El ‘Cuco i la seua mare reconeixen que van mentir al tribunal del cas de Marta del Castillo

Francisco Javier García, el ‘Cuco, i la seua mare Rosalía García han reconegut aquest dijous que van mentir al tribunal de l’Audiència de Sevilla que va jutjar el crim de Marta del Castillo en 2011. Per tant, el ‘Cuco’ admet que va enganyar els jutges en dir que no va estar en el pis de Lleó XIII la nit del 24 de gener de 2009.

D’aquesta manera, la jutgessa ha considerat que ja no és necessària la prova que s’anava a celebrar en el judici, excepte la testifical d’Antonio del Castillo i Eva Casanueva per a valorar el mal moral de les mentides que tots dos van expressar al tribunal. Per tant, l’assassí de Marta, Miguel Carcaño, no haurà d’atestar.

S’enfronten a penes d’entre huit mesos i dos anys de presó per «ordir un pla que tenia com a única finalitat enganyar el tribunal sobre el realment esdevingut«.

Fals testimoniatge

D’acord amb l’acte del jutge, el 25 d’octubre de 2011, quan el Cuco ja era major d’edat, va prestar declaració en qualitat de testimoni. En ella va assegurar «de manera falsa» que el dia del crim no havia sigut a la casa de Miguel Carcaño.

No obstant això, en la seua primera intervenció d’aquest dijous ha reconegut que va mentir. Cal destacar que va ser condemnat a 2 anys i 11 mesos de presó per encobriment, però va quedar lliure dels càrrecs d’assassinat i violació.

La confessió de Carcaño pot ser clau

Miguel Carcaño, l’únic que compleix condemna per l’assassinat i desaparició del cos de la jove, s’havia traslladat des de la presó d’Herrera de la Manxa, Ciudad Real, fins a la capital sevillana per a declarar com a testimoni.

No obstant això, el reconeixement de falsedat testimonial ha fet un gir de 180 graus al judici perquè ara el Cuco i la seua mare haurien d’afrontar la pena que els impose la jutgessa però evitarien la declaració de Carcaño.

«Això ho trastoca tot i canvia probablement la resolució que es va emportar a terme en el seu moment. Han aconseguit que Carcaño no declare sabent que possiblement el que anava a dir, no els agrade ni al Cuco ni a la seua mare«, ha dit Inmaculada Torres, advocada de la família del Castillo.

Últimes notícies

Alerta taronja per pluges fortes a l’interior de Castelló i València este dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat per a dissabte l’alerta taronja per pluges i tronades a l’interior nord de Castelló i per pluges a l’interior nord de València, a més de diverses alertes grogues per pluja, tronades i temperatures altes al litoral.

Foios estrena un gran mural en homenatge a Ferran Torres al poliesportiu municipal

Foios ha estrenat un mural gegant al poliesportiu municipal dedicat a Ferran Torres, autor del gol que va donar a Espanya el seu segon Mundial. L’Ajuntament també ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

El PSPV acusa el Consell de encarir de nou la vivenda protegida i fer-la inassolible

El PSPV-PSOE ha acusat el Consell del PP d’haver encarit de nou el mòdul de vivenda protegida a la Comunitat Valenciana fins als 2.568 euros per metre quadrat, fet que, segons el partit, la fa cada vegada més inassolible per a famílies, jóvens i classes mitjanes. Els socialistes critiquen també l’oportunitat de la publicació en ple període vacacional i reclamen al president Juanfran Pérez Llorca que revertisca l’augment i revise la seua política d’habitatge.

Així funcionarà la nova política d’entrades del Levante al Ciutat de València

El Levante ha estrenat una política d’entrades amb preus dinàmics i avantatges per als aficionats amb Carnet Simpatizante, així com descomptes per als abonats. El club també incentiva que els socis alliberen el seient quan no puguen acudir.

Polònia serà el país convidat al València Design Fest 2026 amb una gran mostra artesanal

València Design Fest tornarà del 10 de setembre al 15 d’octubre de 2026 amb Polònia com a país convidat i una extensa programació centrada en l’artesania contemporània, el disseny i l’intercanvi professional.

Els zoològics ibèrics detecten canvis en el comportament animal durant l’eclipsi solar

Diversos parcs zoològics d’Espanya i Portugal han registrat canvis en la conducta d’elefants, monos, aus i cérvols durant l’eclipsi solar, amb reagrupaments, fugides i vocalitzacions inusuals. Els centres han participat en un projecte coordinat per a estudiar la resposta dels animals a la baixada de llum.

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.

Quaranta atesos durant la Nit de l’Albà d’Elx, amb dues ferides greus

La Nit de l'Albà d'Elx ha deixat 40 persones ateses, majoritàriament per lesions lleus, encara que dues menors han patit danys més greus per cremades i impacte de canyes.