11.9 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

Declaracions de Pradas sobre la seua gestió durant la dana: sense assessors en Emergències

L’exconsellera de Justícia i Interior, Salomé Pradas, va declarar el dia 11 d’abril davant de la jutgessa de Catarroja en el marc de la investigació sobre la gestió de la crisi de la dana. Pradas va assegurar que, durant la seua gestió, no disposava d’assessors en matèria d’Emergències i que eren els experts qui havien de coordinar les actuacions. Aquesta afirmació ve a reafirmar la seua defensa, en la qual va indicar que la seua postura hauria estat irresponsable si no hagués atès les indicacions tècniques i les normatives establides.

En la seua declaració, l’exconsellera va aportar una imatge del Cecopi durant el dia de la dana, on es pot observar l’absència de pantalles informatives i televisions que pogueren proporcionar actualitzacions. Pradas va manifestar que ella no dirigia res i que la gestió de l’emergència era exclusivament responsabilitat d’especialistes i tècnics formats per a tal finalitat.

Pradas va remetre’s a la falta d’informació durant la crisi, assenyalant que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer no va comunicar adequadament els esdeveniments relatius al cabal d’aigua, i va rebutjar la idea que el president, Carlos Mazón, fos qui retardara l’enviament de missatges d’alerta a la població. “Era necessari coordinar i atendre les recomanacions del comitè assessor del Cecopi per evitar la temeritat en les decisions” —va afirmar.

En les seues declaracions, Pradas va voler aclarir que l’absència d’assessors en matèria d’emergències al seu gabinet no implicava una falta de dedicació. Va declarar que ella es va mostrar “al peu del canó des del primer minut”, intentant mantenir contacte amb les autoritats locals i informant-se sobre l’evolució de situacions crítiques. El moment en què va tenir coneixement del desbordament del Magre va ser decisiu per a sol·licitar la intervenció de la Unitat Militar d’Emergències (UME), tot i que, com va explicar, havia estat una decisió que es va retardar.

A més, Pradas va criticar els problemes de comunicació i coordinació entre el Cecopi i la resta d’organismes que intervenien durant l’emergència. Va relatar que, al llarg del matí, es van produir diversos avisos sobre la situació del cabal del riu, però aquests no van ser comunicats de manera efectiva. Va fer èmfasi en la manca d’informació crítica en moments clau. “Fins a les 18:43h no hi va haver un avís clar sobre el cabal” —va comentar, posant de manifest les deficiències que s’havien registrat.

Finalment, Pradas va reiterar que des de la seua posició es va fer tot el possible davant de la gravetat de la situació. La seua reflexió va portar a l’opinió que se n’havia de decretar l’emergència nacional el mateix dia de la dana, com una mesura necessària davant de les circumstàncies.

Últimes notícies

Busquen per mar i aire a un veler perdut entre Gandia i Guardamar del Segura

Salvament Marítim porta dos dies buscant a un veler de 9 metres amb un únic tripulant entre Gandia i Guardamar. L'última referència ho va situar a l'altura de Benidorm.

Detingut a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord de València

La Guàrdia Civil ha arrestat a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va incomplir una mesura judicial.

Cau a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord: tenia tres ordes d’ingrés a la presó

La Guàrdia Civil ha detingut a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va infringir mesures.

Felipe Orts arriba en el seu millor moment i somia amb el podi a Benidorm

Felipe Orts afronta la Copa del Món de Benidorm en el seu millor moment i es marca el podi com a somni realista malgrat l'alt nivell i la presència de Van der Poel. Sofía Rodríguez aspira a un top 15 davant les grans favorites.

Les temperatures han baixat en la Comunitat Valenciana i les màximes s’han quedat en 15 graus

El descens tèrmic ha deixat les màximes en 15 graus a Rojales i Orihuela, per davall dels 19 del divendres a Pego. El diumenge baixaran les mínimes i les màximes seran similars.

Manifestació a Llíria contra la planta de biometà i per energies segures

Veïns de Llíria han protestat contra la macroplanta de biometà i han reclamat alternatives més netes, segures i sostenibles per a la comarca.

Luis Castro va lamentar que el penal de Mbappé va canviar el partit

El tècnic del Llevant va atribuir el 2-0 a un punt d'inflexió en la pena màxima transformada per Mbappé i va lamentar no capitalitzar les primeres ocasions.

Iván Romero va lamentar la baixada després del penal i va defendre l’actitud del Llevant

El davanter del Llevant va lamentar la derrota 2-0 davant el Reial Madrid, va assegurar que el seu equip va tindre les millors ocasions i que el penal de Mbappé va canviar el partit.