13.8 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Decepció del sector hoteler valencià amb el nou plec de l’Imserso: expectatives frustrades

La patronal hotelera Hosbec ha manifestat la seva decepció amb el nou plec del programa de l’Imserso, considerant que “perpetua la mateixa dinàmica que plecs anteriors, no garanteix un marc econòmic sostenible per als hotels i no valora l’esforç dels qui mantenen l’ocupació en les zones turístiques”.

En un comunicat, Hosbec ha lamentat que “els pitjors pronòstics del sector hoteler s’han vist complits” i ha indicat que el Govern “ha perdut una oportunitat per a abordar una vertadera actualització i modernització del que és la principal turoperació turística del mercat nacional durant la temporada d’hivern”.

Com a novetat més destacable, la patronal ha assenyalat “la inviabilitat que una mateixa empresa guanye els lots 1 (Costa Peninsular) i 2 (Illes Balears i Canàries)”, podent ser que això assegure un major repartiment entre operadors.

Altres expectatives creades sobre un substancial increment de l’aportació dels usuaris s’han quedat en “meres conjectures”, ja que “estes aportacions addicionals es basen en els viatges de temporada alta i en segons i successius viatges que tindran un suplement de 100 euros, la qual cosa farà que en molts casos siga una oferta no competitiva amb el mercat lliure”.

El sector hoteler ha manifestat que se sent “especialment dolgut amb la poca sensibilitat de l’Imserso” cap a les empreses hoteleres que estan obertes durant tot l’hivern, amb importants pèrdues. Malgrat la inclusió d’una puntuació especial per a les ofertes que incorporen hotels oberts durant tota la temporada, es destaca que “oferir Wi-fi gratis en les habitacions puntua més”. Segons dades, només 18 hotels dels 179 del programa van estar oberts durant el període d’octubre a juny, així que poques adjudicatàries podrien sumar punts per aquest esforç empresarial.

Hosbec considera que, al final, com en anys anteriors, l’adjudicatària del programa de l’Imserso es seleccionarà per criteris com un major nombre d’hotels de 4 estels o d’habitacions adaptades. L’oferta econòmica, malgrat representar el 38%, serà molt similar per a tots els candidats, ja que no s’admetran baixes per sobre del 15%.

Per a Hosbec, no hi ha cap indicatiu en els nous plecs que asegure que el programa té en compte la realitat hotelera, que s’enfronta a un important increment dels costs de personal, d’alimentació, begudes i energètics com a elements bàsics del servei. Tampoc s’estableixen revisions per a les dues pròrrogues ni possibilitat d’increment de les aportacions tant dels usuaris com del Govern d’Espanya.

En definitiva, la sensació és de decepció davant de les expectatives creades i d’un treball de negociació frustrant per improductiu i per no haver trobat la sensibilitat necessària en els responsables de l’Imserso.

Últimes notícies

El Govern destina 23 milions per a la recuperació agrícola a Torrent després de la DANA

El Ministeri d'Agricultura ha destinat 23 milions a reparar explotacions, camins i regadiu a Torrent després de la DANA. Les obres s'han estés a Alaquàs i Chiva i ja han restablit l'accés i els regs.

Feijóo ha acusat el Govern d’inhibir-se en la dana i ha defés que degué declarar-se el nivell 3

Feijóo ha acusat el Govern d'inhibir-se durant la dana i ha defés que havia d'activar-se el nivell 3 per tractar-se, al seu juí, d'una emergència nacional. En la comissió del Congrés ha criticat fallades d'informació i ha negat haver mentit.

Sanitat fixa un màxim de 7 dies entre una sospita de càncer i la primera consulta hospitalària

La nova Estratègia en Càncer 2026-2030 acurta a una setmana el pas d'Atenció Primària a l'hospital i reforça l'atenció amb més psicòlegs, diagnòstic avançat i prototeràpia.

Bernabé acusa el PP de convertir la vivenda pública en un tripijoc per a col·legues i famílies

Bernabé ha denunciat que la gestió del PP a Alacant convertix la vivenda pública en un tripijoc per a col·legues i famílies. Ha anunciat que el cas anirà a la Fiscalia i ha assegurat que el preu del metre quadrat en promocions públiques alçades per empreses privades s'ha duplicat.

Feijóo contraposa a Puente amb Mazón i demana de nou la dimissió del ministre

Feijóo ha contraposat la gestió de Carlos Mazón després de la DANA amb la d'Óscar Puente en l'accident de Adamuz i ha reclamat la seua dimissió. Davant la comissió sobre el 29 d'octubre, ha demanat aplicar el mateix criteri de responsabilitats.

Feijóo acusa el Govern d’inhibir-se en la dana i exigix nivell 3 per emergència nacional

Feijóo ha acusat el Govern d'inhibir-se durant la dana i ha defés que degué declarar-se el nivell 3 en considerar que va ser una emergència nacional de llibre.

El Consell destina 2 milions per a modernitzar el port Nou Fontana de Xàbia

La Generalitat impulsa una inversió de 2,16 milions per a renovar el port Nou Fontana de Xàbia amb millores en seguretat, accessibilitat i eficiència. Les obres s'executen en dos fases, amb un termini de 15 mesos i concessió de 15 anys.

Pilar Bernabé insta el PPCV a demanar perdó i l’acta a l’edil que va insultar a Pedro Sánchez

La delegada del Govern ha exigit al PP valencià que demane perdó i exigisca l'acta a la regidora de Vallanca que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez en un míting del PSOE. Ha qualificat l'episodi de violència política i ha reclamat responsabilitats.