Detingut l’exempleat d’una joieria per piratejar el sistema informàtic amb un perjuí de 2.000€

Agents de la Policia Nacional han detingut un home a qui se l’acusa de delictes de descobriment i revelació de secrets a més d’un altre d’estafa informàtica. L’home era exempleat d’una joieria de Benidorm i presumptament va piratejar el sistema informàtic i va causar un perjuí econòmic de 2.000 euros.

La investigació l’han dut a terme agents pertanyents al Grup VI de Policia Judicial de Benidorm, encarregats de les investigacions delictives a través de l’ús de les noves tecnologies així com la investigació i repressió dels delictes contra el patrimoni i l’ordre socioeconòmic, segons ha indicat la Policia Nacional en un comunicat.

Tot va començar el passat mes de gener del 2023, quan l’autor dels fets va iniciar una relació laboral en una coneguda empresa de joieria de la localitat de Benidorm. L’home va ser contractat per a gestionar les xarxes comercials online, a més d’encarregar-se de tota la logística relacionada amb l’ús de la informàtica i les noves tecnologies. Per això, va firmar un contracte de confidencialitat a causa de la quantitat de dades que anava a conéixer de l’empresa.

La relació laboral tan sols va durar un mes, atés que l’empleat va decidir rescindir el contracte. Al cap de pocs dies, atés que era coneixedor de tota la logística informàtica de l’empresa, suposadament va accedir de forma remota als terminals de l’empresa des del seu domicili a l’Alfàs del Pi per a realitzar gestions de devolució de comandes i encàrrecs a altres proveïdors. Això va generar un perjuí econòmic a la joieria que ascendia a 2.000 euros en total.

Després que l’empresària presentara la denúncia en comissaria, el Grup VI de Policia Judicial va començar a investigar les factures aportades en la declaració i els dominis web en els quals s’havien fet els càrrecs econòmics.

Els agents, després de sol·licitar les mesures judicials oportunes, van esbrinar les adreces IP des d’on s’havien fet els encàrrecs, així com els accessos indeguts a les bases de dades de la joieria. Això va donar com a resultat el total esclariment dels fets i van recaptar totes les proves digitals per al Jutjat.

Finalment, els agents van localitzar l’autor dels fets, un home major d’edat, que va ser detingut per la presumpta comissió dels delictes de revelació de secrets i atac informàtic. Totes les actuacions policials van ser traslladades al Jutjat d’Instrucció en funcions de guàrdia de Benidorm.

Últimes notícies

Ingressen a presó 4 lladres de vivendes d’Alacant i Múrcia que usaven el mètode del fil

Quatre hòmens han ingressat a presó després de desmantellar-se un grup criminal que robava en vivendes d’Alacant i Múrcia marcades amb el mètode del fil de pegament. La Guàrdia Civil ha recuperat diners, joies, lingots d’or, roba de marca, alcohol premium i ha intervingut ferramentes especialitzades i diversos vehicles.

Ingressen a presó quatre detinguts per robatoris en vivendes dAlacant i Múrcia amb el mètode del fil

Quatre hòmens han ingressat a presó després de desmantellar-se un grup criminal acusat de robar en vivendes dAlacant i Múrcia mitjançant el mètode del fil de pegament a les portes.

Avis taronja per temperatures de fins a 39 graus a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este divendres l’avís taronja per temperatures màximes de fins a 39 graus a l’interior nord de la província de València, en plena quarta ona de calor de l’estiu a la Comunitat Valenciana.

Últim cap de setmana de juliol amb més calor i tronades a la vista

La Comunitat Valenciana encadena un nou cap de setmana d’ona de calor, amb màximes molt altes a l’interior i sud de València i possibilitat de tronades amb granís dissabte i diumenge.

AMDComVal denuncia el tercer requeriment de Política Lingüística als mitjans digitals valencians

AMDComVal denuncia que Política Lingüística ha exigit per tercera vegada documentació als mitjans digitals valencians, ara amb un termini de deu dies hàbils en ple agost.

El foc de la Vall d’Uixó continua actiu una setmana després però permet el retorn de 2.800 veïns

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó encadena set dies actiu i encara no s'ha estabilitzat, però els avanços han permés que 2.800 persones de nou municipis hagen tornat a casa mentre 5.200 continuen desallotjades.

Carlos Espí fitxa pel Real Madrid fins 2031 després de brillar al Levante

El davanter valencià Carlos Espí deixa el Levante UD i firma pel Real Madrid per cinc temporades, fins al 30 de juny de 2031, després d’una irrupció destacada en l’elit.

Carlos Espí, màxim golejador granota, fitxa pel Real Madrid

El Levante UD ha tancat amb el Real Madrid el traspàs del davanter Carlos Espí, màxima venda d’un jugador de la seua pedrera. El punta valencià, de 20 anys, s’acomiada com a màxim golejador granota de l’última temporada.
FILMOTECA D'ESTIU