‘Gladiadors. Herois del Coliseu’, l’aposta expositiva internacional del MARQ d’Alacant

 

El Museu Arqueològic de la Diputació d’Alacant (MARQ) acollirà a partir del mes d’abril l’exposició internacional ‘Gladiadors. Herois del Coliseu’. Així ho ha anunciat la vicepresidenta primera i diputada de Cultura, Julia Parra, que ha mostrat la seua satisfacció per “l’inici d’un nou projecte expositiu de la mà del Coliseu de Roma i al costat d’altres nou museus i institucions d’Itàlia”.

 

La titular de Cultura ha destacat que “es tracta de la primera mostra internacional que es realitza en col·laboració amb el Coliseu de Roma, com saben Patrimoni de la Humanitat i una de les set meravelles del món modern”.

La proposta monogràfica estarà comissariada per la doctora Rosella Rea, exdirectora del Parc Arqueològic del Coliseu, i la seua presentació nacional tindrà lloc la setmana vinent en l’estand del Patronat Provincial de la Costa Blanca en FITUR, que se celebrarà en el recinte d’IFEMA a Madrid.

La diputada de Cultura ha avançat alguns detalls de la mostra, que romandrà a Alacant d’abril a octubre del present exercici. Inclou una destacada selecció de peces, algunes de les quals mai han sigut exposades fora d’Itàlia, que es distribuiran en les tres sales temporals del museu.

El plantejament expositiu està d’acord amb la línia innovadora que caracteritza al MARQ i aposta per accions interactives i recursos audiovisuals i didàctics per als visitants més joves.

Julia Parra ha mostrat el seu convenciment que “aquesta nova exposició temporal permetrà a la província d’Alacant continuar ocupant un lloc privilegiat en el panorama museístic nacional i internacional”, en al·lusió a l’èxit aconseguit per projectes anteriors, com el d’‘Etruscos. L’alba de Roma’, que romandrà en el museu fins al 20 de març després d’ampliar-se el període expositiu per l’interés despertat.

Amb Gladiadors, la diputada ha mantingut que “tornem a portar al museu arqueològic una mostra que es troba entre les millors propostes culturals que s’oferiran enguany, i no sols a Espanya”. L’exposició, d’interés internacional, ha visitat nombrosos museus d’altres països, entre ells Austràlia, els EUA, el Canadà, Bèlgica, Dinamarca, Països Baixos o França.

Respecte a l’exposició ‘Los guerreros de Terracota de Xi’an’, la vicepresidenta de la Diputació ha confirmat el retard de la seua arribada per raons estrictament relacionades amb la pandèmia. Ha aclarit que “la nostra intenció és continuar treballant perquè puga finalment vindre a Alacant”, una decisió que compta amb el suport unànime tant de la Comissió Executiva com del Patronat del museu.

Julia Parra ha afirmat que es manté el contacte amb els museus de Shaanxi i Xi’an i amb les ambaixades de la Xina a Madrid i d’Espanya a Pequín “per a activar-lo tot de nou una vegada que el Govern xinés ens done llum verda, i això serà quan les autoritats xineses consideren que la situació sanitària és l’adequada”. La diputada s’ha compromés a fer “tot el que siga a la nostra mà”, amb l’esperança de reprendre el projecte a la fi d’any.
La vicepresidenta, acompanyada pel director gerent de la Fundació MARQ, José Alberto Cortés, i el director del Museu, Manuel Olcina, ha agraït el seu esforç i la seua contribució en el prestigi internacional aconseguit pel MARQ.

Últimes notícies

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.