Mastodon
25.7 C
València
Dimecres, 17 setembre, 2025

Joe Biden promet venjança després de l’atac a Kabul

 

El president estatunidenc, Joe Biden, ha acusat l’Estat Islàmic com a responsable del doble atemptat suïcida perpetrat aquest dijous a Kabul i ha anunciat que ha sol·licitat ja a les Forces Armades plans per a possibles atacs contra el grup.

 

En una roda de premsa des de la Casa Blanca després de l’atemptat terrorista en l’aeroport de la capital de l’Afganistan, que ha deixat almenys tretze militars estatunidencs i desenes d’afganesos morts, Biden ha assegurat que Washington respondrà.

 

“Els perseguirem i els farem pagar”, ha asseverat el president en un missatge en principi dirigit per a Estat Islàmic, al qual els serveis secrets dels Estats Units han apuntat com a autor de l’atac, si bé Biden ha aclarit que no estan “segurs” de l’autoria.

 

L’inquilí de la Casa Blanca ha advertit així que “no perdonarà” l’atac. “Defensaré els nostres interessos i al nostre poble amb tot el que estiga sota el meu comandament”, ha incidit, per a afegir que atorgarà “forces addicionals” en cas que els militars estatunidencs al país asiàtic el necessiten.

 

D’aquesta manera, ha revelat que ha donat ordres als comandants militars per a “desenvolupar plans operatius per a atacar als actius, el lideratge i les instal·lacions” d’Estat Islàmic en el Jorasán, la facció del grup terrorista que actua a l’Afganistan.

 

“Respondrem amb força i precisió en el nostre temps, en un lloc que triem i de la manera que triem”, ha garantit, per a reiterar que els terroristes d’Estat Islàmic “no guanyaran”.

 

Biden ha subratllat així que “els Estats Units no es deixarà intimidar” i continuarà amb la seua missió. “Rescatarem als estatunidencs i traurem als nostres aliats afganesos“, ha dit, afirmant així la seua intenció de completar l’evacuació iniciada fa onze dies després de la presa de poder dels talibà. Els comandants estatunidencs en el terreny han indicat que es pot completar aquesta tasca, segons ha explicat el mandatari.

 

ASSUMEIX LA SEUA “RESPONSABILITAT”

D’altra banda, el president ha assumit la seua responsabilitat en els últims esdeveniments al país asiàtic: “Em responsabilitze fonamentalment de tot el que ha ocorregut últimament. Aquest és el tracte, ja saben, que l’anterior president (Donald Trump) va fer amb els talibans per a traure a totes les forces estatunidenques de l’Afganistan abans de l’1 de maig –data després canviada per Biden–“.

 

El president ha assenyalat, a més, que “mai” ha considerat que s’hagen de “sacrificar vides estatunidenques per a tractar d’establir un govern democràtic a l’Afganistan”, un país, ha lamentat, “que mai en la seua història ha estat unit”. Sobre aquest tema, ha recordat que l’interés de Washington en arribar a l’Afganistan va ser evitar que Al-Qaeda “ressorgirà”, si bé ara els Estats Units té “majors amenaces provinents d’altres països, molt més prop del país”.

Últimes notícies

Mazón reivindica la fortalesa de l’economia valenciana després de la DANA i crida a no baixar la mirada

Mazón va defendre que l'economia valenciana ha resistit i crescut després de la DANA del 29 d'octubre, que va danyar el 20% dels actius en les zones afectades. Va reivindicar suport empresarial, va anunciar menys burocràcia i rebaixes fiscals, i va lamentar absències en la gala de la Nit de l'Economia Valenciana.

Manzanares cancel·la els seus compromisos després de fracturar-se una costella

José María Manzanares patix la fractura de l'octava costella esquerra i és baixa a Guadalajara, Salamanca, Nimes i Lorca. Marco Pérez li substituirà a Guadalajara.

Cos destaca que l’esforç empresarial ha permés eixir sense cicatrius del xoc aranzelari

Carlos Cuerpo enaltix a València la resiliència d'empreses i treballadors i eleva el creixement al 2,7%, amb consum i inversion com a motors. Parla d'un canvi estructural recolzat en un mercat laboral robust i en la modernizacion productiva.

Morata, president de Cambra València, reclama estabilitat i un projecte comú per a Espanya

José Vicente Morata alerta d'una polarització estructural que frena consensos i demana marcs estables per a les empreses. Reivindica autonomia estratègica i inversió en I+D i infraestructures.

La calor persistix en la Comunitat Valenciana i Ademuz frega els 36 graus

La Comunitat Valenciana encadena una altra jornada de calor estiuenca a menys d'una setmana de la tardor. Ademuz frega 36 °C i les capitals queden prop de 30 °C, amb pics locals encara majors.

Sánchez presenta demà el pla d’inversions d’Aena per als aeroports espanyols

Sánchez detallarà a Alacant-Elx el nou pla d'Aena per a la xarxa aeroportuària, amb xifres que el Govern anticipa com a elevades i amb el DAURA III en l'horitzó.

Tretze municipis se sumen al pla de la Generalitat per a reparar el clavegueram després de la dana

Tretze municipis s'adherixen al pla de la Generalitat per a arreglar el clavegueram danyat per la dana. Vaersa centralitza la contractació d'obres per 134,75 milions.

Mor un home després d’autolesionar-se amb una navaixa després d’agredir a un altre a Sant Joan

Un home de 53 anys va morir a Sant Joan després de tallar-se el coll amb una navaixa després d'agredir amb un pal a un altre de 48 anys. La investigació apunta a una disputa laboral com a detonant.