La UV i l’AVL inicien l’Any Joan Fuster amb el professor J.F. Mira en La Nau

 

El paranimf del Centre Cultural La Nau de la Universitat de València acull hui la inauguració del cicle de conferències ‘els Dijous a La Nau’ dedicat al professor, escriptor i intel·lectual valencià Joan Fuster i Ortells (Sueca 1922-1992), el que serà punt d’inici de la declaració com a Escriptor de l’Any, coincidint amb el centenari del seu naixement.

El cicle, que està organitzat pel Vicerectorat de Cultura i l’Acadèmia Valenciana de la Llengua i que constarà de dotze conferències, serà inaugurat pel professor i acadèmic Joan Francesc Mira, que intervindrà amb una conferència titulada: ‘Un país, un escriptor immens i un canvi d’època’.

Joan Francesc Mira ha avançat que la figura d’Escriptor de l’Any 2022 com un autèntic referent de la societat civil. “Joan Fuster –fins i tot per als qui li són més hostils- forma part ja de la nostra història intel·lectual, lingüística, cultural i social com a despertador de llargues somnolències, i invalidador de tòpics tan perillosos com estèrils i de poc fonament”.

Fuster, assegura el professor Mira, passarà a la història dels valencians com l’impulsor i l’animador de la reflexió i l’acció d’unes generacions, a partir dels primers anys 60, que han resultat crucials i decisives des de l’àmbit acadèmic fins al polític. Amb ell, conclou Mira, comença una època nova i que hi ha “un abans i un després” de Fuster.

El cicle que comença hui en La Nau, a partir de les 19 hores, serà la primera de les activitats contemplades dins de l’Any Fuster, una programació que l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, juntament amb altres institucions i entitats, com ara la Universitat de València, prepara amb cura i intensitat, amb l’objectiu de transmetre a l’actual societat valenciana la transcendència i la significació de la figura de l’escriptor de Sueca, considerat un dels grans homenots de les nostres lletres.

L’autor de ‘Nosaltres els valencians’ cobrarà vida, 30 anys després de la seua mort, per a retrobar-nos amb la dimensió del gran intel·lectual valencià.

 

Últimes notícies

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.

Aules a més de 34 graus: CCOO alerta d’un risc generalitzat als col·legis valencians

CCOO PV ha denunciat que en més de 65 centres educatius públics de la Comunitat Valenciana s’han registrat fins a 34 graus o més en aules i espais docents, per damunt del límit legal de 27 graus.

Les apostes en línia es disparen entre els menors de 35 anys a la Comunitat, segons Patim

Un estudi de Patim mostra que el joc patològic s’ha fet més complex, amb més pes del joc online entre menors de 35 anys, inici en l’adolescència i forta combinació amb altres addiccions com alcohol i cocaïna.

València enceta el camí cap a un pla director per a l’àrea metropolitana

La ciutat de València ha iniciat l’elaboració d’un document de bases per a un futur Pla Director Metropolità, impulsat per Joan Romero i la Universitat de València, per a coordinar mobilitat, vivenda, territori i cohesió social en l’àrea metropolitana.

Canvi en l’alcaldia de Manises: Jesús Borràs substituïx Javier Mansilla segons el pacte de govern

Jesús Borràs, regidor d’APM-Compromís, ha assumit l’alcaldia de Manises en substitució del socialista Javier Mansilla, tal com preveia el pacte de govern signat a l’inici de la legislatura entre PSPV-PSOE, APM-Compromís i Podem.

CSIF exigix saber amb quin personal es reforçaran els centres de salut este estiu

El sindicat CSIF ha reclamat a la Conselleria de Sanitat que detalle ja amb quin personal reforçarà cada departament de salut este estiu per a cobrir vacacions i l’augment de població, mentre la Conselleria recorda que ja ha remés el Pla de Vacacions de 2026 als sindicats.

Els llauradors tindran cobert el 100 % del cost de replantar fruiters i cítrics danyats per la dana

La Generalitat ha llançat una ordre d’ajudes de 26,7 milions per a cobrir fins al 100 % del cost de replantar vinya, cítrics i altres cultius llenyosos arrasats per la dana, amb un màxim de 6.000 euros per hectàrea i 50.000 euros per beneficiari en tres anys.