17.5 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

Desarticulada una organització criminal d’explotació sexual a Elx: Alliberades deu dones víctimes de tracta

La Policia Nacional ha aconseguit eliminar una **organització criminal** a Elx, dedicada a la **tracta d’éssers humans** amb fins d’**explotació sexual**. En esta operació, es va alliberar a deu dones que eren forçades a exercir la prostitució sota estricta vigilància.

Els **agents de la policia** van dur a terme diversos registres que van revelar un sistema de control basat en càmeres de **videovigilància** instal·lades als prostíbuls on les víctimes eren obligades a **consumir drogues**. Tenien accés a substàncies com la **cocaïna rosa** i eren forçades a vendre-les durant els seus serveis sexuals, incrementant així la seua **dependència** i el control sobre els clients.

La investigació va començar gràcies a una **denúncia anònima** de la Policia Nacional que implicava un grup criminal explotant sexualment a dones sud-americanes. A partir d’esta denúncia, els investigadors van confirmar les sospites i van poder identificar dos prostíbuls antics en la localitat d’Elx.

La xarxa estava dirigida per dotze persones, amb un nucli format per una parella central, recolzada per un grup de col·laboradors, incloent un **publicista** que gestionava els anuncis en portals de **xarxes sexuals**. Les víctimes, que eren **captades** amb falses promeses laborals, acabaven amb un deute enorme que havien de saldar exercint la prostitució.

A més, l’operació va descobrer un magatzem amb substàncies perilloses, incloent la **cocaïna rosa**, que creaven per augmentar els seus guanys. Es va trobar un total de més de **9.000 euros** en efectiu, diversos vehicles d’alta gamma i armes simulades que eren utilitzades per intimidar les víctimes.

Les detencions van incloure sis membres clau, alguns dels quals han ingressat a presó, estàndard dins d’un marc legal que els imputa diversos delictes, incloent **afavoriment a la immigració irregular i tràfic de drogues**. Aquesta operació palesa la importància de la **col·laboració ciutadana** en la detecció de delictes de tracta d’éssers humans.

Amb l’objectiu d’erradicar la tracta de persones, la Policia Nacional anima a tothom a denunciar qualsevol situació sospitosa. Els canals habilitats inclouen el telèfon gratuït 900 10 50 90 i l’adreça de correu electrònic tracta@policia.es, garantint la **confidencialitat** de les identitats dels denunciants.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.