Desarticulada una organització criminal d’explotació sexual a Elx: Alliberades deu dones víctimes de tracta

La Policia Nacional ha aconseguit eliminar una **organització criminal** a Elx, dedicada a la **tracta d’éssers humans** amb fins d’**explotació sexual**. En esta operació, es va alliberar a deu dones que eren forçades a exercir la prostitució sota estricta vigilància.

Els **agents de la policia** van dur a terme diversos registres que van revelar un sistema de control basat en càmeres de **videovigilància** instal·lades als prostíbuls on les víctimes eren obligades a **consumir drogues**. Tenien accés a substàncies com la **cocaïna rosa** i eren forçades a vendre-les durant els seus serveis sexuals, incrementant així la seua **dependència** i el control sobre els clients.

La investigació va començar gràcies a una **denúncia anònima** de la Policia Nacional que implicava un grup criminal explotant sexualment a dones sud-americanes. A partir d’esta denúncia, els investigadors van confirmar les sospites i van poder identificar dos prostíbuls antics en la localitat d’Elx.

La xarxa estava dirigida per dotze persones, amb un nucli format per una parella central, recolzada per un grup de col·laboradors, incloent un **publicista** que gestionava els anuncis en portals de **xarxes sexuals**. Les víctimes, que eren **captades** amb falses promeses laborals, acabaven amb un deute enorme que havien de saldar exercint la prostitució.

A més, l’operació va descobrer un magatzem amb substàncies perilloses, incloent la **cocaïna rosa**, que creaven per augmentar els seus guanys. Es va trobar un total de més de **9.000 euros** en efectiu, diversos vehicles d’alta gamma i armes simulades que eren utilitzades per intimidar les víctimes.

Les detencions van incloure sis membres clau, alguns dels quals han ingressat a presó, estàndard dins d’un marc legal que els imputa diversos delictes, incloent **afavoriment a la immigració irregular i tràfic de drogues**. Aquesta operació palesa la importància de la **col·laboració ciutadana** en la detecció de delictes de tracta d’éssers humans.

Amb l’objectiu d’erradicar la tracta de persones, la Policia Nacional anima a tothom a denunciar qualsevol situació sospitosa. Els canals habilitats inclouen el telèfon gratuït 900 10 50 90 i l’adreça de correu electrònic tracta@policia.es, garantint la **confidencialitat** de les identitats dels denunciants.

Últimes notícies

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.