12.4 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Creen una app que explica com actuar davant retards o cancel·lacions de vol

Un vol retardat, cancel·lat o quan es produeix una denegació d’embarcament, sempre genera una situació d’estrés i confusió. Per aquesta raó, AirHelp, l’organització més gran del món que defensa els drets dels passatgers aeris, ha elaborat una guia amb informació detallada per a obtindre compensació i atenció.

Es preveu que 3.220 milions de passatgers viatgen amb avió en 2022. No obstant això, els estudis i enquestes mostren que el 85% dels passatgers no coneix els seus drets en volar.

En el cas de patir un retard o cancel·lació d’un vol, els passatgers tenen dret a:

  • Vol de substitució: vol cancel·lat o pèrdua de la seua connexió? En la majoria dels casos, la companyia aèria ha de trobar un vol alternatiu al destí (en el cas que es desitge viatjar encara).
    Menjar, beguda i accés a internet: ha de ser proporcionat o pagat per l’aerolínia després d’unes hores del retard o cancel·lació del vol.
  • Allotjament: en cas de retards nocturns, es pot demanar a l’aerolínia un hotel i transport d’anada i volta a l’aeroport.
  • Informació: recomanen recopilar i guardar totes les comunicacions de la companyia àrea i documentació per a utilitzar-la per a reclamar els reembossaments i indemnitzacions més endavant:
  • Conservar la teua targeta d’embarcament i tots els altres documents de viatge
  • Informar-se del problema o la causa de la cancel·lació i guarda les còpies de totes les comunicacions de l’aerolínia sobre aquest tema.
  • Guardar els rebuts de qualsevol cosa que haja hagut de comprar a causa de la cancel·lació del teu vol.
    Anotar l’hora d’arribada a la teua destinació.
  • Reclamar la devolució dels diners: si no s’ha agafat un vol alternatiu, el passatger té dret al fet que li retornen l’import íntegre del bitllet. Es pot demanar a l’aerolínia que pague qualsevol despesa extra a causa de la interrupció, per exemple, allotjament, menjar o reposició d’equipatge perdut. En airhelp.com informen si correspon una compensació addicional.
    “Hem creat la Guia de drets dels passatgers aeris perquè la majoria dels viatgers no coneixen els seus drets. Per aquesta raó volem informar i ensenyar als ciutadans a conéixer-los”, afirma Tomas Pawliszyn, CEO de AirHelp.

En aquest document, la companyia recorda que el Reglament (CE) núm. 261/2004 del Parlament Europeu i del Consell CE 261 continua sent una de les legislacions que recullen els drets dels passatgers aeris més completes del món. S’aplica a tots els vols amb origen a la UE i als vols amb destinació a la UE d’una companyia aèria de la UE. Cobreix els retards, les cancel·lacions i l’excés de reserves.

En tot moment, les aerolínies estan obligades a informar els passatgers sobre els seus drets. Han d’entregar-se menjar i begudes als passatgers els vols dels quals hagen sigut cancel·lats i tinguen un retard de més de 2 a 4 hores.

Han de posar a la seua disposició un hotel i transport per als passatgers amb esperes nocturnes. Si es produeix un canvi de ruta, els passatgers poden triar entre el reembossament íntegre o un vol alternatiu per a les cancel·lacions, l’overbooking, els retards de més de 5 hores i les connexions perdudes.

La compensació és de fins a 600 euros per persona i trajecte per retards de més de 3 hores, cancel·lacions amb menys de 14 dies d’antelació a l’eixida, o denegació d’embarcament per overbooking, si és culpa de l’aerolínia.

Finalment, la Guia de drets dels passatgers aeris inclou també un apartat sobre els drets d’equipatge danyat, perdut o quan pateix retard, a més d’ajudar els viatgers a diferenciar entre reembossaments i compensacions perquè puguen conéixer tots els seus drets, així com informació sobre els drets de passatgers aeris i la Covid-19.

Últimes notícies

El vent de ponent dispara hui les màximes en la Comunitat fins a 24 graus

Ratxes molt fortes de l'oest impulsen un ascens tèrmic fins a valors primaverals. A última hora baixarà la cota de neu i demà s'espera un descens de temperatures.

Iñaki Williams fica a l’Athletic en semifinals amb un gol en el 96

L'Athletic va guanyar 1-2 a Mestalla i va segellar el seu passe a semifinals. Sadiq Umar es va marcar en pròpia i després va empatar; Dimitrievski va detindre un penal abans del punt final.

Sadiq iguala després d’un error de Padilla i el València-Athletic arriba 1-1 al descans

El davanter nigerià va compensar el seu autogol en aprofitar una fallada del portera Alex Padilla i va deixar el dol de quarts 1-1 a l'intermedi a Mestalla.

Sadiq, novetat al València; Izeta encapçala a l’Athletic en els quarts de Copa

El València introduïx a Sadiq al costat de Lucas Beltrán a Mestalla, mentres l'Athletic confia en Urko Izeta. Els dos busquen el passe a semifinals amb onces ofensius.

La Comissió Mixta per a la DANA a València fixa la seua primera reunió per al 18 de febrer

La Comissió Mixta per a coordinar la recuperació de danys de la DANA del 29 d'octubre a València es reunirà el 18 de febrer. El Consell de Ministres va aprovar la seua creació i composició.

Guirmay s’imposa a l’esprint i estrena el jersei groc en la Volta

L'eritreu va véncer per centímetres a Torreblanca i, amb les bonificacions, es va col·locar líder després de 160 km entre Segorbe i Torreblanca. El vent i el port van seleccionar la carrera.

La Nucia acollirà la primera NBA Basketball School d’Espanya amb un nou pavelló en el Col·legi Vallemar

La Nucia serà seu de la primera NBA Basketball School d'Espanya, amb base en un nou pavelló del Col·legi Vallemar. L'acadèmia formarà a jóvens de 6 a 18 anys i activarà campus des de Setmana Santa.

Víctimes de la DANA exigixen a la Generalitat indemnitzacions i responsabilitats després de 15 mesos

Els col·lectius de víctimes del 29-O exigixen a la Generalitat reconéixer a les seues víctimes, assumir responsabilitats i indemnitzar als familiars de les 230 persones mortes. Critiquen comparacions amb un accident ferroviari i denuncien 15 mesos sense compensacions als deudos.