Declaracions de Pradas sobre la seua gestió durant la dana: sense assessors en Emergències

L’exconsellera de Justícia i Interior, Salomé Pradas, va declarar el dia 11 d’abril davant de la jutgessa de Catarroja en el marc de la investigació sobre la gestió de la crisi de la dana. Pradas va assegurar que, durant la seua gestió, no disposava d’assessors en matèria d’Emergències i que eren els experts qui havien de coordinar les actuacions. Aquesta afirmació ve a reafirmar la seua defensa, en la qual va indicar que la seua postura hauria estat irresponsable si no hagués atès les indicacions tècniques i les normatives establides.

En la seua declaració, l’exconsellera va aportar una imatge del Cecopi durant el dia de la dana, on es pot observar l’absència de pantalles informatives i televisions que pogueren proporcionar actualitzacions. Pradas va manifestar que ella no dirigia res i que la gestió de l’emergència era exclusivament responsabilitat d’especialistes i tècnics formats per a tal finalitat.

Pradas va remetre’s a la falta d’informació durant la crisi, assenyalant que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer no va comunicar adequadament els esdeveniments relatius al cabal d’aigua, i va rebutjar la idea que el president, Carlos Mazón, fos qui retardara l’enviament de missatges d’alerta a la població. “Era necessari coordinar i atendre les recomanacions del comitè assessor del Cecopi per evitar la temeritat en les decisions” —va afirmar.

En les seues declaracions, Pradas va voler aclarir que l’absència d’assessors en matèria d’emergències al seu gabinet no implicava una falta de dedicació. Va declarar que ella es va mostrar “al peu del canó des del primer minut”, intentant mantenir contacte amb les autoritats locals i informant-se sobre l’evolució de situacions crítiques. El moment en què va tenir coneixement del desbordament del Magre va ser decisiu per a sol·licitar la intervenció de la Unitat Militar d’Emergències (UME), tot i que, com va explicar, havia estat una decisió que es va retardar.

A més, Pradas va criticar els problemes de comunicació i coordinació entre el Cecopi i la resta d’organismes que intervenien durant l’emergència. Va relatar que, al llarg del matí, es van produir diversos avisos sobre la situació del cabal del riu, però aquests no van ser comunicats de manera efectiva. Va fer èmfasi en la manca d’informació crítica en moments clau. “Fins a les 18:43h no hi va haver un avís clar sobre el cabal” —va comentar, posant de manifest les deficiències que s’havien registrat.

Finalment, Pradas va reiterar que des de la seua posició es va fer tot el possible davant de la gravetat de la situació. La seua reflexió va portar a l’opinió que se n’havia de decretar l’emergència nacional el mateix dia de la dana, com una mesura necessària davant de les circumstàncies.

Últimes notícies

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.

Ford cridarà els sindicats a renovar l’acord per l’electrificació d’Almussafes

Ford convoca als sindicats d'Almussafes per a obrir una nova negociació sobre l'acord per l'electrificació firmat en 2022, en plena aplicació de l'ERTO en la planta.

Faconauto preveu 109.000 matriculacions en la Comunitat Valenciana malgrat la fi de les ajudes per la dana

Faconauto calcula que en 2026 es matricularan 109.000 turismes en la Comunitat Valenciana, un 14,7% menys que en 2025 per les ajudes per la dana, però amb un creixement estructural del 7,5% sense eixe efecte extraordinari.

El Festival 10 Sentits complix 15 anys amb l’emergència climàtica com a eix central

El Festival 10 Sentits celebra el seu quinzé aniversari a València del 14 al 26 de maig amb el lema Naturalesa Viva Vol. 02 i un programa centrat en l'emergència climàtica.

Bigsound trasllada la seua sexta edició al Parc Central de Torrent i manté dates i cartell

El festival Bigsound celebrarà la seua sexta edició els dies 26 i 27 de juny en el Parc Central de Torrent, mantenint íntegre el seu cartell i totes les entrades vàlides malgrat el canvi de recinte per les restriccions acústiques a València.