Els tres supermercats als quals FACUA ha denunciat per frau en els tortells de reis

El tortell de reis no falta en quasi cap llar en aquestes dates. Hi ha qui ho compra en pastisseries o obradors, però molts altres opten per adquirir-ho en supermercats.

Si fa uns dies el Ministeri de Consum ja va llançar un advertiment sobre els farcits de nata, alertant que és “una pràctica molt comuna” que la nata del farciment se substituïsca “per un mix de greixos vegetals”,  FACUA-Consumidors en Acció ha fet un pas més.

 

Falsa nata en el tortell de Reis. Facua denúncia que diversos supermercats i fabricants presenten els seus tortells fraudulentament com a farcits de nata «quan en realitat contenen altres substàncies», la qual cosa consideren com a «pràctiques que incorren en publicitat enganyosa i la vulneració de la normativa europea en matèria d'etiquetatge».

 

[tweet]1478318586548609027[/tweet]

Aquesta organització no governamental alerta que supermercats com AldiLidl o Dia «corren al reclam enganyós de col·locar cartells en els seus establiments per a presentar com a farciments «nata» l'etiquetatge dels quals indica el contrari».

“Implica una publicitat enganyosa si no estan farcits de nata o de nata amb greixos vegetals”, ha agregat. Com ha recalcat, és un “truc” en el qual es respecta l'etiquetatge i denominació del tortell, però es recorre al reclam enganyós de col·locar cartells en els establiments per a presentar com a farcits de nata tortells l'etiquetatge dels quals indica que no ho és.

Així mateix, FACUA ha denunciat a dos fabricants de tortells, Aserceli (amb seu en Humanes, Madrid), i Zampabollos (Almonte, Huelva). Segons l'organització, el tortell d'Aserceli, comercialitzat en cadenes com Carrefour, El Corte Inglés i Hipercor, indica en la seua caixa en grans caràcters que està farcit de nata, però l'etiquetatge revela que en realitat és de nata mesclada amb un preparat de greixos de palma i palmist.

Per tant, això hauria d'anar indicat quantitativament en la llista d'ingredients assenyalant el percentatge de nata real que porta per a no conduir a error al consumidor sobre les característiques del producte que comprarà. Aesan afirma que «podran utilitzar la denominació Tortell de Reis de/amb nata únicament aquells en els quals tot el farciment siga nata».

Per part seua, Zampabollos comercialitza a través de la cadena andalusa MAS un tortell ultracongelat farcit de nata, però de nou la llista d'ingredients posa de manifest que és una mescla de nata i greix de palmist, apunta FACUA.

 

Últimes notícies

El Suprem manté la regularització extraordinària de migrants i descarta portar-la a la UE

El Tribunal Suprem ha decidit no elevar al Tribunal de Justícia de la Unió Europea la regularització extraordinària de migrants ni suspendre cautelarment el reial decret que la desplega, impugnat per la Generalitat Valenciana i Aragó.

Dos treballadors d’un pub d’Alacant, detinguts per una presumpta agressió sexual a una menor i a una jove

Dos treballadors d’un pub d’Alacant han sigut detinguts per una presumpta agressió sexual a una menor de 17 anys i a una jove de 18, segons la Policia Nacional.

Chiva tanca la piscina municipal per fems a l’aigua en plena onada de calor

L’Ajuntament de Chiva ha tancat dimecres i dijous la piscina municipal després de detectar fems flotant i revisa la qualitat de l’aigua abans de reobrir.

Elx es convertix en capital del curt amb 71 projeccions i un homenatge a Kiti Mánver

El Festival Internacional de Cine Independiente de Elche celebra del 10 al 17 de juliol la seua 49a edició amb 71 curtmetratges de 63 països i un homenatge a l’actriu Kiti Mánver, que rebrà la Palmera de Plata.

Ryunosuke Sato farà història com a primer japonés del València CF i número 15 a LaLiga

Ryunosuke Sato serà el primer futbolista japonés en el primer equip del València CF i el quinzé del seu país a jugar a LaLiga, amb l’objectiu de seguir l’estela de Take Kubo. La seua llarga vinculació contractual li pot permetre convertir-se en un dels nipons amb més partits en la lliga espanyola.

Ryunosuke Sato farà història com a primer japonés del Valencia i ja és el quinzé de LaLiga

Ryunosuke Sato serà el primer japonés a jugar al primer equip masculí del Valencia CF i el quinzé futbolista nipó a LaLiga, amb l’objectiu de seguir l’estela de Take Kubo. El club li ha fet un contracte per cinc temporades, fet que li pot permetre situar-se entre els japonesos amb més partits en la competició.

Catalá nega que ningú li comunicara el missatge d’alerta abans de la DANA a València

María José Catalá ha afirmat davant la jutgessa que investiga la DANA que ningú li va comunicar que s’estava preparant un missatge d’alerta a la població. La batlessa ha detallat les decisions que va prendre el 29 d’octubre de 2024 i la informació que va rebre d’Interior i de la Delegació del Govern.

Així és la tercera equipació del València CF: rosa i roig Torino per a la temporada 2026-27

El València CF ha presentat la tercera equipació per a la temporada 2026-27, amb un disseny trencador que combina el color rosa amb el roig Torino, molt vinculat a la història del club.