Detingut l’exempleat d’una joieria per piratejar el sistema informàtic amb un perjuí de 2.000€

Agents de la Policia Nacional han detingut un home a qui se l’acusa de delictes de descobriment i revelació de secrets a més d’un altre d’estafa informàtica. L’home era exempleat d’una joieria de Benidorm i presumptament va piratejar el sistema informàtic i va causar un perjuí econòmic de 2.000 euros.

La investigació l’han dut a terme agents pertanyents al Grup VI de Policia Judicial de Benidorm, encarregats de les investigacions delictives a través de l’ús de les noves tecnologies així com la investigació i repressió dels delictes contra el patrimoni i l’ordre socioeconòmic, segons ha indicat la Policia Nacional en un comunicat.

Tot va començar el passat mes de gener del 2023, quan l’autor dels fets va iniciar una relació laboral en una coneguda empresa de joieria de la localitat de Benidorm. L’home va ser contractat per a gestionar les xarxes comercials online, a més d’encarregar-se de tota la logística relacionada amb l’ús de la informàtica i les noves tecnologies. Per això, va firmar un contracte de confidencialitat a causa de la quantitat de dades que anava a conéixer de l’empresa.

La relació laboral tan sols va durar un mes, atés que l’empleat va decidir rescindir el contracte. Al cap de pocs dies, atés que era coneixedor de tota la logística informàtica de l’empresa, suposadament va accedir de forma remota als terminals de l’empresa des del seu domicili a l’Alfàs del Pi per a realitzar gestions de devolució de comandes i encàrrecs a altres proveïdors. Això va generar un perjuí econòmic a la joieria que ascendia a 2.000 euros en total.

Després que l’empresària presentara la denúncia en comissaria, el Grup VI de Policia Judicial va començar a investigar les factures aportades en la declaració i els dominis web en els quals s’havien fet els càrrecs econòmics.

Els agents, després de sol·licitar les mesures judicials oportunes, van esbrinar les adreces IP des d’on s’havien fet els encàrrecs, així com els accessos indeguts a les bases de dades de la joieria. Això va donar com a resultat el total esclariment dels fets i van recaptar totes les proves digitals per al Jutjat.

Finalment, els agents van localitzar l’autor dels fets, un home major d’edat, que va ser detingut per la presumpta comissió dels delictes de revelació de secrets i atac informàtic. Totes les actuacions policials van ser traslladades al Jutjat d’Instrucció en funcions de guàrdia de Benidorm.

Últimes notícies

El PPCV denuncia un nou atac amb pintades a la seua seu regional a València

El PPCV denuncia un nou atac vandàlic amb pintades en la seua seu regional de València i l'atribuïx a sectors de l'independentisme català, al qual acusa de fomentar la confrontació.

Les reserves d’última hora disparen l’ocupació hotelera al 82% en la Setmana Santa valenciana

Les reserves d'última hora impulsen l'ocupació hotelera en la Comunitat Valenciana fins al 82,4% en els dies centrals de Setmana Santa, amb Benidorm, València i Peníscola al capdavant.

La CHJ encara la recta final de la reconstrucció del barranc de Poio després de la dana

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer ultima la reconstrucció del barranc de Poio, danyat per la dana d'octubre de 2024, amb una inversió de 20 milions i noves defenses enfront d'inundacions.

Les Corts avalen el canvi legal que aplana l’arribada de quadres de Sorolla a València

Les Corts Valencianes han validat el decret llei que modifica la llei de Patrimoni cultural per a facilitar la seu a València de la Hispanic Society i l'arribada de 220 obres de Sorolla, en una votació dividida per blocs.

Detinguda a Torrent per empadronar il·legalment a estrangers a canvi de mil euros

Una dona de 33 anys ha sigut detinguda a Torrent acusada d'afavorir la immigració il·legal i falsificar contractes de lloguer i empadronaments a canvi de mil euros, a més de coaccionar a inquilins vulnerables.

Pérez Llorca investigarà el gasto de Camps i compara amb els 187.000 euros de Puig en 2025

Pérez Llorca es compromet a investigar a fons els 15.000 euros en combustible atribuïts a Camps i subratlla que el major gasto en 2025 correspon al expresident Ximo Puig, amb més de 187.000 euros.

Sergi Cardona reivindica l’ambició del Vila-real davant una temporada històrica

Sergi Cardona destaca que el Vila-real té a la seua mà firmar una temporada històrica, amb la plaça de Champions encarrilada i la tercera posició a l'abast. El lateral demana ambició màxima en el tram final de Lliga i enaltix la irrupció del jove Pau Navarro.