14.1 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

El ‘Cuco i la seua mare reconeixen que van mentir al tribunal del cas de Marta del Castillo

Francisco Javier García, el ‘Cuco, i la seua mare Rosalía García han reconegut aquest dijous que van mentir al tribunal de l’Audiència de Sevilla que va jutjar el crim de Marta del Castillo en 2011. Per tant, el ‘Cuco’ admet que va enganyar els jutges en dir que no va estar en el pis de Lleó XIII la nit del 24 de gener de 2009.

D’aquesta manera, la jutgessa ha considerat que ja no és necessària la prova que s’anava a celebrar en el judici, excepte la testifical d’Antonio del Castillo i Eva Casanueva per a valorar el mal moral de les mentides que tots dos van expressar al tribunal. Per tant, l’assassí de Marta, Miguel Carcaño, no haurà d’atestar.

S’enfronten a penes d’entre huit mesos i dos anys de presó per “ordir un pla que tenia com a única finalitat enganyar el tribunal sobre el realment esdevingut“.

Fals testimoniatge

D’acord amb l’acte del jutge, el 25 d’octubre de 2011, quan el Cuco ja era major d’edat, va prestar declaració en qualitat de testimoni. En ella va assegurar “de manera falsa” que el dia del crim no havia sigut a la casa de Miguel Carcaño.

No obstant això, en la seua primera intervenció d’aquest dijous ha reconegut que va mentir. Cal destacar que va ser condemnat a 2 anys i 11 mesos de presó per encobriment, però va quedar lliure dels càrrecs d’assassinat i violació.

La confessió de Carcaño pot ser clau

Miguel Carcaño, l’únic que compleix condemna per l’assassinat i desaparició del cos de la jove, s’havia traslladat des de la presó d’Herrera de la Manxa, Ciudad Real, fins a la capital sevillana per a declarar com a testimoni.

No obstant això, el reconeixement de falsedat testimonial ha fet un gir de 180 graus al judici perquè ara el Cuco i la seua mare haurien d’afrontar la pena que els impose la jutgessa però evitarien la declaració de Carcaño.

Això ho trastoca tot i canvia probablement la resolució que es va emportar a terme en el seu moment. Han aconseguit que Carcaño no declare sabent que possiblement el que anava a dir, no els agrade ni al Cuco ni a la seua mare“, ha dit Inmaculada Torres, advocada de la família del Castillo.

Últimes notícies

Més de 140 servicis de bombers per les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana

Els bombers han atés més de 140 servicis en la Comunitat Valenciana pel vent, amb ratxes de fins a 60 km/h hui. El dissabte s'esperen pics de 100-120 km/h i ja hi ha mesures preventives.

Dos persones han mort i set han resultat ferides en l’incendi d’una vivenda a Xàbia

Una dona de 71 anys i un home de 42 han mort després de declarar-se un incendi en la segona planta d'un edifici de cinc altures a Xàbia. Unes 40 persones han sigut evacuades mentres s'investiguen les causes.

Vollering s’exhibix a Gandia i recupera el jersei taronja de líder

La campiona d'Europa es va imposar en solitari en l'obertura a Gandia després d'atacar a Barxeta. Defén el títol i arranca líder amb 52 segons.

La consellera de Cultura destaca la creativitat valenciana després de 40 nominacions als Goya 2026

Carmen Ortí ha posat en valor l'empenyiment de l'audiovisual valencià després d'una trobada amb els nominats. La Comunitat suma 40 nominacions i 18 produccions, 11 amb ajudes.

L’Elx busca frenar la seua caiguda davant un Osasuna en ratxa

L'Elx rep a Osasuna este divendres (21.00) amb l'obligació de tallar sis jornades sense guanyar i diverses baixes, davant un rival que suma 10 de 12 punts.

Incendi en un edifici de set plantes a Xàbia: els bombers treballen per a sufocar-ho

Els bombers intenten sufocar un incendi declarat en un edifici de set plantes a Xàbia. S'han evacuat veïns fins a la sexta planta i l'operatiu seguix actiu.

Thomas Partey, acusat de dos nous càrrecs de violació a Londres

Dos nous càrrecs de violació presentats a Londres amplien el cas contra el migcampista del Vila-real: ja suma set per tres dones i una agressió sexual. El jugador es va declarar no culpable de les acusacions inicials i haurà de comparéixer el 13 de març.

Sense rastre de Mariano García Calatayud quatre anys després de la seua detenció a Ucraïna

Quatre anys després de ser detingut per forces russes a Kherson, no hi ha notícies de Mariano García Calatayud. El seu entorn manté la busca i alerta per la seua salut.