Penélope Cruz i Javier Bardem nominats als Òscar 2022

L’actriu Penélope Cruz i l’actor Javier Bardem estan nominats com a millors actors als Óscar 2022 en les seues respectives categories per les seues interpretacions en les pel·lícules ‘Madres paralelas’ i ‘Ser los Ricardo’.

A banda d’aquests dos consolidats artistes del sèptim art espanyol, l’Acadèmia de les Arts i les Ciències Cinematogràfiques de Hollywood també ha reconegut la vàlua del curt d’animació espanyol ‘El parabrisas’ del director Alberto Mielgo i la banda sonora d’Alberto Iglesias per a ‘Madres paralelas’. On hi ha hagut menys sort ha sigut amb la candidatura de ‘El buen patrón’, que s’ha quedat fora de les candidates a millor pel·lícula estrangera.

La gala d’entrega de les estatuetes esdevindrà el pròxim 27 de març amb un acte presencial. Les principals favorites per a triomfar són ‘El poder del perro’ de Jane Campion amb 12 nominacions: millor pel·lícula, direcció, guió adaptat i per a quatre dels seus protagonistes; entre altres. La seua competidora més directa serà ‘Dune’ de Denis Villenueve que acumula 10 nominacions, sobretot les que tenen a veure amb la tècnica.

Últimes notícies

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.

La Nau revisa la paradoxa del bikini i el turisme franquista 80 anys després

El Centre Cultural La Nau acull fins al 6 de setembre una mostra que analitza la paradoxa del bikini en ple franquisme i el paper de Benidorm com a símbol del turisme de masses.

Quinze anys de presó a un home per agredir sexualment dos xiquets d’11 i 14 anys

L’Audiència de València ha condemnat un home a quinze anys de presó per agressions sexuals a dos menors d’11 i 14 anys, i li ha imposat ordres d’allunyament, indemnitzacions i inhabilitació per a treballar amb xiquets.

Els agricultors de la Vall d’Uixó i Àvila comencen a tramitar sinistres per l’onada d’incendis

Agroseguro ha començat a rebre parts de sinistre per danys en explotacions agrícoles i ramaderes afectades pels grans incendis a la província d'Àvila, la Vall d'Uixó i La Mierla (Guadalajara). L'entitat recorda que no hi ha urgència per comunicar els danys i garantix la cobertura de produccions i ramat assegurat.
FILMOTECA D'ESTIU