El ‘Cuco i la seua mare reconeixen que van mentir al tribunal del cas de Marta del Castillo

Francisco Javier García, el ‘Cuco, i la seua mare Rosalía García han reconegut aquest dijous que van mentir al tribunal de l’Audiència de Sevilla que va jutjar el crim de Marta del Castillo en 2011. Per tant, el ‘Cuco’ admet que va enganyar els jutges en dir que no va estar en el pis de Lleó XIII la nit del 24 de gener de 2009.

D’aquesta manera, la jutgessa ha considerat que ja no és necessària la prova que s’anava a celebrar en el judici, excepte la testifical d’Antonio del Castillo i Eva Casanueva per a valorar el mal moral de les mentides que tots dos van expressar al tribunal. Per tant, l’assassí de Marta, Miguel Carcaño, no haurà d’atestar.

S’enfronten a penes d’entre huit mesos i dos anys de presó per “ordir un pla que tenia com a única finalitat enganyar el tribunal sobre el realment esdevingut“.

Fals testimoniatge

D’acord amb l’acte del jutge, el 25 d’octubre de 2011, quan el Cuco ja era major d’edat, va prestar declaració en qualitat de testimoni. En ella va assegurar “de manera falsa” que el dia del crim no havia sigut a la casa de Miguel Carcaño.

No obstant això, en la seua primera intervenció d’aquest dijous ha reconegut que va mentir. Cal destacar que va ser condemnat a 2 anys i 11 mesos de presó per encobriment, però va quedar lliure dels càrrecs d’assassinat i violació.

La confessió de Carcaño pot ser clau

Miguel Carcaño, l’únic que compleix condemna per l’assassinat i desaparició del cos de la jove, s’havia traslladat des de la presó d’Herrera de la Manxa, Ciudad Real, fins a la capital sevillana per a declarar com a testimoni.

No obstant això, el reconeixement de falsedat testimonial ha fet un gir de 180 graus al judici perquè ara el Cuco i la seua mare haurien d’afrontar la pena que els impose la jutgessa però evitarien la declaració de Carcaño.

Això ho trastoca tot i canvia probablement la resolució que es va emportar a terme en el seu moment. Han aconseguit que Carcaño no declare sabent que possiblement el que anava a dir, no els agrade ni al Cuco ni a la seua mare“, ha dit Inmaculada Torres, advocada de la família del Castillo.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.

Castelló prepara un ampli dispositiu de seguretat per a l’eclipsi solar del 12 d’agost

Castelló ha iniciat la planificació d'un dispositiu especial de seguretat i mobilitat per a l'eclipsi total de sol del 12 d'agost, que atraurà a milers de persones i comptarà amb una àmplia programació divulgativa.

L’Arquebisbat de València crearà coordinadors de menors en parròquies per a previndre abusos

L'Oficina de Protecció del Menor de l'Arquebisbat de València incorporarà coordinadors de menors en parròquies i reforçarà la formació i els protocols per a previndre abusos sexuals en l'àmbit pastoral.