14.5 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Descendixen a 32 les persones desaparegudes a València per la DANA

Les oficines ante mortem habilitades per la Policia Nacional i la Guàrdia Civil en col·laboració amb metges forenses comptabilitzen actualment 32 expedients actius per denúncies de desaparició a la província de València a causa de la DANA, la qual cosa implica un descens de nou casos respecte al balanç del dia anterior.

Per la seua banda, la xifra de víctimes mortals registrades a causa de la DANA i les inundacions des del 29 d’octubre es manté en 214, segons el balanç estadístic amb l’acumulat històric del Centre d’Integració de Dades (CID), tancat a les 20 hores d’aquest diumenge, 10 de novembre de 2024.

D’aquest total de persones mortes, a totes elles se’ls ha practicat l’autòpsia i 206 estan plenament identificades (163 per empremtes dactilars, 40 per ADN i tres per identificació hospitalària en vida). Mentrestant, només queden huit cadàvers sense identificar.

Segons ha indicat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), ambdós paràmetres, el de desaparicions actives i el nombre total de víctimes mortals, són diferents, per la qual cosa “no han de ser sumats en cap cas”. Així, ha precisat que “els expedients actius de desaparició poden augmentar o descendir en funció de les noves identificacions que es puguen produir entre els morts existents, l’increment de denúncies de desaparició o la localització de persones amb vida”.

Els expedients ante mortem de persones desaparegudes que estan actius corresponen exclusivament a denúncies on els familiars han aportat diferents dades i facilitat mostres biològiques juntament amb les denúncies en les oficines ante mortem que permeten la identificació posterior dels seus éssers estimats.

D’aquesta manera, en comparació amb el balanç tancat 24 hores abans, és a dir, aquest dissabte 9 de novembre, el nombre de víctimes mortals comptabilitzades i d’autòpsies practicades no ha sofrit alteracions, però hi ha 11 noves identificacions de persones mortes i nou expedients per desaparició actius menys.

D’altra banda, la morgue habilitada a Fira València, on es deriven tots els cadàvers des de la Ciutat de la Justícia una vegada realitzada l’autòpsia, ja ha realitzat fins a les 20 hores d’aquest diumenge el lliurament efectiu de 147 de les restes mortals d’aquestes persones mortes ja identificades a les seues famílies perquè puguen realitzar les exèquies fúnebres, set més que la xifra total registrada fins ahir.

Últimes notícies

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.

Pérez Llorca destaca l’impuls del Consell al progrés d’Ontinyent amb obres i servicis

El president Juanfran Pérez Llorca ha reafirmat el compromís de la Generalitat amb projectes clau a Ontinyent: hospital, Palacio de Justícia, Facultat de Veterinària i desdoblament de la CV-60. També s'impulsen corredors verds després de la dana.

Pérez Llorca demana que la Comissió Mixta de la DANA siga l’inici d’un enteniment

El president ha reclamat que la comissió que coordina la reconstrucció després de la DANA servisca per a superar la confrontació i centrar-se en la seguretat de les zones afectades. Ha admés que arriba molt tard i que potser hi ha assumptes sense solució.

Pérez Llorca demana al Govern explicacions i que rectifique per les indemnitzacions a víctimes de la DANA

El president ha exigit explicacions i una rectificació perquè les víctimes de la DANA no siguen tractades com de segona. A més, ha rebutjat la proposta de finançament autonòmic pel seu impacte fiscal en la Comunitat Valenciana.

El Consell acusa a Sánchez de tracte desigual: 72.000 a víctimes de la DANA a València enfront de 210.000 en Adamuz

Miguel Barrachina ha denunciat que les víctimes de la DANA en la Comunitat Valenciana han rebut 72.000 euros enfront dels 210.000 de l'accident ferroviari de Adamuz. També ha retret retards i ha demanat igualtat de tracte.