‘Gladiadors. Herois del Coliseu’, l’aposta expositiva internacional del MARQ d’Alacant

 

El Museu Arqueològic de la Diputació d’Alacant (MARQ) acollirà a partir del mes d’abril l’exposició internacional ‘Gladiadors. Herois del Coliseu’. Així ho ha anunciat la vicepresidenta primera i diputada de Cultura, Julia Parra, que ha mostrat la seua satisfacció per “l’inici d’un nou projecte expositiu de la mà del Coliseu de Roma i al costat d’altres nou museus i institucions d’Itàlia”.

 

La titular de Cultura ha destacat que “es tracta de la primera mostra internacional que es realitza en col·laboració amb el Coliseu de Roma, com saben Patrimoni de la Humanitat i una de les set meravelles del món modern”.

La proposta monogràfica estarà comissariada per la doctora Rosella Rea, exdirectora del Parc Arqueològic del Coliseu, i la seua presentació nacional tindrà lloc la setmana vinent en l’estand del Patronat Provincial de la Costa Blanca en FITUR, que se celebrarà en el recinte d’IFEMA a Madrid.

La diputada de Cultura ha avançat alguns detalls de la mostra, que romandrà a Alacant d’abril a octubre del present exercici. Inclou una destacada selecció de peces, algunes de les quals mai han sigut exposades fora d’Itàlia, que es distribuiran en les tres sales temporals del museu.

El plantejament expositiu està d’acord amb la línia innovadora que caracteritza al MARQ i aposta per accions interactives i recursos audiovisuals i didàctics per als visitants més joves.

Julia Parra ha mostrat el seu convenciment que “aquesta nova exposició temporal permetrà a la província d’Alacant continuar ocupant un lloc privilegiat en el panorama museístic nacional i internacional”, en al·lusió a l’èxit aconseguit per projectes anteriors, com el d’‘Etruscos. L’alba de Roma’, que romandrà en el museu fins al 20 de març després d’ampliar-se el període expositiu per l’interés despertat.

Amb Gladiadors, la diputada ha mantingut que “tornem a portar al museu arqueològic una mostra que es troba entre les millors propostes culturals que s’oferiran enguany, i no sols a Espanya”. L’exposició, d’interés internacional, ha visitat nombrosos museus d’altres països, entre ells Austràlia, els EUA, el Canadà, Bèlgica, Dinamarca, Països Baixos o França.

Respecte a l’exposició ‘Los guerreros de Terracota de Xi’an’, la vicepresidenta de la Diputació ha confirmat el retard de la seua arribada per raons estrictament relacionades amb la pandèmia. Ha aclarit que “la nostra intenció és continuar treballant perquè puga finalment vindre a Alacant”, una decisió que compta amb el suport unànime tant de la Comissió Executiva com del Patronat del museu.

Julia Parra ha afirmat que es manté el contacte amb els museus de Shaanxi i Xi’an i amb les ambaixades de la Xina a Madrid i d’Espanya a Pequín “per a activar-lo tot de nou una vegada que el Govern xinés ens done llum verda, i això serà quan les autoritats xineses consideren que la situació sanitària és l’adequada”. La diputada s’ha compromés a fer “tot el que siga a la nostra mà”, amb l’esperança de reprendre el projecte a la fi d’any.
La vicepresidenta, acompanyada pel director gerent de la Fundació MARQ, José Alberto Cortés, i el director del Museu, Manuel Olcina, ha agraït el seu esforç i la seua contribució en el prestigi internacional aconseguit pel MARQ.

Últimes notícies

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.

Els assistents al Reggaeton Beach Festival es queden sense gira del 2026 i sense festival

Reggaeton Beach Festival ha anunciat la cancel·lació de tota la gira prevista per a l’estiu del 2026 i el cessament de la seua activitat. Facua recorda als afectats que poden reclamar l’import de les entrades i els possibles danys i perjuís.

Nou sistema acústic a la Nucia per avisar dels riscos d’inundació pel pantà de Guadalest

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha instal·lat a la Nucia un sistema acústic d’avís per inundacions a la partida de Pesauro, zona inundable en cas d’accident o trencament de la presa de Guadalest.

València encapçala l’alça del lloguer entre les grans ciutats d’Espanya

Els nous contractes de lloguer a València han pujat un 4,5 % anual des de 2019, el ritme més alt entre les sis grans ciutats espanyoles, segons l’Informe Anual 2025 del Banco de España. Fins a quatre de cada deu famílies llogateres destinen més del 30 % de la seua renda al pagament del lloguer.

Més trens de Rodalia a Alacant per a les Fogueres amb 23.300 places extra

Renfe ha reforçat la Rodalia dAlacant amb 23.300 places addicionals i 40 trens especials, diürns i nocturns, entre el 20 i la matinada del 25 de juny per a facilitar els desplaçaments durant les Fogueres.