14 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Emili Chaqués guanya el Premi de Teatre Infantil Escalante 2021

 

L’home elefant’, l’obra de l’actor, director i guionista Emili Chaqués ha guanyat el premi Teatre Infantil Escalante 2021, una història plena d’humanitat i superació basada en la vida de Joseph Merrick, el primer cas d’assetjament documentat de la història.

El premi Teatre Infantil Escalante, dependent de la Diputació de València, està dotat amb 5.000 euros i la publicació del text per part de l’editorial Bromera. El jurat ha sigut presidit per Adrià Novella, amb Berta Esparza, Gabriel Ochoa, Àfrica Hurtado, Antònia Bueno i Marylène Albentosa com a secretària.

El premi es convoca “amb la finalitat de fomentar la creació i divulgació del teatre infantil en valencià” explica la diputada de Teatres, Glòria Tello, qui a més ha destacat “el treball del jurat, la qualitat de les obres presentades, i la denúncia de l’assetjament en una història de superació com a valors de l’obra guanyadora”.

La història de Joseph Merrick (Leicester, Anglaterra, 5 d’agost de 1862 – Londres, 11 d’abril de 1890) va ser conegut com “L’home elefant” a causa de la malformació que patia. “Joseph patia incomptables vexacions al llarg de la seua vida i podem afirmar que la quantitat de desgràcies que va patir eren directament proporcionals a la seua qualitat humana.

Mai va mostrar gens de maldat o ànim de venjança, malgrat tindre raons. Tampoc sarcasme o cinisme, ni tan sols una mala paraula per a ningú. Era exquisidament educat, a més de culte, gran lector i poeta. Va ser capaç de superar la mort de la seua mare, l’abandó del pare, penúries laborals, la vida al circ o l’escarn públic fent gala d’una resiliència exemplar” explica l’autor de l’obra Emili Chaqués.

 

Qui és Emili Chaqués?

 

Emili Chaqués és llicenciat en Traducció i Interpretació per la Universitat Miguel Hernández d’Elx. Ha cursat els postgraus de Teatre en l’Educació a la Universitat de València i el de Creació de Guions de Cinema Fantàstic i Ficció Contemporània en la Universitat Oberta de Catalunya. S’ha format amb professionals del sector com Ramon Moreno (ESADV), Vicente Fuentes (Fuentes de la voz / RESAD), Iaio Càceres (Ron lalá), Maurici Celedón (Teatro del Silencio), Jesús Muñoz (El Pont Flotant),  Juanjo Prats,  Jorge Picó,  Pepe Viyuela (Premi Max), Ana Vázquez de Castro (RESAD) i Antón Valén (Cirque du Soleil), entre altres.

Al seu torn ha cursat estudis d’interpretació davant la càmera amb especialistes i directors de cinema guardonats i candidats al Premi Goya com Vicente Aranda, Eduardo Chapero-Jackson o Montxo Armendáriz.
Ha escrit i coprotagonitzat la peça sobre la Memoria Histórica “La carta (1931-1941)”, estrenada en Russafa Escènica en el 2015 o “Suggestió“, espectacle de terror dirigit a joves guardonat amb l’Esment Especial del Público d’Escènia 2017.

El 2019 escriu, juanto a Carles Montoliu, i estrena, sota la direcció de Joan Miquel Reig, “Federico. Función sin título”. Muntatge que li suposa la candidatura al Millor Actor Revelació als Premis de l’AAPV 2019 i que es presenta a la Mostra d’Alcoi del mateix any.

El 2020 escriu i estrena “Pòsit”, per a tractar les relacions familiars amb l’alzheimer, dins d’una residència de creació al Teatre Cercle de Benimaclet. Muntatge que coprotagonitza amb Claudi Ferrer (Tot explota) i Paula Santana.

A més, ha fet les traduccions al valencià i les adaptacions de “La visita de la bella dama” de Friedrich Dürrenmatt i “La revolta dels animals” de George Orwell per a l’Escola Municipal de Teatre de Silla.

Últimes notícies

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.

Prop de 150 persones reclamen a València expulsar a Israel dels tornejos europeus

Unes 150 persones s'han concentrat al costat del Roig Arena durant el València Basket-Maccabi per a exigir l'expulsió d'Israel de les competicions europees. La protesta ha transcorregut amb consignes, pancartes i un ampli dispositiu policial.

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.

Alberto Sant Joan rebrà el premi especial de l’XI Festival de Cinema de Paterna

L'actor serà homenatjat el 14 de febrer en el Gran Teatre Antonio Ferrandis amb una distinció que reconeix tres dècades de carrera. L'alcalde Juan Antonio Sagredo i familiars d'Antonio Ferrandis entregaran el guardó.

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.