Deixen en llibertat provisional sense fiança al yomus que va agredir diverses persones el 9 d’Octubre

El yomus conegut com a 'l'Alfarrasí' acusat d'haver agredit el 9 d'Octubre diverses persones en la manifestació a la ciutat de València ha sigut posat en llibertat provisional sense fiança pel jutge, segons fonts del TSJ de la Comunitat. L'agressor deurà comparéixer mensualment en el jutjat. El membre de la penya ultra Yomus del Valencia CF, Vicent Estruch, és un dels 17 investigats d'ultradreta que fan perpetrar les agressions feixistes del 9 d'Octubre a la manifestació celebrada tots els anys a favor de la llengua i la cultura valencianes organitzada per la Comissió Nou d'Octubre.

 

  

El yomus s'ha acollit este matí al seu dret de no declarar després d'acudir este matí al Jutjat d'Instrucció número 15 de València, encarregat del cas, on hi ha altres 16 investigats. Segons ha informat 'Levante-EMV' ha argumentat que el seu lletrat va tindre accés a la causa fa un dia i que no ha tingut temps per a vore les proves que hi ha contra ell per a preparar-li bé la defensa. L'home havia sigut citat en els jutjats el passat dimecres però la seu compareixença va ser ajornada a hui divendres al no haver sigut rebuda per les parts la totalitat de l'expedient judicial. L'agressor va arribar a la Ciutat de la Justícia de València entre espentes quan es dirigia a declarar per dites agressions el dia 9 d'Octubre. Una mesura per la qual el jutge havia rebutjat prèviament a adoptar mesures especials de seguretat per a l'entrada d'Estruch, com ell havia demanat. El yomus demanava un dispositiu especial de seguretat per entendre que la seguretat era insuficient.

Últimes notícies

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.

Scariolo reivindica al Reial Madrid abans de la Final Four malgrat les baixes de Tavares i Len

Sergio Scariolo afronta la Final Four de l'Eurolliga a Atenes amb il·lusió i recalca que el Reial Madrid sempre competix, malgrat les importants baixes de Walter Tavares i Alex Len en el joc interior.

La ZAS de Russafa entra en vigor mentres València analitza el recurs de les discoteques

La Zona Acústicament Saturada de Russafa s'aplicarà des de demà amb límits a l'hostaleria, mentres l'Ajuntament estudia el recurs de les discoteques del carrer Tomasos.

Educació i sindicats encaren una tercera reunió clau en el sèptim dia de vaga docent

Educació i sindicats inicien la seua tercera reunió per a intentar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat públic no universitari en la Comunitat Valenciana, que complix set dies.