‘Cas Marta del Castillo’: ‘El Cuco’ demana repetir el judici on va ser condemnat per fals testimoniatge

Nou gir en el cas Marta del Castillo. L’advocat de Javier García Marín, El Cuco, ha sol·licitat la repetició del judici que es va celebrar fa tres setmanes i en el qual El Cuco i la seua mare van ser condemnats a dos anys i mig de presó per fals testimoniatge. En el recurs, avançat pel Diario de Sevilla i remés a l’agència EFE pel lletrat, la defensa també rebutja el pagament de les indemnitzacions que han d’abonar als pares de Marta del Castillo.

Javier García, el Cuco, va ser condemnat el passat 2 de juny per fals testimoniatge. La mateixa pena, dos anys de presó, va recaure sobre la seua mare, Rosalía García. La jutgessa va considerar que tots dos van mentir en el judici pel crim de Marta del Castillo, en 2011, en el qual van comparéixer com a testimonis. El Cuco va negar haver sigut a la casa on es va produir la mort de la jove sevillana. I la seua mare va corroborar que el menor era a la seua casa.

A més d’haver d’indemnitzar amb 30.000 euros als pares de Marta del Castillo pel mal moral causat.

Recurs d’apel·lació

No obstant això, Agustín Martínez, advocat del Cuco i la seua mare, ha presentat un recurs d’apel·lació demanant la repetició del judici, rebutjant tant la condemna com la indemnització. Per a això, al·lega que la jutgessa no va actuar en el judici amb “imparcialitat i independència”, per la qual cosa argumenta una “pèrdua de neutralitat del titular del Jutjat i la seua conseqüent translació en el dictat d’una sentència manifestament injusta”.

En el seu escrit, lamenta a més les “expressions utilitzades de manera recurrent en el desenvolupament de la vista oral”. Segons l’advocat, aquesta “forma d’expressió” revela, a la seua entendre, “l’existència d’evidents perjudicis o prevencions de l’òrgan judicial enfront de l’acusat”.

“Pressió mediàtica de l’assumpte”

No va ser capaç d’abstraure’s a la pressió mediàtica que generava el present assumpte”, abunda en el recurs presentat de 50 folis. “En el desenvolupament de la vista va abocar comentaris que deixaven patent que el procés del qual derivava el present assumpte influïa de manera definitiva en la seua actuació. Va deixar entreveure connexions o interrelacions amb un crim ja jutjat, amb sentència ferma i amb impossibilitat que poguera ser jutjat de nou”.

La defensa del Cuco, finalment, expressa la seua sorpresa pel fet que la jutgessa permetera efectuar preguntes a la Fiscalia i a la resta de les acusacions, quan apunta no va ser “sol·licitat” per les parts.

Últimes notícies

Rototom redueix un 90% els combustibles fòssils amb un sistema híbrid pioner a Benicàssim

El festival Rototom Sunsplash estrenarà este agost a Benicàssim un sistema híbrid d’energia solar i bateries que reduirà fins a un 90% l’ús de combustibles fòssils i evitarà l’emissió de 7,7 tones de CO₂.

Què ha de fer la família quan arriba l’Alzheimer: passos jurídics i emocionals clau

Experts en dret sanitari i neurologia recomanen actuar prompte, abans que avance l’Alzheimer, per a protegir la persona malalta, evitar conflictes familiars i blindar el patrimoni.

Oratge estable este dissabte: cel poc nuvolós i temperatures a la baixa en la Comunitat

Este dissabte l’oratge serà estable en la Comunitat Valenciana, amb cel poc nuvolós o ras, temperatures lleugerament més baixes i vent fluix d’est, tant en l’interior com al litoral.

Els incendis forestals de Lucena del Cid i Cirat queden estabilitzats a Castelló

Els incendis declarats ahir a Lucena del Cid i Cirat han quedat estabilitzats esta matinada, després d’una jornada amb fins a sis focs forestals a la província de Castelló.

Pérez Llorca apel·la a la unitat del PPCV i presenta el partit com el futur de la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca destaca a Elx que la unitat interna és clau per al futur del PPCV i de la Comunitat Valenciana, i carrega contra la gestió del Botànic i del Govern de Pedro Sánchez.

Ràfegues de 80 km/h, llamps i granís en les tormentes del sud de Castelló i nord de València

Tormentes de pas ràpid han afectat esta vesprada el sud de Castelló i el nord de València amb ràfegues de fins a 80 km/h, llamps que estan provocant incendis i granís en diversos municipis.

El Centre del Carme connecta l’herència de Juana Francés amb l’art actual en ‘Memorias del suelo’

El Centre del Carme Cultura Contemporània exhibix fins al 4 d’octubre ‘Memorias del suelo’, una mostra col·lectiva que revisa la influència de Juana Francés en artistes actuals a partir de les morfologies del sòl i les seues problemàtiques ambientals i socials.

Marcos Benavent, el ‘yonqui del dinero’, haurà d’ingressar en presó pel cas Imelsa

La Audiencia Provincial de València ha citat l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent per comunicar-li la fermesa de la seua primera condemna i instar-lo a ingressar en presó pel cas Imelsa.