‘Gladiadors. Herois del Coliseu’, l’aposta expositiva internacional del MARQ d’Alacant

 

El Museu Arqueològic de la Diputació d’Alacant (MARQ) acollirà a partir del mes d’abril l’exposició internacional ‘Gladiadors. Herois del Coliseu’. Així ho ha anunciat la vicepresidenta primera i diputada de Cultura, Julia Parra, que ha mostrat la seua satisfacció per “l’inici d’un nou projecte expositiu de la mà del Coliseu de Roma i al costat d’altres nou museus i institucions d’Itàlia”.

 

La titular de Cultura ha destacat que “es tracta de la primera mostra internacional que es realitza en col·laboració amb el Coliseu de Roma, com saben Patrimoni de la Humanitat i una de les set meravelles del món modern”.

La proposta monogràfica estarà comissariada per la doctora Rosella Rea, exdirectora del Parc Arqueològic del Coliseu, i la seua presentació nacional tindrà lloc la setmana vinent en l’estand del Patronat Provincial de la Costa Blanca en FITUR, que se celebrarà en el recinte d’IFEMA a Madrid.

La diputada de Cultura ha avançat alguns detalls de la mostra, que romandrà a Alacant d’abril a octubre del present exercici. Inclou una destacada selecció de peces, algunes de les quals mai han sigut exposades fora d’Itàlia, que es distribuiran en les tres sales temporals del museu.

El plantejament expositiu està d’acord amb la línia innovadora que caracteritza al MARQ i aposta per accions interactives i recursos audiovisuals i didàctics per als visitants més joves.

Julia Parra ha mostrat el seu convenciment que “aquesta nova exposició temporal permetrà a la província d’Alacant continuar ocupant un lloc privilegiat en el panorama museístic nacional i internacional”, en al·lusió a l’èxit aconseguit per projectes anteriors, com el d’‘Etruscos. L’alba de Roma’, que romandrà en el museu fins al 20 de març després d’ampliar-se el període expositiu per l’interés despertat.

Amb Gladiadors, la diputada ha mantingut que “tornem a portar al museu arqueològic una mostra que es troba entre les millors propostes culturals que s’oferiran enguany, i no sols a Espanya”. L’exposició, d’interés internacional, ha visitat nombrosos museus d’altres països, entre ells Austràlia, els EUA, el Canadà, Bèlgica, Dinamarca, Països Baixos o França.

Respecte a l’exposició ‘Los guerreros de Terracota de Xi’an’, la vicepresidenta de la Diputació ha confirmat el retard de la seua arribada per raons estrictament relacionades amb la pandèmia. Ha aclarit que “la nostra intenció és continuar treballant perquè puga finalment vindre a Alacant”, una decisió que compta amb el suport unànime tant de la Comissió Executiva com del Patronat del museu.

Julia Parra ha afirmat que es manté el contacte amb els museus de Shaanxi i Xi’an i amb les ambaixades de la Xina a Madrid i d’Espanya a Pequín “per a activar-lo tot de nou una vegada que el Govern xinés ens done llum verda, i això serà quan les autoritats xineses consideren que la situació sanitària és l’adequada”. La diputada s’ha compromés a fer “tot el que siga a la nostra mà”, amb l’esperança de reprendre el projecte a la fi d’any.
La vicepresidenta, acompanyada pel director gerent de la Fundació MARQ, José Alberto Cortés, i el director del Museu, Manuel Olcina, ha agraït el seu esforç i la seua contribució en el prestigi internacional aconseguit pel MARQ.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Kejelcha reivindica la seua marató sota les dos hores: el que he fet és meravellós

Yomif Kejelcha, segon en la marató de Londres amb 1h59:41, celebra haver baixat de les dos hores malgrat no guanyar i assegura que el reeixit és meravellós.

El PSPV acusa el PP de bloquejar les seues preguntes a Camarero sobre la comissió de VPP a Alacant

El PSPV-PSOE acusa el PP de bloquejar les seues preguntes a la vicepresidenta Susana Camarero sobre la comissió d'investigació de vivendes públiques a Alacant, mentres els populars neguen el veto i parlen de simple reformulació.

L’enginyer de la presa de Buseo admet fallades de previsió i comunicació durant la dana de 2024

L'enginyer adjunt de la presa de Buseo assegura davant la comissió d'investigació que durant la dana de 2024 van fallar la previsió, les comunicacions i la implantació del pla d'emergència, i que la situació podia haver derivat en una catàstrofe.

Baldoví s’obri a primàries en Compromís per a legitimar als futurs candidats

Joan Baldoví es mostra a favor de celebrar primàries en Compromís per a triar als qui encapçalaran les pròximes candidatures, amb l'objectiu de reforçar la seua legitimitat davant la militància i els òrgans interns.

El PP acusa a Arcadi España de costar 163 milions a la Comunitat Valenciana en el seu primer mes com a ministre

El PP sosté que el primer mes d'Arcadi España al capdavant d'Hisenda ha suposat 163 milions menys en lliuraments a compte per a la Comunitat Valenciana i eleva a 423 milions el desfasament en el que va d'any.

Pérez Llorca reclama menys burocràcia i impostos perquè els jóvens puguen emprendre

Juanfran Pérez Llorca defén que les administracions reduïsquen burocràcia i impostos i reforcen la formació i les ajudes directes perquè els jóvens puguen emprendre i desenrotllar el seu projecte de vida en la Comunitat Valenciana.

Llibertat provisional per al conductor de l’accident mortal amb dos morts a Ontinyent

El jutjat d'Ontinyent decreta llibertat provisional per al conductor del vehicle que va caure al riu Clariano i va causar la mort de dos ocupants, amb mesures cautelars i causa oberta per homicidi i delictes contra la seguretat viària.

El Govern garantix resoldre en tres mesos totes les sol·licituds de regularització d’immigrants

El Govern assegura que totes les sol·licituds del procés extraordinari de regularització d'immigrants presentades fins al 30 de juny es tramitaran en un màxim de tres mesos, amb una autorització provisional en quinze dies hàbils.