20.2 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Penélope Cruz i Javier Bardem nominats als Òscar 2022

L’actriu Penélope Cruz i l’actor Javier Bardem estan nominats com a millors actors als Óscar 2022 en les seues respectives categories per les seues interpretacions en les pel·lícules ‘Madres paralelas’ i ‘Ser los Ricardo’.

A banda d’aquests dos consolidats artistes del sèptim art espanyol, l’Acadèmia de les Arts i les Ciències Cinematogràfiques de Hollywood també ha reconegut la vàlua del curt d’animació espanyol ‘El parabrisas’ del director Alberto Mielgo i la banda sonora d’Alberto Iglesias per a ‘Madres paralelas’. On hi ha hagut menys sort ha sigut amb la candidatura de ‘El buen patrón’, que s’ha quedat fora de les candidates a millor pel·lícula estrangera.

La gala d’entrega de les estatuetes esdevindrà el pròxim 27 de març amb un acte presencial. Les principals favorites per a triomfar són ‘El poder del perro’ de Jane Campion amb 12 nominacions: millor pel·lícula, direcció, guió adaptat i per a quatre dels seus protagonistes; entre altres. La seua competidora més directa serà ‘Dune’ de Denis Villenueve que acumula 10 nominacions, sobretot les que tenen a veure amb la tècnica.

Últimes notícies

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.

Tanquem Cofrents alerta d’un risc creixent en prorrogar la vida de les nuclears

La plataforma ha llançat una campanya contra la pròrroga de les centrals nuclears a Espanya i exigix el seu tancament. Advertix de riscos tècnics creixents i que el model nuclear frena la modernització del sistema

Arxiven la investigació contra el bisbe Munilla per defendre les teràpies de conversió

La Fiscalia Provincial de Madrid ha arxivat les diligències obertes per les declaracions del bisbe Josep Ignacio Munilla en defensa de les teràpies de conversió. El prelat va difondre el decret d'arxiu en el seu perfil de X.

La millora de la CV-679 suma carril ciclopedestre i variant a Rafelcofer a la Safor

La Diputació de València ha licitat per 9,2 milions la millora de la CV-679 entre Almoines i l'Alqueria de la Comtessa, amb carril ciclopedestre i variant a Rafelcofer. El projecte reforça seguretat viària i connectivitat entre municipis de la Safor.

Ferides una menor i una dona de 39 anys en l’incendi d’una vivenda a Orihuela

Una menor i una dona de 39 anys han resultat ferides este dijous en un incendi en una vivenda del carrer Sant Joan d'Orihuela. Han sigut ateses per inhalació de fum i traslladades a l'Hospital Vega Baixa i a la Fe, segons el Cicu.

L’oposició retrau que les víctimes de la dana seguisquen sense comparéixer en Les Corts 15 mesos després

Quinze mesos després de la dana que va causar 230 morts a la província de València, l'oposició ha censurat que les víctimes no hagen sigut escoltades encara en Les Corts. El PP ha assegurat que intentarà citar-les com més prompte millor i ha apuntat a la pròxima reunió de febrer.

La Generalitat licita més de 60 vivendes de protecció pública a La Pobla de Vallbona

La Generalitat, a través de la EVHA, ha licitat entre 60 i 70 vivendes de protecció pública a La Pobla de Vallbona dins del Pla VIU. El 10% se sumarà al parc públic i el 40% es reservarà a jóvens; el termini d'ofertes finalitza el 29 d'abril.

El PP de València defén el seu pla d’autònoms i acusa el Govern d’abandó

L'adreça provincial popular ha presentat a Alfafar el seu paquet de mesures per a alleujar càrregues i fomentar l'activitat dels autònoms, amb crítiques a l'Executiu. El pla inclou exempcions fiscals, menys tràmits i estímuls a la contractació i la conciliació.