‘Cas Marta del Castillo’: ‘El Cuco’ demana repetir el judici on va ser condemnat per fals testimoniatge

Nou gir en el cas Marta del Castillo. L’advocat de Javier García Marín, El Cuco, ha sol·licitat la repetició del judici que es va celebrar fa tres setmanes i en el qual El Cuco i la seua mare van ser condemnats a dos anys i mig de presó per fals testimoniatge. En el recurs, avançat pel Diario de Sevilla i remés a l’agència EFE pel lletrat, la defensa també rebutja el pagament de les indemnitzacions que han d’abonar als pares de Marta del Castillo.

Javier García, el Cuco, va ser condemnat el passat 2 de juny per fals testimoniatge. La mateixa pena, dos anys de presó, va recaure sobre la seua mare, Rosalía García. La jutgessa va considerar que tots dos van mentir en el judici pel crim de Marta del Castillo, en 2011, en el qual van comparéixer com a testimonis. El Cuco va negar haver sigut a la casa on es va produir la mort de la jove sevillana. I la seua mare va corroborar que el menor era a la seua casa.

A més d’haver d’indemnitzar amb 30.000 euros als pares de Marta del Castillo pel mal moral causat.

Recurs d’apel·lació

No obstant això, Agustín Martínez, advocat del Cuco i la seua mare, ha presentat un recurs d’apel·lació demanant la repetició del judici, rebutjant tant la condemna com la indemnització. Per a això, al·lega que la jutgessa no va actuar en el judici amb “imparcialitat i independència”, per la qual cosa argumenta una “pèrdua de neutralitat del titular del Jutjat i la seua conseqüent translació en el dictat d’una sentència manifestament injusta”.

En el seu escrit, lamenta a més les “expressions utilitzades de manera recurrent en el desenvolupament de la vista oral”. Segons l’advocat, aquesta “forma d’expressió” revela, a la seua entendre, “l’existència d’evidents perjudicis o prevencions de l’òrgan judicial enfront de l’acusat”.

“Pressió mediàtica de l’assumpte”

No va ser capaç d’abstraure’s a la pressió mediàtica que generava el present assumpte”, abunda en el recurs presentat de 50 folis. “En el desenvolupament de la vista va abocar comentaris que deixaven patent que el procés del qual derivava el present assumpte influïa de manera definitiva en la seua actuació. Va deixar entreveure connexions o interrelacions amb un crim ja jutjat, amb sentència ferma i amb impossibilitat que poguera ser jutjat de nou”.

La defensa del Cuco, finalment, expressa la seua sorpresa pel fet que la jutgessa permetera efectuar preguntes a la Fiscalia i a la resta de les acusacions, quan apunta no va ser “sol·licitat” per les parts.

Últimes notícies

Quatre referents femenines reben els Premis EVAP 2026 a València

Krista Walochik, Laura García, María Ángeles Marced i Vicky Sevilla han sigut distingides amb els Premis EVAP 2026 en Diversitat, Integritat, Professionalitat i Jove Talent, que es lliuraran el 22 d’octubre al Roig Arena de València.

Arresten un jove per enganyar majors en caixers automàtics a València i Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut un jove de 20 anys acusat d’almenys 13 delictes contra el patrimoni mitjançant el mètode del caixer espatlat en diverses localitats de les províncies de València i Alacant.

Frambuesa, mango i pistatxo: així és el nou gelat de La Roja per al Mundial

El gremi de gelaters artesans ha creat un gelat dedicat a La Roja, amb base de iogurt i xocolate blanc, vetejat de frambuesa i mango i un toc cruixent de pistatxo torrat, que podrà tastar-se en heladeries de tot Espanya durant el Mundial 2026.

Les víctimes mortals de la DANA reben el Premi 25 d’Abril a les Llibertats de CCOO

CCOO ha entregat el Premi 25 d’Abril a les Llibertats a dues associacions de víctimes mortals de la DANA del 29 d’octubre de 2024, en un acte emotiu celebrat a València que ha reivindicat memòria, justícia i reparació.

Oratge estable a la Comunitat: cel ras, brisa de l’est i temperatures un poc més baixes

L’últim divendres de juny arriba amb cel poc nuvolós o ras, brisa de l’est i temperatures lleugerament a la baixa, segons Aemet, després d’una jornada amb màximes al voltant dels 33 graus.

Els estudiants valencians, entre els que tenen pitjor nota d’accés a la universitat

La Comunitat Valenciana ha registrat una nota mitjana d’accés a la universitat de 6,35, la segona més baixa d’Espanya, mentres baixa lleugerament el percentatge d’aprovats en la PAU. Més de 50.000 alumnes es preparen ara per a la convocatòria extraordinària de 2026.

Paiporta es mobilitza diumenge contra l’aforament de Carlos Mazón arran de la DANA

Paiporta, un dels municipis més castigats per la DANA, acollirà diumenge una manifestació convocada per més de 200 entitats per exigir la fi de l'aforament de Carlos Mazón i denunciar el retard en la reconstrucció.

Paiporta es mobilitza diumenge contra l’aforament de Carlos Mazón arran de la DANA

Centenars d'entitats han convocat per a diumenge una manifestació a Paiporta, un dels municipis més afectats per la DANA, per exigir la supressió de l'aforament de l'expresident Carlos Mazón i denunciar el retard en la reconstrucció.