Joe Biden promet venjança després de l’atac a Kabul

 

El president estatunidenc, Joe Biden, ha acusat l’Estat Islàmic com a responsable del doble atemptat suïcida perpetrat aquest dijous a Kabul i ha anunciat que ha sol·licitat ja a les Forces Armades plans per a possibles atacs contra el grup.

 

En una roda de premsa des de la Casa Blanca després de l’atemptat terrorista en l’aeroport de la capital de l’Afganistan, que ha deixat almenys tretze militars estatunidencs i desenes d’afganesos morts, Biden ha assegurat que Washington respondrà.

 

“Els perseguirem i els farem pagar”, ha asseverat el president en un missatge en principi dirigit per a Estat Islàmic, al qual els serveis secrets dels Estats Units han apuntat com a autor de l’atac, si bé Biden ha aclarit que no estan “segurs” de l’autoria.

 

L’inquilí de la Casa Blanca ha advertit així que “no perdonarà” l’atac. “Defensaré els nostres interessos i al nostre poble amb tot el que estiga sota el meu comandament”, ha incidit, per a afegir que atorgarà “forces addicionals” en cas que els militars estatunidencs al país asiàtic el necessiten.

 

D’aquesta manera, ha revelat que ha donat ordres als comandants militars per a “desenvolupar plans operatius per a atacar als actius, el lideratge i les instal·lacions” d’Estat Islàmic en el Jorasán, la facció del grup terrorista que actua a l’Afganistan.

 

“Respondrem amb força i precisió en el nostre temps, en un lloc que triem i de la manera que triem”, ha garantit, per a reiterar que els terroristes d’Estat Islàmic “no guanyaran”.

 

Biden ha subratllat així que “els Estats Units no es deixarà intimidar” i continuarà amb la seua missió. “Rescatarem als estatunidencs i traurem als nostres aliats afganesos“, ha dit, afirmant així la seua intenció de completar l’evacuació iniciada fa onze dies després de la presa de poder dels talibà. Els comandants estatunidencs en el terreny han indicat que es pot completar aquesta tasca, segons ha explicat el mandatari.

 

ASSUMEIX LA SEUA “RESPONSABILITAT”

D’altra banda, el president ha assumit la seua responsabilitat en els últims esdeveniments al país asiàtic: “Em responsabilitze fonamentalment de tot el que ha ocorregut últimament. Aquest és el tracte, ja saben, que l’anterior president (Donald Trump) va fer amb els talibans per a traure a totes les forces estatunidenques de l’Afganistan abans de l’1 de maig –data després canviada per Biden–“.

 

El president ha assenyalat, a més, que “mai” ha considerat que s’hagen de “sacrificar vides estatunidenques per a tractar d’establir un govern democràtic a l’Afganistan”, un país, ha lamentat, “que mai en la seua història ha estat unit”. Sobre aquest tema, ha recordat que l’interés de Washington en arribar a l’Afganistan va ser evitar que Al-Qaeda “ressorgirà”, si bé ara els Estats Units té “majors amenaces provinents d’altres països, molt més prop del país”.

Últimes notícies

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.

La Generalitat rep dos noves ofertes empresarials per a Parc Sagunt II després de tancar el termini del concurs

La Generalitat ha rebut dos noves propostes empresarials per a instal·lar-se en Parc Sagunt II i obri ara la fase de valoració dels projectes per a adjudicar i vendre les parcel·les industrials disponibles.

PP i Vox proposen a Román Ceballos per a presidir el Consell d’À Punt

PP i Vox registren en Les Corts la candidatura de Román Ceballos per a presidir el Consell d'Administració d'À Punt, mentres PSPV i Compromís renuncien a presentar alternatives i critiquen el procés.

125 associacions feministes firmen un escrit de repulsa contra Susana Camarero

Un total de 125 associacions i dones feministes firmen un escrit de repulsa contra Susana Camarero per les seues paraules en Les Corts, que consideren un atac al feminisme i a la igualtat.

Quinze panells informatius alerten del risc d’inundacions a la Ribera

El Consorci de la Ribera i la Fundació Limne han instal·lat 15 panells interpretatius en 13 municipis del projecte Canya a la Canya per a fomentar la cultura de risc i l'autoprotecció enfront d'inundacions.

La Generalitat llança crèdits bonificats de 100 milions per a empreses valencianes per la guerra de l’Iran

La Generalitat activarà una línia de crèdits bonificats de 100 milions i noves ajudes per a empreses, autònoms i sectors vulnerables davant l'impacte de la guerra de l'Iran en l'economia valenciana.

Baldoví exigix l’eixida immediata de Mazón de Les Corts per la seua gestió de la DANA

Joan Baldoví acusa a Carlos Mazón d'intentar eludir responsabilitats per la gestió de la DANA i reclama que deixe el seu escó o passe al grup de no adscrits.

Col·lectius del Parc Alcosa acusen Ajuntament i Generalitat d’assetjament institucional

Organitzacions socials del Parc Alcosa presenten dos queixes davant el Sindic de Greuges contra l'Ajuntament d'Alfafar i la Generalitat per presumpte assetjament institucional i persecucion ideologica.