Desarticulada una organització criminal internacional per introduir quasi 200 quilos de cocaïna a Espanya

Agents de la Policia Nacional, en una operació conjunta amb la Secretaria Nacional anti drogues de Paraguai, han desarticulat una organització criminal internacional dedicada a la introducció de grans quantitats de cocaïna a Espanya.

En el transcurs de l’operatiu s’ha interceptat un enviament de 165 quilograms de substància estupefaent, oculta entre fustes, en un port privat de Paraguai i la destinació final del qual era el port de València. Nou persones han sigut arrestades, una d’elles a Madrid i huit Paraguai, i s’han dut a terme registres domiciliaris en diferents ciutats de Paraguai, així com en San Lorenzo de l’Escorial (Madrid).

La investigació, que s’ha desenvolupat durant mesos, ha pogut aflorar el mètode d’ocultació que l’organització pretenia utilitzar per a garantir l’èxit de l’enviament de la droga, ja que s’ocultava entre fustes tipus parquet i al seu torn a l’interior d’un contenidor. A més l’empresa espanyola encarregada del transport venia operant des de l’any 2018 i havia creat un trànsit empresarial que li brindava la credibilitat necessària per a no alçar sospites en el marc internacional.

Una de les majors confiscacions realitzades en un port fluvial

L’aprehensió de 165 quilograms de cocaïna al país sud-americà ha sigut una de les majors confiscacions realitzades en un port fluvial privat, a causa de la inaccessibilitat dels mateixos i la protecció de la qual gaudeixen.

Així mateix dels detinguts, tots ells de ciutadans paraguaians, huit eren els encarregats de la logística i transport al seu país d’origen, mentre que l’últim, que havia obtingut recentment la nacionalitat espanyola, era l’administrador únic de l’empresa importadora de la mercaderia on s’ocultava la droga.



Dels registres practicats en diferents ciutats de Paraguai i en San Lorenzo de l’Escorial (Madrid) s’han intervingut diversa documentació i telèfons amb aplicacions encriptades.

Últimes notícies

Expulsen cinc anys d’Espanya un home per matar el gat de la seua parella a Torrevieja

Un jutjat d’Orihuela ha condemnat un home de 29 anys a cinc anys d’expulsió d’Espanya per matar al carrer el gat de la seua parella a Torrevieja. Els fets s’han considerat violència vicària i maltractament animal, i l’home serà traslladat a Colòmbia, el seu país d’origen.

Cinc morts per calor extrema a la Comunitat Valenciana des de l’1 de maig, totes a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat cinc morts atribuïdes a la calor des de l’1 de maig, totes a la província de València, en un context de maig càlid i amb temperatures rècord en terra i en mar.

Així és la nova cria d’antílop blesbok que ha nascut al Bioparc València

El Bioparc València ha anunciat el naixement d’un mascle de blesbok, un antílop africà que va estar al límit de l’extinció al segle XIX, en un part natural i sense incidències.

Les màximes cauen amb força a l’interior de València i només lleugerament en la costa

Dimarts s’espera un descens notable de les temperatures màximes a l’interior de la província de València i més lleu en el litoral, amb cel poc nuvolat i vent fluix variable que girarà a este i nord-est.

Busquen si el cos trobat en una platja de Torrevieja ve d’una patera

La Guàrdia Civil investiga si el cos sense vida localitzat en la platja de la Sal, a Torrevieja, pot ser d’una persona migrant d’una patera naufragada.

Educació i sindicats es tornaran a reunir dijous per tancar l’acord sobre salaris i valencià

La Conselleria d’Educació i els sindicats de la mesa negociadora es veuran dijous a les 9 del matí per decidir si avalen el nou document amb canvis en salaris, burocràcia i valencià, després d’una maratoniana reunió d’onze hores.

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.