La UV i l’AVL inicien l’Any Joan Fuster amb el professor J.F. Mira en La Nau

 

El paranimf del Centre Cultural La Nau de la Universitat de València acull hui la inauguració del cicle de conferències ‘els Dijous a La Nau’ dedicat al professor, escriptor i intel·lectual valencià Joan Fuster i Ortells (Sueca 1922-1992), el que serà punt d’inici de la declaració com a Escriptor de l’Any, coincidint amb el centenari del seu naixement.

El cicle, que està organitzat pel Vicerectorat de Cultura i l’Acadèmia Valenciana de la Llengua i que constarà de dotze conferències, serà inaugurat pel professor i acadèmic Joan Francesc Mira, que intervindrà amb una conferència titulada: ‘Un país, un escriptor immens i un canvi d’època’.

Joan Francesc Mira ha avançat que la figura d’Escriptor de l’Any 2022 com un autèntic referent de la societat civil. “Joan Fuster –fins i tot per als qui li són més hostils- forma part ja de la nostra història intel·lectual, lingüística, cultural i social com a despertador de llargues somnolències, i invalidador de tòpics tan perillosos com estèrils i de poc fonament”.

Fuster, assegura el professor Mira, passarà a la història dels valencians com l’impulsor i l’animador de la reflexió i l’acció d’unes generacions, a partir dels primers anys 60, que han resultat crucials i decisives des de l’àmbit acadèmic fins al polític. Amb ell, conclou Mira, comença una època nova i que hi ha “un abans i un després” de Fuster.

El cicle que comença hui en La Nau, a partir de les 19 hores, serà la primera de les activitats contemplades dins de l’Any Fuster, una programació que l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, juntament amb altres institucions i entitats, com ara la Universitat de València, prepara amb cura i intensitat, amb l’objectiu de transmetre a l’actual societat valenciana la transcendència i la significació de la figura de l’escriptor de Sueca, considerat un dels grans homenots de les nostres lletres.

L’autor de ‘Nosaltres els valencians’ cobrarà vida, 30 anys després de la seua mort, per a retrobar-nos amb la dimensió del gran intel·lectual valencià.

 

Últimes notícies

Quasi 6.000 alumnes es juguen plaça en la PAU extraordinària a la Comunitat Valenciana

Un total de 5.969 alumnes fan la PAU extraordinària des d'este dimarts fins dijous en diverses universitats valencianes, amb les notes el 7 de juliol i la preinscripció oberta fins al 3 de juliol.

Compromís planteja una esmena total a la llei d’Acompanyament per ser sinònim de retallades

Compromís ha registrat una esmena a la totalitat a la llei d’Acompanyament dels pressupostos de la Generalitat de 2026, que acusa de ser sinònim de retallades i d’allunyar-se de les necessitats de la societat valenciana.

L’Elx arranca la pretemporada amb Anselmi al capdavant i la plantilla per completar

L’Elx comença este dimecres la pretemporada amb Martín Anselmi com a nou entrenador i diverses incògnites obertes en la configuració definitiva de la plantilla.

Naix OnRoute: el nou gegant logístic amb 500 camions i seu a Sagunt

Talaexprés, Logística Carosán, Futrans i Transnugón s’han unit per crear OnRoute, un operador logístic amb seu a Sagunt, una flota de 500 camions i presència en diversos punts d’Espanya i Portugal.

Els huit jugadors que se’n van del Llevant este 30 de juny

El Llevant ha acomiadat huit jugadors que finalitzen contracte o cessió este 30 de juny i els ha agraït el seu esforç i professionalitat al Ciutat de València.

L’ERTE Red de Ford Almussafes s’allarga fins a final d’any i complirà dos anys en vigor

L’ERTE Red que afecta tota la plantilla de Ford Almussafes s’ha prorrogat fins al 31 de desembre de 2026, quan este mecanisme de flexibilitat laboral complirà dos anys en vigor.

El Valencia Basket busca rebaixa per a entrar com a propietari de la Eurolliga

El Valencia Basket està negociant amb la Eurolliga la seua entrada definitiva com a club propietari, però intentarà rebaixar una tarifa general que pot rondar els 50 milions d’euros.

Francisco Roig continua en la llista dels majors deutors amb Hisenda amb 7,8 milions

L’Agència Tributària ha tornat a incloure l’empresari valencià Francisco Roig en la llista de grans morosos, amb un deute de 7,8 milions a través de Roig Grupo Corporativo. El llistat incorpora nous noms i en retira altres contribuents que han regularitzat la seua situació.