22.2 C
València
Dimarts, 10 febrer, 2026

Anna Manso obri a València les trobades amb els escriptors del projecte Lletres Compartides

L’escriptora catalana Anna Manso participarà el dimarts, 11 d’octubre, en el primer dels encontres que s’han organitzat per a donar a conéixer l’obra dels autors de l’àmbit lingüístic que formen part de projecte Lletres Compartides. L’acte, conduït pel periodista i escriptor valencià Antoni Gómez, vol ser un espai de reunió i debat amb els escriptors seleccionats i està organitzat per l’Acadèmia Valenciana de la Llengua i l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana.

La trobada amb Anna Manso s’inclou en la segona fase de Lletres Compartides, un programa que naix de la necessitat d’acostar els escriptors de tot l’àmbit lingüístic als lectors que encara no els han llegit i posar-los en relació amb el sector de la creació i la promoció literàries dels altres territoris. En esta etapa, compresa entre els mesos d’octubre i desembre, es duran a terme visites d’autors d’uns territoris als altres amb activitats literàries diverses. Així, està previst que durant el mes de novembre l’escriptora mallorquina Maria Escalas i el narrador menorquí Josep Pons Sansaloni passen per l’Octubre Centre de Cultura Contemporània de València, lloc on se celebraran les activitats.

Club de lectura

En paral·lel a les visites dels autors, s’ha organitzat un club de lectura virtual adreçat a estudiants universitaris, amb la col·laboració de la Xarxa Vives d’Universitats, que treballa en clau àmbit lingüístic i a més aglutina un públic jove. Es tracta d’un club de lectura format per quatre sessions que tindran com a protagonista l’obra de quatre autors (un de cadascun dels territoris participants). D’esta manera, es trobarà un fil conductor que unix les obres dels quatre autors per a posar en relleu connexions entre escriptors de diferents parts del territori.

Conéixer noves veus de la literatura

L’acadèmica i coordinadora de la iniciativa en el territori valencià, Àngels Francés, subratlla la importància de propostes com esta, que es va presentar el passat 7 de juliol a Barcelona. “El projecte Lletres Compartides és una oportunitat per conéixer noves veus de la nostra literatura i establir, amb les diverses iniciatives que implica, llaços que enfortisquen les relacions entre les institucions culturals i els escriptors i les escriptores de l’àmbit lingüístic compartit”, indica. En este sentit, Francés assegura que “la visita d’Anna Manso la setmana que ve n’és una bona mostra”.

Anna Manso, guionista i escriptora de literatura infantil i juvenil, començarà la seua visita al territori valencià en la Facultat d’Educació de la Universitat d’Alacant, on impartirà la conferència “Animar l’escriptura i la lectura a l’aula” i ja de vesprada estarà en la capital valenciana.

Lletres Compatides és un projecte pensat a llarg termini que permetrà consolidar un espai literari comú entre els diversos territoris que compartixen la mateixa llengua. L’Acadèmia Valenciana de la Llengua, juntament amb la Institució de les Lletres Catalanes, la Fundació Mallorca Literària i el Consell Insular de Menorca, són les entitats que promouen esta iniciativa amb la intenció que en el futur pròxim s’hi puguen sumar organismes d’altres parts de l’àmbit lingüístic.

Currículum

Anna Manso va estudiar Imatge i so en l’Escola de Mitjans Audiovisuals de Barcelona en l’especialitat de cinema, producció de cinema en el Centre Calassanç i el Màster d’escriptura de guió cinematogràfic i de televisió de la Universitat Autònoma de Barcelona. Ha treballat com a guionista de programes infantils (Barri Sèsam, Club Super 3, Top ten Tomàtic, Les tres bessones i L’enigme del Quixot, MIC, Una mà de contes), sèries (El joc de viure, Ambiciones, Mar de fons, 700 euros, una historia de amor, Zoo, Ventdelplà, El cor de la ciutat, L’un per l’altre, KMM, 39+1, Com si fos ahir) i programes d’entreteniment (Me lo dijo Pérez, De buena tinta, Museos con encanto, La Lloll a BTV, Cuina x Solters, “La peor madre del mundo” en Para todos la 2).

Ha publicat cinquanta títols de literatura infantil i juvenil, la seua obra ha sigut traduïda a mitja dotzena d’idiomes i realitza traduccions del castellà al català. Col·labora en diferents mitjans de comunicació (televisió, ràdio i premsa) i és autora de la columna d’opinió “La pitjor mare del món” (inicialment publicada en format blog i des del 2011 en el suplement “Criatures”del diari Ara). Realitza activitats d’animació a la lectura i a l’escriptura per a xiquets i joves i és membre fundadora de la plataforma Autors en Perill d’Extinció (APE), l’associació Guionistes Associats de Catalunya (GAC), l’associació Escrivim i la plataforma #Onsonlesdones.

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA demana a l’escorta de Mazón la factura del mòbil per a acreditar l’hora en què va cessar el seu...

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha reclamat a l'escorta de Carlos Mazón la factura del seu telèfon per a fixar quan va prescindir del seu servici. També ha ordenat acarar missatges i trucades d'alts càrrecs d'Emergències dels dies 28 i 29 d'octubre de 2024.

L’Audiència de València rebutja aprofundir en l’actuació dels agents de la CHJ el 29-O

L'Audiència Provincial ha desestimat el recurs que demanava més detall sobre el treball dels agents de la CHJ durant les riuades del 29-O i ha avalat el criteri de la jutgessa instructora.

Pérez Llorca defén la col·laboració públic-privada i anuncia canvis fiscals i menys traves

El president ha reivindicat la col·laboració públic-privada davant AVE, ha criticat la proposta de finançament autonòmic i ha avançat una reforma de l'Impost de Successions i Donacions al costat de mesures de simplificació administrativa.

Els hotels de la Comunitat Valenciana superen per primera vegada els 10 milions de clients

La planta hotelera de la Comunitat bat el seu rècord amb més de 10 milions de clients i 31,6 milions de pernoctacions en 2025. Benidorm concentra el 36,4% del total.

Augmenten les reserves d’aigua: el Xúquer aconseguix el 57,3% i el Segura puja al 39,4%

Les pluges han impulsat amb força les reserves del Xúquer i del Segura, que se situen en el 57,3% i el 39,4% de la seua capacitat. El conjunt dels embassaments puja al 77,3%.

Boluda (AVE) llança un ‘ja n’hi ha prou’ davant el clima de confrontació política

Vicente Boluda, president d'AVE, ha denunciat un clima 'insostenible i corrosiu' de confrontació política i ha reclamat pactes. Ha demanat alinear al públic i el privat per a atraure inversió i accelerar projectes.

Feijóo es declara raonablement satisfet amb el resultat a Aragó i alerta de polarització

El líder del PP valora que el seu partit ampliara la distància amb el PSOE i aconseguira el 34% a Aragó, però evita extrapolar el resultat a Espanya. Advertix, a més, sobre les causes i els responsables de la polarització.

El Govern ha aprovat un decret llei per a topar preus en emergències i evitar abusos

El Govern ha aprovat un decret llei que limita preus en emergències amb dos topalls i devolucions automàtiques. El Consell de Ministres activarà la seua aplicació.