13.4 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

‘Gladiadors. Herois del Coliseu’, l’aposta expositiva internacional del MARQ d’Alacant

 

El Museu Arqueològic de la Diputació d’Alacant (MARQ) acollirà a partir del mes d’abril l’exposició internacional ‘Gladiadors. Herois del Coliseu’. Així ho ha anunciat la vicepresidenta primera i diputada de Cultura, Julia Parra, que ha mostrat la seua satisfacció per “l’inici d’un nou projecte expositiu de la mà del Coliseu de Roma i al costat d’altres nou museus i institucions d’Itàlia”.

 

La titular de Cultura ha destacat que “es tracta de la primera mostra internacional que es realitza en col·laboració amb el Coliseu de Roma, com saben Patrimoni de la Humanitat i una de les set meravelles del món modern”.

La proposta monogràfica estarà comissariada per la doctora Rosella Rea, exdirectora del Parc Arqueològic del Coliseu, i la seua presentació nacional tindrà lloc la setmana vinent en l’estand del Patronat Provincial de la Costa Blanca en FITUR, que se celebrarà en el recinte d’IFEMA a Madrid.

La diputada de Cultura ha avançat alguns detalls de la mostra, que romandrà a Alacant d’abril a octubre del present exercici. Inclou una destacada selecció de peces, algunes de les quals mai han sigut exposades fora d’Itàlia, que es distribuiran en les tres sales temporals del museu.

El plantejament expositiu està d’acord amb la línia innovadora que caracteritza al MARQ i aposta per accions interactives i recursos audiovisuals i didàctics per als visitants més joves.

Julia Parra ha mostrat el seu convenciment que “aquesta nova exposició temporal permetrà a la província d’Alacant continuar ocupant un lloc privilegiat en el panorama museístic nacional i internacional”, en al·lusió a l’èxit aconseguit per projectes anteriors, com el d’‘Etruscos. L’alba de Roma’, que romandrà en el museu fins al 20 de març després d’ampliar-se el període expositiu per l’interés despertat.

Amb Gladiadors, la diputada ha mantingut que “tornem a portar al museu arqueològic una mostra que es troba entre les millors propostes culturals que s’oferiran enguany, i no sols a Espanya”. L’exposició, d’interés internacional, ha visitat nombrosos museus d’altres països, entre ells Austràlia, els EUA, el Canadà, Bèlgica, Dinamarca, Països Baixos o França.

Respecte a l’exposició ‘Los guerreros de Terracota de Xi’an’, la vicepresidenta de la Diputació ha confirmat el retard de la seua arribada per raons estrictament relacionades amb la pandèmia. Ha aclarit que “la nostra intenció és continuar treballant perquè puga finalment vindre a Alacant”, una decisió que compta amb el suport unànime tant de la Comissió Executiva com del Patronat del museu.

Julia Parra ha afirmat que es manté el contacte amb els museus de Shaanxi i Xi’an i amb les ambaixades de la Xina a Madrid i d’Espanya a Pequín “per a activar-lo tot de nou una vegada que el Govern xinés ens done llum verda, i això serà quan les autoritats xineses consideren que la situació sanitària és l’adequada”. La diputada s’ha compromés a fer “tot el que siga a la nostra mà”, amb l’esperança de reprendre el projecte a la fi d’any.
La vicepresidenta, acompanyada pel director gerent de la Fundació MARQ, José Alberto Cortés, i el director del Museu, Manuel Olcina, ha agraït el seu esforç i la seua contribució en el prestigi internacional aconseguit pel MARQ.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Vent protagonista hui en la Comunitat Valenciana, amb baixada de temperatures i cels buidats

Ratxes molt fortes assotaran les tres províncies amb cel poc nuvolós o buidat i un descens de les màximes. Demà pujaran a l'interior i la mar continuarà mogut.

Luís Castro: ‘Si haguérem jugat tota la nit tampoc haguérem marcat’

El tècnic del Llevant va lamentar la falta d'encert després de la derrota davant el Vila-real i va defendre el lliurament de l'equip. Va assenyalar el dol davant el Barça com una final i va explicar la situació de Etta Eyong i la seua clàusula.

Marcelino avisa després del 0-1 al Llevant: la tranquil·litat m’agrada poc

El Vila-real va guanyar 0-1 al Llevant i Marcelino va restar importància a l'avantatge de set punts sobre el Betis. Va celebrar la porteria a zero i va lamentar no sentenciar.

El Vila-real assalta el Ciutat amb un gol de Mikautadze i complica encara més la situació del Llevant

Una miqueta de Mikautadze en el 57 va donar la victòria al Vila-real en el Ciutat de València en el dol ajornat de la jornada 16. Els groguets es van afermar tercers i el Llevant va continuar penúltim.

Mikautadze decidix en Llevant i firma el seu octau gol en LaLiga

El davanter del Vila-real va donar la victòria a domicili amb el seu octau tant del curs. El seu encert li col·loca en el grup de huit gols després de 24 jornades.

Renúncia el regidor de Mobilitat de Castelló investigat per la gestió de multes

Cristian Ramírez ha deixat l'acta i totes les seues responsabilitats després de la reobertura de diligències per les multes de la zona ORA. Al·lega pressió política i prioritza la seua salut mental.

Tres associacions de víctimes del 29-O reclamen a Pérez Llorca mesures més enllà de les ajudes

Tres associacions d'afectats responen a l'ajuda de 80.000 euros per família de les 230 víctimes mortals i demanen reconeixement, responsabilitat i transparència, a més de prevenció i canvi de polítiques.

Detingut l’exmarit i pare de les víctimes com a presumpte autor del doble crim de Xilxes

L'exmarit i pare de la dona i la xiqueta trobades mortes a Xilxes ha sigut detingut com a presumpte autor. La investigació seguix oberta per a determinar si és violència de gènere.