Dos detinguts per un delicte contra els drets dels treballadors a Gandia

Agents de la Policia Nacional han detingut a Gandia a dos homes de 49 i 51 anys, d’origen marroquí com a presumptes autors d’un delicte contra els drets dels treballadors, després d’emprar compatriotes seus, per a labors agrícoles, els quals mancaven de permís de treball i es trobaven en situació irregular a Espanya.

A més, a un d’ells se li imputa també els delictes d’estafa i falsedat documental mentre que l’altre tenia una reclamació judicial en vigor.

Les investigacions es van iniciar a principis de gener, quan els agents van tindre coneixement que un home d’origen marroquí podria estar ocupant persones que mancaven de permís de treball per a labors agrícoles.

En la majoria dels casos, les víctimes es trobarien en situació irregular al nostre país, circumstància que pel que sembla l’home podria haver aprofitat donada la situació de necessitat en la qual es trobaven. I en els casos en els quals les víctimes tenien permís de residència els facilitava pel que sembla, un contracte fals de treball.

Després de les primeres indagacions, els agents van establir un dispositiu de vigilància i van localitzar el vehicle utilitzat per a traslladar als treballadors als camps, iniciant un seguiment d’aquest, observant com recollia en diferents punts a diversos homes amb indumentària pròpia de les labors agrícoles, després de la qual cosa el van interceptar i van identificar als ocupants, comprovant que tots es trobaven en situació irregular, constant-li a més al conductor del mateix una reclamació judicial.

Durant les perquisicions, els investigadors van esbrinar que en alguns casos les víctimes haurien rebut mitjançant una aplicació de missatgeria instantània un contracte de treball amb les seues dades personals i amb una signatura que no corresponia amb la seua. A més, els agents van tindre coneixement que diverses de les víctimes podrien haver estat diverses jornades de treball sense rebre el salari acordat.

Les indagacions dels agents han permés la identificació fins a la data d’almenys cinc víctimes. Els agents van comprovar com els investigats s’aprofitaven de la vulnerabilitat de les víctimes, especialment en el cas dels ciutadans en situació irregular a Espanya.

Una vegada finalitzades les investigacions necessàries, els agents van detindre a dos homes com a presumptes autors d’un delicte contra els drets dels treballadors. A més, a un d’ells se li imputa també els delictes d’estafa i falsedat documental.

Els arrestats, amb antecedents policials, han passat a disposició judicial.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Bernabé acusa a Abascal i Feijóo de recolzar teories ultres sobre immigració

Pilar Bernabé critica que la prioritat nacional de PP i Vox trenca el consens construït a Espanya i els acusa de recolzar teories ultres sobre immigració que ja no donen suport a altres líders europeus.

Catalá llança en el Congrés una ofensiva política per a reactivar el soterrament de Serradora

L'alcaldessa de València impulsa sis iniciatives en el Congrés per a pressionar al Ministeri de Transports i reclamar la reactivació del soterrament de les vies de Serradora, paralitzat des de 2021 malgrat tindre el seu estudi informatiu executat al 76%.

Lafuente alerta que la polarització política bloqueja l’avanç de la societat

El president de la CEV, Vicente Lafuente, advertix que la polarització política frena acords clau per a l'economia i reclama diàleg, cessions i grans pactes d'Estat.

Detinguts dos hòmens per robatoris amb força en comerços del centre històric de Gandia

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens de 45 i 33 anys per dos robatoris amb força en una perfumeria i una peluqueria del centre historico de Gandia, on van sostraure diners en efectiu i material professional.

El TSJCV manté la seua decisió de no investigar a Carlos Mazón per la dana de 2024

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana rebutja per unanimitat els recursos de súplica i confirma que no investigarà al expresident Carlos Mazón per la seua actuació durant la dana de 2024.

El TSJCV manté l’arxiu i no investigarà a Mazón per la seua actuació en la dana de 2024

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana desestima per unanimitat els recursos de les acusacions i confirma que no obrirà investigació penal contra Carlos Mazón per la gestió de l'avís És-Alert durant la dana de 2024.

Castella-la Manxa redobla la seua ofensiva política per a posar fi al transvasament Tajo-Segura

El delegat del Govern i el president de les Corts de Castella-la Manxa reclamen la fi del transvasament Tajo-Segura, demanen acords i critiquen que es vulga perpetuar l'actual model enfront d'alternatives com la dessalació.

Garamendi defén l’energia nuclear i qüestiona el seu tancament en plena crisi energètica

Antonio Garamendi defén mantindre l'energia nuclear a Espanya en considerar incoherent tancar centrals en un context de crisi energètica, alta dependència del gas i dubtes sobre l'apagada elèctrica de fa un any.