Creen una app que explica com actuar davant retards o cancel·lacions de vol

Un vol retardat, cancel·lat o quan es produeix una denegació d’embarcament, sempre genera una situació d’estrés i confusió. Per aquesta raó, AirHelp, l’organització més gran del món que defensa els drets dels passatgers aeris, ha elaborat una guia amb informació detallada per a obtindre compensació i atenció.

Es preveu que 3.220 milions de passatgers viatgen amb avió en 2022. No obstant això, els estudis i enquestes mostren que el 85% dels passatgers no coneix els seus drets en volar.

En el cas de patir un retard o cancel·lació d’un vol, els passatgers tenen dret a:

  • Vol de substitució: vol cancel·lat o pèrdua de la seua connexió? En la majoria dels casos, la companyia aèria ha de trobar un vol alternatiu al destí (en el cas que es desitge viatjar encara).
    Menjar, beguda i accés a internet: ha de ser proporcionat o pagat per l’aerolínia després d’unes hores del retard o cancel·lació del vol.
  • Allotjament: en cas de retards nocturns, es pot demanar a l’aerolínia un hotel i transport d’anada i volta a l’aeroport.
  • Informació: recomanen recopilar i guardar totes les comunicacions de la companyia àrea i documentació per a utilitzar-la per a reclamar els reembossaments i indemnitzacions més endavant:
  • Conservar la teua targeta d’embarcament i tots els altres documents de viatge
  • Informar-se del problema o la causa de la cancel·lació i guarda les còpies de totes les comunicacions de l’aerolínia sobre aquest tema.
  • Guardar els rebuts de qualsevol cosa que haja hagut de comprar a causa de la cancel·lació del teu vol.
    Anotar l’hora d’arribada a la teua destinació.
  • Reclamar la devolució dels diners: si no s’ha agafat un vol alternatiu, el passatger té dret al fet que li retornen l’import íntegre del bitllet. Es pot demanar a l’aerolínia que pague qualsevol despesa extra a causa de la interrupció, per exemple, allotjament, menjar o reposició d’equipatge perdut. En airhelp.com informen si correspon una compensació addicional.
    “Hem creat la Guia de drets dels passatgers aeris perquè la majoria dels viatgers no coneixen els seus drets. Per aquesta raó volem informar i ensenyar als ciutadans a conéixer-los”, afirma Tomas Pawliszyn, CEO de AirHelp.

En aquest document, la companyia recorda que el Reglament (CE) núm. 261/2004 del Parlament Europeu i del Consell CE 261 continua sent una de les legislacions que recullen els drets dels passatgers aeris més completes del món. S’aplica a tots els vols amb origen a la UE i als vols amb destinació a la UE d’una companyia aèria de la UE. Cobreix els retards, les cancel·lacions i l’excés de reserves.

En tot moment, les aerolínies estan obligades a informar els passatgers sobre els seus drets. Han d’entregar-se menjar i begudes als passatgers els vols dels quals hagen sigut cancel·lats i tinguen un retard de més de 2 a 4 hores.

Han de posar a la seua disposició un hotel i transport per als passatgers amb esperes nocturnes. Si es produeix un canvi de ruta, els passatgers poden triar entre el reembossament íntegre o un vol alternatiu per a les cancel·lacions, l’overbooking, els retards de més de 5 hores i les connexions perdudes.

La compensació és de fins a 600 euros per persona i trajecte per retards de més de 3 hores, cancel·lacions amb menys de 14 dies d’antelació a l’eixida, o denegació d’embarcament per overbooking, si és culpa de l’aerolínia.

Finalment, la Guia de drets dels passatgers aeris inclou també un apartat sobre els drets d’equipatge danyat, perdut o quan pateix retard, a més d’ajudar els viatgers a diferenciar entre reembossaments i compensacions perquè puguen conéixer tots els seus drets, així com informació sobre els drets de passatgers aeris i la Covid-19.

Últimes notícies

Jalance fregant els 43 °C i Alcoi per damunt dels 40 °C abans d’una nova ona de calor

Les màximes han arribat hui als 42,7 °C a Jalance i han superat els 40 °C en diverses localitats interiors, en vespres de la tercera ona de calor de juliol.

Un incendi forestal a Catí obliga a mobilitzar huit mitjans aeris i nombroses brigades

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Catí (Alt Maestrat) ha obligat a desplegar un ampli dispositiu amb nombrosos efectius terrestres i huit mitjans aeris, després que tot apunte que l’origen podria ser la caiguda d’un llamp.

L’emoció de Spanish Brass després d’interpretar l’himne en la final del Mundial 2026

El quintet valencià Spanish Brass ha viscut un moment històric en tocar l’himne espanyol a la final del Mundial 2026 als Estats Units, una experiència que definixen com a inoblidable.

Mor ofegat un home al port de Peníscola en plena matinada

Un home ha mort esta matinada, presumptament ofegat, a la zona del port de Peníscola. La Guàrdia Civil ha obert una investigació per a aclarir les circumstàncies del succés.

Mor un conductor en eixir de la via i xocar contra un mur a Utiel

Un conductor ha mort este dilluns a Utiel després d’eixir de la via a la N-III i col·lisionar contra un mur. Els bombers l’han hagut d’excarcerar del vehicle, però no han pogut salvar-li la vida.

Foios es bolca per homenatjar Ferran Torres després del seu gol històric al Mundial

Foios prepara un homenatge especial per a Ferran Torres, heroi del pas a la final del Mundial, i l’Ajuntament estudia nomenar-lo fill predilecte del municipi.

Diego Conde jugarà cedit al Betis una temporada amb opció de compra

El porter Diego Conde arriba al Betis cedit pel Villarreal per una temporada, amb opció de compra i després de l’eixida de Pau López a l’Andorra.

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.