14.3 C
València
Dilluns, 17 novembre, 2025

Joe Biden promet venjança després de l’atac a Kabul

 

El president estatunidenc, Joe Biden, ha acusat l’Estat Islàmic com a responsable del doble atemptat suïcida perpetrat aquest dijous a Kabul i ha anunciat que ha sol·licitat ja a les Forces Armades plans per a possibles atacs contra el grup.

 

En una roda de premsa des de la Casa Blanca després de l’atemptat terrorista en l’aeroport de la capital de l’Afganistan, que ha deixat almenys tretze militars estatunidencs i desenes d’afganesos morts, Biden ha assegurat que Washington respondrà.

 

“Els perseguirem i els farem pagar”, ha asseverat el president en un missatge en principi dirigit per a Estat Islàmic, al qual els serveis secrets dels Estats Units han apuntat com a autor de l’atac, si bé Biden ha aclarit que no estan “segurs” de l’autoria.

 

L’inquilí de la Casa Blanca ha advertit així que “no perdonarà” l’atac. “Defensaré els nostres interessos i al nostre poble amb tot el que estiga sota el meu comandament”, ha incidit, per a afegir que atorgarà “forces addicionals” en cas que els militars estatunidencs al país asiàtic el necessiten.

 

D’aquesta manera, ha revelat que ha donat ordres als comandants militars per a “desenvolupar plans operatius per a atacar als actius, el lideratge i les instal·lacions” d’Estat Islàmic en el Jorasán, la facció del grup terrorista que actua a l’Afganistan.

 

“Respondrem amb força i precisió en el nostre temps, en un lloc que triem i de la manera que triem”, ha garantit, per a reiterar que els terroristes d’Estat Islàmic “no guanyaran”.

 

Biden ha subratllat així que “els Estats Units no es deixarà intimidar” i continuarà amb la seua missió. “Rescatarem als estatunidencs i traurem als nostres aliats afganesos“, ha dit, afirmant així la seua intenció de completar l’evacuació iniciada fa onze dies després de la presa de poder dels talibà. Els comandants estatunidencs en el terreny han indicat que es pot completar aquesta tasca, segons ha explicat el mandatari.

 

ASSUMEIX LA SEUA “RESPONSABILITAT”

D’altra banda, el president ha assumit la seua responsabilitat en els últims esdeveniments al país asiàtic: “Em responsabilitze fonamentalment de tot el que ha ocorregut últimament. Aquest és el tracte, ja saben, que l’anterior president (Donald Trump) va fer amb els talibans per a traure a totes les forces estatunidenques de l’Afganistan abans de l’1 de maig –data després canviada per Biden–“.

 

El president ha assenyalat, a més, que “mai” ha considerat que s’hagen de “sacrificar vides estatunidenques per a tractar d’establir un govern democràtic a l’Afganistan”, un país, ha lamentat, “que mai en la seua història ha estat unit”. Sobre aquest tema, ha recordat que l’interés de Washington en arribar a l’Afganistan va ser evitar que Al-Qaeda “ressorgirà”, si bé ara els Estats Units té “majors amenaces provinents d’altres països, molt més prop del país”.

Últimes notícies

‘Les petjades del fang’ guanya el Cencerrito del Jurat en Etnovideográfica

El documental valencià sobre la recuperació de fotos familiars danyades per la dana de 2024 ha guanyat el Cencerrito del Jurat en Etnovideográfica. La gala ha coronat també a 'Kick off', 'Òrfens del ferrocarril' i 'Objecte d'estudi' en les principals categories.

Arriba el fred hivernal a la Comunitat Valenciana al final de la setmana

El període de temperatures suaus arriba a la fi en la Comunitat Valenciana. Aemet preveu un descens de fins a 10 graus per l'entrada d'aire àrtic, amb divendres i dissabte com els dies més freds i sensació tèrmica accentuada pel vent.

Cheste tanca el Mundial amb 93.972 espectadors i obri el dimarts amb els test oficials

El Circuit Ricardo Tormo va acomiadar la temporada amb 93.972 assistents i victòries de Bezzecchi, Guevara i Adrián Fernández. El dimarts se celebraran els test oficials.

Desmantellen a Ondara una plantació de marihuana amb plantes que superaven els murs i quatre detinguts

La Policia Nacional ha desmantellat a Ondara una plantació exterior de marihuana amb exemplars tan alts que semblaven arbres. Hi ha quatre detinguts i 2.384 g confiscats.

València instal·la un monument en homenatge i record a les víctimes de la violència viària

L'Ajuntament ha instal·lat als Jardins de la Glorieta un monument de fosa de dos metres per a homenatjar les víctimes de violència viària. La inauguració ha coincidit amb el Dia Mundial, amb panell de records, manifest de Stop Accidents i un minut de silenci; l'obra s'ha finançat amb al voltant de 60.000 euros dins del Pla Director de Seguretat Viària

Investiguen una possible granja il·legal a València amb 16 gossos en la cuina

L'Ajuntament ha comunicat a la Fiscalia una possible granja il·legal en Quatre Carreres després de la denúncia d'una veïna per olors. Els 16 gossos van ser trobats en la cuina i traslladats per a la seua valoració.

Marco Bezzecchi imposa el seu ritme a Cheste i firma la seua segona victòria seguida i tercera de l’any

L'italià ha guanyat amb autoritat el GP de la Comunitat Valenciana a Cheste, liderant de principi a fi. Raúl Fernández i Fabio di Giannantonio van completar el podi.

Dos morts i tres ferits en caure un cotxe per un barranc a Benassal (Castelló)

Dos persones han mort i tres han resultat ferides en precipitar-se un cotxe al llit sec d'una rambla a Benassal, en la CV-166. S'investiguen les causes.