6.8 C
València
Dijous, 1 gener, 2026

Decepció del sector hoteler valencià amb el nou plec de l’Imserso: expectatives frustrades

La patronal hotelera Hosbec ha manifestat la seva decepció amb el nou plec del programa de l’Imserso, considerant que “perpetua la mateixa dinàmica que plecs anteriors, no garanteix un marc econòmic sostenible per als hotels i no valora l’esforç dels qui mantenen l’ocupació en les zones turístiques”.

En un comunicat, Hosbec ha lamentat que “els pitjors pronòstics del sector hoteler s’han vist complits” i ha indicat que el Govern “ha perdut una oportunitat per a abordar una vertadera actualització i modernització del que és la principal turoperació turística del mercat nacional durant la temporada d’hivern”.

Com a novetat més destacable, la patronal ha assenyalat “la inviabilitat que una mateixa empresa guanye els lots 1 (Costa Peninsular) i 2 (Illes Balears i Canàries)”, podent ser que això assegure un major repartiment entre operadors.

Altres expectatives creades sobre un substancial increment de l’aportació dels usuaris s’han quedat en “meres conjectures”, ja que “estes aportacions addicionals es basen en els viatges de temporada alta i en segons i successius viatges que tindran un suplement de 100 euros, la qual cosa farà que en molts casos siga una oferta no competitiva amb el mercat lliure”.

El sector hoteler ha manifestat que se sent “especialment dolgut amb la poca sensibilitat de l’Imserso” cap a les empreses hoteleres que estan obertes durant tot l’hivern, amb importants pèrdues. Malgrat la inclusió d’una puntuació especial per a les ofertes que incorporen hotels oberts durant tota la temporada, es destaca que “oferir Wi-fi gratis en les habitacions puntua més”. Segons dades, només 18 hotels dels 179 del programa van estar oberts durant el període d’octubre a juny, així que poques adjudicatàries podrien sumar punts per aquest esforç empresarial.

Hosbec considera que, al final, com en anys anteriors, l’adjudicatària del programa de l’Imserso es seleccionarà per criteris com un major nombre d’hotels de 4 estels o d’habitacions adaptades. L’oferta econòmica, malgrat representar el 38%, serà molt similar per a tots els candidats, ja que no s’admetran baixes per sobre del 15%.

Per a Hosbec, no hi ha cap indicatiu en els nous plecs que asegure que el programa té en compte la realitat hotelera, que s’enfronta a un important increment dels costs de personal, d’alimentació, begudes i energètics com a elements bàsics del servei. Tampoc s’estableixen revisions per a les dues pròrrogues ni possibilitat d’increment de les aportacions tant dels usuaris com del Govern d’Espanya.

En definitiva, la sensació és de decepció davant de les expectatives creades i d’un treball de negociació frustrant per improductiu i per no haver trobat la sensibilitat necessària en els responsables de l’Imserso.

Últimes notícies

Un jove ha mort i un menor ha resultat ferit en un xoc entre moto i cotxe a València

Un jove de 22 anys ha mort i un menor de 12 ha resultat ferit en un xoc entre una moto i un cotxe en la CV-315, en el desviament cap a Carpesa, a València. Dos unitats del SAMU i un SVB han acudit i els sanitaris han confirmat la defunció malgrat la reanimació.

El DOGV publica una vintena de nomenaments d’assessors en la Generalitat

El butlletí oficial ha oficialitzat una vintena de nomenaments, la majoria en Presidència, i inclou a José Manuel Cuenca com a personal eventual per al expresident Carlos Mazón. Les resolucions fixen efectes des de finals de novembre i al desembre, reflectint la reorganització després del relleu en la Presidència.

Dos detinguts per furts a majors amb el mètode de l’abraç al Campello

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens amb requisitòries per la seua presumpta implicació en furts a persones majors prop d'un banc del Campello. Després de passar a disposició judicial, van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

L’oposició titlla de decebedora el discurs de Llorca i el PP el veu il·lusionant

El missatge de Juanfran Pérez Llorca ha dividit a les Corts: PSPV i Compromís parlen de decepció i hipocresia, mentres el PP el qualifica de realista i il·lusionant.

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero, els quatre del València que acaben contracte en 2026

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero acaben el seu vincle al juny de 2026 i des de l'1 de gener poden pactar el seu futur amb altres clubs. Així està cada cas

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte al juny i ja poden negociar el seu futur

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte el 30 de juny de 2026 i, des de l'1 de gener, són lliures per a negociar amb altres clubs. També conclouen les cessions de Manor Solomon i Rafa Marín, i finalitza el contracte de Marcelino.

Simat frega els 1.000 l/m² de pluja entre setembre i desembre

Les precipitacions han deixat 977,4 l/m² en Simat, al capdavant del ránking de Avamet. A València s'han acumulat entorn de 420 l/m² des del 28 de setembre.

Pérez Llorca reafirma el compromís del Consell amb fets i recursos fins a una recuperació completa

El president ha defés la col·laboració institucional i ha promés mantindre recursos i accions fins a completar la recuperació després de la dana, amb especial focus en vivenda, ocupació i servicis públics.