14.1 C
València
Dissabte, 13 desembre, 2025

Decepció del sector hoteler valencià amb el nou plec de l’Imserso: expectatives frustrades

La patronal hotelera Hosbec ha manifestat la seva decepció amb el nou plec del programa de l’Imserso, considerant que “perpetua la mateixa dinàmica que plecs anteriors, no garanteix un marc econòmic sostenible per als hotels i no valora l’esforç dels qui mantenen l’ocupació en les zones turístiques”.

En un comunicat, Hosbec ha lamentat que “els pitjors pronòstics del sector hoteler s’han vist complits” i ha indicat que el Govern “ha perdut una oportunitat per a abordar una vertadera actualització i modernització del que és la principal turoperació turística del mercat nacional durant la temporada d’hivern”.

Com a novetat més destacable, la patronal ha assenyalat “la inviabilitat que una mateixa empresa guanye els lots 1 (Costa Peninsular) i 2 (Illes Balears i Canàries)”, podent ser que això assegure un major repartiment entre operadors.

Altres expectatives creades sobre un substancial increment de l’aportació dels usuaris s’han quedat en “meres conjectures”, ja que “estes aportacions addicionals es basen en els viatges de temporada alta i en segons i successius viatges que tindran un suplement de 100 euros, la qual cosa farà que en molts casos siga una oferta no competitiva amb el mercat lliure”.

El sector hoteler ha manifestat que se sent “especialment dolgut amb la poca sensibilitat de l’Imserso” cap a les empreses hoteleres que estan obertes durant tot l’hivern, amb importants pèrdues. Malgrat la inclusió d’una puntuació especial per a les ofertes que incorporen hotels oberts durant tota la temporada, es destaca que “oferir Wi-fi gratis en les habitacions puntua més”. Segons dades, només 18 hotels dels 179 del programa van estar oberts durant el període d’octubre a juny, així que poques adjudicatàries podrien sumar punts per aquest esforç empresarial.

Hosbec considera que, al final, com en anys anteriors, l’adjudicatària del programa de l’Imserso es seleccionarà per criteris com un major nombre d’hotels de 4 estels o d’habitacions adaptades. L’oferta econòmica, malgrat representar el 38%, serà molt similar per a tots els candidats, ja que no s’admetran baixes per sobre del 15%.

Per a Hosbec, no hi ha cap indicatiu en els nous plecs que asegure que el programa té en compte la realitat hotelera, que s’enfronta a un important increment dels costs de personal, d’alimentació, begudes i energètics com a elements bàsics del servei. Tampoc s’estableixen revisions per a les dues pròrrogues ni possibilitat d’increment de les aportacions tant dels usuaris com del Govern d’Espanya.

En definitiva, la sensació és de decepció davant de les expectatives creades i d’un treball de negociació frustrant per improductiu i per no haver trobat la sensibilitat necessària en els responsables de l’Imserso.

Últimes notícies

Aemet eleva a roig l’avís per pluges de 180 l/m² en 12 hores en el litoral de València

Aemet ha activat el nivell roig en el litoral nord i sud de València per acumulats de 180 l/m² en 12 hores. Es preveuen 36 hores molt adverses amb pluges persistents i localment torrencials.

Mascarell decidix al final i el Mallorca ix del descens amb un 3-1 a l’Elx

Un gol i una assistència d'Omar Mascarell en els minuts finals van donar al Mallorca un 3-1 davant l'Elx i oxigen en la taula. Els il·licitans van resistir amb un autogol de Maffeo però a penes van inquietar.

3-1: Omar Mascarell es vist d’heroi i saca al Mallorca de la zona de descens

Omar Mascarell va resoldre el partit amb un gol i una assistència en els minuts finals i va donar al Mallorca un 3-1 clau davant l'Elx. L'equip ix del descens i suma 17 punts.

El PSOE activa l’expedient per a suspendre de militància a l’alcalde d’Almussafes

La Secretaria d'Organització del PSOE ha iniciat l'expedient de suspensió de militància de Toni González després de les acusacions d'assetjament. El PSPV li va demanar l'acta i el partit va avalar una gestora en l'agrupació local.

València suspén les activitats nadalenques municipals per l’alerta taronja de pluges

L'Ajuntament ha ampliat mesures davant previsió de precipitacions intenses i ratxes de vent: suspén actes a l'aire lliure i recomana cancel·lar esdeveniments privats.

Omar Mascarell lidera el 3-1 i saca al Mallorca del descens

El Mallorca va véncer 3-1 a l'Elx amb una actuació decisiva d'Omar Mascarell, autor d'un gol i una assistència. El triomf el va traure de la zona de descens

Mallorca i Elx empaten 1-1 al descans després del gol de Morlanes i un autogol

Mallorca es va avançar amb una miqueta de Manu Morlanes, però un gol en pròpia porta de Pablo Maffeo va anivellar el marcador abans del descans. Virgili i Muriqi van perdonar davant Iñaki Peña.

Obra d’art de Griezmann per al 2-1 de l’Atlètic davant el València

L'Atlètic va derrotar 2-1 al València amb un control i definició de Griezmann en el 74'. Koke va obrir el marcador i Beltrán va empatar abans en un dol d'anada i tornada.