15.4 C
València
Dilluns, 1 desembre, 2025

Deixen en llibertat provisional sense fiança al yomus que va agredir diverses persones el 9 d’Octubre

El yomus conegut com a 'l'Alfarrasí' acusat d'haver agredit el 9 d'Octubre diverses persones en la manifestació a la ciutat de València ha sigut posat en llibertat provisional sense fiança pel jutge, segons fonts del TSJ de la Comunitat. L'agressor deurà comparéixer mensualment en el jutjat. El membre de la penya ultra Yomus del Valencia CF, Vicent Estruch, és un dels 17 investigats d'ultradreta que fan perpetrar les agressions feixistes del 9 d'Octubre a la manifestació celebrada tots els anys a favor de la llengua i la cultura valencianes organitzada per la Comissió Nou d'Octubre.

 

  

El yomus s'ha acollit este matí al seu dret de no declarar després d'acudir este matí al Jutjat d'Instrucció número 15 de València, encarregat del cas, on hi ha altres 16 investigats. Segons ha informat 'Levante-EMV' ha argumentat que el seu lletrat va tindre accés a la causa fa un dia i que no ha tingut temps per a vore les proves que hi ha contra ell per a preparar-li bé la defensa. L'home havia sigut citat en els jutjats el passat dimecres però la seu compareixença va ser ajornada a hui divendres al no haver sigut rebuda per les parts la totalitat de l'expedient judicial. L'agressor va arribar a la Ciutat de la Justícia de València entre espentes quan es dirigia a declarar per dites agressions el dia 9 d'Octubre. Una mesura per la qual el jutge havia rebutjat prèviament a adoptar mesures especials de seguretat per a l'entrada d'Estruch, com ell havia demanat. El yomus demanava un dispositiu especial de seguretat per entendre que la seguretat era insuficient.

Últimes notícies

València activa 510 policies i un ampli dispositiu de trànsit per a la Marató

L'Ajuntament ha dissenyat un operatiu amb 510 agents i ajustos en trànsit i transport per a la Marató de València. Hi haurà talls progressius des del divendres.

El PSPV acusa a Pradas de completar el puzle de mentides del PP i exigix l’acta de Mazón

El PSPV ha acusat a Salomé Pradas de completar el puzle de mentides del PP després de la seua entrevista i ha demanat al PP exigir l'acta a Carlos Mazón perquè declare sense aforament. A més, ha reclamat recuperar el lloc del grup en la Mesa de Les Corts i ha criticat a Juanfran Pérez Llorca per prioritzar actes partidistes.

La Associació Víctimes 29 d’octubre acusa a Salomé Pradas de ‘teatre públic’ i qüestiona la seua credibilitat

La Associació Víctimes de la dana 29 d'octubre 2024 ha titllat de 'teatre públic' les declaracions de Salomé Pradas i ha posat en dubte la seua credibilitat. L'entitat situa algunes al·lusions a Carlos Mazón en el terreny de la defensa judicial del PP.

Compromís acusa a Salomé Pradas de seguir el guió de les mentides del PP en ‘Salvats’

Compromís considera que l'entrevista de Salomé Pradas en 'Salvats' respon a una estratègia judicial per a eludir responsabilitats per la gestió de la DANA i critica l'ús del Es-Alert, l'ajuda de la UME i el paper del Cecopi.

Novembre tanca amb 81 morts en les carreteres, 6 menys que al novembre de 2024

Al novembre s'han registrat 76 sinistres mortals i 81 morts en les carreteres espanyoles, 6 menys que un any abans. La mobilitat ha crescut un 5,49% fins a 36,4 milions de viatges i augmenten les víctimes entre usuaris vulnerables.

El tàndem Iborra-Del Moral dirigirà al Llevant esta setmana: ni interins ni definitius

Pablo Sánchez va confirmar que Álvaro Del Moral i Vicente Iborra prendran les regnes del Llevant en Copa i Lliga esta setmana. La decisió sobre la banqueta definitiva continua oberta.

Desmantellada la primera cèl·lula de The Base a Espanya amb tres detinguts a Castelló

La Policia Nacional ha detingut a Castelló a tres integrants de la primera cèl·lula de The Base detectada a Espanya. Un ha ingressat a la presó i s'han confiscat armes, material tàctic i propaganda.

Zulima Pérez no ha contestat a la petició de Mus de reunir-se per la interinitat del Consell

La comissionada per a la reconstrucció després de la dana ha rebut dos cartes de Vicente Martínez Mus per a reunir-se, però no ha respost en persistir la interinitat del Consell. Ha qüestionat la gestió de l'Executiu autonòmic i ha demanat esperar a la investidura del nou president.