Els tres supermercats als quals FACUA ha denunciat per frau en els tortells de reis

El tortell de reis no falta en quasi cap llar en aquestes dates. Hi ha qui ho compra en pastisseries o obradors, però molts altres opten per adquirir-ho en supermercats.

Si fa uns dies el Ministeri de Consum ja va llançar un advertiment sobre els farcits de nata, alertant que és “una pràctica molt comuna” que la nata del farciment se substituïsca “per un mix de greixos vegetals”,  FACUA-Consumidors en Acció ha fet un pas més.

 

Falsa nata en el tortell de Reis. Facua denúncia que diversos supermercats i fabricants presenten els seus tortells fraudulentament com a farcits de nata «quan en realitat contenen altres substàncies», la qual cosa consideren com a «pràctiques que incorren en publicitat enganyosa i la vulneració de la normativa europea en matèria d'etiquetatge».

 

[tweet]1478318586548609027[/tweet]

Aquesta organització no governamental alerta que supermercats com AldiLidl o Dia «corren al reclam enganyós de col·locar cartells en els seus establiments per a presentar com a farciments «nata» l'etiquetatge dels quals indica el contrari».

“Implica una publicitat enganyosa si no estan farcits de nata o de nata amb greixos vegetals”, ha agregat. Com ha recalcat, és un “truc” en el qual es respecta l'etiquetatge i denominació del tortell, però es recorre al reclam enganyós de col·locar cartells en els establiments per a presentar com a farcits de nata tortells l'etiquetatge dels quals indica que no ho és.

Així mateix, FACUA ha denunciat a dos fabricants de tortells, Aserceli (amb seu en Humanes, Madrid), i Zampabollos (Almonte, Huelva). Segons l'organització, el tortell d'Aserceli, comercialitzat en cadenes com Carrefour, El Corte Inglés i Hipercor, indica en la seua caixa en grans caràcters que està farcit de nata, però l'etiquetatge revela que en realitat és de nata mesclada amb un preparat de greixos de palma i palmist.

Per tant, això hauria d'anar indicat quantitativament en la llista d'ingredients assenyalant el percentatge de nata real que porta per a no conduir a error al consumidor sobre les característiques del producte que comprarà. Aesan afirma que «podran utilitzar la denominació Tortell de Reis de/amb nata únicament aquells en els quals tot el farciment siga nata».

Per part seua, Zampabollos comercialitza a través de la cadena andalusa MAS un tortell ultracongelat farcit de nata, però de nou la llista d'ingredients posa de manifest que és una mescla de nata i greix de palmist, apunta FACUA.

 

Últimes notícies

Setmana amb oratge estable i pujada de temperatures màximes a la Comunitat

L’inici de setmana arriba a la Comunitat Valenciana amb cels rasos o poc nuvolosos, temperatures màximes a l’alça i vent fluix variable que girarà a l’est i sud a partir del migdia.

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.