Detingut l’exempleat d’una joieria per piratejar el sistema informàtic amb un perjuí de 2.000€

Agents de la Policia Nacional han detingut un home a qui se l’acusa de delictes de descobriment i revelació de secrets a més d’un altre d’estafa informàtica. L’home era exempleat d’una joieria de Benidorm i presumptament va piratejar el sistema informàtic i va causar un perjuí econòmic de 2.000 euros.

La investigació l’han dut a terme agents pertanyents al Grup VI de Policia Judicial de Benidorm, encarregats de les investigacions delictives a través de l’ús de les noves tecnologies així com la investigació i repressió dels delictes contra el patrimoni i l’ordre socioeconòmic, segons ha indicat la Policia Nacional en un comunicat.

Tot va començar el passat mes de gener del 2023, quan l’autor dels fets va iniciar una relació laboral en una coneguda empresa de joieria de la localitat de Benidorm. L’home va ser contractat per a gestionar les xarxes comercials online, a més d’encarregar-se de tota la logística relacionada amb l’ús de la informàtica i les noves tecnologies. Per això, va firmar un contracte de confidencialitat a causa de la quantitat de dades que anava a conéixer de l’empresa.

La relació laboral tan sols va durar un mes, atés que l’empleat va decidir rescindir el contracte. Al cap de pocs dies, atés que era coneixedor de tota la logística informàtica de l’empresa, suposadament va accedir de forma remota als terminals de l’empresa des del seu domicili a l’Alfàs del Pi per a realitzar gestions de devolució de comandes i encàrrecs a altres proveïdors. Això va generar un perjuí econòmic a la joieria que ascendia a 2.000 euros en total.

Després que l’empresària presentara la denúncia en comissaria, el Grup VI de Policia Judicial va començar a investigar les factures aportades en la declaració i els dominis web en els quals s’havien fet els càrrecs econòmics.

Els agents, després de sol·licitar les mesures judicials oportunes, van esbrinar les adreces IP des d’on s’havien fet els encàrrecs, així com els accessos indeguts a les bases de dades de la joieria. Això va donar com a resultat el total esclariment dels fets i van recaptar totes les proves digitals per al Jutjat.

Finalment, els agents van localitzar l’autor dels fets, un home major d’edat, que va ser detingut per la presumpta comissió dels delictes de revelació de secrets i atac informàtic. Totes les actuacions policials van ser traslladades al Jutjat d’Instrucció en funcions de guàrdia de Benidorm.

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control després de cremar unes 10.000 hectàrees, mentres es lleva parcialment el confinament a la Vilavella, Betxí i Onda i es mantenen 10.000 persones desallotjades.

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.

Rovira exigix una negociació autonòmica real sobre la nova financiació

El conseller José Antonio Rovira reclama que el nou sistema de finançament es negocie amb totes les autonomies de règim comú i defensa un fons transitori de nivellació per a la Comunitat Valenciana. PSPV i Compromís critiquen l’actitud del Consell i li exigixen aprofitar els recursos que oferix el Govern central.
FILMOTECA D'ESTIU