Descendixen a 32 les persones desaparegudes a València per la DANA

Les oficines ante mortem habilitades per la Policia Nacional i la Guàrdia Civil en col·laboració amb metges forenses comptabilitzen actualment 32 expedients actius per denúncies de desaparició a la província de València a causa de la DANA, la qual cosa implica un descens de nou casos respecte al balanç del dia anterior.

Per la seua banda, la xifra de víctimes mortals registrades a causa de la DANA i les inundacions des del 29 d’octubre es manté en 214, segons el balanç estadístic amb l’acumulat històric del Centre d’Integració de Dades (CID), tancat a les 20 hores d’aquest diumenge, 10 de novembre de 2024.

D’aquest total de persones mortes, a totes elles se’ls ha practicat l’autòpsia i 206 estan plenament identificades (163 per empremtes dactilars, 40 per ADN i tres per identificació hospitalària en vida). Mentrestant, només queden huit cadàvers sense identificar.

Segons ha indicat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), ambdós paràmetres, el de desaparicions actives i el nombre total de víctimes mortals, són diferents, per la qual cosa «no han de ser sumats en cap cas». Així, ha precisat que «els expedients actius de desaparició poden augmentar o descendir en funció de les noves identificacions que es puguen produir entre els morts existents, l’increment de denúncies de desaparició o la localització de persones amb vida».

Els expedients ante mortem de persones desaparegudes que estan actius corresponen exclusivament a denúncies on els familiars han aportat diferents dades i facilitat mostres biològiques juntament amb les denúncies en les oficines ante mortem que permeten la identificació posterior dels seus éssers estimats.

D’aquesta manera, en comparació amb el balanç tancat 24 hores abans, és a dir, aquest dissabte 9 de novembre, el nombre de víctimes mortals comptabilitzades i d’autòpsies practicades no ha sofrit alteracions, però hi ha 11 noves identificacions de persones mortes i nou expedients per desaparició actius menys.

D’altra banda, la morgue habilitada a Fira València, on es deriven tots els cadàvers des de la Ciutat de la Justícia una vegada realitzada l’autòpsia, ja ha realitzat fins a les 20 hores d’aquest diumenge el lliurament efectiu de 147 de les restes mortals d’aquestes persones mortes ja identificades a les seues famílies perquè puguen realitzar les exèquies fúnebres, set més que la xifra total registrada fins ahir.

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.