La UV i l’AVL inicien l’Any Joan Fuster amb el professor J.F. Mira en La Nau

 

El paranimf del Centre Cultural La Nau de la Universitat de València acull hui la inauguració del cicle de conferències ‘els Dijous a La Nau’ dedicat al professor, escriptor i intel·lectual valencià Joan Fuster i Ortells (Sueca 1922-1992), el que serà punt d’inici de la declaració com a Escriptor de l’Any, coincidint amb el centenari del seu naixement.

El cicle, que està organitzat pel Vicerectorat de Cultura i l’Acadèmia Valenciana de la Llengua i que constarà de dotze conferències, serà inaugurat pel professor i acadèmic Joan Francesc Mira, que intervindrà amb una conferència titulada: ‘Un país, un escriptor immens i un canvi d’època’.

Joan Francesc Mira ha avançat que la figura d’Escriptor de l’Any 2022 com un autèntic referent de la societat civil. “Joan Fuster –fins i tot per als qui li són més hostils- forma part ja de la nostra història intel·lectual, lingüística, cultural i social com a despertador de llargues somnolències, i invalidador de tòpics tan perillosos com estèrils i de poc fonament”.

Fuster, assegura el professor Mira, passarà a la història dels valencians com l’impulsor i l’animador de la reflexió i l’acció d’unes generacions, a partir dels primers anys 60, que han resultat crucials i decisives des de l’àmbit acadèmic fins al polític. Amb ell, conclou Mira, comença una època nova i que hi ha “un abans i un després” de Fuster.

El cicle que comença hui en La Nau, a partir de les 19 hores, serà la primera de les activitats contemplades dins de l’Any Fuster, una programació que l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, juntament amb altres institucions i entitats, com ara la Universitat de València, prepara amb cura i intensitat, amb l’objectiu de transmetre a l’actual societat valenciana la transcendència i la significació de la figura de l’escriptor de Sueca, considerat un dels grans homenots de les nostres lletres.

L’autor de ‘Nosaltres els valencians’ cobrarà vida, 30 anys després de la seua mort, per a retrobar-nos amb la dimensió del gran intel·lectual valencià.

 

Últimes notícies

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.

Reobrin la CV-500 i la CV-401 i València inicia la neteja de la Devesa després de l’incendi

Les carreteres CV-500 i CV-401 han reobert amb normalitat després de l’incendi intencionat d’El Saler, ja controlat, i l’Ajuntament de València ha posat en marxa els treballs de neteja de la Devesa.

Elx licita la rehabilitació integral de les Clarisas per 10,1 milions d’euros

L’Ajuntament d’Elx ha tret a licitació per 10,1 milions la rehabilitació integral del Convent de la Mercè, conegut com les Clarisas, amb un termini d’execució de 36 mesos i nous usos culturals i ciutadans.

Setembre d’alta exigència per al Levante amb Barcelona, Athletic i Villarreal

El Levante afronta en setembre quatre partits de LaLiga EA Sports en quinze dies, amb duels destacats davant Barcelona, Athletic Club i Villarreal.