14 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Detingut a València després d’una persecució un jove buscat per maltractaments habituals

La Policia Nacional ha detingut a València a un home de 21 anys després d’una persecució a peu iniciada quan va desoir un alt policial mentres espentava un patinet elèctric. Sobre ell pesava una requisitòria de busca, detenció i personació per maltractaments habituals en l’àmbit familiar.

Els fets van ocórrer la vesprada del diumenge a l’altura d’un dels passos de vianants de la rotonda dels Hams. En advertir la presència policial i rebre l’orde de detindre’s, va llançar el patinet al sòl i va arrancar a córrer, la qual cosa va activar un dispositiu immediat de seguiment.

Durant la fugida, les patrulles van coordinar la persecució per radi per a cobrir possibles vies de fuita. Una de les agents va informar en temps real de la direcció que portava i, poc després, el seu company va advertir que el jove s’havia llevat els pantalons llargs quedant-se amb un curt esportiu, una maniobra amb la qual va tractar de modificar el seu aspecte i dificultar la seua identificació a distància.

Persecució amb risc en l’autovia

Un altre agent el va localitzar en els voltants quan es dirigia cap a l’eixida de València per la Pista de Silla, ja corrent per la calçada. Malgrat les reiterades ordes d’alt, va continuar la fugida, va travessar l’autovia i va saltar la mitjana, accions que van suposar un greu risc per a la seua vida, per als conductors que circulaven en eixe moment i per als propis agents que van intervindre.

En un punt de la carrera va arribar a despenjar-se d’un pont i va quedar suspés sobre les vies ferroviàries. Un dels policies va haver d’auxiliar-ho per a evitar que caiguera al buit, prioritzant la seua integritat física abans de reprendre l’arrest, donada la situació d’extrem perill creada per la seua pròpia conducta.

Finalment, els agents van aconseguir interceptar-ho i van comprovar que tenia activa una requisitòria judicial per maltractaments habituals, la qual cosa implicava la seua localització i personació davant l’autoritat.

Per tot això es va procedir a la seua detenció pels delictes de resistència i desobediència. El patinet elèctric que portava a l’inici va ser confiscat, ja que presentava el número de sèrie esquinçat i no va poder justificar la compra, quedant sota custòdia per a verificar la seua procedència.

Últimes notícies

Espanya farà història amb 20 esportistes en els Jocs d’Hivern de Milà-Cortina

Espanya acudirà a Milà-Cortina 2026 amb 20 esportistes, igualant la xifra de Sotxi 2014. Hi haurà debuts en patinatge de velocitat i esquí de muntanya.

El cozy crime s’aferma a Espanya amb Marina Sanmartín: la ficció criminal és incombustible

Marina Sanmartín publica 'La doble desaparició d'Abril del Pi' i consolida l'arribada del cozy crime al mercat espanyol. La novel·la homenatja a Agatha Christie i alterna una llibreria madrilenya amb la València dels 90, amb picades d'ullet generacionals i to lúdic.

La Policia Local d’Elx ha intervingut cinc galls per presumpte maltractament i possible ús en baralles

La Policia Local d'Elx ha intervingut cinc galls en un control en Maitino per presumpte maltractament i possible ús en baralles. Un presentava la cresta mutilada.

Preemergència per nevades a Castelló: dispositius activats i restriccions en carreteres

Emergències ha activat la Situació 0 per nevades als Ports i Baix Maestrat i es reforça els serveis viaris hivernals a Castelló. Hi ha restriccions en carreteres i vàries alertes vigents.

Activada la preemergència per nevades a Castelló amb restriccions en la N-232

Emergències ha activat la Situació 0 per risc de nevades als Ports i Baix Maestrat i la Delegació del Govern ha declarat la preemergència en carreteres. La DGT restringix camions en la N-232 i N-232a, mentres es reforça l'operatiu hivernal.

Dos detinguts a Alacant per una estafa de més de 200.000 euros amb inversions falses

Dos hòmens han sigut detinguts a Alacant per estafar quasi 206.000 euros a una dona després de captar-la amb un anunci en xarxes. La Policia va rastrejar els diners per diversos comptes i busca a més implicats.

València suspén la mascletà de Sant Vicent pel dol oficial després de la tragèdia de Adamuz

L'Ajuntament de València ha anunciat la suspensió de la mascletà prevista per al dijous de Sant Vicent pel dol oficial després de la tragèdia de Adamuz. Es mantenen la missa i la processó entre les 11.30 i les 13.30, amb eixida a la Porta dels Ferros i retorn a la Catedral.

Compromís i PSPV exigixen a Catalá el cessament immediat de Cecilia Herrero després de l’informe de la Fiscalia

Compromís i PSPV han reclamat a María José Catalá el cessament i l'expulsió de l'edil de Vox després de conéixer-se que la Fiscalia sol·licita tres anys de presó per missatges racistes i homòfobs. L'oposició ha responsabilitzat a l'alcaldessa de mantindre-la en el govern i ha redoblat la pressió política.