‘Cas Marta del Castillo’: ‘El Cuco’ demana repetir el judici on va ser condemnat per fals testimoniatge

Nou gir en el cas Marta del Castillo. L’advocat de Javier García Marín, El Cuco, ha sol·licitat la repetició del judici que es va celebrar fa tres setmanes i en el qual El Cuco i la seua mare van ser condemnats a dos anys i mig de presó per fals testimoniatge. En el recurs, avançat pel Diario de Sevilla i remés a l’agència EFE pel lletrat, la defensa també rebutja el pagament de les indemnitzacions que han d’abonar als pares de Marta del Castillo.

Javier García, el Cuco, va ser condemnat el passat 2 de juny per fals testimoniatge. La mateixa pena, dos anys de presó, va recaure sobre la seua mare, Rosalía García. La jutgessa va considerar que tots dos van mentir en el judici pel crim de Marta del Castillo, en 2011, en el qual van comparéixer com a testimonis. El Cuco va negar haver sigut a la casa on es va produir la mort de la jove sevillana. I la seua mare va corroborar que el menor era a la seua casa.

A més d’haver d’indemnitzar amb 30.000 euros als pares de Marta del Castillo pel mal moral causat.

Recurs d’apel·lació

No obstant això, Agustín Martínez, advocat del Cuco i la seua mare, ha presentat un recurs d’apel·lació demanant la repetició del judici, rebutjant tant la condemna com la indemnització. Per a això, al·lega que la jutgessa no va actuar en el judici amb “imparcialitat i independència”, per la qual cosa argumenta una “pèrdua de neutralitat del titular del Jutjat i la seua conseqüent translació en el dictat d’una sentència manifestament injusta”.

En el seu escrit, lamenta a més les “expressions utilitzades de manera recurrent en el desenvolupament de la vista oral”. Segons l’advocat, aquesta “forma d’expressió” revela, a la seua entendre, “l’existència d’evidents perjudicis o prevencions de l’òrgan judicial enfront de l’acusat”.

“Pressió mediàtica de l’assumpte”

No va ser capaç d’abstraure’s a la pressió mediàtica que generava el present assumpte”, abunda en el recurs presentat de 50 folis. “En el desenvolupament de la vista va abocar comentaris que deixaven patent que el procés del qual derivava el present assumpte influïa de manera definitiva en la seua actuació. Va deixar entreveure connexions o interrelacions amb un crim ja jutjat, amb sentència ferma i amb impossibilitat que poguera ser jutjat de nou”.

La defensa del Cuco, finalment, expressa la seua sorpresa pel fet que la jutgessa permetera efectuar preguntes a la Fiscalia i a la resta de les acusacions, quan apunta no va ser “sol·licitat” per les parts.

Últimes notícies

Gerard lamenta el gol final encaixat pel Villarreal al Metropolitano

Gerard Moreno, autor del 1-1 de penalti davant l Atlético de Madrid, ha lamentat que el Villarreal encaixara un segon gol que considera molt evitable i ha destacat el marge de millora amb el nou entrenador, Íñigo Pérez.

El Villarreal d’Íñigo Pérez ix del Metropolitano frustrat després de deixar escapar la victòria

Íñigo Pérez admet que el Villarreal se’n va del Metropolitano amb frustració després d’un 2-2 en què guanyava 1-2 i jugava amb superioritat numèrica. El tècnic defensa que el seu equip ha interpretat el partit quasi a la perfecció, però lamenta haver deixat escapar més punts en este inici de LALIGA.

Tete Morente entra en l’onze inicial de l’Elx contra un Barça amb Espart i Adeyemi

Tete Morente és l’únic canvi en l’alineació de l’Elx respecte a la primera jornada, en un duel contra el Barcelona on destaquen el canterà Xavi Espart i el debut de Karim Adeyemi en LaLiga.

Giuliano salva un punt per a l’Atlético davant el Villarreal amb deu

L’Atlético de Madrid ha empatat 2-2 contra el Villarreal gràcies a un gol final de Giuliano Simeone, en inferioritat numèrica després de l’expulsió de Le Normand i amb dos penals a favor del conjunt groguet.

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.

Els veïns de Gátova tornen a casa però hauran de quedar-se confinats

Els veïns de Gátova desallotjats per l’incendi de Segorbe poden tornar a les seues vivendes, però han de mantindre’s confinats i consumir només aigua embotellada. El foc de la Serra Calderona ha quedat estabilitzat després d’haver cremat 631,82 hectàrees.