10.7 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

Detenen a 15 persones en una operació contra la immigració il·legal en el territori valencià

 

Agents de la Policia Nacional han desarticulat una organització criminal assentada en les províncies de València i Alacant i han detingut a 15 persones com a presumptes autors dels delictes d’afavoriment de la immigració il·legal, pertinença a organització criminal, falsedat documental, blanqueig de capitals i frau a les prestacions de la Seguretat Social.

 

Segons han informat fonts policials, l’organització rebia una contraprestació econòmica, d’entre 6.000 i 25.000 euros, per la gestió dels tràmits documentals amb intenció de regularitzar de manera il·legal la situació d’immigrants

 

Estructura de l’organització

L’organització es constituïa per una xarxa d’empreses baix la coordinació d’un bufet d’advocats que s’anunciava com a especialista de conseguir permisos de residència per a estrangers que es trobaren en Espanya.

 

La captació de clients es duia a terme a través de diferents mitjans de difusió i a través d’anuncis inserits en portals d’ocupació. El líder de l’organització divulgava ofertes d’ocupació per a un perfil específic d’origen estranger, preferiblement d’Amèrica del Sud o la Xina, contractats amb l’única fi de captar immigrants en situació irregular.

 

Una volta formaven part de l’empresa, estos cobraven grans sumes de diners als clients, beneficiant-se de la mitat dels ingressos.

 

Un total de 18 contractes ficticis

El bufet d’advocats gestionava la seua activitat delictiva amb l’enganyosa aparença legal dels servicis propis de les seues funcions, duent a terme contractes de treball, i fent el concert de parelles de fet, la gestió d’empadronaments per quantitats d’entre 150 i 300 euros, o un altre tipus de tràmit amb la intenció d’obtindre documentació en el territori nacional.

 

Durant la investigació, el bufet va participar en l’actuació delictiva concernent als 18 contractes ficticis fets fins al moment per part de les seues empreses

 

La investigació s’ha desenvolupat en dos fases. La primera va culminar amb set detinguts, cinc en la província de València i dos en Alacant, pels delictes d’afavoriment de la immigració il·legal, pertinença a organització criminal, falsedat documental i blanqueig de capitals.

 

Han intervingut 2.000 euros

Així mateix, va haver-hi un investigat no detingut per estes mateixes tipologies delictives. S’han fet tres entrades i registres, dos en la província de València i un en la d’Alacant, i s’han intervingut 2.000 euros en efectiu, documents relacionats amb la investigació i material informàtic.

 

La segona fase ha conclòs amb huit detinguts, cinc en la província de València i tres en la d’Alacant, per delicte de frau a prestacions de la Seguretat Social. Els detinguts són ciutadans estrangers en situació irregular, que estaven directament relacionats amb l’organització criminal.

 

Pretenien regularitzar el seu estat obtenint documentació que els permetera treballar, per al que pagaven una elevada contraprestació a l’organització, amb ple coneixement de la seua il·legalitat. A conseqüència de la seua activitat, defraudaven al sistema de la Seguretat Social.

Últimes notícies

La Comunitat comença el dia en alerta groga després d’un diumenge d’intenses pluges

La Comunitat Valenciana ha iniciat el dilluns amb avís groc per pluges i tempestes després d'un diumenge amb alerta roja en el litoral sud de València. Persistixen corts en una desena de carreteres i en la línia 2 de Metrovalencia, sense danys personals.

El cadàver recuperat a Indonèsia és el de la filla de la supervivent espanyola

Les autoritats van confirmar que el cos trobat correspon a la filla d'Andrea Ortuño, rescatada després del naufragi del divendres. Continua la busca de tres espanyols, entre ells dos menors i Fernando Martín.

Badio i Pradilla impulsen la remuntada del València Basket davant un Andorra exigent (84-79)

El València Basket va voltejar un -17 després del descans i va véncer 84-79 al Morabanc Andorra en el Roig Arena. Badio (22) i Pradilla (12) van canviar la inèrcia amb defensa i energia.

Evacuada en helicòpter una senderista de 64 anys després d’una síncope en la serra de Bernia

Una senderista de 64 anys ha sigut evacuada en helicòpter després de patir una síncope en la serra de Bernia, a Benissa. L'avís va arribar a les 14.53 i la dona va estar deu minuts inconscient.

Badio i Pradilla lideren la remuntada del València davant Andorra: 84-79

El València Basket es va imposar 84-79 al Morabanc Andorra després d'anar 17 a baix en el tercer quart. Badio, amb 22 punts, i Pradilla, amb 12, van impulsar la reacció.

Les pluges deixen més de 230 l/m² en 12 hores en el sud de València

Les precipitacions més intenses es concentren en el sud de la província amb acumulats superiors a 230 l/m² en 12 hores. S'activa la situació 1 del pla d'inundacions i es vigilen els rius Albaida i Magre.

Desallotgen a 38 veïns a La Pobla Llarga per risc de desbordament

La Guàrdia Civil ha evacuat de manera preventiva a 38 residents del carrer Llevant, al costat del barranc de Barxeta, davant l'augment del cabal i les previsions adverses. Els afectats han sigut reallotjats temporalment a la casa de la joventut.

El Govern manté contacte constant amb Indonèsia i les famílies pel naufragi amb quatre espanyols desapareguts

L'Executiu seguix en coordinació amb les autoritats indonèsies per la busca de quatre espanyols desapareguts després d'un naufragi. Les famílies reben informació en temps real.