17.7 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

El ‘Cuco i la seua mare reconeixen que van mentir al tribunal del cas de Marta del Castillo

Francisco Javier García, el ‘Cuco, i la seua mare Rosalía García han reconegut aquest dijous que van mentir al tribunal de l’Audiència de Sevilla que va jutjar el crim de Marta del Castillo en 2011. Per tant, el ‘Cuco’ admet que va enganyar els jutges en dir que no va estar en el pis de Lleó XIII la nit del 24 de gener de 2009.

D’aquesta manera, la jutgessa ha considerat que ja no és necessària la prova que s’anava a celebrar en el judici, excepte la testifical d’Antonio del Castillo i Eva Casanueva per a valorar el mal moral de les mentides que tots dos van expressar al tribunal. Per tant, l’assassí de Marta, Miguel Carcaño, no haurà d’atestar.

S’enfronten a penes d’entre huit mesos i dos anys de presó per “ordir un pla que tenia com a única finalitat enganyar el tribunal sobre el realment esdevingut“.

Fals testimoniatge

D’acord amb l’acte del jutge, el 25 d’octubre de 2011, quan el Cuco ja era major d’edat, va prestar declaració en qualitat de testimoni. En ella va assegurar “de manera falsa” que el dia del crim no havia sigut a la casa de Miguel Carcaño.

No obstant això, en la seua primera intervenció d’aquest dijous ha reconegut que va mentir. Cal destacar que va ser condemnat a 2 anys i 11 mesos de presó per encobriment, però va quedar lliure dels càrrecs d’assassinat i violació.

La confessió de Carcaño pot ser clau

Miguel Carcaño, l’únic que compleix condemna per l’assassinat i desaparició del cos de la jove, s’havia traslladat des de la presó d’Herrera de la Manxa, Ciudad Real, fins a la capital sevillana per a declarar com a testimoni.

No obstant això, el reconeixement de falsedat testimonial ha fet un gir de 180 graus al judici perquè ara el Cuco i la seua mare haurien d’afrontar la pena que els impose la jutgessa però evitarien la declaració de Carcaño.

Això ho trastoca tot i canvia probablement la resolució que es va emportar a terme en el seu moment. Han aconseguit que Carcaño no declare sabent que possiblement el que anava a dir, no els agrade ni al Cuco ni a la seua mare“, ha dit Inmaculada Torres, advocada de la família del Castillo.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís s'ha rebut esta vesprada per un possible doble crim.

Trobades mortes una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes; la Guàrdia Civil investiga

La Guàrdia Civil ha obert una investigació després de la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. La víctima estava en el sistema VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament vigent contra el marit, que no ha sigut detingut.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís va arribar a última hora de la vesprada i van acudir patrulles.

La Generalitat provarà la xarxa pública 5G per a reforçar la gestió de catàstrofes

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport a la xarxa d'emergències de la Comunitat Valenciana, amb quatre pilots en entorns urbà, industrial i rural. El pla mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo i cobertura en escenaris crítics sense substituir la xarxa TETRA actual.

Pérez Llorca: l’aeroport de Castelló té potencial per a augmentar usuaris i rutes

Pérez Llorca ha defés el potencial de l'aeroport de Castelló després de tancar 2025 amb més de 318.000 usuaris i un inici d'any a l'alça. En 2026 hi haurà 16 rutes, amb noves connexions a Manchester i Bolonya des de juny.

València adopta Cap i Casal com a nou lema institucional

L'Ajuntament emprarà el lema al costat de l'escut per a identificar la ciutat i reforçar la seua imatge. L'anunci arriba amb crítiques pel cost de 10.000 euros.

Pérez Llorca acudirà a la Comissió Mixta de la dana amb tarannà constructiu

El president ha assegurat que anirà a la Comissió Mixta Generalitat-Govern amb ànim de col·laborar. Lamenta que arribe molt tard i valora la rectificació de l'Executiu.

Més de 6.000 agents vetlaran per la seguretat de les Falles 2026 a València

València activarà un dispositiu amb més de 6.000 efectius per a les Falles 2026. El pla reforça el control en mascletaes, estacions i accessos per a evitar embuts.