Dos detinguts per un delicte contra els drets dels treballadors a Gandia

Agents de la Policia Nacional han detingut a Gandia a dos homes de 49 i 51 anys, d’origen marroquí com a presumptes autors d’un delicte contra els drets dels treballadors, després d’emprar compatriotes seus, per a labors agrícoles, els quals mancaven de permís de treball i es trobaven en situació irregular a Espanya.

A més, a un d’ells se li imputa també els delictes d’estafa i falsedat documental mentre que l’altre tenia una reclamació judicial en vigor.

Les investigacions es van iniciar a principis de gener, quan els agents van tindre coneixement que un home d’origen marroquí podria estar ocupant persones que mancaven de permís de treball per a labors agrícoles.

En la majoria dels casos, les víctimes es trobarien en situació irregular al nostre país, circumstància que pel que sembla l’home podria haver aprofitat donada la situació de necessitat en la qual es trobaven. I en els casos en els quals les víctimes tenien permís de residència els facilitava pel que sembla, un contracte fals de treball.

Després de les primeres indagacions, els agents van establir un dispositiu de vigilància i van localitzar el vehicle utilitzat per a traslladar als treballadors als camps, iniciant un seguiment d’aquest, observant com recollia en diferents punts a diversos homes amb indumentària pròpia de les labors agrícoles, després de la qual cosa el van interceptar i van identificar als ocupants, comprovant que tots es trobaven en situació irregular, constant-li a més al conductor del mateix una reclamació judicial.

Durant les perquisicions, els investigadors van esbrinar que en alguns casos les víctimes haurien rebut mitjançant una aplicació de missatgeria instantània un contracte de treball amb les seues dades personals i amb una signatura que no corresponia amb la seua. A més, els agents van tindre coneixement que diverses de les víctimes podrien haver estat diverses jornades de treball sense rebre el salari acordat.

Les indagacions dels agents han permés la identificació fins a la data d’almenys cinc víctimes. Els agents van comprovar com els investigats s’aprofitaven de la vulnerabilitat de les víctimes, especialment en el cas dels ciutadans en situació irregular a Espanya.

Una vegada finalitzades les investigacions necessàries, els agents van detindre a dos homes com a presumptes autors d’un delicte contra els drets dels treballadors. A més, a un d’ells se li imputa també els delictes d’estafa i falsedat documental.

Els arrestats, amb antecedents policials, han passat a disposició judicial.

Últimes notícies

Els partits es mouen per pactar els pressupostos buscant el millor per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca confia que tots els partits de Les Corts buscaran el millor per a la Comunitat Valenciana en la negociació dels pressupostos, defensa la seguretat al metro 20 anys després de l’accident i carrega contra la candidatura de Diana Morant.

Carbonell garanteix plantilles molt competitives en el Valencia Basket malgrat les eixides clau

El director general del Valencia Basket, Enric Carbonell, assegura que el club mantindrà el seu model actual i disposarà d’un pressupost major per a configurar plantilles molt competitives tant en el primer equip masculí com en el femení, malgrat les eixides de jugadors importants i del tècnic Pedro Martínez.

Pérez Llorca critica la rapidesa de la regularització extraordinària d’immigrants

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha criticat des de Benidorm la rapidesa de la regularització extraordinària d’immigrants, qüestionada pel Tribunal Suprem, i ha remarcat el seu respecte a la decisió final de la Justícia.

El Valencia Basket dona per perdut Pedro Martínez, que apunta al Reial Madrid

El Valencia Basket ha assumit que Pedro Martínez eixirà del club després de comunicar-los que vol marxar i que té un acord amb el Reial Madrid, tot i haver renovat fins a 2028 fa només uns mesos.

Consum compra més de 8.720 tones de fruita d’os per a la campanya d’estiu

La cooperativa incrementa un 11% les compres respecte a 2025 i preveu superar els 1,13 milions de quilos procedents de la Comunitat Valenciana

El PSPV denuncia Carlos Mazón al Suprem per fals testimoni sobre la DANA

El PSPV-PSOE ha presentat una querella al Tribunal Suprem contra l'expresident de la Generalitat Carlos Mazón per fals testimoni en la comissió d'investigació de la DANA al Congrés, basant-se en contradiccions amb la investigació judicial de Catarroja i missatges de WhatsApp del Govern valencià.

Els dies més calorosos impulsen l’activitat física moderada entre els adolescents

Un estudi amb participació de la Universitat de València revela que els dies més calorosos augmenten l’activitat física moderada entre adolescents, mentre que la pràctica d’exercici vigorós disminuïx.

Els dies més calorosos impulsen l’activitat física moderada entre els adolescents

Un estudi liderat per la Universitat de València constata que els dies més calorosos augmenta l’activitat física moderada en adolescents, mentre que les activitats més intenses disminuïxen.