‘Gladiadors. Herois del Coliseu’, l’aposta expositiva internacional del MARQ d’Alacant

 

El Museu Arqueològic de la Diputació d’Alacant (MARQ) acollirà a partir del mes d’abril l’exposició internacional ‘Gladiadors. Herois del Coliseu’. Així ho ha anunciat la vicepresidenta primera i diputada de Cultura, Julia Parra, que ha mostrat la seua satisfacció per “l’inici d’un nou projecte expositiu de la mà del Coliseu de Roma i al costat d’altres nou museus i institucions d’Itàlia”.

 

La titular de Cultura ha destacat que “es tracta de la primera mostra internacional que es realitza en col·laboració amb el Coliseu de Roma, com saben Patrimoni de la Humanitat i una de les set meravelles del món modern”.

La proposta monogràfica estarà comissariada per la doctora Rosella Rea, exdirectora del Parc Arqueològic del Coliseu, i la seua presentació nacional tindrà lloc la setmana vinent en l’estand del Patronat Provincial de la Costa Blanca en FITUR, que se celebrarà en el recinte d’IFEMA a Madrid.

La diputada de Cultura ha avançat alguns detalls de la mostra, que romandrà a Alacant d’abril a octubre del present exercici. Inclou una destacada selecció de peces, algunes de les quals mai han sigut exposades fora d’Itàlia, que es distribuiran en les tres sales temporals del museu.

El plantejament expositiu està d’acord amb la línia innovadora que caracteritza al MARQ i aposta per accions interactives i recursos audiovisuals i didàctics per als visitants més joves.

Julia Parra ha mostrat el seu convenciment que “aquesta nova exposició temporal permetrà a la província d’Alacant continuar ocupant un lloc privilegiat en el panorama museístic nacional i internacional”, en al·lusió a l’èxit aconseguit per projectes anteriors, com el d’‘Etruscos. L’alba de Roma’, que romandrà en el museu fins al 20 de març després d’ampliar-se el període expositiu per l’interés despertat.

Amb Gladiadors, la diputada ha mantingut que “tornem a portar al museu arqueològic una mostra que es troba entre les millors propostes culturals que s’oferiran enguany, i no sols a Espanya”. L’exposició, d’interés internacional, ha visitat nombrosos museus d’altres països, entre ells Austràlia, els EUA, el Canadà, Bèlgica, Dinamarca, Països Baixos o França.

Respecte a l’exposició ‘Los guerreros de Terracota de Xi’an’, la vicepresidenta de la Diputació ha confirmat el retard de la seua arribada per raons estrictament relacionades amb la pandèmia. Ha aclarit que “la nostra intenció és continuar treballant perquè puga finalment vindre a Alacant”, una decisió que compta amb el suport unànime tant de la Comissió Executiva com del Patronat del museu.

Julia Parra ha afirmat que es manté el contacte amb els museus de Shaanxi i Xi’an i amb les ambaixades de la Xina a Madrid i d’Espanya a Pequín “per a activar-lo tot de nou una vegada que el Govern xinés ens done llum verda, i això serà quan les autoritats xineses consideren que la situació sanitària és l’adequada”. La diputada s’ha compromés a fer “tot el que siga a la nostra mà”, amb l’esperança de reprendre el projecte a la fi d’any.
La vicepresidenta, acompanyada pel director gerent de la Fundació MARQ, José Alberto Cortés, i el director del Museu, Manuel Olcina, ha agraït el seu esforç i la seua contribució en el prestigi internacional aconseguit pel MARQ.

Últimes notícies

PP i Vox imposen el tancament de la comissió de la dana en Les Corts amb el seu únic vot

PP i Vox aproven en solitari el dictamen de la comissió de la dana de 2024 en Les Corts, malgrat el rebuig de l'oposició, que denuncia un tancament en fals i un relat fal·laç dels fets.

Pérez Llorca garantix que els compromisos educatius es veuran en els pròxims pressupostos

Juanfran Pérez Llorca afirma que els compromisos aconseguits amb el sector educatiu s'incorporaran als pròxims pressupostos de la Generalitat, amb més fons per a infraestructures, climatització de centres i pujada salarial docent.

Més de 4.600 agents reforçaran la seguretat en les Fogueres d’Alacant 2026

Més de 4.600 agents de diferents cossos integren el dispositiu de seguretat per a les Fogueres d'Alacant 2026, amb controls reforçats en punts clau i mesures específiques de prevenció.

Educació demana servicis mínims del 100% en els tribunals de la PAU per a garantir els exàmens

La Conselleria d'Educació sol·licita a Treball servicis mínims del 100% per al professorat dels tribunals de la PAU amb la finalitat d'assegurar les proves i protegir el dret a l'educació de l'alumnat valencià.

Pérez Llorca admet preocupació i fastig pels nous escàndols de corrupció que afecten el PSOE

Juanfran Pérez Llorca reconeix que seguix amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pérez Llorca mostra preocupació pels registres de l’UCO en la seu del PSOE pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca expressa la seua preocupacion i cansament davant els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pape Gueye, triat millor jugador africà de LaLiga

Pape Gueye, migcampista del Vila-real, ha sigut reconegut amb el premi Sporty LALIGA MVP 25/26 al millor jugador africà de Primera Divisió després d'una temporada clau en la medul·lar groga.

Pérez Llorca expressa preocupació pels registres de l’UCO a Ferraz pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca assegura seguir amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.