16.9 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

La UV i l’AVL inicien l’Any Joan Fuster amb el professor J.F. Mira en La Nau

 

El paranimf del Centre Cultural La Nau de la Universitat de València acull hui la inauguració del cicle de conferències ‘els Dijous a La Nau’ dedicat al professor, escriptor i intel·lectual valencià Joan Fuster i Ortells (Sueca 1922-1992), el que serà punt d’inici de la declaració com a Escriptor de l’Any, coincidint amb el centenari del seu naixement.

El cicle, que està organitzat pel Vicerectorat de Cultura i l’Acadèmia Valenciana de la Llengua i que constarà de dotze conferències, serà inaugurat pel professor i acadèmic Joan Francesc Mira, que intervindrà amb una conferència titulada: ‘Un país, un escriptor immens i un canvi d’època’.

Joan Francesc Mira ha avançat que la figura d’Escriptor de l’Any 2022 com un autèntic referent de la societat civil. “Joan Fuster –fins i tot per als qui li són més hostils- forma part ja de la nostra història intel·lectual, lingüística, cultural i social com a despertador de llargues somnolències, i invalidador de tòpics tan perillosos com estèrils i de poc fonament”.

Fuster, assegura el professor Mira, passarà a la història dels valencians com l’impulsor i l’animador de la reflexió i l’acció d’unes generacions, a partir dels primers anys 60, que han resultat crucials i decisives des de l’àmbit acadèmic fins al polític. Amb ell, conclou Mira, comença una època nova i que hi ha “un abans i un després” de Fuster.

El cicle que comença hui en La Nau, a partir de les 19 hores, serà la primera de les activitats contemplades dins de l’Any Fuster, una programació que l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, juntament amb altres institucions i entitats, com ara la Universitat de València, prepara amb cura i intensitat, amb l’objectiu de transmetre a l’actual societat valenciana la transcendència i la significació de la figura de l’escriptor de Sueca, considerat un dels grans homenots de les nostres lletres.

L’autor de ‘Nosaltres els valencians’ cobrarà vida, 30 anys després de la seua mort, per a retrobar-nos amb la dimensió del gran intel·lectual valencià.

 

Últimes notícies

Les fortes pluges danyen 1.700 hectàrees en la conca mediterrània, segons Agroseguro

Les precipitacions recents han deixat almenys 1.700 hectàrees afectades en la conca mediterrània, segons els primers parts de Agroseguro. Cítrics i hortalisses concentren els danys, que podrien augmentar a mesura que avancen les peritacions.

Emergències autoritza 71 festes de Nit de cap d’any en 41 municipis de la Comunitat Valenciana

Emergències i Interior ha acceptat 71 de les 74 sol·licituds per a celebrar Nit de cap d'any; dos van arribar fora de termini i una es va desistir. Alacant reunix més municipis autoritzats.

Diana Morant defén que el PSOE no ha robat ni s’ha finançat il·legalment

Diana Morant sosté que l'auditoria forense encarregada pel PSOE buida dubtes sobre finançament il·legal. Obri la porta a accions si el partit es considera perjudicat.

El Consell abona ajudes del Mecanisme XARXA a 5.000 treballadors de l’automoció

La Generalitat ha abonat les ajudes del Mecanisme XARXA per a complementar les prestacions de prop de 5.000 empleats del sector de l'automoció. Els imports van de 16 a 56 euros al mes i s'han gestionat sense tràmits per als beneficiaris.

Cau una banda de lladres en autocaravana després de robar una caixa forta a Elx

La Policia Nacional ha detingut a quatre integrants d'un grup itinerant que actuava en zones d'alt poder adquisitiu; se'ls atribuïxen 25 fets i un botí pròxim a 200.000 euros.

Quinta jornada de busca sense èxit dels tres espanyols desapareguts a Indonèsia

L'operatiu en l'est d'Indonèsia ha tancat la seua quinta jornada sense localitzar als tres desapareguts i seguirà el dimecres. El mal temps obliga a extremar la seguretat i dificulta el rastreig.

Un informe encarregat pel PSOE descarta finançament il·legal i detecta gastos cridaners en l’etapa de Ábalos

L'auditoria forense sol·licitada pel partit nega fons no declarats i avala un sistema de caixa traçable, però qüestiona rebuts excessius i localitzacions inusuals.

Hotels del litoral valencià preveuen un 70% d’ocupació en Nit de cap d’any

Els hotels del litoral de la Comunitat Valenciana esperen prop del 70% d'ocupació entre Nit de cap d'any i el dissabte 3 de gener. Benidorm lidera amb el 84,6% i València ronda el 71%.