Detingut l’exempleat d’una joieria per piratejar el sistema informàtic amb un perjuí de 2.000€

Agents de la Policia Nacional han detingut un home a qui se l’acusa de delictes de descobriment i revelació de secrets a més d’un altre d’estafa informàtica. L’home era exempleat d’una joieria de Benidorm i presumptament va piratejar el sistema informàtic i va causar un perjuí econòmic de 2.000 euros.

La investigació l’han dut a terme agents pertanyents al Grup VI de Policia Judicial de Benidorm, encarregats de les investigacions delictives a través de l’ús de les noves tecnologies així com la investigació i repressió dels delictes contra el patrimoni i l’ordre socioeconòmic, segons ha indicat la Policia Nacional en un comunicat.

Tot va començar el passat mes de gener del 2023, quan l’autor dels fets va iniciar una relació laboral en una coneguda empresa de joieria de la localitat de Benidorm. L’home va ser contractat per a gestionar les xarxes comercials online, a més d’encarregar-se de tota la logística relacionada amb l’ús de la informàtica i les noves tecnologies. Per això, va firmar un contracte de confidencialitat a causa de la quantitat de dades que anava a conéixer de l’empresa.

La relació laboral tan sols va durar un mes, atés que l’empleat va decidir rescindir el contracte. Al cap de pocs dies, atés que era coneixedor de tota la logística informàtica de l’empresa, suposadament va accedir de forma remota als terminals de l’empresa des del seu domicili a l’Alfàs del Pi per a realitzar gestions de devolució de comandes i encàrrecs a altres proveïdors. Això va generar un perjuí econòmic a la joieria que ascendia a 2.000 euros en total.

Després que l’empresària presentara la denúncia en comissaria, el Grup VI de Policia Judicial va començar a investigar les factures aportades en la declaració i els dominis web en els quals s’havien fet els càrrecs econòmics.

Els agents, després de sol·licitar les mesures judicials oportunes, van esbrinar les adreces IP des d’on s’havien fet els encàrrecs, així com els accessos indeguts a les bases de dades de la joieria. Això va donar com a resultat el total esclariment dels fets i van recaptar totes les proves digitals per al Jutjat.

Finalment, els agents van localitzar l’autor dels fets, un home major d’edat, que va ser detingut per la presumpta comissió dels delictes de revelació de secrets i atac informàtic. Totes les actuacions policials van ser traslladades al Jutjat d’Instrucció en funcions de guàrdia de Benidorm.

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.