14.5 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Els tres supermercats als quals FACUA ha denunciat per frau en els tortells de reis

El tortell de reis no falta en quasi cap llar en aquestes dates. Hi ha qui ho compra en pastisseries o obradors, però molts altres opten per adquirir-ho en supermercats.

Si fa uns dies el Ministeri de Consum ja va llançar un advertiment sobre els farcits de nata, alertant que és “una pràctica molt comuna” que la nata del farciment se substituïsca “per un mix de greixos vegetals”,  FACUA-Consumidors en Acció ha fet un pas més.

 

Falsa nata en el tortell de Reis. Facua denúncia que diversos supermercats i fabricants presenten els seus tortells fraudulentament com a farcits de nata «quan en realitat contenen altres substàncies», la qual cosa consideren com a «pràctiques que incorren en publicitat enganyosa i la vulneració de la normativa europea en matèria d'etiquetatge».

 

[tweet]1478318586548609027[/tweet]

Aquesta organització no governamental alerta que supermercats com AldiLidl o Dia «corren al reclam enganyós de col·locar cartells en els seus establiments per a presentar com a farciments «nata» l'etiquetatge dels quals indica el contrari».

“Implica una publicitat enganyosa si no estan farcits de nata o de nata amb greixos vegetals”, ha agregat. Com ha recalcat, és un “truc” en el qual es respecta l'etiquetatge i denominació del tortell, però es recorre al reclam enganyós de col·locar cartells en els establiments per a presentar com a farcits de nata tortells l'etiquetatge dels quals indica que no ho és.

Així mateix, FACUA ha denunciat a dos fabricants de tortells, Aserceli (amb seu en Humanes, Madrid), i Zampabollos (Almonte, Huelva). Segons l'organització, el tortell d'Aserceli, comercialitzat en cadenes com Carrefour, El Corte Inglés i Hipercor, indica en la seua caixa en grans caràcters que està farcit de nata, però l'etiquetatge revela que en realitat és de nata mesclada amb un preparat de greixos de palma i palmist.

Per tant, això hauria d'anar indicat quantitativament en la llista d'ingredients assenyalant el percentatge de nata real que porta per a no conduir a error al consumidor sobre les característiques del producte que comprarà. Aesan afirma que «podran utilitzar la denominació Tortell de Reis de/amb nata únicament aquells en els quals tot el farciment siga nata».

Per part seua, Zampabollos comercialitza a través de la cadena andalusa MAS un tortell ultracongelat farcit de nata, però de nou la llista d'ingredients posa de manifest que és una mescla de nata i greix de palmist, apunta FACUA.

 

Últimes notícies

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.

Pérez Llorca destaca l’impuls del Consell al progrés d’Ontinyent amb obres i servicis

El president Juanfran Pérez Llorca ha reafirmat el compromís de la Generalitat amb projectes clau a Ontinyent: hospital, Palacio de Justícia, Facultat de Veterinària i desdoblament de la CV-60. També s'impulsen corredors verds després de la dana.

Pérez Llorca demana que la Comissió Mixta de la DANA siga l’inici d’un enteniment

El president ha reclamat que la comissió que coordina la reconstrucció després de la DANA servisca per a superar la confrontació i centrar-se en la seguretat de les zones afectades. Ha admés que arriba molt tard i que potser hi ha assumptes sense solució.

Pérez Llorca demana al Govern explicacions i que rectifique per les indemnitzacions a víctimes de la DANA

El president ha exigit explicacions i una rectificació perquè les víctimes de la DANA no siguen tractades com de segona. A més, ha rebutjat la proposta de finançament autonòmic pel seu impacte fiscal en la Comunitat Valenciana.

El Consell acusa a Sánchez de tracte desigual: 72.000 a víctimes de la DANA a València enfront de 210.000 en Adamuz

Miguel Barrachina ha denunciat que les víctimes de la DANA en la Comunitat Valenciana han rebut 72.000 euros enfront dels 210.000 de l'accident ferroviari de Adamuz. També ha retret retards i ha demanat igualtat de tracte.