11.1 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

El ‘Cuco i la seua mare reconeixen que van mentir al tribunal del cas de Marta del Castillo

Francisco Javier García, el ‘Cuco, i la seua mare Rosalía García han reconegut aquest dijous que van mentir al tribunal de l’Audiència de Sevilla que va jutjar el crim de Marta del Castillo en 2011. Per tant, el ‘Cuco’ admet que va enganyar els jutges en dir que no va estar en el pis de Lleó XIII la nit del 24 de gener de 2009.

D’aquesta manera, la jutgessa ha considerat que ja no és necessària la prova que s’anava a celebrar en el judici, excepte la testifical d’Antonio del Castillo i Eva Casanueva per a valorar el mal moral de les mentides que tots dos van expressar al tribunal. Per tant, l’assassí de Marta, Miguel Carcaño, no haurà d’atestar.

S’enfronten a penes d’entre huit mesos i dos anys de presó per “ordir un pla que tenia com a única finalitat enganyar el tribunal sobre el realment esdevingut“.

Fals testimoniatge

D’acord amb l’acte del jutge, el 25 d’octubre de 2011, quan el Cuco ja era major d’edat, va prestar declaració en qualitat de testimoni. En ella va assegurar “de manera falsa” que el dia del crim no havia sigut a la casa de Miguel Carcaño.

No obstant això, en la seua primera intervenció d’aquest dijous ha reconegut que va mentir. Cal destacar que va ser condemnat a 2 anys i 11 mesos de presó per encobriment, però va quedar lliure dels càrrecs d’assassinat i violació.

La confessió de Carcaño pot ser clau

Miguel Carcaño, l’únic que compleix condemna per l’assassinat i desaparició del cos de la jove, s’havia traslladat des de la presó d’Herrera de la Manxa, Ciudad Real, fins a la capital sevillana per a declarar com a testimoni.

No obstant això, el reconeixement de falsedat testimonial ha fet un gir de 180 graus al judici perquè ara el Cuco i la seua mare haurien d’afrontar la pena que els impose la jutgessa però evitarien la declaració de Carcaño.

Això ho trastoca tot i canvia probablement la resolució que es va emportar a terme en el seu moment. Han aconseguit que Carcaño no declare sabent que possiblement el que anava a dir, no els agrade ni al Cuco ni a la seua mare“, ha dit Inmaculada Torres, advocada de la família del Castillo.

Últimes notícies

Dos accidents en la V-21 i el bypass causen 11 km de retencions a València

Dos sinistres en la V-21 i el bypass estan complicant el trànsit este dilluns en l'àrea de València, amb uns 11 quilòmetres de cues. La DGT assenyala 4 km en la V-21 i quasi 7 en el bypass, a més de 6 km en l'A-7 a l'altura de Paterna.

Emergències manté el nivell groc per vent i la preemergència alta per incendis en la Comunitat Valenciana

Emergències manté este dilluns el nivell groc per vent en diverses zones de la Comunitat Valenciana i la preemergència alta per incendis. L'avís delimita les àrees afectades i reforça la vigilància preventiva.

Dilluns amb nuvolositat en augment, pluges febles i ratxes molt fortes en la Comunitat Valenciana

El cel passarà de poc a molt nuvolós a la vesprada, amb ruixats febles a l'interior i nord de Castelló. El vent de l'oest bufarà amb ratxes molt fortes.

L’Audiència jutja al ‘ionqui dels diners’ per tripijocs de contractes a València

L'Audiència de València jutja a Marcos Benavent i a un exgerente de fundació i tres empresaris per presumptes tripijocs en Cultura. La Fiscalia demana presó, multes, decomís i responsabilitat civil.

El Tenerife tanca el cartell de la Copa i UCAM o Baskonia barallaran per ser cap de sèrie

La Llacuna Tenerife segellarà l'octau bitllet després de guanyar 82-89 a Barcelona. El sorteig de quarts serà el dilluns a les 12 h i queda un cap de sèrie per definir entre UCAM i Baskonia.

Guido Rodríguez arriba al València per a sumar després de la pressió de totes les parts

El migcampista argentí va aterrar a Manises per a tancar la seua incorporació fins a final de temporada i va remarcar que ve a sumar des del seu lloc.

Alacant aconseguix 20 graus en una altra jornada de vent amb ratxes de 132 km/h a La Pobla de Benifassà

Les màximes han pujat de forma generalitzada este diumenge en la Comunitat Valenciana. El dia ha estat marcat per ratxes molt fortes de vent que han arribat a 132 km/h a La Pobla de Benifassà.

El Fòrum Jaume I 2038 aplaudix la declaració de 2026 com a Any Jaume I

El Fòrum Jaume I 2038 valora l’Any Jaume I 2026 i s’oferix a col·laborar en els actes del 750 aniversari de la mort del fundador del Regne de València.