Dos detinguts per un delicte contra els drets dels treballadors a Gandia

Agents de la Policia Nacional han detingut a Gandia a dos homes de 49 i 51 anys, d’origen marroquí com a presumptes autors d’un delicte contra els drets dels treballadors, després d’emprar compatriotes seus, per a labors agrícoles, els quals mancaven de permís de treball i es trobaven en situació irregular a Espanya.

A més, a un d’ells se li imputa també els delictes d’estafa i falsedat documental mentre que l’altre tenia una reclamació judicial en vigor.

Les investigacions es van iniciar a principis de gener, quan els agents van tindre coneixement que un home d’origen marroquí podria estar ocupant persones que mancaven de permís de treball per a labors agrícoles.

En la majoria dels casos, les víctimes es trobarien en situació irregular al nostre país, circumstància que pel que sembla l’home podria haver aprofitat donada la situació de necessitat en la qual es trobaven. I en els casos en els quals les víctimes tenien permís de residència els facilitava pel que sembla, un contracte fals de treball.

Després de les primeres indagacions, els agents van establir un dispositiu de vigilància i van localitzar el vehicle utilitzat per a traslladar als treballadors als camps, iniciant un seguiment d’aquest, observant com recollia en diferents punts a diversos homes amb indumentària pròpia de les labors agrícoles, després de la qual cosa el van interceptar i van identificar als ocupants, comprovant que tots es trobaven en situació irregular, constant-li a més al conductor del mateix una reclamació judicial.

Durant les perquisicions, els investigadors van esbrinar que en alguns casos les víctimes haurien rebut mitjançant una aplicació de missatgeria instantània un contracte de treball amb les seues dades personals i amb una signatura que no corresponia amb la seua. A més, els agents van tindre coneixement que diverses de les víctimes podrien haver estat diverses jornades de treball sense rebre el salari acordat.

Les indagacions dels agents han permés la identificació fins a la data d’almenys cinc víctimes. Els agents van comprovar com els investigats s’aprofitaven de la vulnerabilitat de les víctimes, especialment en el cas dels ciutadans en situació irregular a Espanya.

Una vegada finalitzades les investigacions necessàries, els agents van detindre a dos homes com a presumptes autors d’un delicte contra els drets dels treballadors. A més, a un d’ells se li imputa també els delictes d’estafa i falsedat documental.

Els arrestats, amb antecedents policials, han passat a disposició judicial.

Últimes notícies

Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva

El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.