Creen una app que explica com actuar davant retards o cancel·lacions de vol

Un vol retardat, cancel·lat o quan es produeix una denegació d’embarcament, sempre genera una situació d’estrés i confusió. Per aquesta raó, AirHelp, l’organització més gran del món que defensa els drets dels passatgers aeris, ha elaborat una guia amb informació detallada per a obtindre compensació i atenció.

Es preveu que 3.220 milions de passatgers viatgen amb avió en 2022. No obstant això, els estudis i enquestes mostren que el 85% dels passatgers no coneix els seus drets en volar.

En el cas de patir un retard o cancel·lació d’un vol, els passatgers tenen dret a:

  • Vol de substitució: vol cancel·lat o pèrdua de la seua connexió? En la majoria dels casos, la companyia aèria ha de trobar un vol alternatiu al destí (en el cas que es desitge viatjar encara).
    Menjar, beguda i accés a internet: ha de ser proporcionat o pagat per l’aerolínia després d’unes hores del retard o cancel·lació del vol.
  • Allotjament: en cas de retards nocturns, es pot demanar a l’aerolínia un hotel i transport d’anada i volta a l’aeroport.
  • Informació: recomanen recopilar i guardar totes les comunicacions de la companyia àrea i documentació per a utilitzar-la per a reclamar els reembossaments i indemnitzacions més endavant:
  • Conservar la teua targeta d’embarcament i tots els altres documents de viatge
  • Informar-se del problema o la causa de la cancel·lació i guarda les còpies de totes les comunicacions de l’aerolínia sobre aquest tema.
  • Guardar els rebuts de qualsevol cosa que haja hagut de comprar a causa de la cancel·lació del teu vol.
    Anotar l’hora d’arribada a la teua destinació.
  • Reclamar la devolució dels diners: si no s’ha agafat un vol alternatiu, el passatger té dret al fet que li retornen l’import íntegre del bitllet. Es pot demanar a l’aerolínia que pague qualsevol despesa extra a causa de la interrupció, per exemple, allotjament, menjar o reposició d’equipatge perdut. En airhelp.com informen si correspon una compensació addicional.
    “Hem creat la Guia de drets dels passatgers aeris perquè la majoria dels viatgers no coneixen els seus drets. Per aquesta raó volem informar i ensenyar als ciutadans a conéixer-los”, afirma Tomas Pawliszyn, CEO de AirHelp.

En aquest document, la companyia recorda que el Reglament (CE) núm. 261/2004 del Parlament Europeu i del Consell CE 261 continua sent una de les legislacions que recullen els drets dels passatgers aeris més completes del món. S’aplica a tots els vols amb origen a la UE i als vols amb destinació a la UE d’una companyia aèria de la UE. Cobreix els retards, les cancel·lacions i l’excés de reserves.

En tot moment, les aerolínies estan obligades a informar els passatgers sobre els seus drets. Han d’entregar-se menjar i begudes als passatgers els vols dels quals hagen sigut cancel·lats i tinguen un retard de més de 2 a 4 hores.

Han de posar a la seua disposició un hotel i transport per als passatgers amb esperes nocturnes. Si es produeix un canvi de ruta, els passatgers poden triar entre el reembossament íntegre o un vol alternatiu per a les cancel·lacions, l’overbooking, els retards de més de 5 hores i les connexions perdudes.

La compensació és de fins a 600 euros per persona i trajecte per retards de més de 3 hores, cancel·lacions amb menys de 14 dies d’antelació a l’eixida, o denegació d’embarcament per overbooking, si és culpa de l’aerolínia.

Finalment, la Guia de drets dels passatgers aeris inclou també un apartat sobre els drets d’equipatge danyat, perdut o quan pateix retard, a més d’ajudar els viatgers a diferenciar entre reembossaments i compensacions perquè puguen conéixer tots els seus drets, així com informació sobre els drets de passatgers aeris i la Covid-19.

Últimes notícies

L’eclipsi dispara un 14 % les compres de turistes estrangers a Espanya

Les compres presencials amb targetes estrangeres a Espanya han augmentat quasi un 14 % durant la setmana de l’eclipsi, especialment a Castelló i València, mentres el consum dels espanyols s’ha mantingut o ha baixat.

Suspés el presó per a l’home que va apunyalar un jove en un pub d’Ondara

La Audiencia d’Alacant ha imposat tres anys de presó a un home que va apunyalar el cosí d’un rival en un pub d’Ondara l’1 de gener de 2023. La pena queda suspesa perquè ha reparat el mal i està en tractament de deshabituació de drogues.

Així serà el primer gran campionat de truita de creïlles de la Comunitat Valenciana

Alicante Gastronómica ha posat en marxa el primer Campionat de Truita de Creïlles de la Comunitat Valenciana, que se celebrarà el 14 de setembre i donarà pas al certamen estatal d’octubre.

Les víctimes ateses per violència sexual als Centres de Crisi 24 h quasi es dupliquen

La xarxa de Centres de Crisi 24 hores de la Generalitat ha atés 211 dones víctimes de violència sexual en el primer semestre de 2026, quasi el doble que un any abans. La majoria d’agressions les han comés homes coneguts per les víctimes.

Valderrama defensa la gestió dels incendis de Castelló i reivindica una coordinació permanent

El conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama, ha assegurat en Les Corts que el Sistema Valencià d’Emergències ha respost als últims incendis de Castelló amb direcció única i coordinació permanent, mentres l’oposició li reprova falta de mitjans i d’inversions.

La Generalitat invertirà 40 milions en sanitat vegetal per a blindar el camp valencià el 2026

La Generalitat ha anunciat una inversió rècord de 40 milions d’euros en 2026 per a reforçar la sanitat vegetal a la Comunitat Valenciana i protegir la rendibilitat i el futur del camp valencià.

L’incendi forestal de Sogorb ja ha calcinat unes 120 hectàrees

L’incendi forestal declarat ahir a Sogorb, pròxim al parc natural de la Calderona, ha afectat ja unes 120 hectàrees i continua sense control mentre els equips d’extinció intenten aprofitar el matí abans del canvi de les condicions meteorològiques previst al migdia.

Dotze mitjans aeris intenten controlar l’incendi forestal entre Segorbe i Gàtova originat per un llamp

Dotze mitjans aeris de la Generalitat i del Ministeri treballen este matí per intentar controlar l’incendi forestal declarat entre Segorbe i Gàtova, provocat per un llamp durant les fortes tempestes d’ahir.