Descendixen a 32 les persones desaparegudes a València per la DANA

Les oficines ante mortem habilitades per la Policia Nacional i la Guàrdia Civil en col·laboració amb metges forenses comptabilitzen actualment 32 expedients actius per denúncies de desaparició a la província de València a causa de la DANA, la qual cosa implica un descens de nou casos respecte al balanç del dia anterior.

Per la seua banda, la xifra de víctimes mortals registrades a causa de la DANA i les inundacions des del 29 d’octubre es manté en 214, segons el balanç estadístic amb l’acumulat històric del Centre d’Integració de Dades (CID), tancat a les 20 hores d’aquest diumenge, 10 de novembre de 2024.

D’aquest total de persones mortes, a totes elles se’ls ha practicat l’autòpsia i 206 estan plenament identificades (163 per empremtes dactilars, 40 per ADN i tres per identificació hospitalària en vida). Mentrestant, només queden huit cadàvers sense identificar.

Segons ha indicat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), ambdós paràmetres, el de desaparicions actives i el nombre total de víctimes mortals, són diferents, per la qual cosa «no han de ser sumats en cap cas». Així, ha precisat que «els expedients actius de desaparició poden augmentar o descendir en funció de les noves identificacions que es puguen produir entre els morts existents, l’increment de denúncies de desaparició o la localització de persones amb vida».

Els expedients ante mortem de persones desaparegudes que estan actius corresponen exclusivament a denúncies on els familiars han aportat diferents dades i facilitat mostres biològiques juntament amb les denúncies en les oficines ante mortem que permeten la identificació posterior dels seus éssers estimats.

D’aquesta manera, en comparació amb el balanç tancat 24 hores abans, és a dir, aquest dissabte 9 de novembre, el nombre de víctimes mortals comptabilitzades i d’autòpsies practicades no ha sofrit alteracions, però hi ha 11 noves identificacions de persones mortes i nou expedients per desaparició actius menys.

D’altra banda, la morgue habilitada a Fira València, on es deriven tots els cadàvers des de la Ciutat de la Justícia una vegada realitzada l’autòpsia, ja ha realitzat fins a les 20 hores d’aquest diumenge el lliurament efectiu de 147 de les restes mortals d’aquestes persones mortes ja identificades a les seues famílies perquè puguen realitzar les exèquies fúnebres, set més que la xifra total registrada fins ahir.

Últimes notícies

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.

Retencions a les entrades de Madrid, València i Sevilla en l’últim diumenge d’agost

La tercera jornada de l’operació retorn d’estiu deixa ja retencions a les principals vies d’accés a Madrid, València i Sevilla, amb fins a 6,9 milions de desplaçaments previstos fins dilluns.

S’alcen esta nit les restriccions per l’incendi d’El Saler i es reobrin platges i carreteres

Les limitacions de mobilitat per l’incendi d’El Saler acabaran a les 23.59 hores d’este diumenge, amb la CV-500 i la 401 reobertes i la recuperació del transport públic i les platges, tot i que alguns accessos al bosc continuen tancats per facilitar la faena dels bombers.

Setembre exigent per a l’Elx: Real Sociedad, Athletic, Madrid i Espanyol en dues setmanes

L’Elx afrontarà en setembre quatre partits en només dues setmanes contra Real Sociedad, Athletic, Real Madrid i Espanyol, amb l’obligació de reaccionar després d’un inici fluix en LALIGA.

Controlat l’incendi forestal a Cheste que ha mobilitzat mitjans aeris

Els bombers han controlat a les 14.51 hores un incendi forestal declarat este divendres a una zona de munt de Cheste, que ha obligat a mobilitzar dos mitjans aeris i diversos equips terrestres.

La Vila Joiosa dona nom al nou projecte mundialista de ciclocròs de Felipe Orts i la Fundació Euskadi

La Vila Joiosa s’ha convertit en patrocinador principal del nou equip de ciclocròs de la Fundació Euskadi, liderat per Felipe Orts, amb la Copa del Món 2026-2027 i el Mundial com a grans objectius.

Setembre exigent per al Villarreal: torna a La Ceràmica i debuta en la Champions

El Villarreal afronta un setembre intens amb quatre partits de Lliga, tres a La Ceràmica, i el debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund en només quinze dies.

La Vuelta impulsa economia, turisme i imatge de la Comunitat Valenciana

La Vuelta Ciclista a España ha tornat a recórrer municipis de la Comunitat Valenciana, un fet que, segons el president de la Generalitat, genera un important impacte econòmic, turístic i de promoció del territori. Juanfran Pérez Llorca ha destacat també la col·laboració institucional i la presència de l’únic ciclista valencià en esta edició, Pau Martí, de Moixent.