‘Cas Marta del Castillo’: ‘El Cuco’ demana repetir el judici on va ser condemnat per fals testimoniatge

Nou gir en el cas Marta del Castillo. L’advocat de Javier García Marín, El Cuco, ha sol·licitat la repetició del judici que es va celebrar fa tres setmanes i en el qual El Cuco i la seua mare van ser condemnats a dos anys i mig de presó per fals testimoniatge. En el recurs, avançat pel Diario de Sevilla i remés a l’agència EFE pel lletrat, la defensa també rebutja el pagament de les indemnitzacions que han d’abonar als pares de Marta del Castillo.

Javier García, el Cuco, va ser condemnat el passat 2 de juny per fals testimoniatge. La mateixa pena, dos anys de presó, va recaure sobre la seua mare, Rosalía García. La jutgessa va considerar que tots dos van mentir en el judici pel crim de Marta del Castillo, en 2011, en el qual van comparéixer com a testimonis. El Cuco va negar haver sigut a la casa on es va produir la mort de la jove sevillana. I la seua mare va corroborar que el menor era a la seua casa.

A més d’haver d’indemnitzar amb 30.000 euros als pares de Marta del Castillo pel mal moral causat.

Recurs d’apel·lació

No obstant això, Agustín Martínez, advocat del Cuco i la seua mare, ha presentat un recurs d’apel·lació demanant la repetició del judici, rebutjant tant la condemna com la indemnització. Per a això, al·lega que la jutgessa no va actuar en el judici amb “imparcialitat i independència”, per la qual cosa argumenta una “pèrdua de neutralitat del titular del Jutjat i la seua conseqüent translació en el dictat d’una sentència manifestament injusta”.

En el seu escrit, lamenta a més les “expressions utilitzades de manera recurrent en el desenvolupament de la vista oral”. Segons l’advocat, aquesta “forma d’expressió” revela, a la seua entendre, “l’existència d’evidents perjudicis o prevencions de l’òrgan judicial enfront de l’acusat”.

“Pressió mediàtica de l’assumpte”

No va ser capaç d’abstraure’s a la pressió mediàtica que generava el present assumpte”, abunda en el recurs presentat de 50 folis. “En el desenvolupament de la vista va abocar comentaris que deixaven patent que el procés del qual derivava el present assumpte influïa de manera definitiva en la seua actuació. Va deixar entreveure connexions o interrelacions amb un crim ja jutjat, amb sentència ferma i amb impossibilitat que poguera ser jutjat de nou”.

La defensa del Cuco, finalment, expressa la seua sorpresa pel fet que la jutgessa permetera efectuar preguntes a la Fiscalia i a la resta de les acusacions, quan apunta no va ser “sol·licitat” per les parts.

Últimes notícies

La pluja permet estabilitzar l’incendi forestal de Tuéjar després de cremar 835 hectàrees

L’incendi forestal declarat dimarts a Tuéjar s’ha donat per estabilitzat gràcies a les fortes pluges de la vesprada, després de calcinar 835 hectàrees i amb evacuats que podran tornar a casa prompte.

Com la nutrició de precisió vol acabar arribant al plat del consumidor

Especialistes i empreses han analitzat a València com aconseguir que la nutrició de precisió i la innovació alimentària arriben realment al plat del consumidor, amb l’ajuda de formació, regulació i dades.

Les sales de cinema valencianes poden perdre més d’un milió en ajudes per un canvi de criteri estatal

Les sales de cinema de la Comunitat Valenciana es juguen 1,07 milions d’euros en ajudes després d’un canvi de criteri del Govern central, i el Consell ha anunciat recursos jurídics i una estratègia conjunta amb altres autonomies per a defensar la continuïtat de la finançació.

La valenciana Laura Pérez s’endinsa en la memòria infantil amb la novel·la gràfica ‘El iglú’

La il·lustradora valenciana Laura Pérez, Premi Eisner 2026, presenta 'El iglú', una novel·la gràfica gairebé muda sobre infància, records i desarrelament, creada amb el guionista Guillermo Corral van Damme i ambientada a la ciutat suïssa de La Chaux-de-Fonds.

Rescaten un home en caure per un barranc de 30 metres a l’Alqueria d’Asnar

Un helicòpter del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha rescatat un home que ha caigut per un barranc d’uns 30 metres a l’Alqueria d’Asnar i l’ha traslladat a l’Hospital d’Alcoi.

Investiguen l’origen humà de l’incendi forestal de Tuéjar, encara actiu

L’incendi forestal declarat a Tuéjar continua actiu però amb evolució favorable i s’han descartat causes naturals en el seu origen, després de calcinar 835 hectàrees del paratge, part de la reserva de la Biosfera de l’Alt Túria.

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.