Desarticulada una organització criminal internacional per introduir quasi 200 quilos de cocaïna a Espanya

Agents de la Policia Nacional, en una operació conjunta amb la Secretaria Nacional anti drogues de Paraguai, han desarticulat una organització criminal internacional dedicada a la introducció de grans quantitats de cocaïna a Espanya.

En el transcurs de l’operatiu s’ha interceptat un enviament de 165 quilograms de substància estupefaent, oculta entre fustes, en un port privat de Paraguai i la destinació final del qual era el port de València. Nou persones han sigut arrestades, una d’elles a Madrid i huit Paraguai, i s’han dut a terme registres domiciliaris en diferents ciutats de Paraguai, així com en San Lorenzo de l’Escorial (Madrid).

La investigació, que s’ha desenvolupat durant mesos, ha pogut aflorar el mètode d’ocultació que l’organització pretenia utilitzar per a garantir l’èxit de l’enviament de la droga, ja que s’ocultava entre fustes tipus parquet i al seu torn a l’interior d’un contenidor. A més l’empresa espanyola encarregada del transport venia operant des de l’any 2018 i havia creat un trànsit empresarial que li brindava la credibilitat necessària per a no alçar sospites en el marc internacional.

Una de les majors confiscacions realitzades en un port fluvial

L’aprehensió de 165 quilograms de cocaïna al país sud-americà ha sigut una de les majors confiscacions realitzades en un port fluvial privat, a causa de la inaccessibilitat dels mateixos i la protecció de la qual gaudeixen.

Així mateix dels detinguts, tots ells de ciutadans paraguaians, huit eren els encarregats de la logística i transport al seu país d’origen, mentre que l’últim, que havia obtingut recentment la nacionalitat espanyola, era l’administrador únic de l’empresa importadora de la mercaderia on s’ocultava la droga.



Dels registres practicats en diferents ciutats de Paraguai i en San Lorenzo de l’Escorial (Madrid) s’han intervingut diversa documentació i telèfons amb aplicacions encriptades.

Últimes notícies

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.

Avís de crescudes sobtades en barrancs i rius menuts de Castelló este divendres

La Confederación Hidrográfica del Ebro ha alertat de possibles crescudes sobtades en barrancs i cursos menuts de Castelló i altres províncies per la vesprada d'este divendres, davant els avisos grocs per pluges intenses i tempestes de l'Aemet.

STAS denuncia que el reforç de vigilància forestal arriba massa tard

La secció sindical de STAS en Vaersa a València ha acusat la Generalitat d’improvisar en el reforç de la vigilància forestal, que arriba en ple agost, i ha criticat les condicions laborals dels brigadistes. El sindicat dona suport a la incorporació de 122 efectius però no descarta mobilitzacions ni una possible vaga.

Paterna demana tancar el Parc del Túria i la Vallesa durant l’eclipsi solar

L’Ajuntament de Paterna ha sol·licitat a la Generalitat Valenciana el tancament preventiu del Parc Natural del Túria i de l’entorn de la Vallesa durant l’eclipsi solar del 12 d’agost, davant la previsió d’una elevada afluència de visitants i per risc d’incendis.

Alfondeguilla dedicarà un carrer a Moncofa per l’ajuda en l’incendi de la Vall d’Uixó

Alfondeguilla ha aprovat dedicar l’actual carrer Herrero Tejedor a Moncofa com a agraïment per l’acollida dels evacuats durant l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que va obligar a desallotjar el municipi durant sis dies.

Risc màxim d’incendis en la Comunitat per a la jornada de l’eclipsi solar

La Generalitat ha declarat el nivell 3 de preemergència per risc màxim d’incendis el 12 d’agost, coincidint amb l’eclipsi solar, amb el tancament de nombrosos parcs naturals i fortes restriccions a l’ús del foc i a les acampades.

Compromís exigix que Pérez Llorca explique en Les Corts l’acollida de menors migrants

Compromís ha sol·licitat la compareixença urgent de Juanfran Pérez Llorca i Elena Albalat en la Diputació Permanent per a explicar els recursos que la Generalitat destina a l’acollida de menors migrants no acompanyats. El grup critica la posició de Vox i reclama que la Comunitat Valenciana complisca la normativa i actue amb humanitat.

Educació crea quasi 4.800 places d’FP en empresa a la Comunitat Valenciana

Educació ha impulsat 4.765 places de Formació en Empresa per al curs 2025-2026 a la Comunitat Valenciana, per a reforçar el vincle entre FP i mercat laboral. El pla es basa en quasi 1.800 empreses prospectades i informes per a planificar l’oferta de 2026-2027.
FILMOTECA D'ESTIU