Detingut a Dénia quan intentava portar a Eivissa cocaïna amagada en el seu vehicle

La Guàrdia Civil ha detingut en el Port de Dénia a un home quan pel que sembla intentava portar a Eivissa cocaïna amagada en el maleter del seu vehicle. El Jutjat de Guàrdia de Dénia ha decretat el seu ingrés a la presó provisional sense fiança com a presumpte autor d’un delicte contra la salut pública per tràfic de drogues, segons ha informat l’Institut Armat.

La detenció es va produir el passat 17 d’abril durant una inspecció de rutina dels embarcaments i desembarques dels ferris quan els agents van observar indicis en el conductor d’un turisme, que viatjava només, que van aixecar sospites, per la qual cosa van procedir a una inspecció «més minuciosa».

Així, van comprovar que l’interior del maleter del vehicle es trobava ple d’una sèrie de caixes amb objectes relacionats amb l’àmbit de l’hostaleria i que sota elles que el fons havia estat modificat de manera artesanal obtenint un buit estanc.

Davant la negativa del conductor a col·laborar, els agents, mitjançant una mola angular i altres eines, van procedir a obrir el doble fons del maleter, i van trobar en el seu interior un paquet embolicat amb una substància blanca. Una vegada realitzat el pesatge i anàlisi de la substància, els agents van comprovar que es tractava d’1,098 quilograms de cocaïna.

El conductor del vehicle, un ciutadà colombià de 36 anys i resident a Madrid, va ser detingut i juntament amb la droga confiscada, el vehicle utilitzat i dos dispositius de telefonia mòbil trobats, van ser lliurats a l’autoritat judicial. Després de comparéixer davant el Jutjat de Guàrdia de Dénia, es va decretar el seu ingrés a la presó provisional comunicada sense fiança.

Últimes notícies

Les noves beques i la matrícula gratis marquen l’estratègia del Consell per a la universitat valenciana

El Consell aposta per una nova Llei de Ciència, el Pla 2030, més beques i matrícula gratis per a qui aprove tot primer per a reforçar el sistema universitari valencià, tal com ha explicat Juanfran Pérez Llorca en la presa de possessió del nou rector de l’UJI, Jesús Lancis.

Beques més fortes i matrícula gratis si s’aprova tot: així vol el Consell reforçar la universitat valenciana

El Consell ha detallat a Castelló la seua estratègia per a reforçar el sistema universitari valencià, amb una nova Llei de Ciència, el Pla 2030, més beques i matrícula gratis per a qui aprove totes les assignatures del primer curs.

OWN València espera més de 20.000 aficionats als videojocs del 3 al 5 de juliol

El festival de videojocs, e-sports i cultura digital OWN reunix del 3 al 5 de juliol a Fira València més de 20.000 assistents i les principals companyies del sector.

València cedeix el relleu dels Gay Games a Perth, seu de l’edició de 2030

València, amfitriona dels Gay Games 2026 amb prop de deu mil participants, ha fet el traspàs simbòlic de seu a Perth, ciutat australiana que acollirà l’edició de 2030, amb un balanç positiu en economia i imatge de ciutat oberta i inclusiva.

València cede el testimoni dels Gay Games a Perth, seu en 2030

València, seu dels Gay Games 2026 amb prop de deu mil participants, ha realitzat el traspàs simbòlic del testimoni a Perth, que acollirà la tretzena edició en 2030, destacant l’impacte econòmic i el llegat en imatge de ciutat diversa i inclusiva.

La Malva-rosa reunirà quasi 700 jugadors en la quarta prova del Beach Volley Tour

La platja de la Malva-rosa acollirà este cap de setmana la quarta prova del Beach Volley Tour Comunitat Valenciana, amb quasi 700 jugadors entre categories cadet, infantil i professional.

Catalá defensa la gestió de Pérez Llorca però recorda que la candidatura la decidirà el PP

María José Catalá destaca la bona faena de Juanfran Pérez Llorca i demana donar-li suport, però subratlla que la candidatura autonòmica la decidirà la direcció del PP.

La Generalitat concedeix 7,95 milions a 417 ajuntaments per a previndre incendis forestals

Les ajudes permetran finançar tallafocs, pistes forestals, punts d’aigua, podes, desbrossaments i actuacions de gestió forestal durant 2026