19.7 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

Els tres supermercats als quals FACUA ha denunciat per frau en els tortells de reis

El tortell de reis no falta en quasi cap llar en aquestes dates. Hi ha qui ho compra en pastisseries o obradors, però molts altres opten per adquirir-ho en supermercats.

Si fa uns dies el Ministeri de Consum ja va llançar un advertiment sobre els farcits de nata, alertant que és “una pràctica molt comuna” que la nata del farciment se substituïsca “per un mix de greixos vegetals”,  FACUA-Consumidors en Acció ha fet un pas més.

 

Falsa nata en el tortell de Reis. Facua denúncia que diversos supermercats i fabricants presenten els seus tortells fraudulentament com a farcits de nata «quan en realitat contenen altres substàncies», la qual cosa consideren com a «pràctiques que incorren en publicitat enganyosa i la vulneració de la normativa europea en matèria d'etiquetatge».

 

[tweet]1478318586548609027[/tweet]

Aquesta organització no governamental alerta que supermercats com AldiLidl o Dia «corren al reclam enganyós de col·locar cartells en els seus establiments per a presentar com a farciments «nata» l'etiquetatge dels quals indica el contrari».

“Implica una publicitat enganyosa si no estan farcits de nata o de nata amb greixos vegetals”, ha agregat. Com ha recalcat, és un “truc” en el qual es respecta l'etiquetatge i denominació del tortell, però es recorre al reclam enganyós de col·locar cartells en els establiments per a presentar com a farcits de nata tortells l'etiquetatge dels quals indica que no ho és.

Així mateix, FACUA ha denunciat a dos fabricants de tortells, Aserceli (amb seu en Humanes, Madrid), i Zampabollos (Almonte, Huelva). Segons l'organització, el tortell d'Aserceli, comercialitzat en cadenes com Carrefour, El Corte Inglés i Hipercor, indica en la seua caixa en grans caràcters que està farcit de nata, però l'etiquetatge revela que en realitat és de nata mesclada amb un preparat de greixos de palma i palmist.

Per tant, això hauria d'anar indicat quantitativament en la llista d'ingredients assenyalant el percentatge de nata real que porta per a no conduir a error al consumidor sobre les característiques del producte que comprarà. Aesan afirma que «podran utilitzar la denominació Tortell de Reis de/amb nata únicament aquells en els quals tot el farciment siga nata».

Per part seua, Zampabollos comercialitza a través de la cadena andalusa MAS un tortell ultracongelat farcit de nata, però de nou la llista d'ingredients posa de manifest que és una mescla de nata i greix de palmist, apunta FACUA.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detingut després d’apunyalar a un veí i causar-li la mort a Benimàmet, València

La Policia Nacional ha detingut a un home de 35 anys per la mort per apunyalament d'un veí de 59 a Benimàmet. L'avís va partir d'una veïna que va sentir colps i va activar el 112.

Detingut un home després d’apunyalar mortalment a un veí a Benimàmet (València)

La Policia Nacional ha arrestat a un home de 35 anys com a presumpte autor de l'apunyalament mortal d'un veí de 59 a Benimàmet. Un avís al 112 ha mobilitzat a Policia Nacional i Local.

Bernal i de Jong avancen al Barcelona al descans (2-0)

El Barcelona venç 2-0 al Llevant al descans en el Spotify Camp Nou gràcies als gols de Marc Bernal i Frenkie de Jong. Amb este marcador recuperaria el lideratge.

Sindicats de SGISE demanen que els bombers forestals no siguen caps de turc de la dana

Els sindicats de SGISE han demanat que no es criminalitze als bombers forestals per la dana de 2024 i han recolzat a huit agents citats com a testimonis. Reclamen suport jurídic, psicològic i reconeixement, i criden a distingir entre tasques de camp i decisions estratègiques.

Bernal i Cancel·le arranquen com a titulars en el Barça; Pedri i Rashford, a la banqueta

El Barça introduïx dos novetats en l'onze davant el Llevant: Marc Bernal i Joao Cancel·le seran titulars. Pedri i Marcus Rashford reben l'alta però comencen en la banqueta.

La pólvora i la música tornen a València en la Crida que obri les Falles 2026

La Crida marcarà l'inici oficial de les Falles 2026 amb milers de fallers davant les Torres de Serrans. La jornada inclou despertà, bandes i la primera mascletà.

Catalá demana canvis en el Codi Tècnic de l’Edificació per a evitar incendis com el de Campanar

Catalá ha reclamat al Govern modificar el Codi Tècnic de l'Edificació per a reforçar la seguretat després de l'incendi de Campanar. València ha activat una fitxa per a bombers i bonifica el 95% del ICIO, amb 68 sol·licituds en tràmit.

Kipngeno i Hariso dominen la Marató bp Castelló amb victòries en solitari

Els kenians Leonard Kipngeno i Keleitu Kayamo Hariso es van imposar amb autoritat en la Marató bp Castelló. Cap va batre el rècord, però van firmar àmplies victòries.