitat Valenciana: 65% segons el sindicat i 3,63% segons Sanitat

El sindicat eleva el seguiment al 60-65% i Sanitat el reduïx al 3,63-3,69%. La protesta va reclamar un estatut propi i millores laborals, amb concentració a l'Hospital Peset.

Condemnen als amos d’una empresa de neteja d’Alacant per ocupar 24 treballadors sense alta

Els propietaris es declaren culpables a l'inici del juí i l'Audiència dicta sentència 'in voce': sis mesos de presó i sis de multa de 9 euros diaris. La Inspecció de Treball va destapar les irregularitats en 2023 després d'una visita al centre de treball.

El València mesura la seua frescor davant la defensa del Fenerbahçe

El València visita al Fenerbahçe per a comprovar si ha recuperat la seua frescor després de huit partits en setze dies. Duel entre la millor defensa i el segon millor atac amb impacte directe en la zona alta.

Pedro Martínez ressalta la solidesa d’un Fenerbahçe en ratxa abans de la visita del València

Pedro Martínez va destacar la solidesa i el bon moment del Fenerbahçe abans del dol d'Eurolliga. El tècnic va exigir màxima concentració, defensa i pla col·lectiu.

Llibertat amb càrrecs per a un educador de Els Reiets per una suposada agressió sexual a dos jóvens a Alacant

Un educador de Els Reiets ha quedat en llibertat provisional amb càrrecs després de ser detingut per una suposada agressió sexual a dos jóvens. Se li imposa allunyament, prohibició de contacte i compareixences quinzenals, i ha sigut apartat del lloc.

La Fiscalia insistix davant el Suprem a mantindre a Ábalos i a Koldo a la presó per risc de fugida

Anticorrupció ha reiterat davant el Suprem que Ábalos i el seu exasesor Koldo continuen a la presó provisional per risc de fugida davant la proximitat del juí.

La Fiscalia insistix davant el Suprem a mantindre a la presó a Ábalos per risc de fugida

Anticorrupció ha demanat al Suprem mantindre la presó provisional de José Luis Ábalos i Koldo García per risc de fugida davant la proximitat del juí. La Sala resoldrà la setmana vinent.

Etta es presenta al Bernabéu amb el mercat en ebullició i sense marcar des d’octubre

Etta Eyong arriba al Bernabéu amb el Llevant en plena ratxa sense gols des del 26 d'octubre i amb el seu futur agitat pel mercat. Després de la Copa Àfrica, podria tornar a l'onze.