18.1 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Detingut l’exempleat d’una joieria per piratejar el sistema informàtic amb un perjuí de 2.000€

Agents de la Policia Nacional han detingut un home a qui se l’acusa de delictes de descobriment i revelació de secrets a més d’un altre d’estafa informàtica. L’home era exempleat d’una joieria de Benidorm i presumptament va piratejar el sistema informàtic i va causar un perjuí econòmic de 2.000 euros.

La investigació l’han dut a terme agents pertanyents al Grup VI de Policia Judicial de Benidorm, encarregats de les investigacions delictives a través de l’ús de les noves tecnologies així com la investigació i repressió dels delictes contra el patrimoni i l’ordre socioeconòmic, segons ha indicat la Policia Nacional en un comunicat.

Tot va començar el passat mes de gener del 2023, quan l’autor dels fets va iniciar una relació laboral en una coneguda empresa de joieria de la localitat de Benidorm. L’home va ser contractat per a gestionar les xarxes comercials online, a més d’encarregar-se de tota la logística relacionada amb l’ús de la informàtica i les noves tecnologies. Per això, va firmar un contracte de confidencialitat a causa de la quantitat de dades que anava a conéixer de l’empresa.

La relació laboral tan sols va durar un mes, atés que l’empleat va decidir rescindir el contracte. Al cap de pocs dies, atés que era coneixedor de tota la logística informàtica de l’empresa, suposadament va accedir de forma remota als terminals de l’empresa des del seu domicili a l’Alfàs del Pi per a realitzar gestions de devolució de comandes i encàrrecs a altres proveïdors. Això va generar un perjuí econòmic a la joieria que ascendia a 2.000 euros en total.

Després que l’empresària presentara la denúncia en comissaria, el Grup VI de Policia Judicial va començar a investigar les factures aportades en la declaració i els dominis web en els quals s’havien fet els càrrecs econòmics.

Els agents, després de sol·licitar les mesures judicials oportunes, van esbrinar les adreces IP des d’on s’havien fet els encàrrecs, així com els accessos indeguts a les bases de dades de la joieria. Això va donar com a resultat el total esclariment dels fets i van recaptar totes les proves digitals per al Jutjat.

Finalment, els agents van localitzar l’autor dels fets, un home major d’edat, que va ser detingut per la presumpta comissió dels delictes de revelació de secrets i atac informàtic. Totes les actuacions policials van ser traslladades al Jutjat d’Instrucció en funcions de guàrdia de Benidorm.

Últimes notícies

El Burgos somia i el València s’aferra a la Copa en un dol inèdit

El València arriba al Plantio en plena crisi i busca en la Copa del Rei el passe a quarts i un reforç anímic. El Burgos apunta a una nit històrica davant la seua aficion.

La jutgessa convoca per quarta vegada a l’excap de gabinet de Mazón per a analitzar el seu mòbil

La jutgessa que investiga la gestió de la dana ha citat per quarta vegada a José Manuel Cuenca per a revisar el telèfon que va usar el 29 d'octubre de 2024. Un tècnic de la Generalitat participarà en la inserció de la seua SIM per a intentar recuperar i acarar missatges.

Seguiment dispar de la vaga de metges en la Comunitat: 80% per als convocants i 3,09% per a Sanitat

El Sindicat Mèdic Avanza ha situat el seguiment entre el 70 i el 80%, mentres que la Conselleria de Sanitat l'ha xifrat en un 3,09%. La protesta reclama un estatut propi i millores laborals i retributives.

Més de 270 víctimes de violència sobre la dona han accedit a ocupació amb els itineraris de la Generalitat

Més de 270 víctimes de violència sobre la dona han accedit en 2025 a un lloc de treball gràcies a itineraris d'inserció de la Generalitat. La iniciativa, activa des de mitjan 2024, ha atés a més de 900 dones en les tres províncies.

El poal LED de Callao repetix com a aparador de la Costa Blanca en Fitur

La Costa Blanca tornarà a promocionar-se en Fitur amb un poal de pantalles LED 360 graus en Callao i un programa que integra esport, cultura i gastronomia. Hi haurà més de 60 presentacions, 25 showcookings i presència en espais temàtics de la fira.

Ortí destaca 39 candidatures valencianes als Premis Goya

La consellera Carmen Ortí ha subratllat el gran moment de l'audiovisual valencià amb 39 nominacions en la 40 edició dels Goya, 19 d'elles amb ajudes del IVC.

Detecten una microalga productora de ciguatoxinas en el Mediterrani peninsular

Han confirmat per primera vegada la presència de Gambierdiscus australs en aigües enfront de Dénia i Xàbia, amb abundàncies de 20-140 cèl·lules per litre. El risc per al consumidor es considera baix i es manté la vigilància científica.

El cim sobre finançament autonòmic se salda amb el rebuig de quasi totes les comunitats

El cim sobre el nou sistema de finançament autonòmic ha acabat amb el rebuig de quasi totes les comunitats, excepte Catalunya. El malestar per l'anunci previ d'Oriol Junqueras i l'exigència de majoria absoluta en el Congrés han anticipat un tràmit difícil