Desarticulada una organització criminal internacional per introduir quasi 200 quilos de cocaïna a Espanya

Agents de la Policia Nacional, en una operació conjunta amb la Secretaria Nacional anti drogues de Paraguai, han desarticulat una organització criminal internacional dedicada a la introducció de grans quantitats de cocaïna a Espanya.

En el transcurs de l’operatiu s’ha interceptat un enviament de 165 quilograms de substància estupefaent, oculta entre fustes, en un port privat de Paraguai i la destinació final del qual era el port de València. Nou persones han sigut arrestades, una d’elles a Madrid i huit Paraguai, i s’han dut a terme registres domiciliaris en diferents ciutats de Paraguai, així com en San Lorenzo de l’Escorial (Madrid).

La investigació, que s’ha desenvolupat durant mesos, ha pogut aflorar el mètode d’ocultació que l’organització pretenia utilitzar per a garantir l’èxit de l’enviament de la droga, ja que s’ocultava entre fustes tipus parquet i al seu torn a l’interior d’un contenidor. A més l’empresa espanyola encarregada del transport venia operant des de l’any 2018 i havia creat un trànsit empresarial que li brindava la credibilitat necessària per a no alçar sospites en el marc internacional.

Una de les majors confiscacions realitzades en un port fluvial

L’aprehensió de 165 quilograms de cocaïna al país sud-americà ha sigut una de les majors confiscacions realitzades en un port fluvial privat, a causa de la inaccessibilitat dels mateixos i la protecció de la qual gaudeixen.

Així mateix dels detinguts, tots ells de ciutadans paraguaians, huit eren els encarregats de la logística i transport al seu país d’origen, mentre que l’últim, que havia obtingut recentment la nacionalitat espanyola, era l’administrador únic de l’empresa importadora de la mercaderia on s’ocultava la droga.



Dels registres practicats en diferents ciutats de Paraguai i en San Lorenzo de l’Escorial (Madrid) s’han intervingut diversa documentació i telèfons amb aplicacions encriptades.

Últimes notícies

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.

La Conselleria d’Educació dona per trencada la negociació amb els sindicats en deu minuts i la vaga seguix

La reunió entre la Conselleria d'Educació i els sindicats docents es va tancar en tot just deu minuts després d'alçar-se de la taula la consellera Carmen Ortí, per la qual cosa la vaga indefinida del professorat valencià continua.

L’IVAM obri Apoteosi Now, la gran explosió fotogràfica de Cristina de Middel

L'IVAM presenta Apoteosi Now, una exposició de Cristina de Middel amb 252 fotografies disposades com una gran explosió visual que qüestiona la saturació d'imatges.

Troben a la platja de l’Almadrava un bust romà d’època altoimperial en excel·lent estat

Unes obres de regeneració a la platja de l'Almadrava, a Alacant, han tret a la llum un bust romà de marbre blanc dels segles I-II d. C., probablement vinculat a la deessa Venus.

Una cort indonèsia anunciarà el dilluns la sentència pel naufragi de la família valenciana en Komodo

El tribunal de Labuan Baix comunicarà el dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del vaixell turístic afonat al Parc Nacional de Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana.

Pérez Llorca anuncia un nou Pla de Ciència lligat a una llei de Ciència i Innovació en la Comunitat

El Consell treballa en un nou Pla de Ciència vinculat a la futura llei de la Ciència i la Innovació, acompanyat d'un acord plurianual de finançament universitari i mesures per a reforçar talent i beques.