Penélope Cruz i Javier Bardem nominats als Òscar 2022

L’actriu Penélope Cruz i l’actor Javier Bardem estan nominats com a millors actors als Óscar 2022 en les seues respectives categories per les seues interpretacions en les pel·lícules ‘Madres paralelas’ i ‘Ser los Ricardo’.

A banda d’aquests dos consolidats artistes del sèptim art espanyol, l’Acadèmia de les Arts i les Ciències Cinematogràfiques de Hollywood també ha reconegut la vàlua del curt d’animació espanyol ‘El parabrisas’ del director Alberto Mielgo i la banda sonora d’Alberto Iglesias per a ‘Madres paralelas’. On hi ha hagut menys sort ha sigut amb la candidatura de ‘El buen patrón’, que s’ha quedat fora de les candidates a millor pel·lícula estrangera.

La gala d’entrega de les estatuetes esdevindrà el pròxim 27 de març amb un acte presencial. Les principals favorites per a triomfar són ‘El poder del perro’ de Jane Campion amb 12 nominacions: millor pel·lícula, direcció, guió adaptat i per a quatre dels seus protagonistes; entre altres. La seua competidora més directa serà ‘Dune’ de Denis Villenueve que acumula 10 nominacions, sobretot les que tenen a veure amb la tècnica.

Últimes notícies

La Generalitat obri quasi 70 punts d’atenció presencial per a la renda 2025

La Generalitat posa en marxa l'atenció presencial de la campanya de la renda 2025 amb prop de 70 punts en tota la Comunitat Valenciana per a ajudar gratis a confeccionar i presentar l'IRPF.

La Diputació d’Alacant invertix 170.000 euros per a fer més accessible El Plànol de Sax

La Diputació d'Alacant destina més de 170.000 euros a millorar l'accessibilitat i la senyalització de l'àrea recreativa El Plànol de Sax, reforçant la protecció d'este paratge natural i facilitant les visites de persones amb mobilitat reduïda.

La Fiscalia manté que Juliol d’Espanya va cometre agressió sexual i tracte degradant a dos pacients

Fiscalia i acusacions sostenen que l'ex president de Les Corts i de la Diputació d'Alacant, Juliol d'Espanya, va cometre agressió sexual i tracte degradant a dos pacients i reclamen huit anys de presó.

La Guàrdia Civil investiga una greu agressió amb arma blanca en la zona d’oci de Xàbia

La Guàrdia Civil investiga una agressió amb arma blanca en la zona d'oci nocturn de l'Arenal, a Xàbia, on un home de 36 anys va resultar ferit greu i va haver de ser traslladat a l'hospital.

El Consell amplia a 30,9 milions les ajudes al lloguer i garantix cobrir al 100% de sol·licitants en 2025

La Generalitat destina 7,1 milions addicionals a les ajudes al lloguer de 2025, eleva el pressupost total a 30,9 milions i assegura arribar al 100% de sol·licitants que complixen requisits per segon any consecutiu.

Huit morts en les carreteres de la Comunitat Valenciana al maig, mateix balanç que un any abans

Huit persones van morir en accidents de trànsit al maig en la Comunitat Valenciana, el mateix número que un any abans, en un context de descens general de morts en carretera a Espanya.

Good Films rodarà vint pel·lícules en Ciutat de la Llum en els pròxims deu anys

Good Films Studios Spain es compromet a rodar vint llargmetratges en els estudis Ciutat de la Llum d'Alacant en els pròxims deu anys, consolidant el complex com a pol audiovisual europeu.

Nous aturs en el metre de València i Alacant amb un 80% de servicis mínims per la PAU

El metre i tramvia de València i Alacant afronten nous aturs convocats pel sindicat de maquinistes coincidint amb els exàmens de la PAU, amb servicis mínims reforçats per a garantir la mobilitat de l'alumnat.