Creen una app que explica com actuar davant retards o cancel·lacions de vol

Un vol retardat, cancel·lat o quan es produeix una denegació d’embarcament, sempre genera una situació d’estrés i confusió. Per aquesta raó, AirHelp, l’organització més gran del món que defensa els drets dels passatgers aeris, ha elaborat una guia amb informació detallada per a obtindre compensació i atenció.

Es preveu que 3.220 milions de passatgers viatgen amb avió en 2022. No obstant això, els estudis i enquestes mostren que el 85% dels passatgers no coneix els seus drets en volar.

En el cas de patir un retard o cancel·lació d’un vol, els passatgers tenen dret a:

  • Vol de substitució: vol cancel·lat o pèrdua de la seua connexió? En la majoria dels casos, la companyia aèria ha de trobar un vol alternatiu al destí (en el cas que es desitge viatjar encara).
    Menjar, beguda i accés a internet: ha de ser proporcionat o pagat per l’aerolínia després d’unes hores del retard o cancel·lació del vol.
  • Allotjament: en cas de retards nocturns, es pot demanar a l’aerolínia un hotel i transport d’anada i volta a l’aeroport.
  • Informació: recomanen recopilar i guardar totes les comunicacions de la companyia àrea i documentació per a utilitzar-la per a reclamar els reembossaments i indemnitzacions més endavant:
  • Conservar la teua targeta d’embarcament i tots els altres documents de viatge
  • Informar-se del problema o la causa de la cancel·lació i guarda les còpies de totes les comunicacions de l’aerolínia sobre aquest tema.
  • Guardar els rebuts de qualsevol cosa que haja hagut de comprar a causa de la cancel·lació del teu vol.
    Anotar l’hora d’arribada a la teua destinació.
  • Reclamar la devolució dels diners: si no s’ha agafat un vol alternatiu, el passatger té dret al fet que li retornen l’import íntegre del bitllet. Es pot demanar a l’aerolínia que pague qualsevol despesa extra a causa de la interrupció, per exemple, allotjament, menjar o reposició d’equipatge perdut. En airhelp.com informen si correspon una compensació addicional.
    “Hem creat la Guia de drets dels passatgers aeris perquè la majoria dels viatgers no coneixen els seus drets. Per aquesta raó volem informar i ensenyar als ciutadans a conéixer-los”, afirma Tomas Pawliszyn, CEO de AirHelp.

En aquest document, la companyia recorda que el Reglament (CE) núm. 261/2004 del Parlament Europeu i del Consell CE 261 continua sent una de les legislacions que recullen els drets dels passatgers aeris més completes del món. S’aplica a tots els vols amb origen a la UE i als vols amb destinació a la UE d’una companyia aèria de la UE. Cobreix els retards, les cancel·lacions i l’excés de reserves.

En tot moment, les aerolínies estan obligades a informar els passatgers sobre els seus drets. Han d’entregar-se menjar i begudes als passatgers els vols dels quals hagen sigut cancel·lats i tinguen un retard de més de 2 a 4 hores.

Han de posar a la seua disposició un hotel i transport per als passatgers amb esperes nocturnes. Si es produeix un canvi de ruta, els passatgers poden triar entre el reembossament íntegre o un vol alternatiu per a les cancel·lacions, l’overbooking, els retards de més de 5 hores i les connexions perdudes.

La compensació és de fins a 600 euros per persona i trajecte per retards de més de 3 hores, cancel·lacions amb menys de 14 dies d’antelació a l’eixida, o denegació d’embarcament per overbooking, si és culpa de l’aerolínia.

Finalment, la Guia de drets dels passatgers aeris inclou també un apartat sobre els drets d’equipatge danyat, perdut o quan pateix retard, a més d’ajudar els viatgers a diferenciar entre reembossaments i compensacions perquè puguen conéixer tots els seus drets, així com informació sobre els drets de passatgers aeris i la Covid-19.

Últimes notícies

Deu tortugues babaues nascudes a Almassora tornen a la mar després d’un any de cures

Deu tortugues babaues nascudes en 2025 a la platja de Benafelí, a Almassora, han sigut alliberades al Mediterrani després d’un any en el programa de conservació ‘Head Starting’. El projecte, impulsat per la Fundació Oceanogràfic i la Fundació Azul Marino, busca augmentar la supervivència d’esta espècie amenaçada.

Agost de 2026 bat tots els rècords de calor a la Comunitat Valenciana

Agost de 2026 ha sigut el més calorós registrat a la Comunitat Valenciana, amb una anomalia tèrmica de 2,1 graus i nits sufocants. Les pluges han sigut globalment normals, però molt irregulars i amb reventons que han deixat ratxes de vent de més de 100 km/h.

El Consell se suma a la petició de dimissió de Pedro Sánchez per la crisi de Ceuta

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha afirmat que el Govern valencià dona suport a la petició de dimissió de Pedro Sánchez per la crisi migratòria de Ceuta i ha exigit la convocatòria d’eleccions generals. També ha defensat les mobilitzacions multitudinàries en diverses ciutats i ha remarcat que la Comunitat Valenciana no ha rebut cap proposta per a l’acollida de menors no acompanyats.

Pérez Llorca insta la nova presidenta de l’AVL a reforçar el diàleg i el consens

Juanfran Pérez Llorca ha demanat a Maria Àngels Francés que la nova etapa de l’AVL es base en el diàleg, el rigor i el consens, i ella s’ha compromés a impulsar el valencià amb independència i objectivitat.

Bamba acosta als lectors valencians ‘La vida en la escritura’ d’Annie Dillard

'La vida en la escritura', clàssic contemporani sobre l'ofici d'escriure d'Annie Dillard, es publica per primera vegada a Espanya de la mà de l'editorial valenciana Bamba, que continua així el seu projecte de recuperació de l'autora.

Avís groc per calor extrema a València este dijous i divendres

Aemet ha activat l’avís groc per calor este dijous a l’interior nord de València i divendres a tota la província, amb màximes de fins a 38 graus.

Els espanyols Los Gallos arriben a València decidits a guanyar el Gran Premi SailGP

L’equip espanyol Los Gallos, segon en la general del SailGP i vigent finalista en tots els grans premis, afronta este cap de setmana el Gran Premi de València amb l’objectiu de conquistar el volant i reforçar les seues opcions de ser a la gran final d’Abu Dhabi.

Affengruber s’acomiada de l’Elx després de dos temporades i deixa 12 milions

El central austríac David Affengruber s’ha acomiadat de l’Elx en xarxes socials després del seu traspàs al Fulham, amb un missatge emotiu i una operació xifrada en uns 12 milions d’euros.