Emili Chaqués guanya el Premi de Teatre Infantil Escalante 2021

 

L’home elefant’, l’obra de l’actor, director i guionista Emili Chaqués ha guanyat el premi Teatre Infantil Escalante 2021, una història plena d’humanitat i superació basada en la vida de Joseph Merrick, el primer cas d’assetjament documentat de la història.

El premi Teatre Infantil Escalante, dependent de la Diputació de València, està dotat amb 5.000 euros i la publicació del text per part de l’editorial Bromera. El jurat ha sigut presidit per Adrià Novella, amb Berta Esparza, Gabriel Ochoa, Àfrica Hurtado, Antònia Bueno i Marylène Albentosa com a secretària.

El premi es convoca “amb la finalitat de fomentar la creació i divulgació del teatre infantil en valencià” explica la diputada de Teatres, Glòria Tello, qui a més ha destacat “el treball del jurat, la qualitat de les obres presentades, i la denúncia de l’assetjament en una història de superació com a valors de l’obra guanyadora”.

La història de Joseph Merrick (Leicester, Anglaterra, 5 d’agost de 1862 – Londres, 11 d’abril de 1890) va ser conegut com “L’home elefant” a causa de la malformació que patia. “Joseph patia incomptables vexacions al llarg de la seua vida i podem afirmar que la quantitat de desgràcies que va patir eren directament proporcionals a la seua qualitat humana.

Mai va mostrar gens de maldat o ànim de venjança, malgrat tindre raons. Tampoc sarcasme o cinisme, ni tan sols una mala paraula per a ningú. Era exquisidament educat, a més de culte, gran lector i poeta. Va ser capaç de superar la mort de la seua mare, l’abandó del pare, penúries laborals, la vida al circ o l’escarn públic fent gala d’una resiliència exemplar” explica l’autor de l’obra Emili Chaqués.

 

Qui és Emili Chaqués?

 

Emili Chaqués és llicenciat en Traducció i Interpretació per la Universitat Miguel Hernández d’Elx. Ha cursat els postgraus de Teatre en l’Educació a la Universitat de València i el de Creació de Guions de Cinema Fantàstic i Ficció Contemporània en la Universitat Oberta de Catalunya. S’ha format amb professionals del sector com Ramon Moreno (ESADV), Vicente Fuentes (Fuentes de la voz / RESAD), Iaio Càceres (Ron lalá), Maurici Celedón (Teatro del Silencio), Jesús Muñoz (El Pont Flotant),  Juanjo Prats,  Jorge Picó,  Pepe Viyuela (Premi Max), Ana Vázquez de Castro (RESAD) i Antón Valén (Cirque du Soleil), entre altres.

Al seu torn ha cursat estudis d’interpretació davant la càmera amb especialistes i directors de cinema guardonats i candidats al Premi Goya com Vicente Aranda, Eduardo Chapero-Jackson o Montxo Armendáriz.
Ha escrit i coprotagonitzat la peça sobre la Memoria Histórica “La carta (1931-1941)”, estrenada en Russafa Escènica en el 2015 o “Suggestió“, espectacle de terror dirigit a joves guardonat amb l’Esment Especial del Público d’Escènia 2017.

El 2019 escriu, juanto a Carles Montoliu, i estrena, sota la direcció de Joan Miquel Reig, “Federico. Función sin título”. Muntatge que li suposa la candidatura al Millor Actor Revelació als Premis de l’AAPV 2019 i que es presenta a la Mostra d’Alcoi del mateix any.

El 2020 escriu i estrena “Pòsit”, per a tractar les relacions familiars amb l’alzheimer, dins d’una residència de creació al Teatre Cercle de Benimaclet. Muntatge que coprotagonitza amb Claudi Ferrer (Tot explota) i Paula Santana.

A més, ha fet les traduccions al valencià i les adaptacions de “La visita de la bella dama” de Friedrich Dürrenmatt i “La revolta dels animals” de George Orwell per a l’Escola Municipal de Teatre de Silla.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.