5.1 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

Detenen a 15 persones en una operació contra la immigració il·legal en el territori valencià

 

Agents de la Policia Nacional han desarticulat una organització criminal assentada en les províncies de València i Alacant i han detingut a 15 persones com a presumptes autors dels delictes d’afavoriment de la immigració il·legal, pertinença a organització criminal, falsedat documental, blanqueig de capitals i frau a les prestacions de la Seguretat Social.

 

Segons han informat fonts policials, l’organització rebia una contraprestació econòmica, d’entre 6.000 i 25.000 euros, per la gestió dels tràmits documentals amb intenció de regularitzar de manera il·legal la situació d’immigrants

 

Estructura de l’organització

L’organització es constituïa per una xarxa d’empreses baix la coordinació d’un bufet d’advocats que s’anunciava com a especialista de conseguir permisos de residència per a estrangers que es trobaren en Espanya.

 

La captació de clients es duia a terme a través de diferents mitjans de difusió i a través d’anuncis inserits en portals d’ocupació. El líder de l’organització divulgava ofertes d’ocupació per a un perfil específic d’origen estranger, preferiblement d’Amèrica del Sud o la Xina, contractats amb l’única fi de captar immigrants en situació irregular.

 

Una volta formaven part de l’empresa, estos cobraven grans sumes de diners als clients, beneficiant-se de la mitat dels ingressos.

 

Un total de 18 contractes ficticis

El bufet d’advocats gestionava la seua activitat delictiva amb l’enganyosa aparença legal dels servicis propis de les seues funcions, duent a terme contractes de treball, i fent el concert de parelles de fet, la gestió d’empadronaments per quantitats d’entre 150 i 300 euros, o un altre tipus de tràmit amb la intenció d’obtindre documentació en el territori nacional.

 

Durant la investigació, el bufet va participar en l’actuació delictiva concernent als 18 contractes ficticis fets fins al moment per part de les seues empreses

 

La investigació s’ha desenvolupat en dos fases. La primera va culminar amb set detinguts, cinc en la província de València i dos en Alacant, pels delictes d’afavoriment de la immigració il·legal, pertinença a organització criminal, falsedat documental i blanqueig de capitals.

 

Han intervingut 2.000 euros

Així mateix, va haver-hi un investigat no detingut per estes mateixes tipologies delictives. S’han fet tres entrades i registres, dos en la província de València i un en la d’Alacant, i s’han intervingut 2.000 euros en efectiu, documents relacionats amb la investigació i material informàtic.

 

La segona fase ha conclòs amb huit detinguts, cinc en la província de València i tres en la d’Alacant, per delicte de frau a prestacions de la Seguretat Social. Els detinguts són ciutadans estrangers en situació irregular, que estaven directament relacionats amb l’organització criminal.

 

Pretenien regularitzar el seu estat obtenint documentació que els permetera treballar, per al que pagaven una elevada contraprestació a l’organització, amb ple coneixement de la seua il·legalitat. A conseqüència de la seua activitat, defraudaven al sistema de la Seguretat Social.

Últimes notícies

València suma quasi 15.000 veïns en un any i arriba a 840.792 residents

València ha guanyat 14.844 habitants en 2025 i ha aconseguit 840.792, segons l'INE. La ciutat es manté com la tercera més poblada i registra un augment del 1,8%.

Turisme i cultura impulsen els preparatius del primer eclipsi solar total en un segle

Les reserves per al 12 d'agost ja es noten en les zones de millor visibilitat i es multipliquen les iniciatives culturals i educatives. L'observació exigirà ubicacions amb horitzó buidat i protecció ocular adequada.

Detingut a Elx un pròfug reclamat per França per delictes sexuals contra menors

La Policia Nacional ha arrestat a Elx a un home de 37 anys buscat per França per delictes sexuals contra menors. Va ser localitzat en acudir a una comissaria per a tràmits i ha passat a l'Audiència Nacional.

Cel nuvolós i pluges a Castelló; màximes sense canvis este diumenge en la Comunitat Valenciana

Domingo amb nuvolositat i pluges a Castelló i altres trams del litoral, sense canvis en les màximes. El dilluns podran donar-se precipitacions fortes en el nord de Castelló i nevades en cotes altes.

Ensalada femenina i carn masculina: un estudi a Espanya i l’Equador confirma estereotips

Un estudi de la UPV a Espanya i l'Equador conclou que ensalades i fruites s'associen al femení i la carn al masculí. Els resultats apunten a estereotips que operen de manera inconscient i tenen implicacions en salut, màrqueting i I+D.

Ruibal i Fornals afermen al Betis a Europa amb un 2-0 al Vila-real

El Betis va firmar un 2-0 d'autoritat davant un Vila-real superat per la pressió i l'eficàcia. Ruibal i Fornals van marcar; Comesaña va ser expulsat en el 76.

Ruibal i Fornals firmen el 2-0 que aferma al Betis a Europa davant un rival directe

El Betis va guanyar 2-0 al Vila-real amb gols d'Aitor Ruibal i Pablo Fornals. S'aferma en llocs europeus i retalla a 9 punts en la baralla per la 'Champions'.

Empat sense gols al descans entre Betis i Vila-real en La Cartoixa

Betis i Vila-real marxen al descans amb 0-0 en La Cartoixa. Domini local i dos ocasions clares, de Mikautadze i Marc Roca, resoltes pels porters.