Anuncios

Dos detinguts per un delicte contra els drets dels treballadors a Gandia

Agents de la Policia Nacional han detingut a Gandia a dos homes de 49 i 51 anys, d’origen marroquí com a presumptes autors d’un delicte contra els drets dels treballadors, després d’emprar compatriotes seus, per a labors agrícoles, els quals mancaven de permís de treball i es trobaven en situació irregular a Espanya.

A més, a un d’ells se li imputa també els delictes d’estafa i falsedat documental mentre que l’altre tenia una reclamació judicial en vigor.

Anuncios

Les investigacions es van iniciar a principis de gener, quan els agents van tindre coneixement que un home d’origen marroquí podria estar ocupant persones que mancaven de permís de treball per a labors agrícoles.

En la majoria dels casos, les víctimes es trobarien en situació irregular al nostre país, circumstància que pel que sembla l’home podria haver aprofitat donada la situació de necessitat en la qual es trobaven. I en els casos en els quals les víctimes tenien permís de residència els facilitava pel que sembla, un contracte fals de treball.

Després de les primeres indagacions, els agents van establir un dispositiu de vigilància i van localitzar el vehicle utilitzat per a traslladar als treballadors als camps, iniciant un seguiment d’aquest, observant com recollia en diferents punts a diversos homes amb indumentària pròpia de les labors agrícoles, després de la qual cosa el van interceptar i van identificar als ocupants, comprovant que tots es trobaven en situació irregular, constant-li a més al conductor del mateix una reclamació judicial.

Durant les perquisicions, els investigadors van esbrinar que en alguns casos les víctimes haurien rebut mitjançant una aplicació de missatgeria instantània un contracte de treball amb les seues dades personals i amb una signatura que no corresponia amb la seua. A més, els agents van tindre coneixement que diverses de les víctimes podrien haver estat diverses jornades de treball sense rebre el salari acordat.

Les indagacions dels agents han permés la identificació fins a la data d’almenys cinc víctimes. Els agents van comprovar com els investigats s’aprofitaven de la vulnerabilitat de les víctimes, especialment en el cas dels ciutadans en situació irregular a Espanya.

Una vegada finalitzades les investigacions necessàries, els agents van detindre a dos homes com a presumptes autors d’un delicte contra els drets dels treballadors. A més, a un d’ells se li imputa també els delictes d’estafa i falsedat documental.

Els arrestats, amb antecedents policials, han passat a disposició judicial.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Llevant encadena quatre triomfs en el Ciutat i frega la seua millor ratxa en Primera

El Llevant suma quatre victòries consecutives en el Ciutat de València i se situa a un sol triomf d'igualar la seua millor ratxa històrica com a local en Primera Divisió.

El València Basket es juga el passe a la final en Fontajau amb només un punt de renda

El València Basket defén en Fontajau el mínim avantatge reeixit en el Roig Arena per a aconseguir la final de la Lliga Femenina Endesa i assegurar bitllet europeu.

La Comunitat Valenciana aconseguix el major augment històric de professorat amb 8.082 docents més en dos anys

La Comunitat Valenciana suma 8.082 nous docents en dos anys, el major increment de plantilla de la seua història educativa, amb una inversió global de 687 milions d'euros i reforç en inclusió i cobertura de baixes.

Compromís reclama una nova comissió sobre la DANA després de donar per fracassada l’actual

Compromís demana en Les Corts una nova comissió d'investigació sobre la DANA del 29 d'octubre de 2024 en considerar que l'actual es tanca en fals i no ha aclarit responsabilitats.

CGT Ensenyament crida el professorat a donar suport a la vaga indefinida des del dilluns 11

CGT Ensenyament insta a tot el professorat de la Comunitat Valenciana a sumar-se a la vaga indefinida que arranca el dilluns 11, en defensa d'una educació pública i de qualitat.

Desenrotllen un sistema intel·ligent que detecta fugues d’aigua i danys en canonades en temps real

Un equip amb participació de la Universitat Politècnica de València desenrotlla un sistema que combina fibra òptica distribuïda, intel·ligència artificial i computació en la vora per a vigilar xarxes d'aigua en temps real.

La comissió de la dana de Les Corts afronta la seua recta final després d’un any de treball i 32 compareixents

La comissió d'investigació sobre la dana del 29 d'octubre en Les Corts Valencianes conclourà este mes després d'onze sessions, amb només un terç de les compareixences previstes i un fort xoc polític sobre si es tracta d'un tancament per termini o d'una carpetada.

Jovenes amb malaltia renal: la diàlisi que marca la seua vida personal i laboral

Raúl i Nacho conviuen amb una malaltia renal des dels 20 anys i organitzen estudis, treball i oci al voltant de la diàlisi, mentres esperen un nou trasplantament.
Anuncios