Demanen que als pares que maltracten als seus animals se’ls denegue la custòdia dels fills

Violència sobre la infància i maltracte animal. Experts en protecció de menors demanen que els pares que maltracten als seus animals no tinguen la custòdia dels fills.

El Codi Civil espanyol estableix que quan una parella se separa, també cal protegir l’interés del menor i preveuen que és possible privar de la custòdia compartida al pare o mare que es trobe en un procediment penal per atemptar contra la vida, la integritat física o moral, la llibertat

Maltracte animal i violència psicològica

Ara, aquest escrit de CoPPA ha sol·licitat que l’article 92.7 del Codi Civil s’amplie i es denegue en els casos de supòsit maltracte animal. Psicòlegs assenyalen que els menors presencien”maltracte animal. Psicòlegs senyalen que els menors presèncienmaltracte animal pot suposar una forma de violència psicològica sobre la infància, que sofrirà angoixa, dolor, por, amb un impacte negatiu en el menor, segons ‘coppaprevencion’, i l’aparició de problemes com a baix rendiment escolar o bullying.

Què presenta l’escrit?

En l’escrit presentat indiquen que “estudis constaten també la coexistència del maltractament animal amb el maltractament infantil, sent el primer un senyal d’alarma del segon, i atribueixen una perillositat destacada a aquells perfils d’agressor que protagonitzen actes de maltractament animal en l’àmbit domèstic“.

Manifesten que aquesta esmena ha d’incloure’s amb motiu de la reforma del Codi Civil, en relació amb els animals i les implicacions de la convivència amb ells.

Des de la Coordinadora de Professionals per la Prevenció d’Abusos (CoPPA) han enviat un escrit als grups parlamentaris signat per nombrosos professionals de la salut mental, l’educació i el dret.

A més el jutge pot determinar a qui va la custòdia de l’animal

Este és un canvi legal que propiciarà que en els processos de divorci un jutge puga determinar la custòdia compartida del gos o el gat de la família entre les dos persones de l’exparella. Es tracta d’un problema cada vegada més freqüent avui dia en les separacions. Així mateix, els animals no seran considerats com a béns immobles en els processos d’embargament o desnonament, així que no podran ser retinguts ni separats dels seus amos.

Canvi legal

Per a aconseguir este canvi legal respecte a la consideració dels animals com a éssers sintients, la Comissió de Justícia, amb competència legislativa plena, ha aprovat la modificació del Codi Civil, la Llei Hipotecària i la Llei d’Enjudiciament Criminal. Han estat 22 vots a favor i 14 en contra, els de PP i Vox.

PNB

En la seua tramitació s’ha aprovat una esmena del PNB que al·ludeix al maltractament de la mascota com una causa perquè els jutges neguen la custòdia compartida dels fills en una separació. “No procedirà la guarda conjunta” dels fills en un divorci quan s’aprecie “l’existència de maltractaments a animals, o l’amenaça de causar-los, com a mitjà per a controlar o victimitzar a qualsevol d’estes persones”, siguen els fills o l’altre membre de la parella. Això implica traslladar-ho a la llei com un cas de possible violència vicària, per la qual es fa mal a l’animal com a mètode de coacció o intimidació a una persona.

Sistema coercitiu

Nombrosos estudis demostren que el maltractament a animals, i l’amenaça de maltractar-los, especialment els de companyia, formen part d’un sistema coercitiu, i que este tipus d’agressió és utilitzada per agressors com a tàctica per a intimidar, controlar i fer sofrir a menors i persones en situació de vulnerabilitat, especialment en el context familiar“, justifica el PNB.

I continua en la seua explicació: “El maltractament animal i l’amenaça de maltractar a animals és també una eina per a assegurar el silenci de les víctimes humanes sobre altres abusos que sofreixen o que han presenciat, o fins i tot per a dificultar que les víctimes fugen“.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.

La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.