Descendixen a 32 les persones desaparegudes a València per la DANA

Les oficines ante mortem habilitades per la Policia Nacional i la Guàrdia Civil en col·laboració amb metges forenses comptabilitzen actualment 32 expedients actius per denúncies de desaparició a la província de València a causa de la DANA, la qual cosa implica un descens de nou casos respecte al balanç del dia anterior.

Per la seua banda, la xifra de víctimes mortals registrades a causa de la DANA i les inundacions des del 29 d’octubre es manté en 214, segons el balanç estadístic amb l’acumulat històric del Centre d’Integració de Dades (CID), tancat a les 20 hores d’aquest diumenge, 10 de novembre de 2024.

D’aquest total de persones mortes, a totes elles se’ls ha practicat l’autòpsia i 206 estan plenament identificades (163 per empremtes dactilars, 40 per ADN i tres per identificació hospitalària en vida). Mentrestant, només queden huit cadàvers sense identificar.

Segons ha indicat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), ambdós paràmetres, el de desaparicions actives i el nombre total de víctimes mortals, són diferents, per la qual cosa «no han de ser sumats en cap cas». Així, ha precisat que «els expedients actius de desaparició poden augmentar o descendir en funció de les noves identificacions que es puguen produir entre els morts existents, l’increment de denúncies de desaparició o la localització de persones amb vida».

Els expedients ante mortem de persones desaparegudes que estan actius corresponen exclusivament a denúncies on els familiars han aportat diferents dades i facilitat mostres biològiques juntament amb les denúncies en les oficines ante mortem que permeten la identificació posterior dels seus éssers estimats.

D’aquesta manera, en comparació amb el balanç tancat 24 hores abans, és a dir, aquest dissabte 9 de novembre, el nombre de víctimes mortals comptabilitzades i d’autòpsies practicades no ha sofrit alteracions, però hi ha 11 noves identificacions de persones mortes i nou expedients per desaparició actius menys.

D’altra banda, la morgue habilitada a Fira València, on es deriven tots els cadàvers des de la Ciutat de la Justícia una vegada realitzada l’autòpsia, ja ha realitzat fins a les 20 hores d’aquest diumenge el lliurament efectiu de 147 de les restes mortals d’aquestes persones mortes ja identificades a les seues famílies perquè puguen realitzar les exèquies fúnebres, set més que la xifra total registrada fins ahir.

Últimes notícies

Els veïns de Gàtova ja poden eixir de casa i reobri la CV-25 després de l’incendi

La Generalitat ha alçat el confinament domiciliari dels veïns de Gàtova decretat per l’incendi de Segorbe i ha reobert la CV-25, encara que les pistes forestals i senders continuen tancats.

Un València exhaust rep un Betis en ratxa en un Mestalla molt exigent

València i Betis es veuen este dimarts en Mestalla en el partit ajornat de la primera jornada, amb el conjunt local cansat i sota pressió i un Betis reforçat pel seu bon inici de Lliga.

Oltra insta les autonomies a acollir els menors que han arribat sols a Ceuta

Mónica Oltra, candidata de Compromís a l’Ajuntament de València, reclama que totes les comunitats autònomes col·laboren per a acollir els xiquets i xiquetes que han arribat sols a Ceuta i que considera en una situació de màxima vulnerabilitat.

Leticia Romero reivindica la identitat competitiva del València Basket

La capitana del València Basket, Leticia Romero, assegura que l’equip mantindrà l’ambició per tots els títols en el nou cicle amb Javi Torralba, malgrat les absències inicials per la WNBA i el Mundial.

Maffeo es presenta amb un missatge clar: compromís total amb el Valencia

Pablo Maffeo s’ha presentat com a nou lateral dret del Valencia destacant el seu compromís, el desig de quedar-se molts anys i el pes personal de tornar a València, on viu la seua filla.

El Elche encadena davant el Barça la seua segona pitjor golejada com a local en Primera

El Elche ha caigut 0-5 davant el Barcelona al Martínez Valero i ha patit la segona derrota més ampla de la seua història com a local en Primera Divisió, només superada pel 0-6 també davant el Barça en la temporada 2014-15.

La FVMP reclama a la CHJ netejar amb urgència el nou llit del Túria i els barrancs

La Federació Valenciana de Municipis i Províncies exigix a la Confederación Hidrográfica del Júcar actuacions prioritàries de neteja i manteniment al nou llit del Túria i a diversos barrancs abans de les pluges de la tardor.

Corberán denuncia la desigualtat de descans del Valencia davant el Betis

Carlos Corberán assegura que el Valencia arribarà al partit de Lliga contra el Betis amb un dia menys de descans i un 33 % menys de recuperació física, cosa que considera una situació injusta, encara que desvincula el club sevillà de la responsabilitat.