Decepció del sector hoteler valencià amb el nou plec de l’Imserso: expectatives frustrades

La patronal hotelera Hosbec ha manifestat la seva decepció amb el nou plec del programa de l’Imserso, considerant que «perpetua la mateixa dinàmica que plecs anteriors, no garanteix un marc econòmic sostenible per als hotels i no valora l’esforç dels qui mantenen l’ocupació en les zones turístiques».

En un comunicat, Hosbec ha lamentat que «els pitjors pronòstics del sector hoteler s’han vist complits» i ha indicat que el Govern «ha perdut una oportunitat per a abordar una vertadera actualització i modernització del que és la principal turoperació turística del mercat nacional durant la temporada d’hivern».

Com a novetat més destacable, la patronal ha assenyalat «la inviabilitat que una mateixa empresa guanye els lots 1 (Costa Peninsular) i 2 (Illes Balears i Canàries)», podent ser que això assegure un major repartiment entre operadors.

Altres expectatives creades sobre un substancial increment de l’aportació dels usuaris s’han quedat en «meres conjectures», ja que «estes aportacions addicionals es basen en els viatges de temporada alta i en segons i successius viatges que tindran un suplement de 100 euros, la qual cosa farà que en molts casos siga una oferta no competitiva amb el mercat lliure».

El sector hoteler ha manifestat que se sent «especialment dolgut amb la poca sensibilitat de l’Imserso» cap a les empreses hoteleres que estan obertes durant tot l’hivern, amb importants pèrdues. Malgrat la inclusió d’una puntuació especial per a les ofertes que incorporen hotels oberts durant tota la temporada, es destaca que «oferir Wi-fi gratis en les habitacions puntua més». Segons dades, només 18 hotels dels 179 del programa van estar oberts durant el període d’octubre a juny, així que poques adjudicatàries podrien sumar punts per aquest esforç empresarial.

Hosbec considera que, al final, com en anys anteriors, l’adjudicatària del programa de l’Imserso es seleccionarà per criteris com un major nombre d’hotels de 4 estels o d’habitacions adaptades. L’oferta econòmica, malgrat representar el 38%, serà molt similar per a tots els candidats, ja que no s’admetran baixes per sobre del 15%.

Per a Hosbec, no hi ha cap indicatiu en els nous plecs que asegure que el programa té en compte la realitat hotelera, que s’enfronta a un important increment dels costs de personal, d’alimentació, begudes i energètics com a elements bàsics del servei. Tampoc s’estableixen revisions per a les dues pròrrogues ni possibilitat d’increment de les aportacions tant dels usuaris com del Govern d’Espanya.

En definitiva, la sensació és de decepció davant de les expectatives creades i d’un treball de negociació frustrant per improductiu i per no haver trobat la sensibilitat necessària en els responsables de l’Imserso.

Últimes notícies

Rescatats amb helicòpter quatre senderistes deshidratats al barranc de l’Encantà

Quatre senderistes han sigut evacuats amb l’helicòpter del Consorci Provincial de Bombers al barranc de l’Encantà, entre Planes i l’embassament de Beniarrés, després de patir esgotament i deshidratació en una zona de difícil accés i amb altes temperatures.

Quatre detinguts per una onada de robatoris en empreses de la Comunitat Valenciana i Cuenca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens, tots de nacionalitat romanesa, acusats d’onze robatoris en empreses de la Comunitat Valenciana i de Cuenca mitjançant el mètode del butró. En els registres a València s’han recuperat un arma de foc, joies, diners en efectiu i ferramentes robades.

Detingut a Oriola un membre d’una banda que atracava joieries a França

La Policia Nacional, els Mossos i la Gendarmerie han desmantellat una organització transfronterera que assaltava joieries a França, amb operatius a Barcelona, Tarragona, Oriola i Suècia.

L’equip de la UPV arrasa a la Formula Student Austria i manté el lideratge mundial

L’FSUPV Team de la Universitat Politècnica de València ha guanyat la Formula Student Austria 2026, revalida el títol i consolida el seu lideratge mundial en la categoria de combustió.

A presó un jove per una onada de robatoris a la AP-7 en Castelló

Un home de 27 anys ha ingressat a presó acusat d’una quinzena de robatoris en vehicles a àrees de servici de l’AP-7 a Castelló, després d’embestir un cotxe de la Guàrdia Civil en la seua fugida. La investigació ha permés recuperar més de 3.400 euros, joies i documentació falsificada.

Desmantellat a Sant Vicent del Raspeig un entramat de vehicles robats amb un detingut

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 39 anys a Sant Vicent del Raspeig acusat de gestionar un entramat de vehicles robats, després de recuperar un cotxe, una embarcació i un remolc sostrets al port d’Águilas.

Extingit un incendi de vegetació a 300 metres del nucli urbà de Teulada

Els bombers han donat per extingit l’incendi de vegetació declarat diumenge a la vesprada a uns 300 metres del nucli urbà de Teulada, que ha quedat controlat en menys de dos hores i sense que s’hagen registrat danys a vivendes.

Com vore l’eclipsi solar total del 12 d’agost des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar total del 12 d’agost creuarà la península d’oest a est fins a Balears i es veurà des de la Comunitat Valenciana amb el Sol molt baix a l’horitzó. Cal triar bé el lloc, planificar els desplaçaments i usar ulleres homologades per a observar-lo amb seguretat.
FILMOTECA D'ESTIU