13.9 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Desarticulada una organització criminal internacional per introduir quasi 200 quilos de cocaïna a Espanya

Agents de la Policia Nacional, en una operació conjunta amb la Secretaria Nacional anti drogues de Paraguai, han desarticulat una organització criminal internacional dedicada a la introducció de grans quantitats de cocaïna a Espanya.

En el transcurs de l’operatiu s’ha interceptat un enviament de 165 quilograms de substància estupefaent, oculta entre fustes, en un port privat de Paraguai i la destinació final del qual era el port de València. Nou persones han sigut arrestades, una d’elles a Madrid i huit Paraguai, i s’han dut a terme registres domiciliaris en diferents ciutats de Paraguai, així com en San Lorenzo de l’Escorial (Madrid).

La investigació, que s’ha desenvolupat durant mesos, ha pogut aflorar el mètode d’ocultació que l’organització pretenia utilitzar per a garantir l’èxit de l’enviament de la droga, ja que s’ocultava entre fustes tipus parquet i al seu torn a l’interior d’un contenidor. A més l’empresa espanyola encarregada del transport venia operant des de l’any 2018 i havia creat un trànsit empresarial que li brindava la credibilitat necessària per a no alçar sospites en el marc internacional.

Una de les majors confiscacions realitzades en un port fluvial

L’aprehensió de 165 quilograms de cocaïna al país sud-americà ha sigut una de les majors confiscacions realitzades en un port fluvial privat, a causa de la inaccessibilitat dels mateixos i la protecció de la qual gaudeixen.

Així mateix dels detinguts, tots ells de ciutadans paraguaians, huit eren els encarregats de la logística i transport al seu país d’origen, mentre que l’últim, que havia obtingut recentment la nacionalitat espanyola, era l’administrador únic de l’empresa importadora de la mercaderia on s’ocultava la droga.



Dels registres practicats en diferents ciutats de Paraguai i en San Lorenzo de l’Escorial (Madrid) s’han intervingut diversa documentació i telèfons amb aplicacions encriptades.

Últimes notícies

Fort vent i baixada de temperatures marcaran un cap de setmana més fred i nuvolós en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana estarà dominat pel vent de l'oest, un descens tèrmic i més nuvolositat, amb pluges febles i cota de neu en descens. La mar es mantindrà alterada en tot el litoral.

Barcala ha demanat disculpes per l’escàndol de les VPP i ha jurat depurar adjudicacions

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat que depurarà responsabilitats. Ha anunciat una revisió de 140 adjudicacions amb possible retracte si es confirma frau.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de l’alcalde d’Alacant per les VPP

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han demanat que Luis Barcala dimitisca per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari ha augmentat la pressió després de dimissions ja presentades, inclosa la d'Urbanisme.

Un operari ha resultat ferit per un reble després pel vent durant la rehabilitació de l’edifici incendiat de Campanar

Un treballador ha resultat ferit en ser aconseguit per un reble després per una ràfega de vent mentres es rehabilitava l'edifici de Campanar. El casc va esmorteir el colp; va ser traslladat a l'hospital i està en observació

El vent ha deixat ratxes de 150 km/h a Buñol, nombroses incidències i dos ferits a València

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent: Buñol ha registrat 150 km/h i a València s'han produït nombrosos incidents i dos ferits. Les autoritats han activat mesures preventives i restriccions puntuals.

Pérez Llorca destaca el front comú amb Andalusia i Múrcia per a defendre l’horta d’Europa

El president de la Generalitat ha subratllat en Fruit Logistica 2026 la coordinació amb Andalusia i Múrcia per a frenar la competència deslleial i ha reclamat controls al Govern.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de Barcala per les VPP a la Platja de Sant Joan

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han exigit la dimissió de l'alcalde Luis Barcala per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari s'ha saldat amb dimissions i obri una crisi en el consistori.

Barcala ha demanat disculpes i ha promés depurar l’adjudicació de les VPP a la Platja de Sant Joan

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat arribar fins al final. L'Ajuntament ha obert una investigació, revisarà les 140 adjudicacions i aplicarà el dret de retracte si detecta frau.