Descendixen a 32 les persones desaparegudes a València per la DANA

Les oficines ante mortem habilitades per la Policia Nacional i la Guàrdia Civil en col·laboració amb metges forenses comptabilitzen actualment 32 expedients actius per denúncies de desaparició a la província de València a causa de la DANA, la qual cosa implica un descens de nou casos respecte al balanç del dia anterior.

Per la seua banda, la xifra de víctimes mortals registrades a causa de la DANA i les inundacions des del 29 d’octubre es manté en 214, segons el balanç estadístic amb l’acumulat històric del Centre d’Integració de Dades (CID), tancat a les 20 hores d’aquest diumenge, 10 de novembre de 2024.

D’aquest total de persones mortes, a totes elles se’ls ha practicat l’autòpsia i 206 estan plenament identificades (163 per empremtes dactilars, 40 per ADN i tres per identificació hospitalària en vida). Mentrestant, només queden huit cadàvers sense identificar.

Segons ha indicat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), ambdós paràmetres, el de desaparicions actives i el nombre total de víctimes mortals, són diferents, per la qual cosa «no han de ser sumats en cap cas». Així, ha precisat que «els expedients actius de desaparició poden augmentar o descendir en funció de les noves identificacions que es puguen produir entre els morts existents, l’increment de denúncies de desaparició o la localització de persones amb vida».

Els expedients ante mortem de persones desaparegudes que estan actius corresponen exclusivament a denúncies on els familiars han aportat diferents dades i facilitat mostres biològiques juntament amb les denúncies en les oficines ante mortem que permeten la identificació posterior dels seus éssers estimats.

D’aquesta manera, en comparació amb el balanç tancat 24 hores abans, és a dir, aquest dissabte 9 de novembre, el nombre de víctimes mortals comptabilitzades i d’autòpsies practicades no ha sofrit alteracions, però hi ha 11 noves identificacions de persones mortes i nou expedients per desaparició actius menys.

D’altra banda, la morgue habilitada a Fira València, on es deriven tots els cadàvers des de la Ciutat de la Justícia una vegada realitzada l’autòpsia, ja ha realitzat fins a les 20 hores d’aquest diumenge el lliurament efectiu de 147 de les restes mortals d’aquestes persones mortes ja identificades a les seues famílies perquè puguen realitzar les exèquies fúnebres, set més que la xifra total registrada fins ahir.

Últimes notícies

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.