Demanen que als pares que maltracten als seus animals se’ls denegue la custòdia dels fills

Violència sobre la infància i maltracte animal. Experts en protecció de menors demanen que els pares que maltracten als seus animals no tinguen la custòdia dels fills.

El Codi Civil espanyol estableix que quan una parella se separa, també cal protegir l’interés del menor i preveuen que és possible privar de la custòdia compartida al pare o mare que es trobe en un procediment penal per atemptar contra la vida, la integritat física o moral, la llibertat

Maltracte animal i violència psicològica

Ara, aquest escrit de CoPPA ha sol·licitat que l’article 92.7 del Codi Civil s’amplie i es denegue en els casos de supòsit maltracte animal. Psicòlegs assenyalen que els menors presencien»maltracte animal. Psicòlegs senyalen que els menors presèncienmaltracte animal pot suposar una forma de violència psicològica sobre la infància, que sofrirà angoixa, dolor, por, amb un impacte negatiu en el menor, segons ‘coppaprevencion’, i l’aparició de problemes com a baix rendiment escolar o bullying.

Què presenta l’escrit?

En l’escrit presentat indiquen que «estudis constaten també la coexistència del maltractament animal amb el maltractament infantil, sent el primer un senyal d’alarma del segon, i atribueixen una perillositat destacada a aquells perfils d’agressor que protagonitzen actes de maltractament animal en l’àmbit domèstic«.

Manifesten que aquesta esmena ha d’incloure’s amb motiu de la reforma del Codi Civil, en relació amb els animals i les implicacions de la convivència amb ells.

Des de la Coordinadora de Professionals per la Prevenció d’Abusos (CoPPA) han enviat un escrit als grups parlamentaris signat per nombrosos professionals de la salut mental, l’educació i el dret.

A més el jutge pot determinar a qui va la custòdia de l’animal

Este és un canvi legal que propiciarà que en els processos de divorci un jutge puga determinar la custòdia compartida del gos o el gat de la família entre les dos persones de l’exparella. Es tracta d’un problema cada vegada més freqüent avui dia en les separacions. Així mateix, els animals no seran considerats com a béns immobles en els processos d’embargament o desnonament, així que no podran ser retinguts ni separats dels seus amos.

Canvi legal

Per a aconseguir este canvi legal respecte a la consideració dels animals com a éssers sintients, la Comissió de Justícia, amb competència legislativa plena, ha aprovat la modificació del Codi Civil, la Llei Hipotecària i la Llei d’Enjudiciament Criminal. Han estat 22 vots a favor i 14 en contra, els de PP i Vox.

PNB

En la seua tramitació s’ha aprovat una esmena del PNB que al·ludeix al maltractament de la mascota com una causa perquè els jutges neguen la custòdia compartida dels fills en una separació. «No procedirà la guarda conjunta» dels fills en un divorci quan s’aprecie «l’existència de maltractaments a animals, o l’amenaça de causar-los, com a mitjà per a controlar o victimitzar a qualsevol d’estes persones», siguen els fills o l’altre membre de la parella. Això implica traslladar-ho a la llei com un cas de possible violència vicària, per la qual es fa mal a l’animal com a mètode de coacció o intimidació a una persona.

Sistema coercitiu

«Nombrosos estudis demostren que el maltractament a animals, i l’amenaça de maltractar-los, especialment els de companyia, formen part d’un sistema coercitiu, i que este tipus d’agressió és utilitzada per agressors com a tàctica per a intimidar, controlar i fer sofrir a menors i persones en situació de vulnerabilitat, especialment en el context familiar«, justifica el PNB.

I continua en la seua explicació: «El maltractament animal i l’amenaça de maltractar a animals és també una eina per a assegurar el silenci de les víctimes humanes sobre altres abusos que sofreixen o que han presenciat, o fins i tot per a dificultar que les víctimes fugen«.

Últimes notícies

Confinament a Serra d’en Galceran i masies desallotjades per quatre incendis a l’interior de Castelló

Quatre incendis forestals actius a l’interior de Castelló han obligat a confinar Serra d'en Galceran i a desallotjar diverses masies disseminades. La Generalitat ha activat el nivell 2 del Pla Especial Front al Risc d’Incendis Forestals i ha mobilitzat la UME.

Fortes tempestes i pedra en l’interior de Castelló amb 26 l/m² a Castellfort en mitja hora

Castellfort ha registrat 26 litres per metre quadrat en mitja hora i Aemet manté l’avís taronja per tempestes fortes amb granís en l’interior nord de Castelló.

Preso sense fiança el propietari del bar acusat de matar un jove a València

Un jutjat d’instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per al propietari del bar ‘La Esquina Tropical’, detingut per la mort d’un jove de 20 anys aquest dimecres. L’home, de 62 anys i nacionalitat colombiana, està investigat per homicidi i un delicte contra la salut pública.

Foios ompli els carrers per homenatjar Ferran Torres, campió del món

Prop de 7.000 veïns de Foios han omplit l’aparcament del camp de futbol municipal per retre un emotiu homenatge a Ferran Torres, golejador en la final del Mundial. L’Ajuntament ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

Pego arriba als 40 graus i encapçala les temperatures de la Comunitat

Pego ha registrat hui 40 graus i s’ha situat com el municipi més calorós de la Comunitat Valenciana, mentre que Ontinyent, Xàtiva, Oliva i Bicorp s’han quedat prop d’esta marca. La mínima del dia s’ha donat a Vilafranca del Cid, amb 14,6 graus.

Intercepten deu migrants en arribar en patera a una cala de Benidorm

La Policia Nacional ha detingut deu hòmens d’origen algerià, un possible menor, després d’arribar en patera a la cala del Tío Ximo, a Benidorm.

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.
FILMOTECA D'ESTIU