Els tres supermercats als quals FACUA ha denunciat per frau en els tortells de reis

El tortell de reis no falta en quasi cap llar en aquestes dates. Hi ha qui ho compra en pastisseries o obradors, però molts altres opten per adquirir-ho en supermercats.

Si fa uns dies el Ministeri de Consum ja va llançar un advertiment sobre els farcits de nata, alertant que és “una pràctica molt comuna” que la nata del farciment se substituïsca “per un mix de greixos vegetals”,  FACUA-Consumidors en Acció ha fet un pas més.

 

Falsa nata en el tortell de Reis. Facua denúncia que diversos supermercats i fabricants presenten els seus tortells fraudulentament com a farcits de nata «quan en realitat contenen altres substàncies», la qual cosa consideren com a «pràctiques que incorren en publicitat enganyosa i la vulneració de la normativa europea en matèria d'etiquetatge».

 

[tweet]1478318586548609027[/tweet]

Aquesta organització no governamental alerta que supermercats com AldiLidl o Dia «corren al reclam enganyós de col·locar cartells en els seus establiments per a presentar com a farciments «nata» l'etiquetatge dels quals indica el contrari».

“Implica una publicitat enganyosa si no estan farcits de nata o de nata amb greixos vegetals”, ha agregat. Com ha recalcat, és un “truc” en el qual es respecta l'etiquetatge i denominació del tortell, però es recorre al reclam enganyós de col·locar cartells en els establiments per a presentar com a farcits de nata tortells l'etiquetatge dels quals indica que no ho és.

Així mateix, FACUA ha denunciat a dos fabricants de tortells, Aserceli (amb seu en Humanes, Madrid), i Zampabollos (Almonte, Huelva). Segons l'organització, el tortell d'Aserceli, comercialitzat en cadenes com Carrefour, El Corte Inglés i Hipercor, indica en la seua caixa en grans caràcters que està farcit de nata, però l'etiquetatge revela que en realitat és de nata mesclada amb un preparat de greixos de palma i palmist.

Per tant, això hauria d'anar indicat quantitativament en la llista d'ingredients assenyalant el percentatge de nata real que porta per a no conduir a error al consumidor sobre les característiques del producte que comprarà. Aesan afirma que «podran utilitzar la denominació Tortell de Reis de/amb nata únicament aquells en els quals tot el farciment siga nata».

Per part seua, Zampabollos comercialitza a través de la cadena andalusa MAS un tortell ultracongelat farcit de nata, però de nou la llista d'ingredients posa de manifest que és una mescla de nata i greix de palmist, apunta FACUA.

 

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana s’oferix per a ajudar Colòmbia després del terratrémol

La Generalitat ha expressat les seues condolences per les víctimes del terratrémol de Colòmbia i s’ha posat a disposició per a col·laborar en la resposta humanitària, especialment a través de les ONG valencianes que treballen en el país.

Pinedo atura per l’eclipse les seues històriques Corregudes de Joies

La pedania de Pinedo està celebrant les seues Corregudes de Joies, una tradició de més de 180 anys que s’interromprà demà per l’eclipse i es reprendrà dijous a la platja.

Víctor Chust augura un Elche molt compacte i amb fam de LALIGA

El central valencià de l’Elche, Víctor Chust, assegura que es veurà un equip molt compacte i compromés i destaca el rècord de 27.000 abonats per a la nova temporada de LALIGA.

Més de la mitat dels jóvens de València no s’han pogut emancipar per culpa de la vivenda

Una enquesta municipal revela que el 55 % dels jóvens de València no s’han emancipat i que la vivenda és el seu principal problema, per davant de l’ocupació. Malgrat això, un 71 % es mostra satisfet amb la faena i amb el temps lliure.

El Valencia CF aprofita l’ajornament de Lliga amb un amistós contra el Teruel a Paterna

El Valencia CF jugarà este dimecres un amistós contra el CD Teruel a l’Estadi Antonio Puchades de Paterna per no perdre ritme després de l’ajornament del debut en Lliga davant el Betis, i Corberán repartirà minuts entre tota la plantilla i jugadors del Mestalla.

Compromís exigix l’enderroc de l’hotel Sidi Saler i la renaturalització de la Devesa

Compromís ha reclamat al Govern central que declare caducada la concessió de l’hotel Sidi Saler, en parc natural de l’Albufera, i inicie el seu enderroc per recuperar el cordó dunar de la Devesa.

La Comunitat activa 15.000 efectius i tanca parcs naturals pel gran eclipsi solar

La Comunitat Valenciana ha activat un macrodispositiu amb més de 15.000 efectius, 29 mitjans aeris i 40 drons per a garantir la seguretat durant l’eclipsi solar d’este dimecres, amb parcs naturals tancats i operatius especials en platges i zones d’alta afluència.

L’augment de carrapates al camp encén l’alarma sanitària entre els llauradors

AVA-ASAJA ha alertat d’un fort increment de carrapates en zones rurals valencianes i reclama mesures sobre camps abandonats i fauna salvatge per a reduir el risc per a persones i animals.