Desarticulada una organització criminal d’explotació sexual a Elx: Alliberades deu dones víctimes de tracta

La Policia Nacional ha aconseguit eliminar una **organització criminal** a Elx, dedicada a la **tracta d’éssers humans** amb fins d’**explotació sexual**. En esta operació, es va alliberar a deu dones que eren forçades a exercir la prostitució sota estricta vigilància.

Els **agents de la policia** van dur a terme diversos registres que van revelar un sistema de control basat en càmeres de **videovigilància** instal·lades als prostíbuls on les víctimes eren obligades a **consumir drogues**. Tenien accés a substàncies com la **cocaïna rosa** i eren forçades a vendre-les durant els seus serveis sexuals, incrementant així la seua **dependència** i el control sobre els clients.

La investigació va començar gràcies a una **denúncia anònima** de la Policia Nacional que implicava un grup criminal explotant sexualment a dones sud-americanes. A partir d’esta denúncia, els investigadors van confirmar les sospites i van poder identificar dos prostíbuls antics en la localitat d’Elx.

La xarxa estava dirigida per dotze persones, amb un nucli format per una parella central, recolzada per un grup de col·laboradors, incloent un **publicista** que gestionava els anuncis en portals de **xarxes sexuals**. Les víctimes, que eren **captades** amb falses promeses laborals, acabaven amb un deute enorme que havien de saldar exercint la prostitució.

A més, l’operació va descobrer un magatzem amb substàncies perilloses, incloent la **cocaïna rosa**, que creaven per augmentar els seus guanys. Es va trobar un total de més de **9.000 euros** en efectiu, diversos vehicles d’alta gamma i armes simulades que eren utilitzades per intimidar les víctimes.

Les detencions van incloure sis membres clau, alguns dels quals han ingressat a presó, estàndard dins d’un marc legal que els imputa diversos delictes, incloent **afavoriment a la immigració irregular i tràfic de drogues**. Aquesta operació palesa la importància de la **col·laboració ciutadana** en la detecció de delictes de tracta d’éssers humans.

Amb l’objectiu d’erradicar la tracta de persones, la Policia Nacional anima a tothom a denunciar qualsevol situació sospitosa. Els canals habilitats inclouen el telèfon gratuït 900 10 50 90 i l’adreça de correu electrònic tracta@policia.es, garantint la **confidencialitat** de les identitats dels denunciants.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els brigadistes del Consorci de València obtenen el reconeixement de bombers forestals

El Consorci Provincial de Bombers de València ha firmat un marc laboral que regula de manera integral a bombers i brigades. L'acord reconeix als brigadistes com a bombers forestals i ordena jornada, torns, permisos, condicions econòmiques, formació i carrera professional

La degradació dels boscos secs tropicals reduïx la diversitat de carronyers i accelera el consum de carronya

Un estudi liderat per la Universitat d'Alacant revela que la degradació dels boscos secs tropicals simplifica les comunitats de carronyers i accelera la desaparició de les carronyes. Els autors advertixen que esta eficiència en àrees alterades no implica resiliència i reforcen la necessitat de conservar boscos ben estructurats.

La jutgessa de la DANA torna a rebutjar investigar per què no es van tallar les principals carreteres

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha reiterat la seua negativa a indagar per què no es van tallar les principals carreteres el 29 d'octubre de 2024. Rebutja demanar a la DGT gravacions i registres de la A-3, en considerar clau que l'alerta de protecció civil no es va emetre fins a les 20.11 hores.

El PP exigix mesures per a desbloquejar l’embós de 45.000 valencians en el permís de conduir

El PP en Les Corts ha registrat una iniciativa per a instar el Govern a augmentar examinadors, reforçar Trànsit i llançar un pla de xoc. Denúncia un repartiment desequilibrat i advertix que la llista creix en mil jóvens al mes.

França s’aferma com a destí líder per a inversió industrial i assenyala a Vicky Foods com a exemple

França reivindica el seu atractiu per a projectes industrials i posa d'exemple l'expansió de Vicky Foods. El ministre d'Indústria constata calma empresarial davant la pujada de l'energia.

Empleats de CaixaBank han parat una hora contra la pressió comercial

Empleats de CaixaBank han secundat un atur d'una hora en oficines de tota Espanya per a denunciar la pressió comercial i un mal clima laboral. Els sindicats xifren un 75% de seguiment i reclamen canvis en el model d'objectius.

El ministre d’Indústria francés ressalta la calma empresarial davant la pujada del preu de l’energia

Sébastien Martin ha assenyalat a Gandia que les empreses europees reaccionen amb calma davant la guerra a l'Iran i l'encariment energètic, que preveu que continue. La UE manté reunions diàries per a seguir la situació i reforçar la coordinació.

Catalá celebra la presència de Jordi Sabaté en les Falles i la seua primera mascletà

Jordi Sabaté ha viscut la seua primera mascletà a València després de demanar en X un espai accessible. Catalá ho ha convidat i ha destacat el valor inclusiu del gest.