Decepció del sector hoteler valencià amb el nou plec de l’Imserso: expectatives frustrades

La patronal hotelera Hosbec ha manifestat la seva decepció amb el nou plec del programa de l’Imserso, considerant que “perpetua la mateixa dinàmica que plecs anteriors, no garanteix un marc econòmic sostenible per als hotels i no valora l’esforç dels qui mantenen l’ocupació en les zones turístiques”.

En un comunicat, Hosbec ha lamentat que “els pitjors pronòstics del sector hoteler s’han vist complits” i ha indicat que el Govern “ha perdut una oportunitat per a abordar una vertadera actualització i modernització del que és la principal turoperació turística del mercat nacional durant la temporada d’hivern”.

Com a novetat més destacable, la patronal ha assenyalat “la inviabilitat que una mateixa empresa guanye els lots 1 (Costa Peninsular) i 2 (Illes Balears i Canàries)”, podent ser que això assegure un major repartiment entre operadors.

Altres expectatives creades sobre un substancial increment de l’aportació dels usuaris s’han quedat en “meres conjectures”, ja que “estes aportacions addicionals es basen en els viatges de temporada alta i en segons i successius viatges que tindran un suplement de 100 euros, la qual cosa farà que en molts casos siga una oferta no competitiva amb el mercat lliure”.

El sector hoteler ha manifestat que se sent “especialment dolgut amb la poca sensibilitat de l’Imserso” cap a les empreses hoteleres que estan obertes durant tot l’hivern, amb importants pèrdues. Malgrat la inclusió d’una puntuació especial per a les ofertes que incorporen hotels oberts durant tota la temporada, es destaca que “oferir Wi-fi gratis en les habitacions puntua més”. Segons dades, només 18 hotels dels 179 del programa van estar oberts durant el període d’octubre a juny, així que poques adjudicatàries podrien sumar punts per aquest esforç empresarial.

Hosbec considera que, al final, com en anys anteriors, l’adjudicatària del programa de l’Imserso es seleccionarà per criteris com un major nombre d’hotels de 4 estels o d’habitacions adaptades. L’oferta econòmica, malgrat representar el 38%, serà molt similar per a tots els candidats, ja que no s’admetran baixes per sobre del 15%.

Per a Hosbec, no hi ha cap indicatiu en els nous plecs que asegure que el programa té en compte la realitat hotelera, que s’enfronta a un important increment dels costs de personal, d’alimentació, begudes i energètics com a elements bàsics del servei. Tampoc s’estableixen revisions per a les dues pròrrogues ni possibilitat d’increment de les aportacions tant dels usuaris com del Govern d’Espanya.

En definitiva, la sensació és de decepció davant de les expectatives creades i d’un treball de negociació frustrant per improductiu i per no haver trobat la sensibilitat necessària en els responsables de l’Imserso.

Anuncios

Últimes notícies

Avís groc per tempestes amb graníssol i fort vent en el nord de Castelló

Aemet activa per a la vesprada del dimarts l'avís groc a l'interior i litoral nord de Castelló per tempestes amb graníssol de fins a dos centímetres i ratxes de vent molt forts.

L’atur baixa a l’abril en la Comunitat Valenciana i se situa en 285.750 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana va baixar a l'abril en 2.412 persones, un 0,84% menys que al març, i deixa el nombre total de persones desocupades en 285.750.

Detingut a Bétera per intentar matar a un home amb una destral i ocultar-se en un local abandonat

La Guàrdia Civil ha detingut a Bétera a un home de 42 anys acusat de temptativa d'homicidi després d'agredir amb una destral a un altre home i amagar-se en un edifici abandonat pròxim.

Tempestes en el nord de Castelló i lleuger repunt de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà una jornada d'intervals nuvolosos, ruixats amb tempesta a Castelló i lleugeres variacions de temperatura, amb vent fluix i una cosa més intensa a la vesprada.

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.