Desarticulada una organització criminal internacional per introduir quasi 200 quilos de cocaïna a Espanya

Agents de la Policia Nacional, en una operació conjunta amb la Secretaria Nacional anti drogues de Paraguai, han desarticulat una organització criminal internacional dedicada a la introducció de grans quantitats de cocaïna a Espanya.

En el transcurs de l’operatiu s’ha interceptat un enviament de 165 quilograms de substància estupefaent, oculta entre fustes, en un port privat de Paraguai i la destinació final del qual era el port de València. Nou persones han sigut arrestades, una d’elles a Madrid i huit Paraguai, i s’han dut a terme registres domiciliaris en diferents ciutats de Paraguai, així com en San Lorenzo de l’Escorial (Madrid).

La investigació, que s’ha desenvolupat durant mesos, ha pogut aflorar el mètode d’ocultació que l’organització pretenia utilitzar per a garantir l’èxit de l’enviament de la droga, ja que s’ocultava entre fustes tipus parquet i al seu torn a l’interior d’un contenidor. A més l’empresa espanyola encarregada del transport venia operant des de l’any 2018 i havia creat un trànsit empresarial que li brindava la credibilitat necessària per a no alçar sospites en el marc internacional.

Una de les majors confiscacions realitzades en un port fluvial

L’aprehensió de 165 quilograms de cocaïna al país sud-americà ha sigut una de les majors confiscacions realitzades en un port fluvial privat, a causa de la inaccessibilitat dels mateixos i la protecció de la qual gaudeixen.

Així mateix dels detinguts, tots ells de ciutadans paraguaians, huit eren els encarregats de la logística i transport al seu país d’origen, mentre que l’últim, que havia obtingut recentment la nacionalitat espanyola, era l’administrador únic de l’empresa importadora de la mercaderia on s’ocultava la droga.



Dels registres practicats en diferents ciutats de Paraguai i en San Lorenzo de l’Escorial (Madrid) s’han intervingut diversa documentació i telèfons amb aplicacions encriptades.

Anuncios

Últimes notícies

El trencament d’una catenària per un camion deixa sense servici partix del tranvia a València

El trencament d'una catenària en enganxar-se un camion amb la grua desplegada ha interromput un tram de la línia 4 del tranvia de València i ha deixat sense servici tota la línia 6.

El trencament d’una catenària per un camió deixa sense servici partix del tramvia de València

El trencament d'una catenària per un camió ha obligat a tallar un tram de la línia 4 del tramvia de València i a suspendre per complet el servici de la línia 6 mentres es reparen els danys.

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.