Desarticulada una organització criminal d’explotació sexual a Elx: Alliberades deu dones víctimes de tracta

La Policia Nacional ha aconseguit eliminar una **organització criminal** a Elx, dedicada a la **tracta d’éssers humans** amb fins d’**explotació sexual**. En esta operació, es va alliberar a deu dones que eren forçades a exercir la prostitució sota estricta vigilància.

Els **agents de la policia** van dur a terme diversos registres que van revelar un sistema de control basat en càmeres de **videovigilància** instal·lades als prostíbuls on les víctimes eren obligades a **consumir drogues**. Tenien accés a substàncies com la **cocaïna rosa** i eren forçades a vendre-les durant els seus serveis sexuals, incrementant així la seua **dependència** i el control sobre els clients.

La investigació va començar gràcies a una **denúncia anònima** de la Policia Nacional que implicava un grup criminal explotant sexualment a dones sud-americanes. A partir d’esta denúncia, els investigadors van confirmar les sospites i van poder identificar dos prostíbuls antics en la localitat d’Elx.

La xarxa estava dirigida per dotze persones, amb un nucli format per una parella central, recolzada per un grup de col·laboradors, incloent un **publicista** que gestionava els anuncis en portals de **xarxes sexuals**. Les víctimes, que eren **captades** amb falses promeses laborals, acabaven amb un deute enorme que havien de saldar exercint la prostitució.

A més, l’operació va descobrer un magatzem amb substàncies perilloses, incloent la **cocaïna rosa**, que creaven per augmentar els seus guanys. Es va trobar un total de més de **9.000 euros** en efectiu, diversos vehicles d’alta gamma i armes simulades que eren utilitzades per intimidar les víctimes.

Les detencions van incloure sis membres clau, alguns dels quals han ingressat a presó, estàndard dins d’un marc legal que els imputa diversos delictes, incloent **afavoriment a la immigració irregular i tràfic de drogues**. Aquesta operació palesa la importància de la **col·laboració ciutadana** en la detecció de delictes de tracta d’éssers humans.

Amb l’objectiu d’erradicar la tracta de persones, la Policia Nacional anima a tothom a denunciar qualsevol situació sospitosa. Els canals habilitats inclouen el telèfon gratuït 900 10 50 90 i l’adreça de correu electrònic tracta@policia.es, garantint la **confidencialitat** de les identitats dels denunciants.

Últimes notícies

Accident múltiple a la V-21 en Foios: una dona morta i dos homes ferits

Una dona ha mort i dos hòmens han resultat ferits en un accident múltiple amb set vehicles implicats este dissabte a la V-21, a l’altura de Foios, que ha generat quasi tres quilòmetres de retencions.

Fortes tempestes a Toràs amb 141,6 l/m2 i ratxes de 100 km/h

Les fortes tempestes d’este dissabte han deixat fins a 141,6 l/m2 i ratxes de vent de 100 km/h a Toràs, mentre el calor extrem continua en altres punts de la Comunitat Valenciana amb sensacions tèrmiques de fins a 45 graus.

Avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló este diumenge

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, amb tronades, possible granís i ratxes molt fortes de vent. El litoral nord i l’interior sud de la província estaran en avís groc.

Mor una dona després d’un incendi en una vivenda de Riba-roja de Túria

La Guàrdia Civil investiga la mort d’una dona que havia sigut rescatada amb vida després d’un incendi en una vivenda de Riba-roja de Túria. El foc es va declarar dimecres a la vesprada en un quart pis del carrer Magallanes.

Racing i Villarreal obrin LALIGA amb l’estrena del projecte d’Iñigo Pérez

Racing de Santander i Villarreal es mesuren en la primera jornada de LALIGA, amb el retorn dels càntabres a Primera i l’estrena del projecte d’Iñigo Pérez a la banqueta grogueta.

L’Elx refà el trio ofensiu amb el retorn d’Ezequiel Ponce

L’Elx ha tancat la renovació del seu trident d’atac per a la temporada 2026-27 amb el retorn d’Ezequiel Ponce, que s’unix als fitxatges de Fer Niño i Abiel Osorio en una davantera amb menys experiència en Primera que l’anterior.

El PPCV acusa l’Estat de retardar la justícia per a les víctimes del tren de Bejís

El PPCV denuncia que, quatre anys després de l'accident del tren de Bejís durant l'incendi forestal, les víctimes continuen sense resolució judicial ni indemnitzacions i critica la gestió del Govern central i de l'antic Consell.

El PSPV destaca que el Govern ha avançat 1.620 milions al Consell fins maig

El PSPV-PSOE assenyala que el Govern d’Espanya ha transferit fins maig 1.620 milions al Consell, l’avançament més alt registrat, i defensa el paper de Diana Morant i Arcadi España en la defensa dels interessos valencians.