Penélope Cruz i Javier Bardem nominats als Òscar 2022

L’actriu Penélope Cruz i l’actor Javier Bardem estan nominats com a millors actors als Óscar 2022 en les seues respectives categories per les seues interpretacions en les pel·lícules ‘Madres paralelas’ i ‘Ser los Ricardo’.

A banda d’aquests dos consolidats artistes del sèptim art espanyol, l’Acadèmia de les Arts i les Ciències Cinematogràfiques de Hollywood també ha reconegut la vàlua del curt d’animació espanyol ‘El parabrisas’ del director Alberto Mielgo i la banda sonora d’Alberto Iglesias per a ‘Madres paralelas’. On hi ha hagut menys sort ha sigut amb la candidatura de ‘El buen patrón’, que s’ha quedat fora de les candidates a millor pel·lícula estrangera.

La gala d’entrega de les estatuetes esdevindrà el pròxim 27 de març amb un acte presencial. Les principals favorites per a triomfar són ‘El poder del perro’ de Jane Campion amb 12 nominacions: millor pel·lícula, direcció, guió adaptat i per a quatre dels seus protagonistes; entre altres. La seua competidora més directa serà ‘Dune’ de Denis Villenueve que acumula 10 nominacions, sobretot les que tenen a veure amb la tècnica.

Últimes notícies

Detingut un matrimoni per furtar joies a ancians que ella cuidava a la Safor

La Guàrdia Civil ha detingut una parella a la Safor per furtar joies en cases de persones majors dependents, aprofitant la faena d’ella com a cuidadora domiciliària. El marit presumptament venia les peces en establiments de compra i venda d’or.

Un escriptor d’Alacant farà sis etapes del Camí de Santiago vestit de legionari romà

Miguel Fornera, jove escriptor d’Altea, recorrerà del 5 al 10 de setembre unes sis etapes del Camí de Santiago, uns 110 quilòmetres, vestit com un legionari romà del segle I dC i acompanyat d’un xicotet grup també caracteritzat d’època.

L’1 de setembre arriba amb núvols i oratge més fresc en la Comunitat Valenciana

El primer dia de setembre arriba a la Comunitat Valenciana amb intervals de núvols, poc risc de pluja febla amb fang al sud i màximes en descens o sense canvis. Dimarts farà més calor i augmenta el risc de tronades a l’interior de Castelló.

PLD Space alça 288 milions per a industrialitzar el coet Miura 5

PLD Space ha ampliat la seua ronda de finançament Sèrie C amb 108 milions addicionals, fins als 288 milions, per impulsar la industrialització del coet Miura 5 i l’inici de les operacions comercials.

Tallada l’A-3 cap a València per l’incendi d’un vehicle a Requena

L’A-3 roman tallada en sentit València a l’altura de Requena des de les 05.41 hores per l’incendi d’un vehicle, amb desviament per la N-III.

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.