Instal·len les Creus de Maig en carrers i places de València

L’Associació ‘Lo Rat Penat‘ ha convocat una nova edició del concurs d’Encreuaments de Maig, que organitza tradicionalment en col·laboració amb l’Ajuntament de València, en el qual participen entitats culturals i comerços, Junta de Festes, Comissions Falleres, parròquies, col·legis i també particulars dins del terme municipal de València.

Les creus, com és tradició, han d’estar confeccionades en flor natural i fresca, si bé poden utilitzar-se complements ornamentals com a flor seca, plantes, pedra rocosa, jocs d’aigua, llum o qualsevol altre efecte que ajude al conjunt. Per això, queden desqualificades del concurs aquelles creus fetes en paper de seda, plàstics o materials que imiten o substituïsquen a la flor, així com les que no estiguen instal·lades al pas del jurat que ha tingut lloc hui, dia 3 de maig, festa de la Santa Cruz.

El jurat tindrà en compte per a la seua valoració la quantitat i qualitat de la flor, la varietat de les espècies vegetals i florals, la composició cromàtica, la simbologia, els elements i la flora autòctona, la presència d’aigua, els elements estructurals, el disseny, la innovació, l’originalitat i en general tots aquells detalls que ajuden a realçar la imatge de la Santa Cruz, indiquen des de ‘Lo Rat Penat’.

Últimes notícies

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.

València es transforma un mes en capital del disseny amb el València Design Fest

El València Design Fest 2026 se celebrarà del 10 de setembre al 15 d’octubre, amb més de 60 activitats en 30 seus i Polònia com a país convidat, consolidant la ciutat com a referent internacional del disseny i la creativitat.

Brugué plantarà cara al Barça: el Levante rep el líder sense por ni complexos

El capità del Levante, Roger Brugué, ha assegurat que l’equip rebrà el Barça, líder invicte, sense por ni complexos després d’encadenar sis triomfs seguits a casa. El davanter destaca la unió del vestidor i l’actuació clau del porter Mathew Ryan en l’últim empat a Màlaga.

Nit asfixiant a Dénia amb 33 graus de matinada i calor extrema a la costa

Dénia ha patit una nit infernal amb 33 graus a les 2 de la matinada i mínimes per damunt dels 30, mentre gran part del litoral valencià ha encadenat una altra nit tòrrida amb temperatures nocturnes superiors als 25 graus.

Villarreal busca la revanxa europea al camp del Borussia Dortmund

El Villarreal debuta en la nova Champions al camp del Borussia Dortmund, on va caure 4-0 fa un any, encara sense haver guanyat en Lliga amb Íñigo Pérez.

Giorgeta i Pérez Galdós tornen al trànsit complet abans de la ‘vuelta al cole’

Les avingudes de Giorgeta i Pérez Galdós recuperen entre dilluns i dimarts dos carrils per sentit abans de l’inici del curs escolar, mentres la reurbanització entra en la fase final.