13.9 C
València
Diumenge, 20 abril, 2025

‘Cas Marta del Castillo’: ‘El Cuco’ demana repetir el judici on va ser condemnat per fals testimoniatge

Nou gir en el cas Marta del Castillo. L’advocat de Javier García Marín, El Cuco, ha sol·licitat la repetició del judici que es va celebrar fa tres setmanes i en el qual El Cuco i la seua mare van ser condemnats a dos anys i mig de presó per fals testimoniatge. En el recurs, avançat pel Diario de Sevilla i remés a l’agència EFE pel lletrat, la defensa també rebutja el pagament de les indemnitzacions que han d’abonar als pares de Marta del Castillo.

Javier García, el Cuco, va ser condemnat el passat 2 de juny per fals testimoniatge. La mateixa pena, dos anys de presó, va recaure sobre la seua mare, Rosalía García. La jutgessa va considerar que tots dos van mentir en el judici pel crim de Marta del Castillo, en 2011, en el qual van comparéixer com a testimonis. El Cuco va negar haver sigut a la casa on es va produir la mort de la jove sevillana. I la seua mare va corroborar que el menor era a la seua casa.

A més d’haver d’indemnitzar amb 30.000 euros als pares de Marta del Castillo pel mal moral causat.

Recurs d’apel·lació

No obstant això, Agustín Martínez, advocat del Cuco i la seua mare, ha presentat un recurs d’apel·lació demanant la repetició del judici, rebutjant tant la condemna com la indemnització. Per a això, al·lega que la jutgessa no va actuar en el judici amb “imparcialitat i independència”, per la qual cosa argumenta una “pèrdua de neutralitat del titular del Jutjat i la seua conseqüent translació en el dictat d’una sentència manifestament injusta”.

En el seu escrit, lamenta a més les “expressions utilitzades de manera recurrent en el desenvolupament de la vista oral”. Segons l’advocat, aquesta “forma d’expressió” revela, a la seua entendre, “l’existència d’evidents perjudicis o prevencions de l’òrgan judicial enfront de l’acusat”.

“Pressió mediàtica de l’assumpte”

No va ser capaç d’abstraure’s a la pressió mediàtica que generava el present assumpte”, abunda en el recurs presentat de 50 folis. “En el desenvolupament de la vista va abocar comentaris que deixaven patent que el procés del qual derivava el present assumpte influïa de manera definitiva en la seua actuació. Va deixar entreveure connexions o interrelacions amb un crim ja jutjat, amb sentència ferma i amb impossibilitat que poguera ser jutjat de nou”.

La defensa del Cuco, finalment, expressa la seua sorpresa pel fet que la jutgessa permetera efectuar preguntes a la Fiscalia i a la resta de les acusacions, quan apunta no va ser “sol·licitat” per les parts.

Últimes notícies

Alarma a Paterna per un ampli desplegament policial i de bombers

Desenes de vehicles de policia i bombers per l’incendi d’una rentadora i un accident amb alcoholemia a Paterna

Disparen dos tirs per l’esquena al propietari d’un restaurant a Alfafar

La víctima, de 46 anys, va poder arribar al centre de salut amb dos ferides de bala

Mor un home de 69 anys després de ser envestit per un bou a Dos Aguas

La víctima, de 69 anys, patia lesions en el tòrax i la cuixa, contusions i traumatisme cranioencefàlic

Emergències en Setmana Santa a València: reforç especial en zones de muntanya, parcs naturals i àrees recreatives

La Generalitat activa un pla fins al 28 d’abril per a evitar incendis i accidents a la província de València

Pocs núvols i pugen les temperatures màximes a València este Divendres Sant

La Comunitat registrarà vent fluix de ponent, però canviarà a sud-oest a la vesprada

És naufragi, una novel·la de qualitat i desimbolta

El llibre és una història de dones que no es resignen a enyorar el que no va ser. I que duen als muscles el pes del seu coratge a través de totes les èpoques

Detencions a Alacant: Un segon arrest relacionat amb la mort d’un home a una baralla

La Policia Nacional ha detingut una segona persona en connexió amb la mort d'un home a Alacant, ferit amb arma blanca durant una baralla. Un altre ferit es troba a l'UCI. Les investigacions continuen.